Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic (deel 2)

30-08-2017 15:03 2833 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,



Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.



Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.



Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Hier is een linkje te vinden naar het vorige topic: zwanger/het-algemene-039-ben-ik-zwanger ... ges/292403



Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als alle testen negatief zijn, mag je er vanuit gaan dat je niet zwanger bent.
Een mens kan zichzelf goed voor de gek houden en allerhande symptomen gaan vinden die moeten duiden op een zwangerschap, terwijl zij niet zwanger zijn.

Laat het los, vertrouw op de uitslag van de testen en de menstruatie zal spoedig weer vloeien (pun intended)
7 dagen overtijd met een negatieve test = niet zwanger.
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgens mij komt het wel eens voor dat iemand zwanger is en pas wat later positief test, maar er kunnen ook andere redenen zijn dat je menstruatie op zich laat wachten. Ik zou nog even een weekje afwachten en dan nog één goedkope test doen (Kruidvat heeft er 2 voor 5 euro, die vrij gevoelig test), die doen het net zo goed als de dure. Mocht je normaal een (heel) regelmatige cyclus hebben en straks alsnog geen menstruatie krijgen en een negatieve zwangerschapstest, dan kan je evt de huisarts even bellen om te overleggen of je langer afwacht of dat die iets ander voorstelt.
Geen 7 dagen als je een reguliere cyclus hebt. Hcg wisselt per persoon maar stijgt exponentieel. Als het genoeg is om 7 dagen over tijd te zijn, is je test positief. De meeste winkeltesten zijn positief bij een hcg van ongv 75-100ug.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tip voor de dames op bol.com kan je van het merk viola extra vroege testen bestellen. Bij mij gaf die gelijk positief aan. Bij de dokter negatief ! Bloedtest gedaan en die test had toch wel gelijk hartstikke zwanger.
anoniem_382179 wijzigde dit bericht op 31-01-2019 18:41
Reden: Nog niet klaar
85.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Dames ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. We zijn bewust bezig met zwanger worden en omdat we vanavond een avondje uit met sushi en drank hebben heb ik een extra vroege test gedaan met ochtenurine. Ik zit ongeveer 4 dagen voor Nod. Zie een superlicht streepje, maar kan dit ook een indroog streepje zijn?

http://nl.tinypic.com/view.php?pic=2duc ... F5u0qS0vYU

Twijfel nu alsnog of ik vanavond rauwe vis kan eten en kan drinken :) wat denken jullie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie wel streepjes, niet eens superlicht. Ik zou geen alcohol drinken en als jij geen rauwe vis wil eten als je zwanger bent, dit ook niet doen, want volgens mij ben je zwanger. Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie inderdaad ook een streepje, zou dus geen rauwe vis etennof drinken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor jullie snelle reacties! Heel fijn. Had dit echt niet verwacht (heb helemaal geen symptomen). Vorige zwangerschap pas ruim na de nod getest dus meteen een dikke streep en totaal geen twijfel.

Voor vanavond dan maar de wijn en rauwe vis laten staan :) en hopen dat het een plakker is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoop het ook voor je budgy!
Ik zie 2 positieve testen. Fijn hoor! Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi,

Al 3 maanden word ik niet meer ongesteld. We hebben hier al 3 zwangerschaps testen voor gedaan allemaal negatief. Ik snap er helemaal niks van. Ik heb wel al weken een heel erg opgeblazen gevoel. Ik eet veel chocolade wat ik normaal niet lekker vind. Ik ben heb een kloppend gevoel in mijn buik in de avond. Ik ben snel aangebrand en zo nog wat kenmerkjes.

In het begin dacht ik dat het gewoon met stress te maken had maar nu ik het al drie maanden niet ben en ook nog eens al die trekken heb vind ik het best eng. Ook al zegt de test dat het negatief is.

Wat denken jullie?
Niet zwanger maar hormonaal in de war. Aangekomen of afgevallen? Overmatige haargroei?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wanneer heb je die testen gedaan?
Ga anders met je verhaal naar de HA, wellicht wil hij/zij een zwangerschap uitsluiten met een bloedtest en daarna verder kijken wat er aan de hand is?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kan me voorstellen dat het je onzeker maakt. Had je hiervoor wel een regelmatige cyclus? Er zijn allerlei redenen denkbaar waardoor je menstruatie uitblijft (waaronder ook stress). Ik zou ook even langs de huisarts gaan, dan krijg je waarschijnlijk een bloedonderzoek en indien nodig een verwijzing naar de gynaecoloog. Succes!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal,

Een vriendin van mij heeft 1/2 weken geleden onveilig sex gehad met haar vriend ze zit niet aan de pil en heeft geen condoom gebruikt. naar een week voelde zei zich heel anders dan normaal. Ze is voor het laatst ongesteld geweest op 31 januari en heeft een onregelmatig schema dus weet ze niet precies wanneer ze weer moet ong worden.


Verder heeft ze nu last van goeie buikpijn zo af en toe misselijk zijn en hoofdpijn hebben. Ook heeft ze meer afscheiding dan normaal.... Onze vraag is kan ze zwanger zijn of is het compleet iets anders?? Btw ze heeft al zwangerschapstest gekocht maar die geeft negatief nu aan.

Groetjes!!
3 weken na de seks een keertje testen. Tot die tijd blijft het de vraag. Het kán zeker.
Alle reacties Link kopieren Quote
Diocca schreef:
17-02-2019 12:51
3 weken na de seks een keertje testen. Tot die tijd blijft het de vraag. Het kán zeker.
En met ochtendurine. Dat wil ook nog wel eens helpen. Want het kan natuurkijk wel zo zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh jee, 3 a 4 dagen overtijd,.... We hebben al 2 kindjes, en geen slaapkamer over...
En nu ik dit typ, best een beetje misselijk.. En dat is me nu al een paar dagen opgevallen in de morgen...
Het is eigenlijk helemaal niet de bedoeling nog een 3e kindje...
Maar ja zelf onveilig gedaan, en achteraf op het verkeerde moment, of juist precies het goede moment.. Het is maar hoe je het wil zien natuurlijk haha.. Hij is niet in mij klaar gekomen. Maar ja, dat zegt natuurlijk niks. Want ook dan kan het gebeuren..

Heb verschillende klachten dus, zoals misselijk, gevoelige borsten, beetje opgeblazen gevoel, maar ook wel weer het gevoel van angesteld worden...

Ik ben een beetje radeloos, en heb het nog niet gedeeld met mijn partner.. Omdat we eigenlijk helemaal niet nog een kindje er bij willen... En nog steeds de hoop dat ik nog gewoon onhesteld ga worden vandaag of morgen...

Ik plaats dis berichtje om mij verhaal even te kunnen doen, en eventueel zijn er meer die in zo'n situatie hebben gezeten, of zitten?
Je hebt er al 2... dan weet je toch hoe het werkt?!
Doe gewoon een test, dan weet je het zeker en kun je je, indien nodig, op zn minst gaan voorbereiden.
Manala schreef:
25-02-2019 08:20
Oh jee, 3 a 4 dagen overtijd,.... We hebben al 2 kindjes, en geen slaapkamer over...
En nu ik dit typ, best een beetje misselijk.. En dat is me nu al een paar dagen opgevallen in de morgen...
Het is eigenlijk helemaal niet de bedoeling nog een 3e kindje...
Maar ja zelf onveilig gedaan, en achteraf op het verkeerde moment, of juist precies het goede moment.. Het is maar hoe je het wil zien natuurlijk haha.. Hij is niet in mij klaar gekomen. Maar ja, dat zegt natuurlijk niks. Want ook dan kan het gebeuren..

Heb verschillende klachten dus, zoals misselijk, gevoelige borsten, beetje opgeblazen gevoel, maar ook wel weer het gevoel van angesteld worden...

Ik ben een beetje radeloos, en heb het nog niet gedeeld met mijn partner.. Omdat we eigenlijk helemaal niet nog een kindje er bij willen... En nog steeds de hoop dat ik nog gewoon onhesteld ga worden vandaag of morgen...

Ik plaats dis berichtje om mij verhaal even te kunnen doen, en eventueel zijn er meer die in zo'n situatie hebben gezeten, of zitten?
Waarom doe je geen test?
Alle reacties Link kopieren Quote
WakeUpje schreef:
25-02-2019 10:30
Waarom doe je geen test?

Ik denk bang voor bevesteging.. Maar menstruatie lijkt nu wel te beginnen. Dus drukte om niks.. Gelukkig. Blijkbaar moest ik mijn verhaal even kwijt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Manala schreef:
25-02-2019 11:38
Ik denk bang voor bevesteging.. Maar menstruatie lijkt nu wel te beginnen. Dus drukte om niks.. Gelukkig. Blijkbaar moest ik mijn verhaal even kwijt.
Gelukkig maar dan!
Als je opgelucht bent dat je niet zwanger bent, is het nu wel een idee om vlug na te gaan denken over een betrouwbare manier van anticonceptie :idee:
Alle reacties Link kopieren Quote
Stippeltjesbehang schreef:
25-02-2019 15:11
Gelukkig maar dan!
Als je opgelucht bent dat je niet zwanger bent, is het nu wel een idee om vlug na te gaan denken over een betrouwbare manier van anticonceptie :idee:
Klopt, haba. Alleen omdat ik longembolieen heb gehad mag ik niet alles, had voor de jongste altijd een mirena spiraal, maar had haast geen libido meer... Vandaar nog niet gekozen er weer 1 te plaatsen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als jullie toch zeker weten dat je geen derde kindje willen laat je man zich toch knippen. Jij twee kindjes eruit geperst, hij een kleine ingreep ;)
In the end we only regret the chances we didn't take.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven