Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic (deel 2)

30-08-2017 15:03 2833 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,



Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.



Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.



Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Hier is een linkje te vinden naar het vorige topic: zwanger/het-algemene-039-ben-ik-zwanger ... ges/292403



Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren Quote
Stippeltjesbehang, bedankt, ik hoop ook dat alles goed is en blijft gaan❤️
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi meiden, willen jullie meedenken?

Laatste menstruatie was 14-10. Gemiddelde cyclus van 26/27 dagen dus ik verwachtte vrijdag 9-11 ongeveer weer ongesteld te worden.

- vanaf maandag 5-11 bruinverlies, heb ik altijd een paar dagen. Gestopt op donderdag 8-11.
- zaterdag 10-11 krampjes. Dacht dat het zou doorzetten maar niks.
- zondag 11-11 weer bruinverlies. Nacht van zondag op maandag ongesteld geworden. Omdat er een stolseltje bij zat maandag en ik voor die tijd ook symptomen voelde dacht ik opnieuw een miskraam te hebben. Naar de huisarts gegaan, die heeft me doorverwezen naar gynaecoloog. Ik heb helaas niet getest voor deze “ongesteldheid”, dat wilde ik juist maandag doen maar ja.. toen was het dus al duidelijk dacht ik..
- woensdag 14-11 ongesteldheid gestopt. Normaal ben ik het zo’n 4 dagen.
Woensdag bij de gynaecoloog geweest. Hij verwachtte er niks van maar wilde toch even hcg prikken aangezien daar misschien nog te zien zou zijn of dit aanwezig was.
- hcg woensdag 13. Conclusie van gynaecoloog is vroege miskraam dan wel prille zwangerschap. Maar hij verwachtte zelf het eerste.
- vanaf donderdag krampjes en zwaar gevoel in onderbuik. Gaat wel gepaard met af en toe bruinverlies maar geen bloeding die doorzet.
- gisteren en vandaag test gedaan: beiden positief.

Zijn er hier meiden die ervaring hebben met een innestelingsbloeding die door zou kunnen gaan voor een ongesteldheid?
En zou mijn test al negatief moeten zijn als ik maandag en dinsdag zo heb gebloed? De test is namelijk wel duidelijk zichtbaar positief. Geen knalstreep, maar dat is misschien wel logisch als mijn hcg woensdag pas 13 was. Ik merk dat ik toch wat in verwarring raak hierdoor..

Bedankt voor het meedenken! :)
Alle reacties Link kopieren Quote
http://nl.tinypic.com/r/2q1t3wy/9

Dit zijn de testen trouwens.. onderste van action is van gisteren. Die van kV is van vanochtend
Alle reacties Link kopieren Quote
Met een HCG van 13 op woensdag, wat zou moeten afnemen bij een miskraam, kun je nu nooit een positieve test krijgen met urine. Ik zou dus zeker zeggen prille zwangerschap!

Een vriendin van mij heeft veel bloedingen tijdens de eerste weken gehad (en nog steeds). De controles zijn telkens goed. Sommige vrouwen bloeden tijdens de zwangerschap nou eenmaal. Goed om te blijven controleren, maar het betekent niet altijd een miskraam dus.

Ik zou morgen nog eens testen en de gyn bellen. Succes en een voorzichtige gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat geeft me hoop, spraakwater! Dank je wel voor je reactie.
Goed om te lezen dat bloedingen niet perse het einde hoeven te betekenen. Ik heb in augustus al een miskraam gehad bij 6,5 week. Toen was opvallend dat mijn hcg na de bloeding in 2 dagen tijd 1 was. Dat gaf me ook al wat hoop..

Vrijdag ga ik weer naar de gyn, dan weer bloed prikken. Maar tot die tijd toch nog even in spanning. Ik wil dinsdag weer een test doen, als het goed is zou die dan weer donkerder moeten zijn.. Ben onwijs benieuwd..
Alle reacties Link kopieren Quote
Uit ervaring weet ik dat hcg op kan lopen terwijl het toch mis is. Dus ik wil je niet ontmoedigen maar het kan nog alle kanten op.
Hopelijk zit het bij jou helemaal goed!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi,

Eerder heb ik een topic aangemaakt over zwanger worden na de prikpil.

Ik ben 27 oktober gestopt met de prikpil, daarna heb ik vaak onveilige seks gehad.
Ik wist niet of de kans heel hoog zou zijn om zwanger te raken.

Nu dacht ik onlangs (een week geleden) dat ik ongesteld zou worden, alles wees erop. Alleen ik kreeg een klein beetje heel helder bloed twee dagen lang, wel een mini beetje.

Nu heb ik dit nog nooit gehad.

Ik vroeg mij dus af of dit misschien innestellingsbloed zou kunnen zijn?

En hoe lang erna is het een goede tijd om een zwangerschapstest te doen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Britt1716 schreef:
19-11-2018 21:40

En hoe lang erna is het een goede tijd om een zwangerschapstest te doen?

2 weken na de onveilige sex. Indien geen streep en niet ongesteld na 2/3 dagen nog eens testen.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren Quote
Super. Dank je!
Hebben jullie enige ervaring met innestelingsbloed?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zal me verhaaltje doen

Ik had sinds maart 2014 spiraal laten zetten, ik had met de mirena spiraal geen menstruatie. Mijn vriend en ik besloten januari 2018 om mijn spiraal eruit te laten halen en af te wachten wat mijn cyclus zou zijn.. na 4 maanden kreeg ik ineens hevige menstruatie wij dacht JA EINDELIJK! Maargoed het was voor korte deur de ene maand kreeg ik wel mijn menstuatie de andere maand 3 dagen heeeel weinig de ene 28dagen de andere 30dagen ik merkte aan me zelf dat ik er enorm veel mee bezig was/ben.. ik besloot het even te proberen los te laten (ging eigenlijk niet) ik bedoel kom op we hebben niets voor niets de spiraal eruit laten halen toch? Dan is het logisch dat je er mee bezig bent..
Vorige maand zijn we getrouwd en gingen erna op huwelijksreis, ik besloot ovulatie testen te kopen en dan na de ons trouwdag ermee te beginnen.
29 oktober ben ik dus lekker bezig geweest met testen tot 15 november
Op dag 17 ( 14 november ) kreeg ik dus een positieve ovulatie test we hebben die goed benut!

Deze maand heb ik dus een cyclus van 35 dagen ik moet dus nog een weekje wachten.. zijn er nog meer vrouwen die hierover mee kunnen praten? Spiraal,ovulatietesten ik ben nieuwschierig en t lijkt me leuk om verhalen te delen 😌
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedenmorgen, ik ben afgelopen dagen goed ziek geweest. Nu twijfel ik of de pil nog wel betrouwbaar is.

Maandag rond 23 de pil ingenomen, dinsdagochtend rond 7 uur gespuugd. Dinsdag een beetje bloedverlies gehad. Savonds de pil weer rond 20/21 ingenomen, snachts rond 1 uur diaree.
Woensdag zelfde verhaal als dinsdag. Donderdagavond rond 2230 de pil ingenomen en rond 12 weer diaree.

Ik slik de pil al maanden door, laatste echte menstruatie was begin dit jaar gok ik. Vandaar dat ik er niet uitkom. Dit is de laatste week van m'n strip. Volgende week zou ik weer met een nieuwe strip beginnen. Wat is nu verstandig? En ben ik nog beschermd?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo dames,

Ik heb sinds 3 weken last van zwangerschaps verschijnselen
En ik heb toen ook 6 positieve testen gehad na aflees tijd!!
Ik ben 2 weken geleden ook ongesteld (stopweek) geworden en afgelopen maandag is er een echo gemaakt hier was niks op te zien
Alleen mijn testen zijn nog steeds positief nu ook binnen de aflees tijd!
Ik moet over 2 weken de huisarts weer bellen als de testen positief blijven wat denken jullie?
Zwanger en nog te vroeg om iets te zien?


Ben de pil een aantal keren vergeten!
En het kindje is van harte welkom! ❤️


Liefs,
Ik weet niet hoe je foto’s kan toevoegen
Als je positief test (meerdere testen) binnen de juiste afleestijd ben je hoogstwaarschijnlijk zwanger
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb hetzelfde gehad, nadat ik gestopt was met de pil, ik bleek uiteindelijk niet zwanger.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe moeten wij hier nou een zinnig antwoord op geven?
Ik snap niet waarom je zwangerschapstesten doet als je nog niet eens moet menstrueren. Ik begrijp de term zwangerschapsverschijnselen ook niet. Ik ben 3 keer zwanger geweest en heb daaruit 2 gezonde kinderen maar er was bij geen enkele keer zwanger iets dat kenmerkend geweest was als aanmerking of dat gelijk was aan eerdere keren.

Wacht gewoon je afspraak bij de arts af. Dat er op een echo niets te zien was is niet zo gek als je afgelopen week menstrueerde. Dan zou je nu 3 wkn zwanger zijn. Dan is er gewoon nog niets te zien.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren Quote
Slik je nog steeds de pil?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je een kinderwens hebt is stoppen met de pil best een slimme eerst stap
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds ons trouwen in 2016 erg slordig met de pil. Gemiddeld 4 pillen per strip vergeten. Motivatie was ver te zoeken zeg maar.
Sinds juli dit jaar halverwege de strip gestopt met de pil. Eerst met de intentie om te ontpillen en periodieke onthouding. Bleek toch niet zo haalbaar. Eigenlijk elke keer in de vruchtbare periode het toch niet kunnen laten ;-p.
Vanaf september officieel bezig maar tot nu toe nog geen positieve test.
Nu is 5 maandan natuurlijk niet uitzonderlijk maar ben wat ongeduldig.
Ook vraag ik me af wat zo regelmatig de pil vergeten met de hormoonspiegel en het ontpillen doet. Ook met al die verhalen over 1 pil vergeten en zwanger en ik na 2 jaar zo bezig zijn, had ik niet al zwanger moeten zijn ?!?!
Hoop dat het niet een te onduidelijk verhaal is en alvast bedankt voor het lezen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het verhaal van ontpillen en dergelijke kan ik je weinig over zeggen, heb je alweer een regelmatige cyclus?

Natuurlijk zijn er altijd mensen die na 1 maand al zwanger zijn, maar alles tot een jaar is heel normaal, geen reden om je zorgen te maken. Als het na een jaar echt proberen nog niet gelukt is, kun je naar de huisarts gaan, maar daar is nu dus echt nog geen reden voor.

Evt kunnen ovulatietesten misschien helpen om je vruchtbare dagen beter in de gaten te kunnen houden. En verder... geduld!
Alle reacties Link kopieren Quote
Kerstfeest1998 schreef:
23-11-2018 11:12
Goedenmorgen, ik ben afgelopen dagen goed ziek geweest. Nu twijfel ik of de pil nog wel betrouwbaar is.

Maandag rond 23 de pil ingenomen, dinsdagochtend rond 7 uur gespuugd. Dinsdag een beetje bloedverlies gehad. Savonds de pil weer rond 20/21 ingenomen, snachts rond 1 uur diaree.
Woensdag zelfde verhaal als dinsdag. Donderdagavond rond 2230 de pil ingenomen en rond 12 weer diaree.

Ik slik de pil al maanden door, laatste echte menstruatie was begin dit jaar gok ik. Vandaar dat ik er niet uitkom. Dit is de laatste week van m'n strip. Volgende week zou ik weer met een nieuwe strip beginnen. Wat is nu verstandig? En ben ik nog beschermd?
Ik zou eeb stopweek nemen. En stipt op tijd met nieuwe strip beginnen en tot die tijd extra maatregelen nemen. Pil kan idd minder betrouwbaar zijn nu.
Alle reacties Link kopieren Quote
Minik schreef:
25-11-2018 00:03
Het verhaal van ontpillen en dergelijke kan ik je weinig over zeggen, heb je alweer een regelmatige cyclus?

Natuurlijk zijn er altijd mensen die na 1 maand al zwanger zijn, maar alles tot een jaar is heel normaal, geen reden om je zorgen te maken. Als het na een jaar echt proberen nog niet gelukt is, kun je naar de huisarts gaan, maar daar is nu dus echt nog geen reden voor.

Evt kunnen ovulatietesten misschien helpen om je vruchtbare dagen beter in de gaten te kunnen houden. En verder... geduld!
Dankje voor je reactie,

Ik ben eigenlijk vrij vlot regelmatig. Eerste duurde 31 dagen, daarna rond de 28/29 dagen.
Ik zal eens gaan kijken naar de ovulatietesten, al denk ik niet dat manlief dit zit zitten, die wil het liefs zo spontaan mogelijk haha.
Denk dat het bij mij ook te maken heeft dat we ondanks dat er wel een wens was er nog niet echt mee bezig gingen en dan bij elke x pil vergeten hopen dat ik 'per ongeluk' zwanger was.
Lila93 schreef:
27-11-2018 10:38
Dankje voor je reactie,

Ik ben eigenlijk vrij vlot regelmatig. Eerste duurde 31 dagen, daarna rond de 28/29 dagen.
Ik zal eens gaan kijken naar de ovulatietesten, al denk ik niet dat manlief dit zit zitten, die wil het liefs zo spontaan mogelijk haha.
Denk dat het bij mij ook te maken heeft dat we ondanks dat er wel een wens was er nog niet echt mee bezig gingen en dan bij elke x pil vergeten hopen dat ik 'per ongeluk' zwanger was.
Dit hadden wij ook hoor, het liefst wilde wij ook zo spontaan mogelijk seks hebben. Maar met ovulatietesten en om de dag in die periode seksen is het uiteindelijk wel gelukt. Wij begonnen dan op dag 10 t/m 18 ongeveer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Iemand hier ervaring met Action?
Woensdag mijn NOD. Geen idee of ik dit als positief mag beschouwen. Kruidvat 2 voor 5 is ook erg vaag... Weet het, geduld is een schone zaak. Maar misschien willen jullie in de tussentijd meekijken?

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie hem als positief! hoe zien die van de Kruidvat eruit?
Uiteraard is het nog voor nod dus het kan nog alle kanten op, maar dat weet je zelf ws ook wel. Spannend!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou ook zeggen positief, zo zag mijn eerste test er ook uit (ook action). Hij kan natuurlijk ook juist weer minder worden. Hopelijk blijft ie plakken. Spannend, succes!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven