Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic (deel 2)

30-08-2017 15:03 2833 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,



Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.



Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.



Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Hier is een linkje te vinden naar het vorige topic: zwanger/het-algemene-039-ben-ik-zwanger ... ges/292403



Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankjewel voor jullie reacties!! Het is dus te laat voor een map? Dus ik moet gewoon afwachten...?
Je kunt nog een MAP nemen, maar dat werkt beter als je het direct binnen 24 uur neemt. De MAP stelt de eisprong uit. Als je die al gehad hebt, heeft het dus geen nut. Je weet alleen niet of je de eisprong gehad hebt, dus het kan nog. De MaP kan in principe tot vijf dagen na de seks, omdat sperma vijf dagen kan leven en dus een ei bevrucht kan worden in die vijf dagen. Ik zou over twee weken sowieso een zwangerschapstest doen. De testen van de Kruidvat, twee voor vijf euro, zijn het meest gevoelig. Lees de bijsluiter.

Sterkte met afwachten en ik raad je aan om met je huisarts in gesprek te gaan over anticonceptie. De pil werkt blijkbaar niet goed voor je, er zijn ook andere opties zoals de prikpil of een spiraaltje.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb op 9 december sex gehad en op 29 november was de eerste dag van mijn menstruatie. Gister 14 december heb ik 2 x gebraakt en vanochtend ook. Het is te vroeg om een zwangerschapstest te halen. Maar omdat dit me 2e zwangerschap zou zijn vraag ik me af of je zoiets eerder kan voelen? Afscheiding is roomwittig/dikkig en voel in me onderbuik lichte menstruatie pijn en gisteravond ook in me rug wat “gezeur”. Af en toe een licht duwtje diep in me buik, nu net ook. Veel gerommel in me buik. Kan het zijn dat ik zwanger ben? Of is het buikgriep? Het is gewenst dus wil mezelf niet gek maken. Maar het “gevoel” is er.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi

Ik heb in augustus een miskraam gehad met 6,3 weken. M’n lichaam moest echt bijkomen en het duurde een cyclus. Ik ben daarom met ovulatietest gaan gebruiken omdat ik wilde inzien wanneer m’n vruchtbare dagen zijn. Ik heb 6 dagen positief getest! (Inclusief de 72 uur) Geen idee precies wanneer m’n ei is gesprongen. Een week na m’n eerste positieve ovulatietest, heb ik een paar bloed druppels gehad (ik ben onderstelling dat het bloed was met slijm). Een dag na m’n verwachtte nodig ben ik weer een paar druppels bloed verloren (als goed is met slijm). M’n temperatuur mat ik ook maar die is nogal schommelend dus ik weet niet of ik daar vanuit kan gaan. Tijdens het testen heb ik per ongeluk de ovulatietest (action) gepakt ipv de zwstest. Deze gaf een licht streepje aan. Nu ben ik vandaag een week overtijd en toch zijn de testen negatief. Vorige keer was het binnen 5 dagen dat ze positief waren. Ik heb dezelfde symptomen als de eerste keer, maar ik snap er niks van.

Wat vinden jullie?
Yasmin, lijkt me niet dat je nu al iets voelt. Innestelingsproces is zo klein, dat voel je niet. Hcg is er nu nog niet. Zou op buikgriep gokken dan.

Iiljah, inclusief welke 72 uur? In principe is je eisprong 12-72 uur na het begin van de LH piek, hoe lang die duurt maakt weinig uit, maar zes dagen is niet heel normaal. Weet je zeker dat ze echt positief waren allemaal?
Een dag na je verwachtte nodig? Bedoel je menstruatie? Hoeveel schommelt je temperatuur en meet je elke dag op dezelfde tijd voor je iets doet en hoe meet je? Die test van nu zegt niks. Meeste vrouwen hebben altijd een beetje LH in hun urine. Als de zwangerschapstesten negatief zijn ben je niet zwanger. Er zijn uitzonderingen, maar het is ontzettend onwaarschijnlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja 4 dagen een knipperende smiley. En daarna een stilstaande. Ja m'n nod (telefoon maakt er iets anders van). In de ochtend heb ik tussen de 36,5 & 36,8 en overdag 37°c. Ik ben altijd stipt met m'n nod.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een knipperende smiley is verhoogde vruchtbaarheid, dat is bij sommige vrouwen langer dan 4 dagen zo dus dat is niets afwijkends hoor😊 die vaste smiley die 48u stil staat is de smiley die je het beste kunt benutten in die 48 uur... als je over tijd bent zou ik dus gewoon een testje doen? Al kan het zijn dat die pas over 4 dagen positief is bijvoorbeeld, dat is een beetje afhankelijk van wanneer de eventuele innesteling zou zijn geweest en van hoe snel je hcg aan maakt
Alle reacties Link kopieren Quote
Hebben elwe ook gedaan haha. Ik ben vandaag een week over tijd. Vorige keer (wat helaas uitliep in een miskraam) had ik binnen 5 dagen een positieve test.
iiljah schreef:
15-12-2017 18:52
Ja 4 dagen een knipperende smiley. En daarna een stilstaande. Ja m'n nod (telefoon maakt er iets anders van). In de ochtend heb ik tussen de 36,5 & 36,8 en overdag 37°c. Ik ben altijd stipt met m'n nod.
Euh hoe bedoel je? De ene ochtend 36,5 en de andere 36,8? Lees je nog even in over deze methode. Je temperatuur overdag doet er helemaal niet toe. Daarnaast kun je beter een thermometer met 2 cijfers achter komma gebruiken. Nu wordt het afgerond waardoor er grotere schommelingen zijn. Daarnaast moet je elke dag zelfde tijdstip temperaturen etc. Lees je in ;)

Knipperende smiley is geen positieve ovulatietest. Lees de handleiding. Daar staat alles uitgelegd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Even een vraagje, gisteren NOD, test (licht) positief, streepje is goed te zien, maar geen knalstreep.
Vanmorgen nog een keer getest en nu is het ineens een tuurstreepje geworden. Beide met ochtendurine getest. Iemand dit ooit eerder gehad? Zijn allebei kv 2v5 testen. Ik zal straks nog even proberen een foto toe te voegen.

http://nl.tinypic.com/r/kcmrdy/9
anoniem_172377 wijzigde dit bericht op 17-12-2017 09:26
Reden: Foto
5.03% gewijzigd
Kan zijn dat er HCG was, maar bevruchte eicel niet goed ingenesteld is en je dus later dan normaal ongesteld wordt. Kan ook iets anders zijn natuurlijk. Elke dag testen is niet heel nuttig. Elke 48 uur verdubbelt HCG bij gezonde zwangerschap, dus zou morgen weer testen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je test van gisteren is al uitgedroogd, dan wordt de streep donkerder. Dit kun je nu niet vergelijken, áls de andere test nog nat is.

Misschien heb je gister avond wel meer gedronken dan eergisteren. Er zijn zoveel invloeden. Zoals saga zegt: met geduld hebben. Tussen twee dagen is in het begin geen verschil te zien.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren Quote
Ook gisteren was de test donkerder. Inderdaad niet zo donker als nu, maar duidelijk donkerder dan die van vandaag. Ik heb er gisteren helaas geen foto van gemaakt. Maar heb wel netjes na 5 minuten gekeken en heb m daarna weggelegd. De foto van vandaag was dus met max. 6 a 7 minuten gemaakt. Ik zit er niet meteen bovenop met mn telefoon :daisy:
anoniem_172377 wijzigde dit bericht op 17-12-2017 10:30
Reden: .
1.17% gewijzigd
Ik had bij de eerste test ook een streep daarna 2 testen met tuurstreepjes. Pas een week later had ik een goede duidelijke streep.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap het niet meer... Iemand die hier nog iets van kan maken?
Cyclus van 28-31 dagen, 13 november laatste menstruatie gehad. Vervolgens 13, 15 en 19 december een test gedaan (kruidvat 2v5) en allemaal negatief.

Ik heb nog nooit hormonale anticonceptie geweest en het komt wel eens voor dat mijn menstruatie ieenn stressvolle periodes week later is. Er zal dus niks anders op zitten dan wachten. Bij mijn dochter heb ik pas 2 weken na NOD getest omdat dat een stressvolle periode was en ik er dus niet echt bij stil stond dat ik zwanger zou kunnen zijn. Toen binnen 3 seconden een knalstreep. Nu ben ik er toch meer mee bezig dan toen merk ik (eerste ronde voor een tweede dus niks om me zorgen over te maken verder).

Zijn er nog andere testen die wellicht beter werken dan die van kruidvat? Nouja, ik wilde het gewoon even van me afschrijven denk ik. Bedankt voor het lezen en jullie mening!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi! Vraagje aan jullie!! Hopelijk kan iemand mij helpen:

Ik ben een half jaar geleden gestopt met de pil (niet om zwanger te worden). Sinds de eerst volgende maand na het stoppen ben ik precies op de juiste dag ongesteld, te bizar. Omdat ik vaak hoorde dat dit niet zo snel ging. Maar goed, ik had blijkbaar gelukt en ik ben dus 6 maanden keurig regelmatig ongesteld geweest.

Maaaar..... Ineens niet meer. Ik hoorde 9 dagen geleden ongesteld te worden en dat is niet gebeurd. Ik maak me heel veel zorgen en ik heb al 3 zwangerschaps testen gedaan waar negatief uitkwam. Is een zwangerschap dan echt uitgesloten denken jullie? Op internet staat dat je dan echt niet zwanger kan zijn en dat die testen heel betrouwbaar zijn, maar toch. Ik lees ook van vrouwen die dat hormoon niet aanmaken waardoor het niet zichtbaar is op de test. Wat denken jullie ervan? Andere mensen die hier ervaring mee hebben?
g-sleutel, gevoeliger dan Kruidvat twee voor vijf is er niet. Onder andere stress kan ervoor zorgen dat je eisprong later of veel later plaatsvindt. Je kunt als het ware een cyclus overslaan. Dus het zou kunnen dat dat speelt. Er zit eindig anders op dan afwachten, helaas.

Als je zwanger bent maak je sowieso HCH aan Zonnebloem, anders ben je niet zwanger. Je kunt ervan uitgaan dat je niet zwanger bent als je drie keer negatief test. Er kunnen allerlei redenen zijn dat je cyclus een keer afwijkt, in principe niets om je zorgen over te maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo Allemaal,'

Ik ben op zoek naar meningen en ervaringen van andere vrouwen.

Op dit moment ben ik zo'n 2 dagen over tijd, heb ik regelmatig een vervelend drukkend gevoel in mijn onderbuik. Mijn honger en dorstigheid is niet te stillen en mijn humeur en gevoelens vliegen van hot naar her. (heb het zelf niet meer in de hand)

Zijn er vrouwen met een dergelijke situatie die positief hebben getest?

Morgen gaan we een testje halen, want voor dat ik met deze dagen een wijntje ga drinken wil ik zeker van mijn zaak zijn.
Al ben ik nog maar net van de pil, we zouden het geweldig vinden mocht het positief zijn. :-)
Hoi, is normaal na net stoppen met pil. Kost de meeste vrouwen tijd om te wennen aan wisselende hormoonspiegels van een natuurlijke cyclus. Ik zou dus niet perse ervan uitgaan dat het iets betekent, ook doordat je overal extra op let nu.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo,
Ik hoop heel erg dat iemand mij kan helpen. Sinds een aantal maand heb ik al het idee dat ik zwanger zou kunnen zijn. Ik heb al meerdere test gedaan met een paar week ertussen maar elke keer zijn deze negatief. 17 september heb ik voor het laatst seks gehad. Mijn menstruatie is enorm onregelmatig aangezien ik pcos heb. En ben inmiddels al 23 week niet meer ongesteld geweest. Toch is dit wel behoorlijk lang voor mij.
Maar goed ik heb dus alle mogelijke symptomen al gehad, misselijk, moeheid, buik/rug pijn, pukkels, ik heb overal jeuk, enorme moodswings, veel eten, meer ruiken, hoofdpijn en ga zo maar door. Toch blijven de test allemaal negatief. Dus ik dacht ach het zal ook wel niet en ik zal wel gek zijn anders was er na al die weken wel een positieve test uitgekomen. Maar sinds deze week is mijn buik behoorlijk aan het groeien. Qua gewicht kom ik niet veel aan, namelijk maar 1 kilo de afgelopen 2 maand. Savonds is mijn buik heel erg dik sochtends wat minder maar alsnog dikker dan ik gewend ben. Gister voelde ik in mijn buik een soort van luchtbelletjes ofzo ik dacht eerst dat dit mijn darmen waren want die gaan ook goed tekeer de laatste maanden. Maar dit voelde toch even wat anders.
Ik weet niet zo goed meer wat ik moet aangezien ik ook ziek ben en momenteel in ziekenhuizen loop nadat ik te horen kreeg dat ik een trombose arm had. Ik durf er ook niet goed over te praten aangezien ik 19 ben en single.
Dus tja kan iemand mij helpen? Vooral dan de vraag of het uberhaupt kan dat ik zwanger ben na al die negatieve testen.
Groetjes.
Ik zou even langsgaan bij de dokter Annoniemetje.
De kans is klein Annoniemetje, maar met je klachten zou ik wel echt even naar de huisarts gaan! Noem dan ook dat je dit vermoedt. De huisarts heeft geheimhoudingsplicht. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi allemaal,

Aller eerst sorry dat ik iemand in de reden ga vallen maar ik moet iets van me af typen. Ik kan hier niet echt met iemand over praten die ik Ken.

Ik hoop dat iemand mij hier een antwoord kan geven, of misschien een soort gelijk iets heeft meegemaakt.

ik zou deze maand weer met de pil beginnen, maar deze bleef uit en op 10 december deed ik een positieve zwangerschaps test. Totaal in shock maar uiteraard welkom. 11 december deed ik weer een test ook positief maar het test lijntje was veel lichter dan die van de dag er voor. Ik heb mijn verloskundige gesproken en een afspraak gemaakt voor weer een intake. Goed 2 dagen later begin ik te bloeden en heb ik mijn vk hierover ingelicht en verteld van de 2 testen. Ze vertelde dat dit helaas misschien wel een voorbode was van een beginnende mk en dus ik moet het afwachten.. bloeden wordt wat heviger (niet pijnlijk) en houd ruim 5/6 dagen aan. Het was dus hoogstwaarschijnlijk een mk. Ik heb tijdens mijn (hoogstwaarschijnlijke) miskraam een clear blue gedaan en die gaf aan zwanger terwijl mijn vorige test een heel erg licht lijntje toonde.

Verloskundige zei dat ik met 2weken weer moet testen en daaruit dan kan opmaken of ik zwanger ben of niet, ik heb 23 dec een clear Blue gedaan en deze gaf aan niet zwanger.

Nu kunnen jullie misschien een beetje opmaken dat het niet gepland was, want nu komt het..

Na het bloeden gestopt was heb ik op 19dec gemeenschap gehad.. en nu durf ik het bijna niet te typen. ik heb de dag erna een morning after pil gehaald, dit mede omdat mijn vk vertelde nog niet met de pil te beginnen en mijn volgende menstruatie af te wachten. Ongeveer tussen 21 en 23 had ik bruin verlies toen Licht roze wat overging op een hevige bloeding ( iets meer dan bij mijn mk) ik ben Totaal in de war omdat ik niet zeker weet of dit een menstruatie was of zelfs een innesteling?? Ik wil beginnen met de pil maar ik heb geen idee wanneer dit dan het beste is. Bloeden is nu gestopt. Moet ik nu weer mijn menstruatie afwachten welke ik eigenlijk begin januari verwacht? Of gezien de laatste bloeding pas over 3/4 weken?

wat betreft mijn mk: kindje was en is nog steeds gewenst en welkom het was dan wel niet gepland en zeer snel achter elkaar (kort geleden bevallen ) ik weet niet goed hoe ik er mee om moest gaan Omdat ik mijn kindje nu zoveel liefde en aandacht wil geven dat verdient mijn kindje, tijd om te delen kan nog even wachten dacht ik zo. Overigens krijg ik geen echo, moet er maar vanuit gaan dat het een miskraam is geweest.

Kort samengevat mijn vragen:

Hoelang duurt bloeden miskraam, kan het even paar dagen stoppen en weer verder gaan?

Kun je van een morning after pil bloeden?

Kan ik nog steeds (bizar genoeg) zwanger zijn? Overigens geen echte zwangerschapskwalen meer soms misselijk/moeheid maar dit kan ook door het eten komen of de verzorging van mijn kindje de hele dag door haha.

Wanneer met pil beginnen aangezien gemeenschap er wel weer aan zit te komen. Mijn man ziet overigens een 2e heel erg zitten, en is om het zo te zeggen denk ik meer kapot van mijn mk dan ikzelf.

Vragen van was maar eerder met de pil begonnen dan had je dit niet. Hier zit ik niet op te wachten aangezien hier een heel ander verhaal aan vastzit.

Of bel je verloskundige. Dit begrijp ik maar ik krijg geen echo ik kan niet op me kop gaan staan daar.

Ik wil de controle over mijn lichaam terug maar waar ik moet beginnen geen idee...

Liefs..
anoniem_210850 wijzigde dit bericht op 28-12-2017 00:25
Reden: Incompleet verhaal
5.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Helaas kan ik het aan niemand anders vragen dus hopelijk willen jullie eens kijken. Is deze test positief?

http://i66.tinypic.com/fa79kn.jpg
anoniem_361495 wijzigde dit bericht op 30-12-2017 12:00
Reden: Foto lukt niet
33.19% gewijzigd
Jacky, als je een echo wilt kun je die gewoon krijgen hoor. Kost een euro of dertig. Morning after is een overdosis aan hormonen om je eisprong uit te stellen. Kan je inderdaad bloedingen van krijgen. Na een miskraam is je cyclus sowieso in de war, dus die bloeding kan ook daar van zijn. Ik zou me niet zoveel zorgen maken en als je perse een echo wilt die gewoon kopen. Sterkte.

Timeisprecious, je kunt foto uploaden op bv mupload en hier de link plaatsen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven