Januari 2013

06-06-2012 19:43 2614 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die een kindje verwacht in januari 2013!

Deel 1 vind je hier

Januari 2013 deel1

naamleeftijddatumkind.bijzonderhedenPhoehee3330-12-122e kindje 9 okt groeiecho Esk2831-12-12 2e kindje Shalali2502-01-131e kindje Lie2904-01-131e kindje 22 aug 20w echo Zwartezwanen3404-01-131e kindje 2 okt. hartechoGretuh2605-01-131e kindje Adelaartje3005-01-13 1e kindje Sweetmisery2705-01-131e kindje Yellosun3309-01-13 2e kindje 28 sept 3D echoOlmpie2310-01-131e kindje Waterspin2710-01-131e kindje Roose1712-01-131e kindje Eertje793312-01-131e kindje 28 aug 3D, 4 sept 20w echoMerretje3312-01-131e kindje 5 okt 3D Meissie2014-01-131e kindje Nevyn3015-01-131e kindje Brittannia32 17-01-13 2e kindje Jetje3118-01-131e kindje 7 sept 20w.echo Ikke_natuurlijk2918-01-131e kindje Alyne2818-01-131e kindje 22 okt 3D echo Dvd12921-01-132e kindje Groenk21-01-131e kindje mid. sept nog een echoHuismussie2821-01-131e kindje Keetje_Stippel3022-01-13 1e kindje 14 sept echo Hanglamp3024-01-132e kindje Hannajohanna3324-01-132e kindje Mar2928-01-131e & 2e kindje 11 sep 20w echo Kayka3030-01-131e 14 sep 20w echo Pastichini3431-01-132e kindje 17 sept 20 w echoCurlyKarly2801-02-131e kindje 14 sept 20w echo

voor Holliebollie en Welniet

FB http://www.facebook.com/anilirm
quote:saszzje schreef op 14 augustus 2012 @ 18:14:

*breekt in*

Ik ben een stiekeme meelezer (want uitgerekend 28 december) maar wilde toch even reageren @keetje stippel over de mura 4. Ik heb mijn zinnen ook op die wagen gezet, vond hem erg fijn rijden en gewoon degelijk. We hebben afgelopen weekend vergelijkend warenonderzoek gedaan (meer om vriend te overtuigen van de mura 4 en de vrouw die ons hielp vertelde dat de mura 4 juist het kleinst op te vouwen is t.o.v.de andere wagens.

*breekt weer uit*

Hoi Saszzje!

Ik lees ook mee met andere topics hoor Ik spit die van december zo af en toe door (te weten wat nog komt) en die van februari/maart (jah, allemaal al achter de rug ).

Maar jij dus ook de Mura. Het kleinst op te vouwen? Heb je het ook echt vergeleken met een andere wagen? Ik vond wel dat hij extreem plat kon en ook heel erg soepel inklapte. En die bak, ja, die vind ik dan gewoon heel fijn. Als de baby geboren wordt is het januari, ik zie mezelf gewoon dan niet echt heel veel wandelen om de een of andere reden En zou het leuk vinden als ie nog wat langer in de wandelwagenbak zou kunnen zodat ik in het voorjaar wat rond kan crossen.

Waar ben je geweest voor je onderzoek?

@Yello: ja, euh... ik snap het standpunt van de arts ook wel. Maar dat hoeft niet te zeggen dat ie zo bot hoeft te doen. En meid: lichte opsteker, je voelt em al. Ik por en duw en doe buikdanseres-moves, maar ik voel helemaal nix nie. Dan slinger ik de Doppler maar weer aan en dan hoor ik dat ie het doet . Placenta zit aan de achterkant, dus zou het in theorie toch echt moeten gaan voelen een dezer dagen. Hoe was je ijsje? Was het goed troostvoer?

@Welniet: ja, ik had je al gespot in het maart topic! (ja, *kuch* die bekijk ik ook soms). Had gelezen dat je gisteren (gisteren toch?) de eerste echo had. Wat fijn meid! Was destijds nog een meelezerT in dit topic toen het fout ging bij je, en was blij te lezen dat je zo vlot weer zwanger bent. Ik wens je een hele goede zwangerschap toe!

@Phoehee: ja, lach maar Man heeft zijn zinnen echt gezet op een nieuwe auto (hij misbruikt het kinderwagenargument). Is al wezen kijken, proefrit gemaakt, folder in huis. Heul erg. Vind zelf dat we nog even met deze moeten doen. Maar wil ook wel die Mura Lastig, lastig.

@Alyne: nee, geen pijn aan mijn kruis. Hoop dat ook zo te houden. *duim duim duim* Is het al weer wat bijgetrokken?

@Merretje: dat klinkt rot meid. Halverwege je verlof ook nog eens. Heb je al gepraat met het UWV hierover?

Zo. Zat ondertussen een bak yoghurt met aardbeien te eten, en dies nu op. Tijd om het huis wat te fatsoeneren, vriendin komt op bezoek straks. (jawohl, ik heb een leven :P ) Fijne dag allemaal, het is hier nog geheel bewolkt en lekker afgekoeld.
*kruipt onder haar steen vandaan om weer eens iets te laten horen ;-)*

@Ausbaby: have fun there down under En idd, wip nog es langs meid, veel geluk!

@Welniet: JAAAAAH!!! Gefeliciteerd meid! Ik had je al voorbij zien komen in het andere topic van maart. Ik wens je écht alle goeds!!!!

@Yellosun: wat een hork zeg, die arts! Maar goed, je hebt iig je frummel even kunnen zien/horen, fijn dat alles goed is!

@Keetje: jij hebt een doppler? Werkt dat goed? Ik wilde eerst via Marktplaats een Angelsound halen, maar m'n moeder zei: 'en wat doe je als je zelf 't hartje niet kunt vinden? Jawohl, streeeeess!' Dus toch maar niet gekocht

@Wagen: wij hebben echt een mégagrote Quinny, met 4 enorme luchtbanden, lekker robuust voor off-road, ben er superblij mee! Haha, we hebben geen auto, maar ben benieuwd of ie in een gemiddelde auto past

@Werk: ik verveel me dagelijks enorm op kantoor (vandaar dat ik ook zoveel op het forum zit, gnagna). Maar ik werk nu eindelijk in m'n woonplaats (heb eerder jarenlang 4 uur reistijd per dag gehad) en er is een goeie kans dit ik hier lekker kan blijven! Lang leve dependances!!! Manlief daarentegen heeft nog geen werk *snik*, hij wordt er steeds sipper onder merk ik... Tot nu toe alleen maar afwijzingen, is ook slecht voor je eigenwaarde....

Hopen op betere tijden!!!!! Tja, beter een rotbaan dan geen baan denk ik dan maar... En hij is zó goed, hij vindt vanzelf wel weer wat anders *fingers crossed*

Allemaal suc6 met (het zoeken naar) werk, het is gewoon een rottijd!
@keetje ben nu hard aan het soliciteren. Hopen dat ik dat ene bedrijf tegenkom die voorbij mijn zwangerschap kan kijken. Als ik nu al met UWV ga praten heb ik het gevoel dat ik het al opgegeven heb.
Goedemoregguh!

Wordt mooi dagje vandaag, qua weer. Dreumes net afgezet bij creche en zo aan t werk. Heb er zin en (en zal af en toe hier lezen )

Leuk om zo over de kinderwagenperikelen te lezen. Sommige vind ik echt afschuwelijk om te zien (noem geen namen ) maar zullen vast heel handig zijn of zo. Het is zo persoonlijk! Ik heb ze nooit vergeleken, gelijk opslag verliefd op de onze. Maar toen was onze uk al 5 maanden, dan kijk je er anders naar denk ik. Wagenbak was toen al niet meer nodig. Ze kon al echt wat zitten enzo.

@ikke, nog gecondoleerd.

@welniet, heel erg gefeliciteerd!! Wat fijn dat je nu een goede echo had! Geniet ervan!!

@keetje, ik lees ook al die topics die je noemt. Leuk om even te doen 's avonds of als ik even rust of zo. Heb al tijden geen goed boek meer gelezen, hang alleen hier rond.

Binnenkort nog echonieuws van iemand? 20 Weken echo met geslachtsbepaling, ben benieuwd naar iedereen.

Ik ga aan t werk!
Ow, en @merretje en alle andere die t nodig hebben op t werk. Sterkte!
O, maar ik wil namen zien, Hanglamp Kommaardoor!
@hanglamp zoals je al zegt, het is heel persoonlijk dus kan me niet voorstellen dat iemand zich op zijn tenen getrapt voelt.
@merknamen, haha, nee, kan er zo geen bedenken. Nou vooruit, wie a zegt moet b zeggen ... je ziet vaak die grijze met z'n hoge bak, weet niet hoe die heet...

Wat ik trouwens wel leuk vond is als de zitting te draaien is, dus met het gezichtje naar je toen. Dat is erg leuk als ze nog klein zijn.
Grijze met hoge bak..

Uhu Geen hier, sorry. Maar je hebt het geprobeerd
@Hanglamp: Met gezichtje naar je toe? Heb je het nu over een kinderwagen of een buggy? In een kinderwagen liggen die kleintjes toch altijd met t gezicht naar je toe?

@Keetje: Jep pijn aan kruis is weg na een verlichtende oefening op aanraden van net bevallen vriendin(op de rug liggen knieën optrekken voetjes op de grond en ongegeneerd knieën uit elkaar leggen). Nou t werkte geweldig. En een goede nachtrust heeft de rest gedaan. Nu gaan kijken wat ik evt overdag doe wat dit veroorzaakt.
Hanglamp: bedoel je de Stokke? Die vind ik ook niet zo mooi.

(En en, ga ik door voor de koelkast? )
Ik was nog niet klaar, computer vond van wel. Alyne, die oefeningen zijn inderdaad altijd heel elegant om te doen. Fijn dat het heeft geholpen.

Problemen met werk, voor degenen die het kunnen gebruiken. Hier leuk werk, maar veel verantwoordelijkheid en heel druk. Probeer elke dag zoveel mogelijk uren in dag te proppen en heb eigenlijk alweer veel te veel overuren staan.

Volgende week begint de yoga, ben erg benieuwd. Heb aan de fysio gevraagd of dat eventueel ook zou helpen voor de bekkenklachten, maar hij was niet echt onder de indruk van zwangerschapsyoga. Hij was een keer met zijn vrouw geweest, en vond het voornamelijk gewauwel. Ach, kan ook heel gezellig zijn
@ Kinderwagen: jullie hebben natuurlijk niks aan mijn onderzoeken, maar wij hebben vorige week via marktplaats een mooie Easywalker Duo gekocht. We waren ook erg onder de indruk van de Mountainbuggy Duet, maar die zijn nog niet tweedehands te vinden.

Maar ja, het wordt wel op zoek naar een nieuwe auto, want zo'n tweelingwagen past nooit achterin mijn Ford Fiesta.

Over een week weer een echo. Jammer dat ze me maar zo kort geruststellen. Ik ben zoveel banger dat het misgaat dan ik ooit had verwacht. Ik ben normaal best praktisch.

Ik heb in ieder geval maar met mijn man afgesproken dat ik geen enge verhalen meer ga lezen op internet.

Zijn er nog meer meiden bang?
quote:esk schreef op 15 augustus 2012 @ 12:21:

Hanglamp: bedoel je de Stokke? Die vind ik ook niet zo mooi.

(En en, ga ik door voor de koelkast? )Van de Stokke heb ik gisteren een plaatje gepost, want die heb ik gekocht
@mar82 de eerste drie maanden wel omdat ik veel buikpijn had en in eerste instante gedacht werd dat het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap was. Na de 13 weken echo heb ik er veel meer vertrouwen in.
@alyne, die oefening doe ik bijna nog iedere avond voor t slapen sinds vorige bevalling Fijn dat t wat helpt!

En kinderwagenbak is idd altijd naar je toe, maar ik bedoel t vervolgzitje op t kinderwagenframe, waar kindje in kan zitten.

Bij Bugaboo kan je die naar je toe installeren of van je af.

@mar, denk je dat je meer bang bent omdat t een tweeling is? Er zijn daar zat nare verhalen over, maar ook hele goede! (Maar die goede staan dan minder op internet.)

@stokke, kweenie of dat hm is, kan mobiel geen plaatjes zien. @Esk, helaas geen koelkast!
quote:alyne schreef op 15 augustus 2012 @ 12:18:

@Hanglamp: Met gezichtje naar je toe? Heb je het nu over een kinderwagen of een buggy? In een kinderwagen liggen die kleintjes toch altijd met t gezicht naar je toe?

@Keetje: Jep pijn aan kruis is weg na een verlichtende oefening op aanraden van net bevallen vriendin(op de rug liggen knieën optrekken voetjes op de grond en ongegeneerd knieën uit elkaar leggen). Nou t werkte geweldig. En een goede nachtrust heeft de rest gedaan. Nu gaan kijken wat ik evt overdag doe wat dit veroorzaakt.

Nee, ze bedoelt dit (of met een ander zitgedeelte)

gadver, ik ben te laat... Hanglamp was me voor

Van je af:

Naar je toe:

En, en, en, ga ik door voor de diepvries? Esk wil de koelkast namelijk al

@Phoehee: há! Ik ben niet de enige die denkt over een andere auto Mar ook! *negeert het feit dat Mar er 2 krijgt*

@Stokke: die vind ik ook *kuck* niet zo mooi. Maar zus heeft er ook 1, en die is er helemaal wijs mee! Smaken verschillen.

@Mar: bang? Meld! Ja, ik ben nog steeds huiverig voor dat het fout gaat. Vooral de 20 weken echo zal een mijlpaal zijn in huize Keet. Daarna lees ik me een breuk aan van álles en nog wat, dus ook de slechte verhalen. Man wordt er soms kriebelig van. Ik kan het niet helpen. (voor de bevalling vrees ik trouwens ook )

@Alyne: fijn dat het minder is nu! Ik kan me je tip alleen slecht visualiseren. Dus liggen, knieën gebogen, voeten omhoog en dan je knieën plat op de vloer? Zoiets, maar dan met de voeten omhoog?

Kun je geen plaatjes zien, mobiel? Kun je ook niet op de link klikken, Hanglamp? Bij mij opent ie zich dan.
@Mar: jazeker; hier ook een bangerikje hoor Ik denk nog steeds bij elk steekje, 'oei!' Ik hoop echt dat dat minder wordt zodra ik ukje ga voelen (nog steeds noppes, grrr).

En vrijdag mogen we weer naar de gyn, de 20-weken-echo, yessss! (Die doen ze hier trouwens met 18 weken al...) Zin in!!!
@ kinderwagen: mar, leuk de eadywalker, wij gaan voor de sky waarschijnlijk. Past in de fiat 500 achterbak, maar kan me voorstellen dat de tweelingwagen iets groter is... :-)

@ keetje, denk zoals je laatste plaatje, maar dan liggend, toch? Dat visualiseerde ik me...

@ bang; mwoah. Voel nog helemaal niks hier, das balen. Verder 20 wkn echo pas over 5 wkn... Maar wel n heerlijke vakantie vooraf!!

@ klachten/ kwaaltjes; geen nieuwe. Nog steeds wat overgeven in de ochtend, maar niet elke ochtend meer. En aan t einde vd middag iets misselijk van vermoeidheid. Maar alweer 6 uur per dag aan t werk! Heerlijk om weer wat meer energie te hebben, al gaat dat wel allemaal op aan werken momenteel...
*breekt wederom in*

Ik lees ook beide decembertopics en het januari topic, en ok, als er een net nieuwe is ook even (want wat zijn we dan al ver!) maar ik schrijf nergens mee aangezien ik niet dagelijks forum.

@keetje stippel: Ik was bij de prenatal. Ze hadden verder Quinny's, de bugaboo en nog een merk wat me niet is bijgebleven staan. Heb later gegoogled (omdat ik t ook nogal een gevaarte vind) en mensen die een polo rijden of ander kleinere auto (wederom niet onthouden) kozen ook voor de mura omdat ie klein op te vouwen was. Heb de rest niet ingeklapt gezien hoor, van de bugaboo staat het prijskaartje me niet aan, en de Quinny vind ik niet mooi (het Stokke-syndroom, hihi). Wil bij babypark nog wel vergelijken met de mutsy ( stomme naam, maar om m daar nou voor af te laten vallen) maar stiekem heb ik de knoop allang doorgehakt: een Mura it is! In kersenkleur (dat moet ik er nog even doorheen jassen bij vriend
Nah, je bent welkom hoor, Saszzje. We hebben nog twee illegalerTs hier, ook stiekem in december uitgerekend.

In kersenkleur ja? Hier wordt ie zwart met grijs. Heerlijk basic. Kersenkleur krijg ik er hier niet doorheen ook Krijg je een meisje of jongetje?

En voor een niet dagelijkse forummer post je best veel
Kersenkleur, is dat meer dit dan? klik
Yup, that's the one! Ik herinnerde me hem nog iets meer rozig... het wordt dus een meisje :-) Ik vond het echt super die 20-wekenecho, zo gaaf om alles goed te kunnen zien. Dus geniet er van meiden, dat half uurtje is zo voorbij

En ik kan deze week nog lekker forummen, volgende week beginnen de scholen weer. Dus misschien laat ik me deze week nog wel vaker in het topic zien :-)
Ah, jij hebt de 20 weken echo al gehad natuurlijk, you lucky bastard!

Tis best een leuk kleurtje, maar ik blijf bij het basic spul.

Geniet nog even van je vakantie, Saszzje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven