Inleiden
zondag 28 juni 2015 om 14:20
Hoi dames,
Na een best wel zware zwangerschap is t morgen eindelijk zover ze gaan me inleiden met 37,5 weken. Dit omdat de zwangerschap erg zwaar is en k echt ontzettend moe ben waar slaapmedicatie ook niet meer voor werkt, daarnaast is ons kindje de laatste 2 echo's niet meer gegroeid dus is dit een teken dat t zich niet meer zo lekker voelt in mijn buik. Nu vind k t allemaal toch echt wel heel erg spannend!
ze beginnen morgen met een balloncatheter, nu vraag ik me af zijn er hier een aantal dames die ook ingeleid zijn en me willen vertellen hoe dit ging en hoe lang t duurde? En zijn er dames waarvan t kindje ook niet meer groeide en hoe bleek dit na de geboorte en hoe ging dit na de geboorte? Ontzettend bedankt als jullie je verhaal willen delen!
Groet een erg gespannen ziwana
Na een best wel zware zwangerschap is t morgen eindelijk zover ze gaan me inleiden met 37,5 weken. Dit omdat de zwangerschap erg zwaar is en k echt ontzettend moe ben waar slaapmedicatie ook niet meer voor werkt, daarnaast is ons kindje de laatste 2 echo's niet meer gegroeid dus is dit een teken dat t zich niet meer zo lekker voelt in mijn buik. Nu vind k t allemaal toch echt wel heel erg spannend!
Groet een erg gespannen ziwana
zondag 28 juni 2015 om 14:45
zondag 28 juni 2015 om 14:57
zondag 28 juni 2015 om 14:59
Ingeleid met balloncatheter, ook hier eindigde dit in een ks. Maar zoveel bevallingen zoveel uitkomsten hoor, ook met inleiden. Maar houd er rekening mee dat het vanaf het plaatsen van de ballon tot aan de daadwerkelijke bevalling nog wel even kan duren. Neem genoeg te lezen en te doen mee. Ik begon op woensdagochtend en uiteindelijk donderdagavond een ks, maar ik ken inleidingen waarbij dat langer duurde. Je mag met de ballon gewoon rondlopen. Neem een wijde broek mee, want het tuitje wordt aan je been vastgeplakt.
Succes en geniet van je kleine baby straks!
Niet goed groeien heb ik geen ervaring mee.
Succes en geniet van je kleine baby straks!
Niet goed groeien heb ik geen ervaring mee.
zondag 28 juni 2015 om 15:15
Het kan alle kanten op. Bij mijn eerste had ik nog geen ontsluiting dus ik kreeg gel ingebracht. Die leidde gelijk tot weeën, en ik had vrij snel (na 6 uur) 7 cm ontsluiting. Vervolgens stagneerde het en over de laatste 2 cm heb ik 7 uur gedaan. Toen nog 2.45 uur uitdrijving en vacuumverlossing. In totaal 16 uur bezig geweest en het was best een hels karwei.
Bij nr 2 had ik al (4 cm) ontsluiting dus kreeg ik gelijk een infuus met weeënopwekkers. Dat was in 2,5 uur achter de rug.
Bij nr 2 had ik al (4 cm) ontsluiting dus kreeg ik gelijk een infuus met weeënopwekkers. Dat was in 2,5 uur achter de rug.
zondag 28 juni 2015 om 15:38
Ik ben met 38 weken ingeleid. Maar ik had wel al 3 cm, dus was ook inderdaad een infuus en vliezen breken. Ze zijn rond half 8 begonnen, om 5 uur is onze man geboren. Wel uiteindelijk met een knip en vacuüm helaas, maar dat kwam omdat mijn persweeën niet helemaal geweldig waren
Heel veel succes in ieder geval! Hopelijk verloopt je bevalling voorspoedig en mag je snel je kleintje in je armen houden!
Heel veel succes in ieder geval! Hopelijk verloopt je bevalling voorspoedig en mag je snel je kleintje in je armen houden!
zondag 28 juni 2015 om 15:40
zondag 28 juni 2015 om 15:58
Leuk al die enge verhalen.. Misschien leuker om de fijne verhalen te vertellen of info over hoe het na de geboorte ging?
To heel veel vrouwen worden ingeleid en elke bevalling is weer ander dus het is moeilijk te zeggen hoe de jouwe verloopt. Misschien ben je wel zo klaar daar is niks over te zeggen.
To heel veel vrouwen worden ingeleid en elke bevalling is weer ander dus het is moeilijk te zeggen hoe de jouwe verloopt. Misschien ben je wel zo klaar daar is niks over te zeggen.
zondag 28 juni 2015 om 16:03
Bij beide kinderen ingeleid met 37,5 weken vanwege kans op zwangerschapsvergiftiging (te hoge bloeddruk). Om 9 uur gemeld bij de receptie, lekker gaan liggen en kreeg weeënopwekkende gel. Mocht rondlopen en alles. Zeker bij de tweede heb ik het als zeer relaxed ervaren. Beiden ukkies zijn een ongeveer een goeie 14 uur later geboren.
zondag 28 juni 2015 om 16:07
Ingeleid met 41+2
8.15 vliezen gebroken en meteen begonnen de weeen. ( had al 2cm ontsluiting)
Na 4 uur ruggenprik gekregen want kon niet meer ontspannen tissen de weeen dior.
Om kwart over 5 kreeg ik lichte persdrang (door de ruggenrpik heen, normaal zetten ze deze uit zodat je de persweeen voelt) maar nog geen volledige ontsluting dus mocht niet meepersen.
Om 6 uur volledige ontsluting en om 19.19 is onze kleine man geboren.
Ik kijk er heel positief op terug....
8.15 vliezen gebroken en meteen begonnen de weeen. ( had al 2cm ontsluiting)
Na 4 uur ruggenprik gekregen want kon niet meer ontspannen tissen de weeen dior.
Om kwart over 5 kreeg ik lichte persdrang (door de ruggenrpik heen, normaal zetten ze deze uit zodat je de persweeen voelt) maar nog geen volledige ontsluting dus mocht niet meepersen.
Om 6 uur volledige ontsluting en om 19.19 is onze kleine man geboren.
Ik kijk er heel positief op terug....
zondag 28 juni 2015 om 16:26
Hai TO, bij een ballonnetje is het hier de gewoonte om hem een dag te laten zitten. Ik kreeg op maandagochtend een ballonnetje. Dit was pijnloos, maar vreemd. Een slangetje loopt idd langs je been. Als hij eruit kan of valt dan heb je voldoende ontsluiting om echt te gaan inleidinden. Op dinsdag bleek hij eruit te kunnen en werden mijn vliezen gebroken. Daarna infuus en al snel weeën. Helaas kwam haar handje al naar buiten en kreeg ik daardoor niet genoeg ontsluiting. Dus keizersnede.
zondag 28 juni 2015 om 17:26
Ingeleid met 42 weken en 1 dag. Gestart op maandag ochtend, werd een ks op woensdagnacht.
Laat je niet afschrikken; elke bevallig is anders en artsen zijn erbij om in te grijpen als het nodig is!
Na de eerste heb ik nog 2 kinderen gekregen. Wel met de afspraak, dat met 42 weken ze direct een ks zouden uitvoeren. Dat is ook gedaan. Nummer 2 had ook geen haast. Nummer 3 is met 39 weken mes ks gehaald..
Laat je niet afschrikken; elke bevallig is anders en artsen zijn erbij om in te grijpen als het nodig is!
Na de eerste heb ik nog 2 kinderen gekregen. Wel met de afspraak, dat met 42 weken ze direct een ks zouden uitvoeren. Dat is ook gedaan. Nummer 2 had ook geen haast. Nummer 3 is met 39 weken mes ks gehaald..
zondag 28 juni 2015 om 20:07
Bij allebei mn zwangerschappen ben ik ingeleid. De eerste kreeg ik om uur of 9.00 een infuus en zij is om 18.18 geboren. Ik heb hier nauwelijks pijn ervaren, tot 18.00 rustig liggen lezen en puzzelen.
De tweede keer werden eerst de vliezen gebroken en om 9.30 uur een infuus en hij was om 16.08 geboren. Hier waren de weeen heftiger maar ook goed te doen. Onze zoon was niet op temperatuur du heeft een uur in de bear hugging gelegen (bed met warme dekens en warme lucht).
Mijn nichtje groeide niet goed, doordat de placenta niet werkte. Ze is met 37 weken geboren. Bij geboorte was ze 1810 gram en 42cm. De eerste weken had ze sondevoeding en ze heeft een tijdje fysio gehad. Ze stond onder begeleiding van een kinderarts. Ze is nog aan de kleine kant (kan ook zijn omdat mijn zus niet groot is), maar verder is het een vrolijke, kletsgrage peuter.
Veel succes!
De tweede keer werden eerst de vliezen gebroken en om 9.30 uur een infuus en hij was om 16.08 geboren. Hier waren de weeen heftiger maar ook goed te doen. Onze zoon was niet op temperatuur du heeft een uur in de bear hugging gelegen (bed met warme dekens en warme lucht).
Mijn nichtje groeide niet goed, doordat de placenta niet werkte. Ze is met 37 weken geboren. Bij geboorte was ze 1810 gram en 42cm. De eerste weken had ze sondevoeding en ze heeft een tijdje fysio gehad. Ze stond onder begeleiding van een kinderarts. Ze is nog aan de kleine kant (kan ook zijn omdat mijn zus niet groot is), maar verder is het een vrolijke, kletsgrage peuter.
Veel succes!
zondag 28 juni 2015 om 21:01
Hopelijk gaat het morgen goed.
Mijn oudste zoon woog 2400 gram, toen hij met 40 weken geboren werd. De jongste stopte ook na 32 weken met groeien. Met 38 weken ingeleid, hij woog 2600 gram. Beide zoons groeiden als kool, de jongste kwam in de eerste maand 1600 gram aan. Nu zijn ze beide vrij gemiddeld van gewicht en lengte.
Mijn oudste zoon woog 2400 gram, toen hij met 40 weken geboren werd. De jongste stopte ook na 32 weken met groeien. Met 38 weken ingeleid, hij woog 2600 gram. Beide zoons groeiden als kool, de jongste kwam in de eerste maand 1600 gram aan. Nu zijn ze beide vrij gemiddeld van gewicht en lengte.
maandag 29 juni 2015 om 12:52
Ingeleid met 38,4 met een gel. Baby was wat rustig en had weinig vruchtwater meer.
Om 08.00 melden en installeren in de babysuite. Gel hebben ze om 10.00 aangebracht (ik had al 4 cm ontsluiting bij de start) Deed goed zijn werking, dus 's middags om 15.30 vliezen gebroken. Weeën kwamen toen GELIJK op gang. Om 17.15 persen en om 18.30 geboren. Geen pijnstilling. Was een erg prettige bevalling.
Heel veel succes!!
Om 08.00 melden en installeren in de babysuite. Gel hebben ze om 10.00 aangebracht (ik had al 4 cm ontsluiting bij de start) Deed goed zijn werking, dus 's middags om 15.30 vliezen gebroken. Weeën kwamen toen GELIJK op gang. Om 17.15 persen en om 18.30 geboren. Geen pijnstilling. Was een erg prettige bevalling.
Heel veel succes!!
maandag 29 juni 2015 om 13:16
Bedankt voor jullie reacties:) vanmorgen om half 10 is de katheter in gebracht (helaas ligt
Mijn baarmoedermond erg ver naar achter en was dit dus best pijnlijk hebben t 5x opnieuw moeten proberen omdat ze er niet goed bij konden) vanaf half 11 menstruatie achtige krampen en nu vanaf half 1 lichte weeen ik ben echt heel benieuwd hoe lang t al met al gaat duren.
Mijn baarmoedermond erg ver naar achter en was dit dus best pijnlijk hebben t 5x opnieuw moeten proberen omdat ze er niet goed bij konden) vanaf half 11 menstruatie achtige krampen en nu vanaf half 1 lichte weeen ik ben echt heel benieuwd hoe lang t al met al gaat duren.