Hoe snel zwanger op 30 jarige leeftijd?

06-08-2019 14:00 148 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik dit topic beginnen met disclaimers: ik weet dat het voor iedere vrouw verschillend is,
en dat we eerst gewoon met 1 baby beginnen en dan verder kijken.
Maar wij hebben de wens voor een groter gezin (3 of 4 kinderen). Ik ben nu 28 jaar en wil niet oud moeder worden, ook niet van een 4e kind,
ik vind zelf 36 jaar een bovengrens voor zwanger raken.
Puur uit nieuwsgierigheid: hoeveelste maand waren jullie zwanger?
Dan wel graag reacties van vrouwen rond de 28-35, want jongere vrouwen rond de 21 ofzo raken natuurlijk makkelijker zwanger.
-
Phloxx schreef: ↑06-08-2019 14:34
Echt, wat is er aan de hand met jullie.
Ik zeg duidelijk in mijn OP dat ik puur nieuwsgierig ben en dat ik weet dat het niks voor mij te betekenen heeft.
Waarom reageren jullie allemaal zo fel?

Niet vervelend bedoeld, maar hier zitten de ervaringsdeskundigen. Zij weten als geen ander; als je besloten hebt om voor een kind te gaan, dan was je het liefst gister al zwanger. Ongewild ga je toch je cyclus in de gaten houden, ervaringen van anderen op jezelf betrekken, etc.
Om je maand-in maand-uit voor teleurstellingen te behoeden, krijg je misschien wat kritische reacties. Niet omdat we je dom of naïef vinden, alleen maar omdat we je het beste wensen want het kan zomaar ineens veel langer duren dan je vooraf had bedacht. En dat kan je soms best onzeker maken, twijfelen of je lichaam wel functioneert, etc.
30e duurde 2 maanden. 34e duurde 10 maanden. Mijn grens lag ook bij 35, maar ligt inmiddels bij 39. Soms lopen dingen in je leven nou eenmaal niet zoals je dat graag gezien had en moet je wat aanpassen.
Phloxx schreef:
06-08-2019 14:00
Laat ik dit topic beginnen met disclaimers: ik weet dat het voor iedere vrouw verschillend is,
en dat we eerst gewoon met 1 baby beginnen en dan verder kijken.
Maar wij hebben de wens voor een groter gezin (3 of 4 kinderen). Ik ben nu 28 jaar en wil niet oud moeder worden, ook niet van een 4e kind,
ik vind zelf 36 jaar een bovengrens voor zwanger raken.
Puur uit nieuwsgierigheid: hoeveelste maand waren jullie zwanger?
Dan wel graag reacties van vrouwen rond de 28-35, want jongere vrouwen rond de 21 ofzo raken natuurlijk makkelijker zwanger.

1e was ik 30, derde poging zwanger. 2e was ik 33 en ook de derde poging zwanger. Maar dat is voor iedereen verschillend toch?
1e ruim 7 jaar, 2e bijna 3,5 jaar en de derde 6 maanden.

Het zegt allemaal niets natuurlijk want het verschilt enorm en hangt af van je lichaam, gezondheid, levensstijl enzovoort enzovoort dus tja.....
Hier het geluk dat ik op m'n 29ste na 1 maand zwanger was.
30 jaar, 1e x raak
Faya_Maya schreef:
06-08-2019 17:03
Waarom heb je daar moeite mee? Mag je geen voorkeuren hebben dan?
Voorkeur klinkt voor mij al anders.
Het zorgvuldig geplande, zo werkt het vaak niet.
Het is natuur. Niet iedereen is zomaar zwanger.
Het leven maakbaar willen maken. Heb ik moeite mee.

Gelukkig mag iedereen dat verder voor zichzelf weten.
Ik was 26 toen ik eindelijk mijn eerste kind kreeg. Ja, eindelijk.. want het ging via medisch traject. Ik was dan wel jong, partner ook, alleen die zaadcellen waren niet geweldig. 28 jaar: direct zwanger na 1 terugplaatsing.(2e kind).

Als je misschien 4 kids wilt en niet ‘oud’ zwanger wil zijn, dan zou ik maar haast gaan maken als je ‘al’ 28 jaar bent. Succes!
Toen ik graag kinderen wilde en we zo bijna begonnen, was ik ook heel nieuwsgierig hoe lang het zou duren en zocht ik ook naar statistieken en persoonlijke verhalen. Ik wist prima dat dat niets zegt, maar het geeft toch hoop en ach, je bent er toch al mee bezig. Ik vond dat wel boeiend dus ik snap je TO! Tuurlijk is het leven niet maakbaar en kan alles tegenvallen, zowel het kind hebben, als de zwangerschap. Hoef je ook weer niet vanuit te gaan vind ik. Ik was 26 en 28 toen ik zwanger raakte en beide keren in 1 keer raak, heel blij mee dus (en een beetje schrikken!).
Lijkt me zo’n bijzonder mooi moment. Zwangerschapstest doen en zwanger blijken. Hoe is dat? (Geplande/gehoopte zwangerschappen) Deden jullie dat alleen of met z’n tweeën?
Ik heb 1 kind, maar ben 3x zwanger geweest.
1e keer (37) gelijk zwanger (maar miskraam). Toen 14 maanden niks. Weer zwanger. Weer miskraam. Na 17 pogingen blijvend zwanger. Ik was toen 39. Kerngezond kind.
Sjulia schreef:
07-08-2019 19:38
Lijkt me zo’n bijzonder mooi moment. Zwangerschapstest doen en zwanger blijken. Hoe is dat? (Geplande/gehoopte zwangerschappen) Deden jullie dat alleen of met z’n tweeën?
Te nuchter voor alle romantiek daaromheen. Lees hier verhalen van huilende echtparen en midden in de nacht testen of al maanden een rompertje hebben klaarliggen. Hier test gedaan zonder dat man het wist (twee keer) en beide keren elkaar een kus gegeven en gefeliciteerd gezegd! En daarna over tot de orde van de dag. Tweede keer was ik wel flink in schock want gup één was toen pas vier maanden oud, toen (ik, man is/was er heel relaxt onder) iets minder snel over tot de orde van de dag!

Maar goed, waarschijnlijk zijn wij nogal a-typisch want die, sorry dat ik het zeg, afschuwelijke cliché fotoshoot waarbij die kerel zo'n buik kust of vasthoud vinden wij om te gieren van 'foutheid' maar kennelijk toch nog steeds mateloos populair gezien de plaatjes die voorbij komen op social media.

Anyways, ik dwaal af!
ClaireSophie schreef:
07-08-2019 19:53
Te nuchter voor alle romantiek daaromheen. Lees hier verhalen van huilende echtparen en midden in de nacht testen of al maanden een rompertje hebben klaarliggen. Hier test gedaan zonder dat man het wist (twee keer) en beide keren elkaar een kus gegeven en gefeliciteerd gezegd! En daarna over tot de orde van de dag. Tweede keer was ik wel flink in schock want gup één was toen pas vier maanden oud, toen (ik, man is/was er heel relaxt onder) iets minder snel over tot de orde van de dag!

Maar goed, waarschijnlijk zijn wij nogal a-typisch want die, sorry dat ik het zeg, afschuwelijke cliché fotoshoot waarbij die kerel zo'n buik kust of vasthoud vinden wij om te gieren van 'foutheid' maar kennelijk toch nog steeds mateloos populair gezien de plaatjes die voorbij komen op social media.

Anyways, ik dwaal af!
Haha ik hou ook niet zo van dat soort foto’s. Sowieso vind ik spontane foto’s de leukste. Maar het besef dat er een baby in je groeit. Het lijkt me bizar. Het lijkt me een schok. Ik kan geen kinderen krijgen, vind ik heel erg. De hele ervaring missen, ook de kleine dingen. Niet zozeer geromantiseerd, maar gewoon willen weten hoe het is. Trapjes in je buik voelen etc. Echo ervaren. De eerste keer je baby vasthouden.Ik geniet wel heel erg mee via vriendinnen en schoonzus, maar dat is anders. Ik weet niet hoe het echt voelt.
26 jaar: 2 maanden nadat ik gestopt was met de pil
28 jaar: 0.5 maand nadat mijn spiraal was verwijderd
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Sjulia schreef:
07-08-2019 19:56
Haha ik hou ook niet zo van dat soort foto’s. Sowieso vind ik spontane foto’s de leukste. Maar het besef dat er een baby in je groeit. Het lijkt me bizar. Het lijkt me een schok. Ik kan geen kinderen krijgen, vind ik heel erg. De hele ervaring missen, ook de kleine dingen. Niet zozeer geromantiseerd, maar gewoon willen weten hoe het is. Trapjes in je buik voelen etc. Echo ervaren. De eerste keer je baby vasthouden.Ik geniet wel heel erg mee via vriendinnen en schoonzus, maar dat is anders. Ik weet niet hoe het echt voelt.
:hug:
Sjulia schreef:
07-08-2019 19:38
Eerste keer dacht man dat ik zwanger was, ik dacht van niet. Ik deed een test en riep naar beneden 'eehmm naam-man.. ik zie een streepje???'. Ik was een beetje geschrokken, hij heel blij. Tweede keer was het precies andersom.

Haha Clairesophie, die foto's vind ik ook afschuwelijk!
Sjulia schreef:
07-08-2019 19:56
Wat naar :| :hug:
Kiwimeisje schreef:
07-08-2019 20:14
Eerste keer dacht man dat ik zwanger was, ik dacht van niet. Ik deed een test en riep naar beneden 'eehmm naam-man.. ik zie een streepje???'. Ik was een beetje geschrokken, hij heel blij. Tweede keer was het precies andersom.

Haha Clairesophie, die foto's vind ik ook afschuwelijk!
(En wat betreft die foto's... van die Anne Geddes achtige taferelen vind ik ook echt stom. Van die kleine babytjes die (half) bloot in de meest onnatuurlijke houdingen worden neergelegd. :-| )
vaucluse wijzigde dit bericht op 22-08-2019 20:45
18.58% gewijzigd
ClaireSophie schreef:
07-08-2019 19:53

Anyways, ik dwaal af!
Ja, verschrikkelijk. Maar ik kan ook niet tegen de 101 ‘originele’ manieren om het nieuws te vertellen en genderrevealfeestjes.

De eerste keer heb ik nog maar een tweede test gedaan. Die was toch ook echt positief. We waren er niet bewust mee bezig en hadden niet verwacht dat het meteen raak zou zijn. De rest van de avond hebben we op de bank gezeten en af en toe zeiden we goh of jeetje.
Bij de tweede was het weer meteen raak. Toen waren we op vakantie en heb ik ergens op een campingtoilet een test gedaan. Naar man terug gegaan en de test laten zien. Elkaar gefeliciteerd en verder gegaan met vakantie vieren. Maar dan zonder wijn.

Vertellen aan anderen hebben we zonder al te veel poespas gedaan en ze waren er niet minder enthousiast om.
Stiekem blij te lezen dat meer dames di foto's nogal bijzonder vinden, dus niet alleen hierin! :proud:
Ik ben 30 jaar en werd in de 2e maand zwanger. Dit werd helaas wel een miskraam met 9 weken.

Nu weer aan het proberen, zit weer in de 2e maand en wacht nu op m'n menstruatie die hopelijk niet komt...
Succes Samiyah!
Ik duim voor je.

Hahaha ja al die foto's en hysterische feestjes zijn ons ding ook echt niet.
We zijn daar heel nuchter in. Onze families gelukkig ook.
Mijn beste vriendin is er wel dol op. Die foto's.. Tsja.
Een gender reveal party zou voor ons zelf ook niet echt revealend zijn haha, tenzij wij niet naar de echo's kijken.
Maar goed zo lang is het nog ver niet.
-
Hier 1 kind en ik was op mijn 38ste in de 3e ronde zwanger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven