Kind in je Uppie (deel 4)

01-02-2013 11:56 1093 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hiermee open ik deel vier van het topic voor vrouwen die alleen (of met een lesbische partner) zwanger willen worden, zwanger zijn of een kind hebben gekregen!

Fase 1: orientatie of wachtlijst

Uppie

Jola (33 jaar, orientatiefase GG)heeft nu een partner!

Colalight

Wildroses (alleenstaand, tweede kindje, op zoek naar donor)

Penelopeeee (start in mei '13 bij Rijnstate)

MissBella (36 jr, start mei '13 bij UMC)

F1978 (34 jr, wachtlijst KID Centrum Amsterdam)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Abusu (35 jr, wachtlijst KID centrum Amsterdam)

Zijaanzij (lesbisch stel, GG of MCK, start hopelijk sept '13)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 GG met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Fase 2: ZI/IUI/IVF

Jive

Tammywynet

Wondertje (start aug. 2011 Geertgen nu Rijnstate Arnhem)

ChantalJS

Sterre

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept '12 start IVF)

Bredagirl (32 jaar, Geertgen, IVF deal, start okt. '12)

Tatum (GG, IUI sinds mei '12)

Houston (gestart okt. '12)

Anomiem6

Lonely_Butterfly (lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren, GG)

Tessado (36 jr, MCK, start maart '13)

Mila (34jr, ZI sinds sept '12, 2x mk)

Gavia (wachtlijst UMCU, start in juni '13)

Fase 3: zwanger!

Anoniem4

Sillie (35 jaar, KID B-donor Utrecht, gestart juli '12)

Vinyl

Fearless (34 jaar, Geertgen, 2de poging IVF)

Lizlizzyliz (35 jr, B donor Rijnstate, IUI, start: aug. '12)

ClaudeFiolle (zwanger van IUI-D, gestart in maart '12)

E123 (KID B-donor, Utrecht, gestart mei '12)

NYC (lesbisch stel, 33jr, GG, start jan. '13, eerste poging raak)

Emma (35 jaar, KID B-donor, Utrecht)

Fase 4: een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem1 is zomer 2012 bevallen van een zoon.

Anoniem2 is in augustus 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem5 is in november 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem3 is in december 2012 bevallen van een zoon.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
He Houston;hoe gaat t nu met je?

@Emma baaaaalen pfff dan word je ongeduldig he?

@Liz;gelukkig is t bloeden gestopt nu even lekker id relaxmodus hoor!

@Fearless;spannend de echo, benieuwd...!

@123; grrrr het is wel heeeel pittig IVF maar als t je brengt,waar ke moet zijn..go for it! Je hebt ons ook nog!

@Yezka;sms en je bericht hier crossed each other haha moooi ben echt heeeeel erg benieuwd! Ik ben positief!

Wow! Mijn buitenschool-collega moet vh LUMC al de 12e dag testen daar..raar! Het kan dus blijkbaar wel eerder maar dan daar..

Verder vanavond weer een collega zwanger vd 2e, suikerziekte en veel overgewicht gun het haar wel heel erg! Maar dan wil ik zelf ook!
K*t: ik heb vandaag mijn mondelinge hertentamen verknald. Ik klapte dicht en er kwam niets meer uit dan een huilbui. Mijn professor zal wel gedacht hebben: wat moet ik met dat huilende vrouwmens.

Tussen de bedrijven door nog wel geduimd voor de embryo van Yezka: dat t maar een mooi bedje krijgt daarbinnen.
Waar zit de any-key?
Owww, dat is balen, Houston. Kun je nog een her krijgen?

Hopelijk ben je niet boos op jezelf, ik denk dat het niet raar is dat alle spanningen er dan ineens uitkomen op een ander spannend moment. Wel heel vervelend dat het precies dat moment moest zijn
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Dit was de her
Waar zit de any-key?
Tweede her kan dus niet? Kun je overleggen met een decaan/studieadviseur over jouw situatie?
Nee, tweede her kan niet. Maar vak is uiteindelijk als eindcijfer 6. Ver onder mijn niveau.

Studieadviseur is overigens op de hoogte van de situatie (zowel dat ik ineens een college kan missen door ziekenhuisbezoek, als dat ik momenteel wat narrig ben). Wordt wel rekening mee gehouden.
Waar zit de any-key?
Hmm, dat is wel vervelend, maar dus ook geen ramp, begrijp ik? Uiteindelijk wordt er in de meeste branches nooit meer naar je cijfers gekeken, ook al voelt het nu misschien onterecht.

Wel fijn dat ze rekening met je houden.
Vergeet ik helemaal Yezka te feliciteren (als dat de juiste woordkeuze is ) met de mooie emmy, en ik duim dat alles helemaal goed loopt
Hè verdorie, Houston, wat vervelend dat het zo ging! Dit zijn van die complicaties die je niet verzint als je aan dit traject begint, hè. Maar ik hoop dat CF gelijk heeft en dat het voor je toekomst geen klap uit maakt.

Liz, ben je nu al (momentjes) aan het genieten? Wel doen hoor!

En CF, hoe gaat het met jou?
Gisteren nog geen streepje te zien, vanmorgen was de test al bijna positief

De Clear Blue was negatief, dus ik belde Utrecht om door te geven dat ik vanmiddag nog een keer ga testen en als hij dan positief is kan ik morgenochtend nog terecht. Maar dat kon niet, want ze hadden vanmiddag een feestmiddag op de afdeling.

Ik moet morgenochtend pas weer testen. Is hij dan negatief, dan heb ik pech en moet ik een ronde overslaan.

Nu ben ik bang dat hij straks (rond 19.00 uur ga ik testen) positief is, dan ben ik te laat als ik donderdag pas ga insemineren.

Duim maar voor me dat hij straks negatief is en morgenvroeg pas positief.

Ik heb deze afspraak met ze, omdat ik een hele korte LH-piek heb. Ik zie mijn eisprong dus zo over het hoofd qua testen.
Wat een idioterie: omdat zij een feestmiddag hebben, moet jij een maand overslaan? Lekker professioneel. Waarom kan je niet hoe dan ook morgen terecht? Het is verdorie vijf minuten werk.

Ik zal voor je duimen overigens!
Waar zit de any-key?
Emma, wat een rare toestand! Maar ook als ze je morgen niet willen helpen, ga dan toch op donderdag en vraag of ze een echo maken. Dan kun je zien of de ovulatie al is geweest of niet.

En Houston (en alle anderen hier die een miskraam hebben gehad), ik zag vandaag dit boek in de boekenwinkel:

http://www.bol.com/nl/p/a ... erliest/1001004007525673/

Volgens mij is het een boek met veel informatie waarin je vast antwoord kunt vinden op de vragen die je misschien nog hebt. (Ben je lid van de bieb?) Ik heb het zelf niet gekocht, omdat ik toch maar heb gekozen voor:

http://www.bol.com/nl/p/v ... dummies/1001004011249088/
KUT (sorry) maar de test is nu positief.

Als ik donderdag pas de inseminatie krijg ben ik te laat.

Als het ei over 24 uur springt is het woensdag 19.00 uur en ik kan donderdag rond een uur of 11 pas terecht. Dat is 16 uur later en een ei is maar 12 uur na de eisprong te bevruchten.

Ik baal enorm, ik zit hier echt te huilen
Maar Emma, waarom kan je morgen niet terecht? Vandaag positieve test is toch morgen inseminatie. Of is dat in jouw ziekenhuis anders.

Ik zit me hier gewoon plaatsvervangend helemaal boos te maken.
Waar zit de any-key?
In Utrecht mag je eigenlijk alleen maar 's ochtends testen en dan bel je voor 11.30 uur voor een afspraak voor de volgende dag.

Als ik morgenochtend bel kan ik echt niet meer terecht. Wat ik dan ook zeg, het interesseert ze geen bal en ik moet gewoon overslaan.
Wat een ongelooflijk stelletje debielen bij elkaar dan.

Een rietje ontdooien en insemineren is tien minuten werk.
Waar zit de any-key?
Had ik nou vanmorgen maar gezegd dat ik een positieve test had, dan had ik voor morgenochtend een afspraak.
Er valt echt niet te praten met ze? Ze weten toch van je korte LH-piek?

Als je echt pas donderdag kan, zou ik trouwens bedanken.

Waar zit de any-key?
Ik heb net besloten dat ik toch morgenochtend direct om 9 uur bel en probeer of ik aan het eind van de ochtend nog geholpen kan worden.

Ik heb het al eens eerder geprobeerd en toen kreeg ik later op m'n kop van de fertiliteitsarts, omdat er op deze manier fouten gemaakt kunnen worden.

Maar ja, omdat zij zo nodig een feestje hadden kan ik niet komen, dat is toch al te gek!
Helemaal eens! Ik hoop voor je dat het gaat lukken
Waar zit de any-key?
quote:Houston77007 schreef op 12 februari 2013 @ 19:11:

Er valt echt niet te praten met ze? Ze weten toch van je korte LH-piek?

Als je echt pas donderdag kan, zou ik trouwens bedanken.

Ja, ik vind het ook zonde van het geld om een gok te wagen waarbij de kans haast nihil is.

Bedankt voor de hug.
En toch vind ik hun beleid van de zotte. Het zou zomaar vaker voor kunnen komen, en dan ben je dus vaker de pineut. Net zo suf als het niet aanbieden van inseminaties op zondag. Alsof een ei zich daar iets van aantrekt.
Waar zit de any-key?
Jeetje Emma, wat is dat toch met die instellingen? Snappen ze nu echt niet dat elke maand telt voor ons? Dat het emotioneel enorm moeilijk om ineens over te slaan? Wat is nou precies het probleem om even de ovulatie-telefoon op te nemen tijdens je feestje. Of anders morgenochtend vroeg nog mensen voor die dag in te plannen?

Waarom is het zo gemakkelijk voor die mensen om "dikke doei" tegen hun klanten te zeggen? Net als het KID met z'n "dicht op zondag, staat op de website". "Nee, DOOS, ik heb de hele website tig keer gelezen, het staat er niet!" Nou ja, doos heb ik niet durven zeggen.

Zit me echt kwaad te maken. Ik hoop dat je morgen nog terecht kunt.
Ja, gelukkig kun je wel elke dag van de week terecht, maar je moet maar net 's ochtends een positieve test hebben. Sommige vrouwen hebben dat niet.

Ik heb de hele dag al last van mijn linker eierstok, ik heb het gevoel dat er een prachtig groot follikel zit.
Thanks ClaudeFiolle. Wat een dozen he?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven