Ijs ijssalon

12-10-2018 18:16 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,
Mag je schepijs uit een ijssalon eten tijdens je zwangerschap? Op internet staan verschillende dingen.
https://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn- ... chap-.aspx
Die site ken ik maar er staat niks over ijs uit ijssalon enz.
Nee natuurlijk niet! Rauwe wortels, wel even in kokend water voor de bacteriën, vlees zo doorgebakken dat echt alles dood is en alles met handschoenen aan doen natuurlijk.

Sorry hoor maar word wat zwangerzillaenikmagnietsmeer moe. Deze vragen worden vaak gesteld. Als internet het niet zeker weet waarom denk je dan hier een een sluitend antwoord te krijgen.
Anoniem0894 schreef:
12-10-2018 18:20
Wat kun je daar uit concluderen?
Anoniem0894 schreef:
12-10-2018 18:20

Dus wat denk je dan....?
Mijn God zeg, kunnen een deel van de zwangere niet meer nadenken ofzo?!
Internagelaktisch
Loep jezelf even. Bespreek je zorgen met de verloskundige. Niet elke vraag apart maar gewoon even bespreken dat je je zoveel zorgen maakt.

Je zou het bijna niet geloven maar vijftig jaar geleden werden er, zonder de kennis van nu, ook voornamelijk gezonde kinderen geboren.

Onze moeders aten gewoon alles en er ging heus wel eens iets fout hoor, maar slechts in een heel klein percentage kwam dat door het eten van al die producten die nu worden afgeraden.

Relax, en verheug je op het kindje.
Ik denk dat je hulp moet zoeken en accepteren, dit zijn op deze manier 9 hele lange maanden.
Oké schat
Maaique schreef:
12-10-2018 18:33
Mijn God zeg, kunnen een deel van de zwangere niet meer nadenken ofzo?!
Het is steeds dezelfde zwangere....
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
gioia82 schreef:
12-10-2018 18:43
Het is steeds dezelfde zwangere....

Met twee nicks...

memberlist.php?mode=viewprofile&u=376533
Bij twijfel niet doen!! :facepalm:

Echt serieus? Schepijs? Wat denk je nou dat er mis mee kan gaan? Je doet echt hysterisch (ook in je andere topics).
Natuurlijk! Doe niet zo vreselijk hysterisch zeg!
Ben je zo vol van je zwangerschap dat je over nietss anders kan praten?

Echt heel onaantrekkelijk voor je omgeving, goed om te beseffen voor jou misschien.
Het is herfst, dan ga je toch niet meer naar de ijssalon.
Maar om je vraag te beantwoorden, als het ijs vers bereiden met rauwe eieren, kun je het beter niet nemen. Of bijvoorbeeld sorbet ijs nemen, daar gaan geen eieren in.
Ik had ff moeten loepen...

Man man man, word jij niet enorm moe van jezelf TO? Lees je eigen topics en reacties nog eens achter elkaar door en kijk dan even in de spiegel.
Bandenpijn met een paar weken? zuurstokken mag dat??? Echt....
Ik voorzie een topic over een paar weken.. "mijn man is naar zijn moeder gevlucht"
Relax TO, het enige wat niet gezond is aan jou zwangerschap zijn je gedachtengangen.
To, ik begrijp je wel. Er kan natuurlijk zoveel mis gaan.
Ik las laatst zelfs dat de straling van beeldschermen van computers enzo slecht kan zijn voor de foetus. :-o
MMXVIII schreef:
12-10-2018 19:36
Ik las laatst zelfs dat de straling van beeldschermen van computers enzo slecht kan zijn voor de foetus. :-o
Vergeet de telefoons niet! En hoogspanningsmasten. En de stopcontacten in je slaapkamer moeten eigenlijk weg ivm elektromagnetische straling enzo.
MMXVIII schreef:
12-10-2018 19:36
TO is ook zonder extra suggesties prima in staat om overal over te panikeren dus het is echt niet nodig om input te leveren.
badmuts111 schreef:
12-10-2018 19:41
TO is ook zonder extra suggesties prima in staat om overal over te panikeren dus het is echt niet nodig om input te leveren.
Scheelt wel een paar heleboel topics als we nu alvast alle risico’s benoemen.
nina1966 schreef:
12-10-2018 19:08
Ik had ff moeten loepen...

Man man man, word jij niet enorm moe van jezelf TO? Lees je eigen topics en reacties nog eens achter elkaar door en kijk dan even in de spiegel.
Bandenpijn met een paar weken? zuurstokken mag dat??? Echt....
Ik voorzie een topic over een paar weken.. "mijn man is naar zijn moeder gevlucht"
Je kan echt prima bandenpijn hebben bij een paar weken zwangerschap hoor.

Ontopic: je mag gerust schepijs eten. Softijs wordt afgeraden maar zelfs als je een keer een softijsje hebt gegeten is dat waarschijnlijk geen ramp.

Als je merkt dat je je over veel dingen zorgen maakt, bespreek dat dan idd even met je verloskundige. Wellicht kun je een coach krijgen die je helpt iets ontspannener met je zwangerschap om te gaan. Als je dat zelf ook wil tenminste :-)
Yellow002 schreef:
12-10-2018 19:56

Softijs wordt afgeraden maar zelfs als je een keer een softijsje hebt gegeten is dat waarschijnlijk geen ramp.

Ze verzinnen ook telkens weer wat anders he?! :-?
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
eckano schreef:
12-10-2018 20:25
Ze verzinnen ook telkens weer wat anders he?! :-?
Geen idee! Had voor ik zwanger werd die lijstjes nooit bekeken. ;-)
Vind gelukkig schepijs toch veel lekkerder dus heb deze zomer vollop ijsjes gehad :D een van de weinige dingen die ik überhaupt goed verdroeg ;-)
Even los van TO en haar vele topics: bij ons in het dorp zit een ijssalon die al het ijs met melk rechtstreeks van de boer maakt. Ongepasteuriseerd dus. Dat wil je dan toch als zwangere niet eten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven