Hoe snel zwanger op 30 jarige leeftijd?
dinsdag 6 augustus 2019 om 14:00
Laat ik dit topic beginnen met disclaimers: ik weet dat het voor iedere vrouw verschillend is,
en dat we eerst gewoon met 1 baby beginnen en dan verder kijken.
Maar wij hebben de wens voor een groter gezin (3 of 4 kinderen). Ik ben nu 28 jaar en wil niet oud moeder worden, ook niet van een 4e kind,
ik vind zelf 36 jaar een bovengrens voor zwanger raken.
Puur uit nieuwsgierigheid: hoeveelste maand waren jullie zwanger?
Dan wel graag reacties van vrouwen rond de 28-35, want jongere vrouwen rond de 21 ofzo raken natuurlijk makkelijker zwanger.
en dat we eerst gewoon met 1 baby beginnen en dan verder kijken.
Maar wij hebben de wens voor een groter gezin (3 of 4 kinderen). Ik ben nu 28 jaar en wil niet oud moeder worden, ook niet van een 4e kind,
ik vind zelf 36 jaar een bovengrens voor zwanger raken.
Puur uit nieuwsgierigheid: hoeveelste maand waren jullie zwanger?
Dan wel graag reacties van vrouwen rond de 28-35, want jongere vrouwen rond de 21 ofzo raken natuurlijk makkelijker zwanger.
-
dinsdag 6 augustus 2019 om 17:17
Als alle vrouwen tussen de 40 jaar en de 45 jaar zouden stoppen met anti conceptie zouden er veel ongewenste kinderen zijn.
dinsdag 6 augustus 2019 om 17:21
Bij mijn eerste zwangerschap was ik 28. Meteen raak. Maar dat ging mis.
Tweede zwangerschap 29 jaar. 2 maanden over gedaan.
Had op mijn 30e graag een 2e kindje gewild, maar dat is nooit gelukt. Ik ben nu 34.
Ik heb er vrede mee en geniet van mijn prachtige gezonde kind.
Het leven is niet maakbaar op dit gebied. Wees gelukkig met wat je krijgt.
Tweede zwangerschap 29 jaar. 2 maanden over gedaan.
Had op mijn 30e graag een 2e kindje gewild, maar dat is nooit gelukt. Ik ben nu 34.
Ik heb er vrede mee en geniet van mijn prachtige gezonde kind.
Het leven is niet maakbaar op dit gebied. Wees gelukkig met wat je krijgt.
anoniem_380416 wijzigde dit bericht op 06-08-2019 17:22
Reden: Toevoeging
Reden: Toevoeging
4.35% gewijzigd
dinsdag 6 augustus 2019 om 17:57
Voorkeur voor maand hebben velen, in de maand december worden beduidend minder kinderen geboren. Wat is precies je probleem daarmee? Voorkeur voor sekse hebben ook velen, wat is daar je probleem mee? Volgorde 'plannen' de meeste ook in, dus gemiddeld, bij een gemiddeld echtpaar met een gemiddelde tijd om zwanger te raken zit er twee jaar tussen, wat is daar je probleem mee?benmamma schreef: ↑06-08-2019 16:38En dan heb je een hele rits. En dan? Gemiddelde uitrekenen? En dat moet het dan zijn?
Wat is het nut van tijdsduur van anderen weten?
Dat zegt toch niks over jou/ jullie?
Ik heb altijd wat moeite met de zorgvuldige geplande wens.
Heb dan de neiging om te vragen of je ook voorkeur voor maand hebt, sexe, welke volgorde. Enz.
Gun je van harte 4 kinderen. En ook voor je 37 bent.
Maar ga nu eerst eens gewoon voor 1.
En niet na 3 maanden naar de huisarts want je bent " nog steeds" niet zwanger.
Bij mij duurde het 6 jaar. Heb 1 kind en die is puur geluk hebben.
Ik vermoed dat je aanstuurt of eigenlijk bedoeld: dat niets zo onvoorspelbaar of onplanbaar is als kinderen krijgen en ja we leven in een heel maakbare maatschappij en daar wordt gebruik van gemaakt! Prima toch? En op voorkeur voor sekse rust toch geen taboe meer? Ondanks dat je het niet voor het zeggen hebt?
dinsdag 6 augustus 2019 om 18:24
Op m’n 29e: ronde 10 - miskraam
Op m’n 30e: ronde 9 - miskraam 2e trimester
Op m’n 31e: ronde 5: miskraam
Op m’n 31e: rond 4 miskraam
En toen eindelijk bleef er eentje plakken.
Nu (34) pril zwanger van kind 2. Lekker als “oude” moeder.
Zwanger en een levend kind is niet hetzelfde. Het leven is niet maakbaar. Als je kinderen wil, begin dan met proberen.
Statistiek geldt voor de groep maar zegt niets over jou als individu.
Op m’n 30e: ronde 9 - miskraam 2e trimester
Op m’n 31e: ronde 5: miskraam
Op m’n 31e: rond 4 miskraam
En toen eindelijk bleef er eentje plakken.
Nu (34) pril zwanger van kind 2. Lekker als “oude” moeder.
Zwanger en een levend kind is niet hetzelfde. Het leven is niet maakbaar. Als je kinderen wil, begin dan met proberen.
Statistiek geldt voor de groep maar zegt niets over jou als individu.
dinsdag 6 augustus 2019 om 18:27
Ja dus? Daar gaat het toch niet om? Als alle vrouwen tussen de 20 en 25 zouden stoppen dan zouden er nog veel meer ongewenste kinderen zijn.
dinsdag 6 augustus 2019 om 18:53
To suggereert dat 37 oud is om moeder te worden dat is dus onzin.
Er wordt gedaan of je bijna onvruchtbaar bent als je 40 bent.
Dat is dus niet zo.
dinsdag 6 augustus 2019 om 18:58
TO vind dat te oud. (Ik ook overigens, voor de eerste) Dat zijn dus meningen. Er zitten hogere risico’s verbonden aan zwanger worden op die leeftijd, onzin is het niet dus niet.
dinsdag 6 augustus 2019 om 19:01
dinsdag 6 augustus 2019 om 19:07
29 jaar, 1e zwangerschap binnen 2 maanden
32 jaar, 2e zwangerschap binnen 2 maanden
38 jaar, 3e zwangerschap binnen 1 maand
Maar eerlijk gezegd heb ik over zulk soort dingen nooit nagedacht. Ik dacht iedere keer we zien het wel, ik heb van de twee oudste geen idee wanneer ze verwekt zijn. Bij de 1e was ik wel blij verrast dat het zo snel ging omdat bij een aantal vriendinnen niet zo ging.
32 jaar, 2e zwangerschap binnen 2 maanden
38 jaar, 3e zwangerschap binnen 1 maand
Maar eerlijk gezegd heb ik over zulk soort dingen nooit nagedacht. Ik dacht iedere keer we zien het wel, ik heb van de twee oudste geen idee wanneer ze verwekt zijn. Bij de 1e was ik wel blij verrast dat het zo snel ging omdat bij een aantal vriendinnen niet zo ging.
dinsdag 6 augustus 2019 om 19:08
dinsdag 6 augustus 2019 om 19:12
Fijn. Maar statisch gezien valt er wel wat over te zeggen en heb je grotere kans eerder zwanger te raken (van een gezond kindje) op jongere leeftijd.sugarmiss schreef: ↑06-08-2019 19:08To is 28. Ze is bang dat ze haar planning niet gaat halen. Die zit heel erg te hopen op ik was 30 en in de 1e maand zwanger. En op mijn 32e weer en op mijn 34e weer en op mijn 36e weer.
Pffw die planning gaat dus nog lukken.
Maar er valt gewoon vooraf niets zinnigs over te zeggen.
dinsdag 6 augustus 2019 om 19:25
Faya_Maya schreef: ↑06-08-2019 15:26Het is 'natuurlijk' wel zo dat de vruchtbaarheid afneemt naarmate je ouder wordt. Dit is een feit. Bij de ene gaat dit proces sneller dan bij de ander, maar uiteindelijk zijn we allemaal onvruchtbaar als we een jaar of 40-50 zijn.
Hiermee bedoel ik niet dat er geen vrouwen bestaan die op hun 21e al onvruchtbaar zijn, die bestaan ook, maar het komt minder voor dan onvruchtbaarheid op het 41e jaar.
Daarbij is het verstandig om op tijd te beginnen. Zeker als je zoals TO de wens hebt om een groot gezin te hebben. Als het dan wat minder voorspoedig gaat, dan geef je jezelf wat meer tijd om je wens te realiseren.
dinsdag 6 augustus 2019 om 19:28
?
dinsdag 6 augustus 2019 om 19:36
Ik bedoel dat iedere vrouw ergens tussen de 40 en 50 geheel onvruchtbaar raakt. Bij de ene gaat dit sneller dan bij de ander en in een heel enkel geval zal een vrouw van 50+ nog zwanger kunnen raken, maar dit zijn uitzonderingen.
Het is een feit dat de vruchtbaarheid gedurende het leven steeds verder afneemt, daar kun je dubbel om liggen, maar het is wel de waarheid (hoe hard ook voor sommige mensen).
Als je de wens hebt om vier kinderen te krijgen is het dus best slim om op een bepaalde leeftijd toch wel te beginnen.
Het is een feit dat de vruchtbaarheid gedurende het leven steeds verder afneemt, daar kun je dubbel om liggen, maar het is wel de waarheid (hoe hard ook voor sommige mensen).
Als je de wens hebt om vier kinderen te krijgen is het dus best slim om op een bepaalde leeftijd toch wel te beginnen.
dinsdag 6 augustus 2019 om 19:49
Applaus namens Maya .Joepjenies schreef: ↑06-08-2019 19:461e kind, 2 jaar. Was 28 bij bevalling
2e kind, 1 jaar was net 31 bij bevalling
3e kind, meteen raak, 33 jaar.
Precies 2 jaar en 5 maanden tussen elk kind. Toeval dus.
dinsdag 6 augustus 2019 om 19:53
1e kind - 30 jaar - zwanger na 8 maanden / 5 rondes
2e kind - 34 jaar - zwanger na 10 maanden / 6 rondes
Echt, laat het los zoals Pergamon ook al zegt. Het loopt niet altijd zoals je bedacht had, en het geeft alleen maar onnodige druk. Enige wat je er wel nu alvast zelf aan kan doen: mieter je anticonceptie alvast in de prullenbak.
2e kind - 34 jaar - zwanger na 10 maanden / 6 rondes
Echt, laat het los zoals Pergamon ook al zegt. Het loopt niet altijd zoals je bedacht had, en het geeft alleen maar onnodige druk. Enige wat je er wel nu alvast zelf aan kan doen: mieter je anticonceptie alvast in de prullenbak.
dinsdag 6 augustus 2019 om 20:01
Ben jij dom ofzo? Deze informatie is gewoon wetenschappelijk te onderbouwen hoor. Boven de 30 jaar vermindert de vruchtbaarheid langzaam, vanaf 35 jaar snel en na het veertigste jaar is de kans om zwanger te raken erg klein. Een vrouw van 35 jaar is nog maar half zo vruchtbaar als toen zij 25 tot 30 jaar was. Tot 30 jaar heb je maandelijks 20% kans op een zwangerschap.
dinsdag 6 augustus 2019 om 20:33
Klopt best, maar stel dat TO onvruchtbaar is, dan heeft ze geen reet aan die statistiek tav haar eigen 'planning'. En statistieken gaan over gemiddelden, maar wij weten helemaal niet of TO en man een 'gemiddeld stel' zijn.Sjulia schreef: ↑06-08-2019 20:01Ben jij dom ofzo? Deze informatie is gewoon wetenschappelijk te onderbouwen hoor. Boven de 30 jaar vermindert de vruchtbaarheid langzaam, vanaf 35 jaar snel en na het veertigste jaar is de kans om zwanger te raken erg klein. Een vrouw van 35 jaar is nog maar half zo vruchtbaar als toen zij 25 tot 30 jaar was. Tot 30 jaar heb je maandelijks 20% kans op een zwangerschap.
.
dinsdag 6 augustus 2019 om 20:39
Nou dit dus, maar dan op 34 jaar 2e ronde raak en op 36 jaar 1e ronde raak en nu wil ik écht niet meer zwanger raken...Appletree86 schreef: ↑06-08-2019 14:4827 jaar 1e keer zwanger - 1 x raak
29 jaar 2e keer zwanger - 1 x raak
31 jaar 3e keer zwanger - 1 x raak
Was altijd heel bang om onvruchtbaar te zijn, maar nu ben ik eerder bang om per ongeluk zwanger te worden![]()
dinsdag 6 augustus 2019 om 20:51