Zwanger
alle pijlers
Ik wil heel graag kinderen, zij heeft geen idee wanneer
vrijdag 12 juli 2024 13:03
Hallo allemaal,
Dit is misschien een ongebruikelijk onderwerp voor een man om hier te bespreken, maar ik denk dat ik wat vrouwelijk perspectief kan gebruiken. Ik ben een 32-jarige man met een 30-jarige vriendin en weet precies wat ik wil: een gezin. In mijn omgeving zie ik het geluk en de vervulling die jonge ouders (met alle nuances, stress en weinig slaap) ervaren, en ik wil echt graag een kindje. Financieel heb ik alles op orde met een goede, maar niet heel levensvervullende baan en een niet al te spannend leven. Voor mij is het absoluut tijd voor de volgende stap. Ik ben ervan overtuigd dat ik een liefdevolle en zorgzame vader zou zijn. Mijn vrienden zitten allemaal in de fase dat ze een gezin beginnen.
Mijn vriendin is echter nog erg zoekende. Terwijl andere vriendinnen praten over babykamers, zwanger worden of al een kleintje hebben, lijkt mijn vriendin alleen maar een grotere afkeer te krijgen. Ze heeft altijd gezegd dat ze 'ooit' kinderen wil, maar ze ziet enorm op tegen de verantwoordelijkheid, heeft volgens mij geen zin om zwanger te worden en praat negatief over kinderen. Er lijkt geen enkele urgentie te zijn, terwijl ze momenteel niet zoveel om handen heeft. Ze heeft geen drukke baan of een intens sociaal leven. Ze wil nog een kleine reis maken, maar is geen fervente reiziger. Toch biedt ze mij geen enkel houvast:
De afgelopen vier maanden heb ik het onderwerp niet meer aangekaart, maar het blijft in mijn binnenste broeien. Ik denk er elke dag aan en het werpt een schaduw over mijn leven. Op dit moment voel ik me aan het lijntje gehouden en begrijp ik niet waarom mijn vriendin op deze leeftijd niet concreter wil nadenken over onze gedeelde toekomst. Het gedeelde toekomstbeeld is er gewoon niet, ik heb niets om voor te vechten. Natuurlijk kan ik ook op mijn 40e nog vader worden, maar dat is niet wat ik wil.
Zijn er mensen die een soortgelijke ervaring hebben gehad met een partner die geen duidelijkheid gaf en waarbij het uiteindelijk toch nog goedkwam? En zijn er manieren voor mij om die enorme focus op mijn kinderwens los te laten? Want op deze manier ga ik er echt aan onderdoor.
Dit is misschien een ongebruikelijk onderwerp voor een man om hier te bespreken, maar ik denk dat ik wat vrouwelijk perspectief kan gebruiken. Ik ben een 32-jarige man met een 30-jarige vriendin en weet precies wat ik wil: een gezin. In mijn omgeving zie ik het geluk en de vervulling die jonge ouders (met alle nuances, stress en weinig slaap) ervaren, en ik wil echt graag een kindje. Financieel heb ik alles op orde met een goede, maar niet heel levensvervullende baan en een niet al te spannend leven. Voor mij is het absoluut tijd voor de volgende stap. Ik ben ervan overtuigd dat ik een liefdevolle en zorgzame vader zou zijn. Mijn vrienden zitten allemaal in de fase dat ze een gezin beginnen.
Mijn vriendin is echter nog erg zoekende. Terwijl andere vriendinnen praten over babykamers, zwanger worden of al een kleintje hebben, lijkt mijn vriendin alleen maar een grotere afkeer te krijgen. Ze heeft altijd gezegd dat ze 'ooit' kinderen wil, maar ze ziet enorm op tegen de verantwoordelijkheid, heeft volgens mij geen zin om zwanger te worden en praat negatief over kinderen. Er lijkt geen enkele urgentie te zijn, terwijl ze momenteel niet zoveel om handen heeft. Ze heeft geen drukke baan of een intens sociaal leven. Ze wil nog een kleine reis maken, maar is geen fervente reiziger. Toch biedt ze mij geen enkel houvast:
- Ze wil niet aangeven wat ze nog allemaal wil doen voordat ze kinderen wil.
- Ze wil geen leeftijd noemen, behalve dat ze het liefst voor haar 35e moeder wil worden.
- Het enige houvast dat ze biedt, is dat ze 'ooit' kinderen wil.
- Mijn pijn lijkt haar niet te interesseren of ze wuift het weg.
- Ze geeft regelmatig aan zich nog 'persoonlijk te willen ontwikkelen' voor ze kinderen wil, zonder concreet te maken wat dat inhoudt.
De afgelopen vier maanden heb ik het onderwerp niet meer aangekaart, maar het blijft in mijn binnenste broeien. Ik denk er elke dag aan en het werpt een schaduw over mijn leven. Op dit moment voel ik me aan het lijntje gehouden en begrijp ik niet waarom mijn vriendin op deze leeftijd niet concreter wil nadenken over onze gedeelde toekomst. Het gedeelde toekomstbeeld is er gewoon niet, ik heb niets om voor te vechten. Natuurlijk kan ik ook op mijn 40e nog vader worden, maar dat is niet wat ik wil.
Zijn er mensen die een soortgelijke ervaring hebben gehad met een partner die geen duidelijkheid gaf en waarbij het uiteindelijk toch nog goedkwam? En zijn er manieren voor mij om die enorme focus op mijn kinderwens los te laten? Want op deze manier ga ik er echt aan onderdoor.
zondag 14 juli 2024 22:49
Nou ik vind het wel handig dat ik de gedachtekronkels van mijn kinderen snel begrijp omdat ik die ook heb of had. En gedeelde interesses zijn ook handig. Dna delen garandeert dat niet maar vergroot wel de kans daarop.merano schreef: ↑14-07-2024 22:38Met het concept "nakomeling van eigen vlees en bloed" heb ik echt helemaal niks. Wat voegt dat nou toe, tenzij je Willem Alexander bent?
Lijkt me zelfs fijner, dat je niet verantwoordelijk bent voor het doorgeven van de flaporen van opa, het kut-karakter van tante To, of je eigen sociale onhandigheid, of zo.
Ik snap trouwens tegenwoordig ook veel beter de dingen waar ik als kind wel eens kritiek op kreeg. Toen vond ik dat ik gewoon gelijk had. Nu houden de kinderen een mooie spiegel voor: o verrek zo deed ik ook en da’s best irritant eigenlijk.
zondag 14 juli 2024 23:14
Nee, met dat concept heb ik zoals gezegd ook niks, maar ik denk niet dat wij daarin heel representatief zijn. Maar dan nog staat dat los van je in mijn ogen wereldvreemde 'voorstel'.merano schreef: ↑14-07-2024 22:38Nee, ik zou niet serieus gaan daten met de insteek om een ouderrol te vervullen, maar ik hoef ook geen kinderen.
To gaat sowieso daten met de insteek om een ouderrol te vervullen. Mijn voorstel geeft hem alleen meer kans.
Met het concept "nakomeling van eigen vlees en bloed" heb ik echt helemaal niks. Wat voegt dat nou toe, tenzij je Willem Alexander bent?
Lijkt me zelfs fijner, dat je niet verantwoordelijk bent voor het doorgeven van de flaporen van opa, het kut-karakter van tante To, of je eigen sociale onhandigheid, of zo.
Ik kan heel Nederland inmiddels horen zuchten.
maandag 15 juli 2024 10:36
Win-win-win, zou ik haast denken.
Ik kan heel Nederland inmiddels horen zuchten.
woensdag 17 juli 2024 11:48
Ik ben één van de vrouwen die een kinderwens hebben opgegeven voor een partner die het nog niet wist (en toen hij het wel wist was ik zo onzeker dat ik de relatie niet beëindigd heb, omdat ik dacht dat ik toch nooit meer iemand zou vinden die me de moeite waard zou vinden. Little did I know).Femme1981 schreef: ↑13-07-2024 20:35Weet je waarmee ik dat heb? Onbuigzaamheid, koppigheid, starheid.
Wat zijn dit voor vreemde reacties? Er zijn vrouwen in dit topic die letterlijk hun kinderwens hebben moeten opgeven door partners die nog niet zeker wisten wat ze wilden. Zij blijven hun hele leven getraumatiseerd. Al die ellende had kunnen worden voorkomen door gewoon normaal te communiceren en naar elkaar toe te komen.
En zeg niet dat het hun eigen schuld is omdat ze in zo'n relatie blijven. Jij weet heel goed dat opnieuw gaan daten na je dertigste en alles opnieuw moeten opbouwen ook een vreselijk traject is.
Ik ben allesbehalve getraumatiseerd. Natuurlijk steekt het weleens wanneer er weer iemand zwanger is van een zoveelste kind of dat er iemand zwanger is na een relatie van drie maanden. Had ik ook wel gewild. Maar ja... het is niet anders. Dus ik heb nu een heel leuk leven, met een lieve partner, zonder kinderen. Maar ook... zonder de zorgen om de kinderen.....
Ik had, met de kennis van nu, mijn bijna 34-jarige zelf geadviseerd om de relatie te beëindigen. En dan had ik waarschijnlijk echt wel een lieve man getroffen die wel kinderen wilde. En ik weet uit eigen ervaring dat daten na je 30e prima gaat. Als je ervoor openstaat tenminste.
woensdag 17 juli 2024 12:53
Ben het eens met de coach.De coach gaf aan dat ik pech heb en dat ik moet accepteren dat mijn vriendin er nog niet aan toe is en maar moet hopen dat ze het ooit wel wil.
En de pest is, ook als je wacht heb je nog nul garantie dat ze het over een paar jaar wel wil.
Ik had met mijn ex-man precies hetzelfde, eerst wilde ik ze ooit en uiteindelijk draaide dat door naar ik wil geen kinderen. Toen gingen we scheiden na 12,5 jaar relatie.
Nu heb ik een nieuwe relatie en ik heb nu dus flinke klapperende eierstokken. Alleen nu moet ik dus geduld hebben tot we gesetteld zijn in ons huisje haha.
Wat ik ermee wil zeggen is. Wil je de gok wagen dat haar gedachte veranderd?
Daarnaast lees ik ook dat het in jullie relatie niet helemaal soepeltjes loopt, wil je in zo'n soort relatie kinderen in de mix gooien? En vraag jezelf eens af, wil je kinderen of specifiek alleen met haar.
Als je zo graag kinderen wil en zij geeft bijna aan van niet, laat het dan en maak de keuze tussen blijven zonder kinderen en gaan met kans op kinderen met een ander.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in