Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic (deel 2)

30-08-2017 15:03 2833 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,



Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.



Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.



Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Hier is een linkje te vinden naar het vorige topic: zwanger/het-algemene-039-ben-ik-zwanger ... ges/292403



Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren Quote
Miekje, ik heb twee keer een ma gehad en die zijn gestopt met ruim 5 weken. Was echt een flink vruchtzakje (zo groot als wijsvinger) kwam er wel pas weken later uit.
Het maakt ook niet uit hoe het eruit zag, het mocht niet zo zijn en is verdrietig genoeg.
Bruidje, voel je welkom om bv mee te schrijven in het wachtbankje topic.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi! Ik ben nieuw hier, lees wel al een tijdje mee. Mijn vriend en ik hebben begin juni 2018 besloten om te stoppen met de pil. Ik heb direct daarna een ontrekkingsbloeding gehad. Eind november ben ik voor het eerst weer echt ongi geweest. Rond de 20ste december zou dan de eerst volgende moeten zijn. Inmiddels 11 dagen te laat, voor de zekerheid een test gedaan en die was negatief. Zal het nog te maken hebben met het ‘ontpillen’?

Het is erg lastig zo om de cyclus weer vast te stellen. Ik ben 28 en heb de pil zo’n 14 jaar geslikt dus het is ook allemaal weer even wennen met de cyclussen. Iemand hier ervaring mee?
Smile while you still have teeth!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi dames,

Willen jullie even meekijken? Na een late MA in het voorjaar al 7 rondes weer bezig. Morgen NOD, vanmorgen getest. Clearblue zegt niet zwanger, maar volgens mij zie ik bij de kruidvattest een streepje..

[url=https://ibb.co/f9Cxb25]
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie het streepje ook. KV testen zijn gevoeliger dan de digitale CB’s. Ik zou over een dag of 3 nog eens testen. Ik heb goede hoop voor je!
Clearblue heeft iets meer hcg nodig.
Ik zie echter geen streepje op de foto. Als je woensdag nog niet ongesteld bent, zou ik dan nog eens testen
Als ik m’n telefoonscherm op het scherpste zet (Jezus, wat een licht komt er dan vanaf :rofl: ) zie ik een licht streepje.
Ik zou woensdag nog eens testen
Alle reacties Link kopieren Quote
Fruity-Pebbles schreef:
31-12-2018 07:39
Als ik m’n telefoonscherm op het scherpste zet (Jezus, wat een licht komt er dan vanaf :rofl: ) zie ik een licht streepje.
Ik zou woensdag nog eens testen
Haha bedankt voor het kijken!
Donut123 schreef:
31-12-2018 10:47
Haha bedankt voor het kijken!
Hoop dat je zwanger bent!
Ik ben nogal emotioneel vandaag wat betreft zwangerschapstesten en alles met zwanger zijn ;-)
Vorig jaar mocht ik (pril) zwanger 2018 in!
Alle reacties Link kopieren Quote
Donut123 schreef:
31-12-2018 07:25
Hoi dames,

Willen jullie even meekijken? Na een late MA in het voorjaar al 7 rondes weer bezig. Morgen NOD, vanmorgen getest. Clearblue zegt niet zwanger, maar volgens mij zie ik bij de kruidvattest een streepje..

[url=https://ibb.co/f9Cxb25]

Ik zie hem ook! Ik zou morgen weer testen, maar ik heb ook erg weinig geduld :rolling:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren Quote
LunchLover schreef:
31-12-2018 15:05
Ik zie hem ook! Ik zou morgen weer testen, maar ik heb ook erg weinig geduld :rolling:
Ik heb helaas al wat rood bloedverlies, ik denk dat het alweer voorbij is :(
Toch vreemd dat ik dan wel een streepje had.
Alle reacties Link kopieren Quote
Donut123 schreef:
31-12-2018 15:44
Ik heb helaas al wat rood bloedverlies, ik denk dat het alweer voorbij is :(
Toch vreemd dat ik dan wel een streepje had.

Het kan natuurlijk een beginnende menstruatie zijn. Of het is vroeg mis gegaan, dus net genoeg hcg voor een streepje. Maar het kan ook gewoon nog goed gaan hoor. Tenzij de sluizen open gaan en je kramp hebt zou ik over enkele dagen nog eens testen. Ik heb tot wel 13 weken ofzo bloedverlies gehad.

:hug:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren Quote
LunchLover schreef:
31-12-2018 16:51
Het kan natuurlijk een beginnende menstruatie zijn. Of het is vroeg mis gegaan, dus net genoeg hcg voor een streepje. Maar het kan ook gewoon nog goed gaan hoor. Tenzij de sluizen open gaan en je kramp hebt zou ik over enkele dagen nog eens testen. Ik heb tot wel 13 weken ofzo bloedverlies gehad.

:hug:
Ja, maar ook echt helder en wat slijmerig? Ik heb er weinig vertrouwen in... Ik baal ook, ga ik vanavond een wijntje drinken of niet? Stel je voor dat het idd toch goed is..
Alle reacties Link kopieren Quote
Donut123 schreef:
31-12-2018 17:21
Ja, maar ook echt helder en wat slijmerig? Ik heb er weinig vertrouwen in... Ik baal ook, ga ik vanavond een wijntje drinken of niet? Stel je voor dat het idd toch goed is..

Ik snap het, zelf zou ik niets drinken zo lang ik geen zekerheid heb. Maar zat denken andersom, wel drinken tenzij...

Bij mij was het idd helder bloed.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gooi hem er nog maar eens in. Ik heb gewoon 5 dagen gevloeid. En ben nu 36 weken zwanger.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees even mee ☺️
Justmedaan en had je dan toen ook echt het gevoel en idee dat je ongesteld was? Inclusief krampen etc? Succes met de laatste loodjes!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had sowieso niet enorm veel krampen. Maar ik dacht wel echt dat ik ongesteld was ja. De laatste dag zelfs nog door gelekt. Excuse me for the details. Dus ik dacht einde oefening. Enige wat het eventueel nog geweest kan zijn maar nooit meer vast te stellen is, is een tweeling waarvan er een voortijdig is mis gegaan. Maar dat is ook ver gezocht denk ik.

Dank je!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou graag willen weten of ik zwanger ben. Ik heb gister 2x een etos test gedaan omdat ik me niet helemaal goed voelde, met een licht streepje op beide testen (wel duidelijk een streep). Nu heb ik mijn laatste menstruatie nog gehad in dec (1e menstruatie dag op 18 dec 2019). Kan ik dan nu al wel een positieve test hebben? Ik heb wel een korte cyclus.

Wil graag een kindje maar heb het idee dat ik te vroeg bent.
Alle reacties Link kopieren Quote
2en halve week geleden pas eerste dag menstruatie lijkt me wel een heel korte cyclus.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Mommytobe2 Het lijkt me dan eerder dat het een innestelingsbloeding is geweest. Maar hoe dan ook, een positieve test kan maar één ding betekenen: gefeliciteert! Hoop dat je een goede en zorgeloze zwangerschap zult hebben.

@Donut123 Ik heb ook een keer een soortgelijk streepje gehad. Maar was waarschijnlijk toch de voorgedrukte lijn. Heb toen namelijk een ongebruikte test en die test naast elkaar op de foto gezet. Je zag op beiden testen eenzelfde streepje. Werd toen diezelfde dag ook ongesteld.
Wel heel erg jammer!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een vraagje. Ik ben sinds kort gestopt met mijn pil. Ben 22 December voor het laatst ongesteld geworden en ongeveer 5 januari m’n ei. In die periode meerdere keren sex gehad met mijn vriend, ook rond de ovulatie. Heb sinds een week last van onzettend veel kleine puistjes op mijn gezicht, tussen mijn borsten en mijn rug. Normaal heb ik nooit last van puistjes, echt nooit! Ik weet niet zo goed wat dit betekend. Ik moet in ieder geval rond nu ongesteld worden. Ik weet dat jullie niet kunnen zien of ik zwanger ben maar iemand een idee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je rond deze tijd ongesteld moet worden zou je alvast een test kunnen doen. Ik lees veel positieve verhalen over de 2 voor €5,- testen van Kruidvat.
Dit is de enige manier om uitsluitsel te geven.
Annoniem6 schreef:
15-01-2019 12:44
Ik heb een vraagje. Ik ben sinds kort gestopt met mijn pil. Ben 22 December voor het laatst ongesteld geworden en ongeveer 5 januari m’n ei. In die periode meerdere keren sex gehad met mijn vriend, ook rond de ovulatie. Heb sinds een week last van onzettend veel kleine puistjes op mijn gezicht, tussen mijn borsten en mijn rug. Normaal heb ik nooit last van puistjes, echt nooit! Ik weet niet zo goed wat dit betekend. Ik moet in ieder geval rond nu ongesteld worden. Ik weet dat jullie niet kunnen zien of ik zwanger ben maar iemand een idee?
Aan die puistjes merk ik zonder de pil mijn naderende ongesteldheid.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo dames,

In Augustus 2018 heb ik de HSG onderzoek gehad. Sinds dien is mijn cyclus langer dan normaal. Ik heb altijd een cyclus gehad van 28dagen. Na de onderzoek zat ik op 33dagen.

Het is nu Jan. 2019,
En nou ben ik op mijn 38ste dag en nog steeds niet ongesteld geworden.
Ik heb wel menstruatie achtige zeurend gevoel. Nu al 2dagen last van, maar nog steeds geen bloedverlies.

Ik las dat het kan zijn dat ik toch ga menstrueren of dat ik toch zwanger ben. Maar wat nou als ik ga bloeden? kan het dan zijn dat ik een vroege miskraam heb gehad? Of is dat gewoon een menstruatie.
Het kan allemaal. Overslaande menstruatie, late menstruatie, zwangerschap, miskraam (hopelijk niet).

Doe een test, dan weet je of het 1 van de laatste 2 is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi Ladies,

Ik word helemaal gek, hopelijk kunnen jullie mij helpen?

April 2018 hebben mijn vriend en ik besloten om met de pil te stoppen. Om ongeveer een jaar te ontpillen. In December 2018 hadden wij zoiets van laten we het zonder condoom proberen. Als het kindje nu komt of over 2 jaar dan is het welkom. Nu een maand later ben ik al 7 dagen overtijd. Ik ben wel €50.- lichter aan zwangerschapstesten en ze zijn allemaal negatief. Ik heb wel een paar symptomen zoals : ‘s avonds een opgeblazen gevoel, hoofdpijn, ‘s nachts transpireren, snel buiten adem en erg moe! Ik heb het gevoel dat ik wel zwanger ben maar doordat ik elke keer negatief test begin ik te twijfelen. Dan krijg ik het gevoel dat ik mijzelf wat aanpraat. Wie kent dit? En welke tip zouden jullie mij willen geven?

Liefs,
Charlie-N

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven