januari2015

21-06-2014 10:20 956 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iedereen kan zelf zijn gegevens aanpassen in de tabel door in te loggen op het account januari2015

Naam Leeftijd + partner Geslacht # Kindje Uitgerekend: Bijzon.heden chocotoetje 35/34 jongen 2e 17-1-2015 20 wkn echo 3 sept Zomerse

vlaflip 30/40 2e 25-1-2015 moet nog vk bellen Pixeltje79 35/36 Meisje 1e 11-1-2015 27-08 20 weken echo Draakjenoah 39/42 jongen 3e 12-1-2015 Mazzel31 32/33 Meisje 1e 22-1-2015 18-11 groeiecho Mani88 26/31 1e 26-1-2015 30-5 intake vk Zoe87 26/31 1e 7-1-2015 30-6 echo Marielle

8484 29/33 1e 15-1-2015 26-6 1e echo Vlinder 27/29 meisje 1e 31-01-2015 Mv38 38/47 Meisje 3e 19-1-20151/9 20wk echo 9.30 Lili 30/34 1e 26-1-201525/6 termijnecho Sealight 25/30 jongen 1e 22-12015 1-07 2e echo en intake vk le-lies 27/30 Blijft verrassing! 1e 20-1-2015 03-09 20 weken echo Isis_83 30/32 Jongen! 3e 29-12-2014 whoaa 36/28 1e 31-1-2015 15-09 20 weken echo naffie 27/33 1e 16-1-2015 Mow1986 27/30 2e 20-1-201510-6 echo/vk Miracle75 38/37 3e 17-6 eerste echo Liene85 28/32 Meisje 2e 25-01-2015 03-09 20 weken echo nici2222 30/31 1e 24-6 echo 27/6 vk Badeend84 29/31 1e 28-1-2015 23-6 1e echo en intake vk Amsterdam

mertjexxx 27/28 1e 4-1-2015 11/8 20weken-echo daddycool77 28(v)/36(m) Jongen 1e 19-01-2015 06-10 pret-echo Marerwin 25/25 2e 28-01-2015 09-07 termijn echo Sharry 30/35 meisje 1e 1-1-2015 29-7-2014 18 weken echo
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 09:52
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
1.18% gewijzigd
Hoi allemaal!

Hoe is t hier? Ik ben inmiddels 20 weken zwanger, het gaat suuuuper goed! Baby plus buik groeien als kool, baby is gezellig aanwezig in mijn buik (voel hem/haar sinds 2 weken ofzo)

As vrijdag horen we of het een jongetje of meisje is. De kamer voor de baby is helemaal leeg gehaald (was onze was/strijk kamer)

We zijn in Nederland geweest paar weken terug dus ik heb heeeeeel veel Zwitsal gekocht en kleertjes bij hema. Veel andere baby spullen ook in Nederland gekocht. Wat een keus daar! Hier helemaal niet.. En alles is hier veel duurder dan in Nederland. Hadden wij hier maar een zeeman/hema/etos/kruitvat (helaas is hier niks vergelijkbaars)

Verder is alles oke! Eet en slaap goed, werk gaat goed alles gaat goed. Ga even wat berichtjes lezen hier en ik schrijf vast nog wel een keer weer wat ;)

Liefs!!
Het kindje lag er eerst helaas niet helemaal goed voor, maar in de laatste paar minuten gaf hij ons toch voor 95-98% de kans op een jongetje dus dat is hartstikke leuk! We zullen bij de 20 weken echo zien of het nog iets duidelijker kan. Nog maar wat geduld oefenen. Ik heb wel pijn in mijn buik zeg, zou dat van die echo kunnen komen en het gedrukt op mijn buik?

En ik heb niet meteen gewinkeld voor de baby, we gingen eerst even bij mijn ouders langs om het te vertellen en de echo te laten zien. Kijken wat zij dachten. Toen was het al te laat om nog fatsoenlijk bij de babydump te kunnen kijken. Dus dat gaan we van de week even doen. Nog niet te veel gericht shoppen dus voor de zekerheid.

Mooi dat het zo goed gaat zoee! En fijn dat je zo hebt kunnen inslaan hier in NL. Heerlijk!
Gefeliciteerd Nuo! Toch leuk om even gericht te shoppen he?

Zoe87, fijn dat het zo goed gaat! Jammer dat alles bij jullie zo duur is. Maar goed dat je hier flink hebt ingeslagen:) spannend vrijdag!
Leuk Nuo gefeliciteerd. ook al zon eigenwijs dus die amper wat wou laten zien.. wanneer heb je 20wk echo?

Hebben ze hard gedrukt dan met de dopler op je buik? Hopelijk snel over.

Door manlief hier beetje onzeker die zegt ieders keer dalijk hebben ze zich vergist met de echo en is het een jongentje.. met de 2e echo lag kindje in stuit en dacht ze een meisje.. maar ja denken?? Eerste echo vrouwtje was overtuigd dat meisje was .. zou wat mooist zijn met al dat roze spul hier thuis.. stel je voor.. nog 1wk tot de 20wk echo gelukkig maar.

Zoe.. leuk van je te horen.. had je mijn priveberichtje nog gehad? Spannend jullie nog een paar daagjes tot je het geslacht weet... super dat het zo goed gaat. Wel jammer dat er bij jullie niet zoveel leuks te kopen is op babygebied.. spanje woon je toch? Zijn daar ook geen babywinkels etc?
Haiii mv38!

Nee heb geen berichtje gezien!! :( zou dan kunnen omdat ik via de viva app lees en reageer? Ik zal straks de laptop even aanzetten misschien dat ik dan wat meer opties heb.

Wij wonen in Lissabon. Ik ga hier naar h&m en zara. Verder als je echt baby dingen nodig hebt is het prenatal, chicco, apotheek of supermarkt meer is er niet.

Gelukkig komen mijn zusjes in oktober nog en die nemen ook weer een lading mee uit NL

Heb zelf al spuugdoekjes gekocht, Zwitsal producten, navelbanden (van die witte katoenen bandjes voor de baby, geen idee of ik die nodig heb of ga/moet gebruiken maar dacht haal ze maar in huis) flessen ragger, van die borst compressen, veel rompertjes van de hema en zeeman. En nog zo veel meer.

Ik zal vrijdag nog wel even wat posten!

X
Ik wacht dus ook maar even met het aan iedereen te vertellen tot ik het zeker weet. Alleen aan mijn ouders en na die 20 weken echo aan de rest. En da ein-de-lijk shoppen ik moet de afspraak nog maken voor de 20 weken echo. Ik hoop snel, ga maandag even bellen.
Leuk Zoe87! Ben benieuwd hoe het is gegaan vrijdag. Fijn dat je zussen nog wat meenemen!

Nuo, ik heb wel tegen iedereen rond gebazuind dat we een jongen krijgen :p ik ga er maar van uit dat hij met de 20 weken echo nog steeds een jongen is
Pff idiote droom hier vannacht manlief had de kleine mee naar zijn ouders en kwam weer thuis en was ineens een jongentje.. had ie onze dochter omgewisseld. .

Zucht jee haha gelukkig maar een droom.
@Nuo gefeliciteerd! Met de 20 weken echo zullen ze het nog wel een keer vertellen. En trouwens als de baby er niet goed voor lag mag je dan niet terugkomen? Hier doen ze dat wel! En het is gratis.

Haha wat een droom MV38, toen wij vorige week de 20 weken echo hadden had ik het geslacht ook niet gezegd, dacht even checken of ze wel het zelfde zegt. Was gewoon een meisje!

@Zoe87 Ik dacht dat Lissabon juist heel veel leuke winkels heeft! ik vind Lissabon echt super! als je nog tips hebt voor leuke accomodaties in de buurt dan hou ik me aanbevolen om er op korte termijn heen te gaan. Misschien kan ik dan nog wat voor je meenemen vanuit NL.
pff heb ik weer, net met naar de wc gaan (grote boodschap) lukte niet zo goed... denk te weinig gedronken.. met als resultaat uiteindelijk wat bloed met afvegen van voren (hoe zeg ik dat netjes haha)

zou er een adertje geknapt zijn door het drukken? hoef er toch niet de vk voor te bellen? denk/hoop dat het eenmalig blijft.
Oh schrikken mv38, maar eenmalig wat bloed? Je baarmoedermond is natuurlijk wel extra doorbloed nu. Misschien dat daar een adertje is geknapt ofzo. Verder kan persen toch geen kwaad voor je baby?

Alleen als je blijft bloeden zou ik wel even de vk bellen.
quote:mv38 schreef op 24 augustus 2014 @ 20:25:

pff heb ik weer, net met naar de wc gaan (grote boodschap) lukte niet zo goed... denk te weinig gedronken.. met als resultaat uiteindelijk wat bloed met afvegen van voren (hoe zeg ik dat netjes haha)

zou er een adertje geknapt zijn door het drukken? hoef er toch niet de vk voor te bellen? denk/hoop dat het eenmalig blijft.

Ff snel onder werktijd maar hier wil ik ff op reageren.

Ik heb na de bevalling van mn zoon vorig jaar vanwege moeilijke stoelgang en niet durven persen met de hechtingen een fissuur opgelopen. (google maar). Ik wist niet eens dat het bestond. Ik heb met veel pijn en ook bloed na ontlasting hier paar maanden mee doorgelopen, tot ik in tranen bij huisarts zat. Het bleek een anale fissuur te zijn. Na veel gedoe en verschillende middeltjes eindelijk creme gekregen die hielp. Uiteindelijk aardig van de klachten afgekomen hoewel ik het af en toe nog voelde.

Sinds anderhalve week is het weer terug alleen mag ik nu niet de cremes gebruiken vanwege zwangerschap aaaaarghhhhhh...

Mijn tips: Houd het goed in de gaten!! Bij pijn naar huisarts.

Tips voor zachtere ontlasting; Veel vezels evt vezeltabbletten. Lijnzaadolie (daar zweer ik nu bij, hierdoor gaat de stoelgang al beter). Ik smeer nu zelf bepanthen daar dus.

Succes!
Nuo gefeliciteerd! Nou als ze denkt een jongen dan heeft ze toch een uitsteekseltje gezien toch?
@mv: zeker even de huisarts bellen als dat doorgaat. Klinkt vervelend.

@Liene: Nou dat was het ding een beetje. Die echo meneer was zo een typische oude verstrooide professor die het in zijn huis deed. Hij deed heel vaag en het uittrekseltje nou dat wist hij niet helemaal zeker, want het kindje lag er niet goed voor en het kon ook de navelstreng zijn. Dus in het kader van de zekerheid, houd ik toch nog even een slag om de arm voor ik helemaal los ga op de jongetjes afdeling

@sharry: Als ik mij echt niet kan inhouden ga ik misschien nog terug naar die meneer..al zei hij niet of dat dan op zijn kosten was.. (zoals ik al zei: vaag type). Ik vind beide leuk, wilde alleen dat ik het NU wist!

Maar ik heb vanmorgen wel de datum van mijn 20 weken echo gekregen. Die is over 2,5 week. Dan weten we het zeker.
Blijft dus wel spannend nuo.

Ai liene, dat klinkt naar. Balen dat het weer terug is

Mv, hopelijk geen bloed meer? Tips van liene werken goed.

Net 20 weken echo gehad. Alles ok. Nog steeds een jongetje 😀. Mag volgende week nog een keertje omdat ze de bloedvaten bij het hart niet goed kon zien omdat meneertje eigenwijs lekker zijn ruggetje liet zien. Zelfs plassen, lopen en op mijn zij hielp niet. Draaide telkens weer terug. Wat ontzettend mooi om te zien allemaal. Wat bekijken ze veel dingen zeg! Geloof wel 20 echo foto's meegekregen. Prachtig. Nu ff koken om zo mannen bij vriendjes op te halen en daarna naar zwemles. Ja, het gewone leven is weer begonnen 😉
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
@Nuo een man die thuis echo's maakt? hmmm klinkt niet echt betrouwbaar, is hij er wel voor opgeleid en wel de juiste apparatuur? Alle sites die ik heb bekeken zeggen als het geslacht niet duidelijk te zien is mag je terugkomen op kosten van de echopraktijk, daarvoor laat je toch ook een echo bepaling maken. Nu blijft het vaag voor jullie!

Ik heb het in het ziekenhuis laten doen bij een vrouw die een eigen echopraktijk heeft (ken haar ook) zij doet het ook voor de verloskundigen in haar plaats.

@mv38 beterschap en idd je kan beter even bellen voor de zekerheid je weet maar nooit.

Ik moet morgen weer naar de vk om de 20 weken echo te bespreken.
Raar Nuo dat die man er zo vaag over deed! Ik heb ook de geslachtsbepaling bij iemand laten doen die ook echt verloskundige is en in het ziekenhuis werkt en echo's maakt.

Auw klinkt pijnlijk Liene! Hopelijk helpt de bephanten een beetje..

Fijn draakjenoah, leuk he al die foto's! Ik kijk al uit naar de 20 weken echo

Sharry, succes bij de vk morgen!
geen bloedverlies meer, was overigens vaginaal bloedverlies.. dus niet bij de ontlasting.. denk dat er idd bij de baarmoederrand een adertje ofzo geknapt was. Normaal geen harde ontlasting maar nu door het ziek zijn te weinig gedronken en dan heb ik er wel last van weet dat het een puntje is om hier op te letten alleen dus gister even erdoor geschoten. Gelukkig weer opknappende hier, wel nog verkouden maar niet meer op bed.

Ai Nuo daar zou ik ook niet helemaal vertrouwen in hebben en dan toch de 20wk echo afwachten klinkt wel heel vaag.. Is er geen ander pretecho bureau in de buurt waar je evt heen kan?
Deze man was radioloog en had alle apparatuur staan. Misschien was hij gewoon een wat wazig persoon. Ik ga morgen bellen of ik nog terug mag komen en anders wacht ik wel. Hij werd mij aangeraden door twee afzonderlijke vriendinnen en op internet stonden ook een paar goede recensies. Ik dacht: moet kunnen! Ik houd jullie op de hoogte
Gelukkig mv38!

Nuo, succes.. Ben benieuwd!

Hier nu ook een mail van de kruidvat gehad dat ik de tas mag ophalen omdat ik bijna moet bevallen.. Haha. Hoop het toch niet!
voor de mama's hier die al een meisje hebben.. jurkjes en maillotjes trek je dat in het begin al aan (uiteraard een superzacht jurkje bedoel ik dan)... zag superschattige maillotjes van Jottum net... zo lief...

http://www.olliewood.nl/a ... _jottum-maillotje-va5062/
Lijkt mij niet heel praktisch een maillot als ze nog zo ontzettend klein zijn. Als ze wat ouder zijn wel weer, maar dat ligt aan jezelf natuurlijk! We een mooi merk maar wat een geld en ze zijn er zo uit in het begin
Jurkjes wel handig Sharry? En dan in combi met leggingkje?

Denk dat ik wel 1 zon maillotje bestel... zo schattig.
Oke gelukkig MV38! Ik gun het niemand wat ik had/heb.

Maar misschien heb je wel iets aan mn tip wat betreft lijnzaadolie voor betere ontlasting.

Ik ben meer praktisch ingesteld dus ik weet niet of ik jurkjes enzo in het begin handig vind. Ooo smelt nu ik je link open!!!

Hebben jullie al bedacht waar te bevallen?

Ik wilde vorige keer thuis, werd medische indicatie vanwege langdurig gebroken vliezen. En de weeenstorm viel me VIES tegen. Wat een pijn. Toch ben ik momenteel weer aan het hopen op een thuisbevalling (tot ik die pijn weer voel hahahaha). Man wil liefst naar zkh.
Schattig dat maillotje mv38! Waarom zou dat niet handig zijn bij een baby? Als je de luier verschoont schuif je het toch zo naar beneden net zoals een broekje met elastiek. Of denk ik nu te makkelijk?

Wel prijzig idd.

Hier wil ik denk ik proberen om thuis te bevallen en dan wel de optie om naar het ziekenhuis te gaan. Alleen ben wel een beetje bang voor wen horrorbevalling en ziekenhuis is hier wel een km of 18 vandaan denk ik. Dus je bent er ook niet binnen 15 min ofzo. Nog maar even over nadenken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven