Het wachtbankje - tussen ovulatie en menstruatie (deel 6)

18-10-2017 14:46 3926 berichten
Aangezien deel 5 vol is, kunnen we hier weer verder praten.

Zit je ook op het wachtbankje tussen ovulatie en menstruatie in? Schrijf gezellig mee!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje weer en hoop bij te schrijven!

Olifantje: jammer zeg. Hopelijk nu snel ongesteld en dan snel weer bij ons op t bankje komen zitten!

Mc Steamy: wat een bizar verhaal zeg... Dat dat dan zomaar stopt midden in een traject. En misschien domme vraag... Maar hoe werkt t met nl zaad? Ik weet dat er een tekort is sinds doneren niet meer anoniem kan, maar is er niet een wachtlijst ofzo, of duurt dat heel lang? hoop iig dat er een alternatief voor jullie komt! Helaas geen leuke spermacellen donor man voor jullie in de aanbieding...

Rain: blegh...

Jimbob, zuchini, sprookjesbos: spannend!!!

Ik doe vrolijk mee met de bingo!
- Gespannen borsten, check
- Spotting 8dpo, check
- Gestoord hoofd, check :hyper:

Nu ca 9 daarheen na eisprong. Zondag /maandag testen (als ik niet al eerder ongesteld wordt...)

Voor allen die ik niet genoemd heb. Ik bel succes!!!!
Vanmorgen een ‘vroege’ test gedaan en die was negatief. Ik zit nog maar op 9dpo dus waarschijnlijk is het sowieso nog wel aan de vroege kant om te testen. Ik denk dat ik zaterdag pas weer test als ik nog niet ongesteld ben. Ik verwacht namelijk dat zaterdag mijn NOD ook pas is. Ik heb nog een Kruidvat test, dus die kan ik dan wel gebruiken.
Zucchini, ik test zaterdag, indien niet ongesteld, gezellig met je mee. Dan ben ik 15 dpo en 6 dagen na m'n NOD, als er dan nog niets te zien is weet ik het ook niet meer (bij voorkeur graag twee strepen en geen menstruatie). Temperatuur was vanochtend nog steeds hoog.
Dat is een goede score Wieikben! hopelijk kloppen ze ook met een positieve test eind deze week.
Zucchini als ik jou was zou ik nog even wachten met testen inderdaad, zoals je zelf al zegt is het aan de vroege kant.
Probeer er niet te veel aan te denken en pas weer te testen als je wat meer zekerheid hebt ( I know, het is moeilijk!!)

Hier worden mijn ovulatietestjes steeds ietsje donkerder en sinds vandaag ook rekbaar slijm (dat ik dit vertel haha :hihi: ) lijkt er dus op dat mijn cyclus wederom rond de 27/28 dagen zal zijn, had ik echt nooit verwacht!

Nu ben ik wel benieuwd naar jullie mening over het volgende want ik hoor en lees hier steeds andere dingen over.

Elke dag seks de komende dagen of om de dag aanhouden? :proud:
Gestoord hoofd: ook hier Check!
Nooit geweten dat mijn lichaam zich op commando misselijk kon voelen: elke keer ik naar huis rijdt of naar het werk en tijd heb om erover te piekeren dan is die misselijkheid daar plots lol!

Voor de rest zijn alle eerste zwangerschapssymptomen ook sowieso symptomen die ik heb voor ik ongesteld moet worden dus daar kan ik me niet op vastpinnen :) Heb bv sinds ik met de pil ben gestopt altijd een week voordien enorm gevoelige tepels, behalve vorige maand en deze maand Haha :)

Heeft iemand dit al gehad: ik heb voor mijn regels doorbreken altijd wat last van onderrugpijn, late buikkrampen,... dit gaat ook weg van zodra ze er zijn... behalve vorige maand, toen bleef die pijn wat langer tot ik een hele zware kramp kreeg (had die iets langer aangehouden dan moest ik mijn auto langs de kant zetten want het was niet te houden en ik heb nochtans een vrij hoge pijngrens). Daarna alle pijn ineens weg... zou dit eventueel een bevrucht eicelletje kunnen geweest zijn die afgestoten werd?
Yuki: het zou kunnen maar durf het niet met zekerheid te zeggen.
Vorig jaar een keer een VMK gehad. Ik was toen heel heftig ongesteld, veel grote stolsels en heb ongeveer een uurtje een piek met heel heftige krampen wat doortrok naar mn benen en bovenrug. Na die heftige krampen met veel rillingen was het ineens over en was ik alleen nog normaal ongesteld.
Zo verliep een VMK bij mij. Had je toevallig al een positieve test gehad? Want dan weet je het helemaal zeker natuurlijk.
@Eve87: neen geen positieve test, ik kreeg al bloed op de dag van mijn NOD dus vond het niet echt zinnig en ging er vanuit dat het gewoon niet gelukt was, maar die pijn had ik nog nooit eerder zo heftig gehad, daarom dat ik het hier toch eventjes neerschreef.

@FoodieS: ik heb altijd gelezen dat om de dag het beste is voor de kwaliteit van het sperma :) Voor mij persoonlijk klinkt dit logisch, dan kunnen die zwemmerkes ook wat aansterken haha

@Zucchini en Sprookjesbos: spannend! ik duim voor jullie!
Ha Foodies: ik Had laatst ergens gelezen dat vroeger altijd het advies was om de dag seks en op de dag van ovulatie een keer extra. Maar dat nu wordt gezegd heb maar gewoon veel seks, ook iedere dag is prima, kwaliteit van zaad gaat niet achteruit. Maar... Ik weet niet meer waar ik dat gelezen had of van wie ik dat had gehoord....

Ik blijf nu Spotting houden... Inmiddels 4 dagen voor NOD. Heb daar niet zo'n goed gevoel over. Ik Had dat vroeger nooit, maar de afgelopen twee cycli wel. Dus ben bang dat het gewoon een verandering in mijn lichaam is die de menstruatie aankondigt... Las op internet (i know... Nooit doen) dat veel mensen een week Spotting hebben voor de menstruatie. Blegh wel stom maar dat zal het dan wel zijn.
@wieikben. Ik zelf denk niet dat het kwaliteit van het zaad slechter is. Het zal alleen minder zijn maar het zaad word op dezelfde manier gemaakt. En het is nu niet zo dat ze rijpen. Maar dat is gewoon hoe ik erover denk. Wij hebben ook om de daggedaan en toen ik een smiley had wel iets vaker :). Wel balen dat je al spotting hebt.

@yuki dit zou best kunnen.Helaas zul je dit nooit zeker weten.

@foodies fijn dat je een mooi cyclus weer hebt.

@sprookjesbos ik duim dat je alsnog een positieve test krijgt.

@mcsteamy jeetje wat balen zeg. Dit is een hele grote domper. Wat gaan jullie nu doen? wachten tot nl een plek vrij heeft?

Het gaat hard hier ik kan niet alles bij houden sorry.

hier nu op dag 6 of 7 DPO (reken je dag van ovulatie ook mee of de dag erna pas?) Vannacht gedroomd dat ik een zwangerschapstest had met 6 positieve strepen erop. Hier kan ik ondertussen ook wel met de bingo mee doen. Ben vandaag wat misselijk en weer veel aan het dromen. Bij mijn dochter was ik ook vanaf 3 weken al misselijk daarom deed ik een test omdat ik eigenlijk dacht dat ik het verbeelde (was maand na mijn miskraam). Bij mijn miskraam en missed abortion was ik niet zo vroeg misselijk. Maar ja ik kan het me ook weer indenken. En het is ook nog vroeg. Ik heb nooit moeite gehad met me in te houden met testen maar ik denk dat ik dat deze ronde wel heb.
Sprookjesbos ja dat snap ik! Het valt me op dat er meerdere ineens een paar dagen overtijd zijn. Inclusief ikzelf laatste ronde ook 5 dagen overtijd. Terwijl normaal regelmatig 29/30 met uitschieter naar 32 en nu ineens 37 dagen.
Ik duim voor je.
Dames, het duimen heeft geholpen: twee strepen! :cheer2: En dat op 12 dpo, cd 37 :-D

Goed, het was met een extra gevoelige test, een tuurstreep en niet met ochtendurine, maar dan nog: een streep is een streep, toch? Morgenochtend uiteraard weer testen, want ben er pas gerust op als die streep donkerder wordt ;) Dus voorlopig blijf ik hier nog even meeschrijven, eerst zien, dan geloven zeg maar.

Heb het man uiteraard zojuist verteld en die viel helemaal stil, de schat. Had een leuke verrassing voor 'm geregeld en hij is heel blij :love:
anoniem_6490a102ced81 wijzigde dit bericht op 25-10-2017 17:02
10.12% gewijzigd
Jaaaaaaa @sprookjesbos wat fijn! Gefeliciteerd! :cheer2:
Wauw!! Gefeliciteerd :D wat fijn na al dat gedoe met die ovulatietesten. Geniet ervan!
Ohh wat leuk voor jullie Sprookjesbos! Gefeliciteerd
Sprookejesbos wat een fantastisch nieuws!!!!! En nu op naar die knallende zwangerschapstest, echt fijn om hier positief nieuws te lezen. Kan je t geloven? Anders af en toe even knijpen. Een hele fijne Zwangerschap gewenst. :yes:
Gefeliciteerd sprookjesbos!!
Oooh zalig Sprookjesbos, proficiat!!
Jaaaaa!!! Gefeliciteerd sprookje!!! Super fijn voor jullie. :cheer2:

@angel: volgens mij begin je met tellen dag erna? Immers lutuele fase van 14 dagen dan is het precies 2 weken (op dezelfde dag in de week) na je eisprong. (kun je mijn logica nog volgens ;-)

En een test met 6 strepen... Ik denk dat het op z'n minst een 3-ling wordt :lol:

Hoop dat alles wachters net zulk mooi nieuws als sprookjesbos krijgt!!
Gefeliciteerd sprookjesbos! :bigkiss:
Gefeliciteerd Sprookjesbos! :cheer2: Een streepje op 12 dpo, en dan niet eens met ochtendurine lijkt me toch een heel goed teken! Jij ligt vanavond zeker om 21 uur al in bed zodat je morgenvroeg om 5 uur eruit kunt voor een nieuwe test? :hyper:
Hier nu 4 dpo, en behalve wat opgeblazen gevoel en krampen in mijn buik (die ik aan't ontpillen wijd) nog nergens last van...
BINGO! Ik heb voor iemand de 'einde van bloedverlies in zicht' want ik wil er graag van af! Iemand?😋

FoodieS: om de dag zeggen de fertiliteitsartsen, en mijn ervaring zegt dat dat prima werkt! Helaas alleen dat ik geen super glue heb gesmeerd, maar aankomende ronde ga ik extra veel plakrijst eten want dan gaat onze beeb 8 maanden en 3 weken blijven zitten en er dan vooral heel voorspoedig en vredig uit glijden😌

Aaaaaaaaaah Sprookjesbos!!!! Ik had mijn goede bingokaarten aan jou gegeven, super gefeliciteerd!!!!!!! 😍 (En don't worry ik ben een beetje een valsspeler ik heb die negatieve kaart onder mn been verstopt en als ik de kans krijg gooi ik die weg en jat ik een joker zodat het niet opvalt dat ik een kaart mis😉)

McSteamy ik ben van mijn padje. Ik was helemaal niet op de hoogte dat jullie probeerde zwanger te worden via een donor! Wat ontzettend hoofdletter K dat dat nu ineens zo bruut stopt?! (En wat kick ass dat jullie deze weg kiezen om obstakels te vermijden!) Helaas heb ik echt 0 verstand van donoren en kan ik je dus niet vooruit helpen😔 Ik hoor wel overal in ons ziekenhuis dat het meestal met 3 rietjes wel raak is..... is Denemarken dan niet tóch een optie? (Financieel... wellicht het proberen waard?)

83Angel toen ik droomde van een positieve test was hij negatief de volgende morgen en drie dagen later hartstikke positief. Ik zou zeggen: tel tot 3! 😘

En dan hier.... einde bloedbad is in zicht, HCG was gister fors gedaald (85) en dat betekend dat we langzaam een nieuwe ronde in gaan. Ik heb ook meteen Provera (opwekken menstruatie) gekregen voor als ik 1 december zelf niet ongesteld ben geworden en mijn test geen 2 streepjes geeft, én daarna kunnen we ook meteen starten met Clomid (ook al in huis) dus in elk geval het 60 dagen wachten gedoe is passé! Anyway; ik heb het geduld van een hongerige baby dus dit worden 35 - inmiddels nog 34 als ik vroeg naar bed ga vanavond - héle lange dagen! Voor nu in elk geval zo goed nieuws als dat nog mogelijk was!
Sprookjesbos: yes wat een leuk nieuws! Hop laat die streep maar donkerder worden.

McSteamy wat rot dat je op zoek moet naar goed en betaalbaar zaad.

Hier is ongesteldheid eindelijk doorgekomen. 7 dagen later dan verwacht en iets heviger/pijnlijker dan normaal.
Ben nu vooral blij dat ze er zijn en we weer door kunnen. Qua eisprong gaat het nu wel zoeken zijn.
Mcsteamy wat ontzettend naar voor jullie. Heel veel sterkte en succes daar komende periode! Ik duim voor extra geluk!

Sprookjesbos! Gefeliciteerd :cheer2: een fijne zwangerschap gewenst!
Jaaaa gefeliciteerd sprookjesbos! Goede zwangerschap gewenst!
Gefeliciteerd Sprookjesbos!!! Lekker van genieten 🎉🎊😊

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven