Isci na kanker man

25-10-2019 18:02 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een tijdje ben ik bezig met het mee lezen op het ivc/isci forum.
Maar nu het dichterbij komt ben ik toch benieuwd naar meer ervaringen of zwanger worden na kanker/ziekte.

Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn waarbij de man veel chemo's heeft gehad en daardoor zwanger worden op de natuurlijke manier niet meer mogelijk is.
anoniem_391944 wijzigde dit bericht op 22-12-2019 21:29
68.03% gewijzigd
Geen ervaring,
Maar wil jullie wel heel veel geluk, succes en vertrouwen wensen.
Vrienden van ons hadden de zelfde situatie. Hij had kanker gehad, zware chemos achter de rug. Ze zijn toen ook een paar keer in het ziekenhuis geweest voor zwangerschap (zijn zaad was voor de behandeling ingevroren).
Volgens mij hoefde zij niet te spuiten zoals jij dat wel moet. Hoe dan ook, bij hen is het met behulp van het ziekenhuis niet gelukt om zwanger te worden. Maarrrr... Toen ze na een tijd weer zelf mochten klussen, omdat ze uit die gevarenzone van de chemo waren, was het in éen keer raak.
Ik wil je dan ook meegeven dat je, als het lukt, niet alle hoop moet ophangen aan alle behandelingen. Wellicht lukt het in de komende jaren ook wel op de 'natuurlijke' manier...
Dankjewel drominique

Marigold1986 dat geeft inderdaad zeker hoop :). Ergens blijft er bij ons ook een kleine kans dat het ooit nog in de toekomst gaat lukken. Helaas wel heel klein doordat het hele zware chemo's waren, wat het extra spannend maakt allemaal.
Het voelt alsof ik mijn eigen verhaal lees.. Mijn man (31) en ik (30) waren al een jaar aan het proberen om zwanger te worden. Tot opeens Lymfoomkanker bij hem werd geconstateerd. Gelukkig nog in het erasmus semen kunnen laten invriezen, voordat hij aan de chemokuren is begonnen.

Nu hij ‘schoon’ is zijn we ons aan het oriënteren op IVF/ICSI. Omdat de kans op onvruchtbaarheid enorm groot is (80-90%). En we het een jaar nog niet op de natuurlijke manier mogen proberen.
Ik vind het ook allemaal enorm spannend, ook omdat het ingevroren semen onze enige kans is om een kindje van ons samen te krijgen. En je natuurlijk maar 3 pogingen vergoed krijgt.

We twijfelen over IVF in Rotterdam of Gent.

Ik wens jullie alvast heel veel succes 🙏🏼

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven