Hoe snel zwanger op 30 jarige leeftijd?

06-08-2019 14:00 148 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik dit topic beginnen met disclaimers: ik weet dat het voor iedere vrouw verschillend is,
en dat we eerst gewoon met 1 baby beginnen en dan verder kijken.
Maar wij hebben de wens voor een groter gezin (3 of 4 kinderen). Ik ben nu 28 jaar en wil niet oud moeder worden, ook niet van een 4e kind,
ik vind zelf 36 jaar een bovengrens voor zwanger raken.
Puur uit nieuwsgierigheid: hoeveelste maand waren jullie zwanger?
Dan wel graag reacties van vrouwen rond de 28-35, want jongere vrouwen rond de 21 ofzo raken natuurlijk makkelijker zwanger.
-
Phloxx schreef:
06-08-2019 15:13
Ik dacht een luchtig topic te openen..
Als je denkt dat dit een luchtig onderwerp is, dan moet je nog wel het een en ander leren...
Het is 'natuurlijk' wel zo dat de vruchtbaarheid afneemt naarmate je ouder wordt. Dit is een feit. Bij de ene gaat dit proces sneller dan bij de ander, maar uiteindelijk zijn we allemaal onvruchtbaar als we een jaar of 40-50 zijn.

Hiermee bedoel ik niet dat er geen vrouwen bestaan die op hun 21e al onvruchtbaar zijn, die bestaan ook, maar het komt minder voor dan onvruchtbaarheid op het 41e jaar.

Daarbij is het verstandig om op tijd te beginnen. Zeker als je zoals TO de wens hebt om een groot gezin te hebben. Als het dan wat minder voorspoedig gaat, dan geef je jezelf wat meer tijd om je wens te realiseren.
29 en 31, beide keren in een ronde zwanger. Ik denk dat het niets met leeftijd te maken heeft?
Vaucluse schreef:
06-08-2019 15:24
Als je denkt dat dit een luchtig onderwerp is, dan moet je nog wel het een en ander leren...

Je kunt over de zwaarste onderwerpen de luchtigste topics openen hoor.
.
Oh en Phloxx, dit type topic op viva, gewoon niet aan beginnen.... :popcorn:
ClaireSophie schreef:
06-08-2019 15:24
29, in een keer zwanger en oeps, vier maanden na de geboorte van de eerste (toen inmiddels 30) wederom zwanger.

Succes en vooral lekker veel seks hebben! :thumbsup:
Wauw! Hoe ervaar je dat, twee kindjes zo kort op elkaar?
-
Anoniem262821034 schreef:
06-08-2019 15:27
Je kunt over de zwaarste onderwerpen de luchtigste topics openen hoor.
Dat is ook weer waar!
Hoewel ik niet aan de leeftijdscategorie voldoe, toch mijn lijstje: 1e zw.schap in 1 keer 29 jr. 2e na 11 mnd 37 jaar, 3e na 1 mnd 39 jr, 4e na 6 mnd 40 jr.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
ClaireSophie schreef:
06-08-2019 15:28
Oh en Phloxx, dit type topic op viva, gewoon niet aan beginnen.... :popcorn:
Hahaha, ik draai al wat jaartjes mee op vivaforum, maar was nog nooit op de Zwanger-pijler rond gaan kijken.
Wijze les geleerd :mrgreen:
-
28 jaar bij de eerste, half jaar voordat ik zwanger was.
30 bij de tweede, net besloten te stoppen met AC, nauwelijks elkaar aangeraakt die eerste maand en direct zwanger.

Het zegt niets.. Volgens mij is 80% van de stellen binnen een jaar zwanger en 90% binnen twee jaar.
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 06-08-2019 15:45
0.00% gewijzigd
Ik val niet in de leeftijdscategorie maar zwanger raken was niet zo’n probleem. 35 1e ronde, 37 1e ronde.
Zwanger zijn vond ik een heel ander verhaal. Hou er rekening mee dat dit ook kan tegenvallen.

Het leeftijdsverschil van minder dan twee jaar valt me overigens reuze mee. En een derde sluit ik ook niet uit.

Maar als je er klaar voor bent om te beginnen zou ik dat lekker doen en als je klaar bent dan weet je dat ook wel. Ik zou daar in ieder geval geen leeftijd aan hangen. Ik heb altijd heel hard geroepen dat mijn grens wel bij de 40 zou liggen, maar in mijn hoofd wordt die grens al voorzichtig opgerekt.
Phloxx schreef:
06-08-2019 14:00
Laat ik dit topic beginnen met disclaimers: ik weet dat het voor iedere vrouw verschillend is,
en dat we eerst gewoon met 1 baby beginnen en dan verder kijken.
Maar wij hebben de wens voor een groter gezin (3 of 4 kinderen). Ik ben nu 28 jaar en wil niet oud moeder worden, ook niet van een 4e kind,
ik vind zelf 36 jaar een bovengrens voor zwanger raken.
Puur uit nieuwsgierigheid: hoeveelste maand waren jullie zwanger?
Dan wel graag reacties van vrouwen rond de 28-35, want jongere vrouwen rond de 21 ofzo raken natuurlijk makkelijker zwanger.
Nou ik heb heel lang in een vruchtbaarheidstraject gezeten voor zowel nummer 1,2 en 3. Nu dacht ik het zal wel moeizamer gaan ik ben 32 en hop zonder ziekenhuis binnen een maand zwanger.

Dus het zegt niet zoveel vrees ik.
Ik wilde ook een groot gezin. Mijn man ook. Toen kregen we de 1e en zijn we teruggekomen van die diepe wens. :clown:

Val niet in je categorie maar voor de leuk:
1e nog nét op mijn 24e en heeft een half jaar geduurd voor ik zwanger was.
1e: zwanger met 25 jaar, 15 maanden geduurd
2e: zwanger met 30 jaar, 40 maanden geduurd
.
Marloesjuh51 schreef:
06-08-2019 15:43
Nou ik heb heel lang in een vruchtbaarheidstraject gezeten voor zowel nummer 1,2 en 3. Nu dacht ik het zal wel moeizamer gaan ik ben 32 en hop zonder ziekenhuis binnen een maand zwanger.

Dus het zegt niet zoveel vrees ik.
Gefeliciteerd! Wat fijn!
-
Discover schreef:
06-08-2019 15:44
Ik wilde ook een groot gezin. Mijn man ook. Toen kregen we de 1e en zijn we teruggekomen van die diepe wens. :clown:

Val niet in je categorie maar voor de leuk:
1e nog nét op mijn 24e en heeft een half jaar geduurd voor ik zwanger was.
Hahaha ja zo kan het natuurlijk ook gaan.
We staan ook overal voor open hoor, we hebben nu wensen maar het kan ook heel anders lopen 'in het echte leven'.
Mag ik vragen waarom je het na 1 genoeg vond? En hoe oud is je kind nu? Ook toen hij/zij ouder werd en het was rustiger werd geen wens voor een volgende baby?
-
34, in 1 raak.
28, zes rondes (zeven maanden, lange(re) cycli). Was al wel meer dan half jaar van tevoren gestopt met de pil.
Phloxx schreef:
06-08-2019 15:52
Hahaha ja zo kan het natuurlijk ook gaan.
We staan ook overal voor open hoor, we hebben nu wensen maar het kan ook heel anders lopen 'in het echte leven'.
Mag ik vragen waarom je het na 1 genoeg vond? En hoe oud is je kind nu? Ook toen hij/zij ouder werd en het was rustiger werd geen wens voor een volgende baby?
Het hebben van een huilbaby duwde ons wel van de roze wolk af. Dat vond ik zo heftig en voelde me zo intens tekort schieten als ouder. Ik weet niet of ik dat nog eens durf. Daarnaast blijkt één combineren naast ons bedrijf al een hele uitdaging. Ik kom nu al uren in de dag tekort. Hoe doe je dat met meerdere kinderen en worden we daar dan gelukkige mensen van/goede ouders.

Het is nog een vraag. Nog niets definitiefs besloten maar een kindje was een grotere aanslag op ons leven dan ik me ooit had kunnen voorstellen. Wil haar voor geen goud meer missen maar zomaar even twee onder de twee zoals ik voor ogen had en dan nog wat mini's erna voor het grote gezellige plaatje.. daar kom ik hard van terug. :hihi:
Dochter is nu bijna 1 en ik rammel wel een beetje. Maar niet noemenswaardig. Ze worden misschien wel ouder en zelfstandiger maar er komen allerhande uitdagingen voor terug de komende jaren. Een kind erbij is super definitief en dat moet dan wel vol overtuiging bij ons vandaan komen. Tot die tijd of misschien wel nooit, is een genoeg.

Oh en ik had een loodzware zwangerschap. Met grote kans op herhaling. Allemaal niet erg idyllisch. :-P)
Ik was 33 en het was hier ook in een keer raak. Echter ook een loodzware zwangerschap met complicaties en grote kans op herhaling, dus het blijft er ook bij een. Wij hadden nooit echt de wens voor een groot gezin, dus dat scheelt.

Wat ik niet begrijp is dat je zo'n duidelijke en relatief jonge leeftijd als bovengrens hebt. Wat als zwanger worden of blijven nou niet makkelijk lukt? Laat je dan op je 35e dan maar je kinderwens varen? Oprechte vraag.
Esther- schreef:
06-08-2019 16:14
Ik was 33 en het was hier ook in een keer raak. Echter ook een loodzware zwangerschap met complicaties en grote kans op herhaling, dus het blijft er ook bij een. Wij hadden nooit echt de wens voor een groot gezin, dus dat scheelt.

Wat ik niet begrijp is dat je zo'n duidelijke en relatief jonge leeftijd als bovengrens hebt. Wat als zwanger worden of blijven nou niet makkelijk lukt? Laat je dan op je 35e dan maar je kinderwens varen? Oprechte vraag.
Goede vraag. Ik weet het echt niet. Zal afhangen van hoe ik mij dan voel.
Het klinkt misschien raar omdat we graag een groot gezin willen, en we zouden nu heel blij zijn als ik zwanger raak, maar we zijn nu met zijn tweetjes ook heel gelukkig.
We rekenen niet op kinderen om ons leven gelukkig(er) te maken. Dus misschien laat ik het dan inderdaad wel varen.
We staan er momenteel heel nuchter in. Maar het is altijd maar de vraag of je er nog steeds zo nuchter instaat na lange tijd proberen.
Kan me voorstellen dat je wens dan groter wordt, dat je er meer mee bezig bent, en dat dan toch de grens opschuift.
Niks is maakbaar, ik schets alleen mijn 'ideale' situatie.
-
Ik stopte met 21 jaar met de pil. Met 22 jaar regelmatige cyclus en eisprong.
Met 23 jaar bij de huisarts, je bent jong dag. 24 jaar bij de huisarts, je bent jong, daag.
26 jaar weer bij de huisarts, een andere na verhuizing. 5 weken later. ICSI of niet. 27 jaar geworden Poging 1 zwanger, miskraam. Poging 2 zwanger, miskraam. 28 jaar geworden. Je bent te ziek van de behandelingen voor een derde behandeling, je miskramen zijn slecht voor onze statistieken, daar is het gat van de deur.

Dat je zo zwanger wordt als je jong bent slaat echt nergens op. En nee heeft niks met ondergoed, standjes, vitamines of drank te maken.
Wachten tot je 30e is daarentegen niet zo'n goed idee.
Ik wou wel dat de factor onnozel ertoe deed. Of drugs. Of roken. Of drank. Op op junkfood leven.
Helaas speelt de factor erfelijkheid een rol. Al waren we begonnen op mijn 13e.. het zit er niet in.
En dan heb je een hele rits. En dan? Gemiddelde uitrekenen? En dat moet het dan zijn?

Wat is het nut van tijdsduur van anderen weten?
Dat zegt toch niks over jou/ jullie?

Ik heb altijd wat moeite met de zorgvuldige geplande wens.

Heb dan de neiging om te vragen of je ook voorkeur voor maand hebt, sexe, welke volgorde. Enz.

Gun je van harte 4 kinderen. En ook voor je 37 bent.
Maar ga nu eerst eens gewoon voor 1.
En niet na 3 maanden naar de huisarts want je bent " nog steeds" niet zwanger.

Bij mij duurde het 6 jaar. Heb 1 kind en die is puur geluk hebben.
36 en hop na 2 maanden zwanger
benmamma schreef:
06-08-2019 16:38
En dan heb je een hele rits. En dan? Gemiddelde uitrekenen? En dat moet het dan zijn?

Wat is het nut van tijdsduur van anderen weten?
Dat zegt toch niks over jou/ jullie?

Ik heb altijd wat moeite met de zorgvuldige geplande wens.

Heb dan de neiging om te vragen of je ook voorkeur voor maand hebt, sexe, welke volgorde. Enz.

Gun je van harte 4 kinderen. En ook voor je 37 bent.
Maar ga nu eerst eens gewoon voor 1.
En niet na 3 maanden naar de huisarts want je bent " nog steeds" niet zwanger.

Bij mij duurde het 6 jaar. Heb 1 kind en die is puur geluk hebben.
Waarom heb je daar moeite mee? Mag je geen voorkeuren hebben dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven