iemand ervaring met Sab simplex?

07-01-2015 14:15 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

mijn te vroeg geboren dochter (34+6 en geboren 11 nov'14) heeft nogal eens op een dag last van darmkrampen, net na een voeding, voor volgende voedingen plus minus een uur en ik zie haar soms zelfs verkrampen tijdens een voeding.

een draagdoek vind ze niet fijn door de gedwongen houding.

een fopspeentje werkt tijdelijk, fietsen met de beentjes trapt ze te hard voor en houd soms sterk de benen gestrekt dus dat wilde ook niet. voor n badje heb ik geen puf dagelijks. ik gebruik een dr brownfles icm. hero baby 1 standaard en een prematuurspeen zodat het voor haar wat langzamer gaat, de level 1 was te snel en daar knoeide ze ook veel mee. ik heb de verpleegkundige in het zkh al om advies gevraagd, die zei ook draagdoek etc. en een andere comfort voeding bv. kruidvat, en een middeltje als infacol.

nu heb ik de Duitse versie Sab Simplex, ben alleen nog wat huiverig om het te gebruiken omdat ik las bij sommigen dat het obstipatie kan veroorzaken. cinababy helpt ook niet. t enige wat soms helpt is haar dicht tegen me aanhouden als ik zelf op mn rug op bed lig en haar dan plat op haar buik op me leg, dat helpt meestal haar om in slaap te komen. alleen als we haar weer in bedje leggen dan begint t na enige tijd weer opnieuw.

ik snap dat t na 3 maanden vanzelf weer overgaat maar k vind t voor haar zo sneu ze heeft er zoveel pijn aan. koemelkallergie denk ik niet zo snel aan en de vpk ook niet want dan zou ze ook spugen etc denk ik.

heeft iemand ervaring met sab simplex??
sometimes believing and hoping is all we have
Ja, ik heb het jaren geleden gebruikt voor mijn zoon en dochter. Hielp toen best goed, haalde het ergste er van af. Ik bestelde het toen online via een drogist in Kerkrade want er was toen nog geen Infacol verkrijgbaar in Nl.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Overigens heb ik het gebruikt tot ze een halfjaar waren en ik gaf bv.
Postieve ervaring hier, vanaf 1 wk tot 4mnd gebruikt.
Wij hebben ook Sab Simplex gebruikt voor ons zoontje. We hadden heel veel positieve verhalen gehoord, maar voor ons deed het niet veel. Het leek de darmgassen wel 'te bundelen' maar daarmee kon ons zoontje ze nog niet wegwerken. Voor ons werkten druppels met dhimeticonum beter.

Wat onze kleine overigens een goede afleiding biedt in geval van buikkrampen of andere situaties, is de fohn! Het geluid (en de warmte misschien ook wel) maakt hem direct rustig. Wel oppassen dat je de warmte niet te veel op de kleine richt, natuurlijk!
Wellicht zou je je dochter ook op haar buik kunnen laten slapen (zelf doe ik dat alleen onder toezicht, overigens). En heb je al eens geprobeerd haar te dragen terwijl ze met haar buik op jouw onderarm ligt? In beide gevallen kan de druk op de buik de scherpe randjes van de darmkrampjes er misschien afhalen.
Werkte heel goed hier, stukken beter dan Infacol!
.
Ja redelijk lijkt me niet echt een fijn resultaat aangezien de prijs van abc dolphilus. Ik heb online overal gekeken en das overal uitverkocht. En bij de drogisterijen bij ons kennen ze het middel niet. Verpleegkundige kende het ook niet goed genoeg om het me aan te raden . Maar ik ben eerst de sab simplex aan t proberen, mocht dat niet baten dan probeer ik andere voeding. Volgende wk moek met de kleine voor controle dus kan ik wellicht dan naar probiotica vragen.
Sab simplex was het enige dat hielp (cinnababy en infacol hielpen niet). En rustig ronddraaiende bewegingen maken over de buik, dan 'vloog' er nog wel eens wat druk van de ketel. En veel liggen op man of mij, op zijn buik.
Ik gebruik het ook sinds week 1 i.c.m. de brown flessen op advies v.d. kraamverzorgster. Lijkt echt te werken!
pfff nou ja heb t misschien bij ong een halve dag aan voedingen gebruikt, maar merk nog amper verschil. niks geen extra hard boeren of scheten laten ofzo... via internet maar hero baby 1 comfort voeding besteld .. er moet toch eens IETS werken lijkt me....
pfff nou ja heb t misschien bij ong een halve dag aan voedingen gebruikt, maar merk nog amper verschil. niks geen extra hard boeren of scheten laten ofzo... via internet maar hero baby 1 comfort voeding besteld .. er moet toch eens IETS werken lijkt me....
Halve dag is te kort denk ik. Geef het minstens drie dagen de tijd. In de tussentijd zou ik ook niet teveel wisselen van merk voeding.

Overigens moest ik een beetje lachen om de reactie van iemand die het over de fohn had. De eerste keer dat ik Sab Simplex kocht was ergens in de buurt van Enschede toen we daar een midweekje met de kinderen naartoe gingen. SS werd namelijk toentertijd maar op twee plekken in NL verkocht: dat gehuchtje bij Enschede en Kerkrade.

Zoontje bleef ook maar huilen en toen heb ik op zijn kamer de fohn aangezet en meneer was stil. Had overigens de fohn niet op hem gericht en controleerde regelmatig of de fohn niet oververhit raakte. Heb nog lange tijd thuis ook de fohntruuk gebruikt. Was overigens ook geen wondermiddel hoor maar alle beetjes helpen.

Sterkte hoor, ik kan me nog goed herinneren hoe wanhopig ik werd van het gehuil van de kinderen. Overigens heb ik me vergist: bij mijn dochter gebruikte ik geen SS, kende ik toen nog niet helaas.
Ik ga sab simplex niet meer gebruiken heb t idee dat t alleen maar erger wordt voorheen sliep ze nog wel ze heeft nu bijna de hele dag overdag gehuild. Ik probeer nog alleen de hero comfort tegen krampjes ....
Dit topic gaat over dan simplex, maar ik gebruik het nog even om wat te delen over dieetvoeding. Mijn zoon van 11 weken heeft ook veel last van krampjes. Op aanraden van het CB ben ik Hero comfort tegen krampjes en spugen gaan gebruiken. In de 2 weken dat we die hebben gebruikt, leken de krampjes alleen maar erger te worden. Een week geleden zijn we met de dieetvoeding gestopt. Meteen de volgende dag ging het veel beter! Onze zoon lacht veel meer, is rustiger en huilt minder. De krampjes zijn nog niet over, maar wel stuk vermindert.

Kortom, het zou kunnen dat het door dieetvoeding nog erger wordt. Het kan ook toeval zijn natuurlijk.

Als hij nu krampjes heeft, troosten en met buikje op onderarm dragen en wachten tot het overgaat. En hopelijk voor hem (en voor ons) heeft hij er binnenkort helemaal geen last meer van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven