Kind in je Uppie (deel 4)
vrijdag 1 februari 2013 om 11:56
Hiermee open ik deel vier van het topic voor vrouwen die alleen (of met een lesbische partner) zwanger willen worden, zwanger zijn of een kind hebben gekregen!
Fase 1: orientatie of wachtlijst
Uppie
Jola (33 jaar, orientatiefase GG)heeft nu een partner!
Colalight
Wildroses (alleenstaand, tweede kindje, op zoek naar donor)
Penelopeeee (start in mei '13 bij Rijnstate)
MissBella (36 jr, start mei '13 bij UMC)
F1978 (34 jr, wachtlijst KID Centrum Amsterdam)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Abusu (35 jr, wachtlijst KID centrum Amsterdam)
Zijaanzij (lesbisch stel, GG of MCK, start hopelijk sept '13)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 GG met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Jive
Tammywynet
Wondertje (start aug. 2011 Geertgen nu Rijnstate Arnhem)
ChantalJS
Sterre
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept '12 start IVF)
Bredagirl (32 jaar, Geertgen, IVF deal, start okt. '12)
Tatum (GG, IUI sinds mei '12)
Houston (gestart okt. '12)
Anomiem6
Lonely_Butterfly (lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren, GG)
Tessado (36 jr, MCK, start maart '13)
Mila (34jr, ZI sinds sept '12, 2x mk)
Gavia (wachtlijst UMCU, start in juni '13)
Fase 3: zwanger!
Anoniem4
Sillie (35 jaar, KID B-donor Utrecht, gestart juli '12)
Vinyl
Fearless (34 jaar, Geertgen, 2de poging IVF)
Lizlizzyliz (35 jr, B donor Rijnstate, IUI, start: aug. '12)
ClaudeFiolle (zwanger van IUI-D, gestart in maart '12)
E123 (KID B-donor, Utrecht, gestart mei '12)
NYC (lesbisch stel, 33jr, GG, start jan. '13, eerste poging raak)
Emma (35 jaar, KID B-donor, Utrecht)
Fase 4: een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Anoniem1 is zomer 2012 bevallen van een zoon.
Anoniem2 is in augustus 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Anoniem5 is in november 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Anoniem3 is in december 2012 bevallen van een zoon.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Fase 1: orientatie of wachtlijst
Uppie
Jola (33 jaar, orientatiefase GG)heeft nu een partner!
Colalight
Wildroses (alleenstaand, tweede kindje, op zoek naar donor)
Penelopeeee (start in mei '13 bij Rijnstate)
MissBella (36 jr, start mei '13 bij UMC)
F1978 (34 jr, wachtlijst KID Centrum Amsterdam)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Abusu (35 jr, wachtlijst KID centrum Amsterdam)
Zijaanzij (lesbisch stel, GG of MCK, start hopelijk sept '13)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 GG met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Jive
Tammywynet
Wondertje (start aug. 2011 Geertgen nu Rijnstate Arnhem)
ChantalJS
Sterre
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept '12 start IVF)
Bredagirl (32 jaar, Geertgen, IVF deal, start okt. '12)
Tatum (GG, IUI sinds mei '12)
Houston (gestart okt. '12)
Anomiem6
Lonely_Butterfly (lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren, GG)
Tessado (36 jr, MCK, start maart '13)
Mila (34jr, ZI sinds sept '12, 2x mk)
Gavia (wachtlijst UMCU, start in juni '13)
Fase 3: zwanger!
Anoniem4
Sillie (35 jaar, KID B-donor Utrecht, gestart juli '12)
Vinyl
Fearless (34 jaar, Geertgen, 2de poging IVF)
Lizlizzyliz (35 jr, B donor Rijnstate, IUI, start: aug. '12)
ClaudeFiolle (zwanger van IUI-D, gestart in maart '12)
E123 (KID B-donor, Utrecht, gestart mei '12)
NYC (lesbisch stel, 33jr, GG, start jan. '13, eerste poging raak)
Emma (35 jaar, KID B-donor, Utrecht)
Fase 4: een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Anoniem1 is zomer 2012 bevallen van een zoon.
Anoniem2 is in augustus 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Anoniem5 is in november 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Anoniem3 is in december 2012 bevallen van een zoon.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
dinsdag 12 februari 2013 om 19:41
@Yezka: ohja... innestelling.. helemaal vergeten hahahah. Dat moet ook nog natuurlijk
Succes met wachten... pffffff.. Hoop het zo voor je!!!!
@Emma: wat belachelijk van Utrecht!!!! Schandalig vind ik het eigenlijk. Idd.. doordat zij een feestmiddag hebben, mag jij een maand wachten. Ik heb ze in Arnhem ook een keer voor het blok gezet. OH.. dat was trouwens ook de keer dat ik zwanger werd. Ik testte ook 's avonds positief en besloot gewoon om 8.30 uur te bellen en zei dat ik 5 minuutjes van ze verwijderd waren. Na wat gemor "dit is echt niet de bedoeling, etc etc" mocht ik toch komen, maar ik moest goed onthouden dat dit eenmalig was en eigenlijk heeeeeeel bijzonder dat ik mocht komen. Boeie...
Maarja... Utrecht ligt niet echt om de hoek he?
Ik zou ook gaan bellen hoor en nadat je het liefjes hebt gevraagd en ze willen niet, zou ik ook je gevoel daar neerleggen. Dat het toch niet zo moet zijn omdat zij een leuke feestmiddag heb, jij een maand moet wachten. Kom op zeg! Da's niet van deze tijd en niet klantvriendelijk!!
@Yezka: ja.. ik ben al heel soms kleine momentjes aan het genieten. Of nouja.. dat ik mij af en toe steeds meer realiseer dat ik toch echt zwanger ben hahah. Nee ik geniet ook wel! Het is een bijzondere tijd!
Van 't weekend kwam mijn buurvrouw met allemaal spullen: babybadje met onderstel, maxicosi, wipstoeltje. Kruikjes en de box krijg ik nog. Fijn he? Ik ben zo blij met die spullen en pak ook alles aan.

@Emma: wat belachelijk van Utrecht!!!! Schandalig vind ik het eigenlijk. Idd.. doordat zij een feestmiddag hebben, mag jij een maand wachten. Ik heb ze in Arnhem ook een keer voor het blok gezet. OH.. dat was trouwens ook de keer dat ik zwanger werd. Ik testte ook 's avonds positief en besloot gewoon om 8.30 uur te bellen en zei dat ik 5 minuutjes van ze verwijderd waren. Na wat gemor "dit is echt niet de bedoeling, etc etc" mocht ik toch komen, maar ik moest goed onthouden dat dit eenmalig was en eigenlijk heeeeeeel bijzonder dat ik mocht komen. Boeie...
Maarja... Utrecht ligt niet echt om de hoek he?
Ik zou ook gaan bellen hoor en nadat je het liefjes hebt gevraagd en ze willen niet, zou ik ook je gevoel daar neerleggen. Dat het toch niet zo moet zijn omdat zij een leuke feestmiddag heb, jij een maand moet wachten. Kom op zeg! Da's niet van deze tijd en niet klantvriendelijk!!
@Yezka: ja.. ik ben al heel soms kleine momentjes aan het genieten. Of nouja.. dat ik mij af en toe steeds meer realiseer dat ik toch echt zwanger ben hahah. Nee ik geniet ook wel! Het is een bijzondere tijd!
Van 't weekend kwam mijn buurvrouw met allemaal spullen: babybadje met onderstel, maxicosi, wipstoeltje. Kruikjes en de box krijg ik nog. Fijn he? Ik ben zo blij met die spullen en pak ook alles aan.
dinsdag 12 februari 2013 om 20:00
quote:ClaudeFiolle schreef op 12 februari 2013 @ 19:39:
Vandaag heb ik intake gehad voor een vruchtwaterpunctie, en die ga ik over twee weken doen. Wel heel spannend, blijft toch een risico.
Heb ik wat gemist? Was de combinatietest niet helemaal goed?
Liz, lekker hoor dat je allemaal spulletjes krijgt. Scheelt toch weer.
Oh jij was er destijd al heen gegaan zonder dat je een afspraak had. Heel slim!
Ik durf dat zelf niet te doen. Ook omdat ik een aardige tijd moet reizen en als de iui dan niet doorgaat ben ik helemaal bloedchagrijnig of ga ik daar huilen en dat lijkt me niet de bedoeling
Vandaag heb ik intake gehad voor een vruchtwaterpunctie, en die ga ik over twee weken doen. Wel heel spannend, blijft toch een risico.
Ik durf dat zelf niet te doen. Ook omdat ik een aardige tijd moet reizen en als de iui dan niet doorgaat ben ik helemaal bloedchagrijnig of ga ik daar huilen en dat lijkt me niet de bedoeling
dinsdag 12 februari 2013 om 20:03
Goed zo, Lizzy! Kleine momentjes maken een goed begin.
En Emma, los van dat ik de gang van zake echt belachelijk vind, heb je 24 tot 48 uur na een positieve LH-test je ovulatie. Dat kan dus ook donderdag pas zijn. Dus daarom zeg ik: als je morgen echt echt echt echt niet mag komen, zorg dan dat je voor donderdag zo vroeg mogelijk een afspraak met een echo krijgt. Als je ovulatie is geweest, kunnen ze dat zien, maar weet je niet wanneer dat was. Er is geen duidelijk zichtbaar verschil tussen twee dagen en twee minuten. Maar misschien staat ie dan nog op knappen en weet jij dat je toch nog op tijd bent. Dat kan echt ook!
En Emma, los van dat ik de gang van zake echt belachelijk vind, heb je 24 tot 48 uur na een positieve LH-test je ovulatie. Dat kan dus ook donderdag pas zijn. Dus daarom zeg ik: als je morgen echt echt echt echt niet mag komen, zorg dan dat je voor donderdag zo vroeg mogelijk een afspraak met een echo krijgt. Als je ovulatie is geweest, kunnen ze dat zien, maar weet je niet wanneer dat was. Er is geen duidelijk zichtbaar verschil tussen twee dagen en twee minuten. Maar misschien staat ie dan nog op knappen en weet jij dat je toch nog op tijd bent. Dat kan echt ook!
dinsdag 12 februari 2013 om 20:06
quote:emma77emma schreef op 12 februari 2013 @ 20:00:
[...]
Ik durf dat zelf niet te doen. Ook omdat ik een aardige tijd moet reizen en als de iui dan niet doorgaat ben ik helemaal bloedchagrijnig of ga ik daar huilen en dat lijkt me niet de bedoeling Eh... misschien niet comfortabel... maar kan wel zeer effectief zijn! Daardoor kon ik nu een maand eerder met IVF starten.
[...]
Ik durf dat zelf niet te doen. Ook omdat ik een aardige tijd moet reizen en als de iui dan niet doorgaat ben ik helemaal bloedchagrijnig of ga ik daar huilen en dat lijkt me niet de bedoeling Eh... misschien niet comfortabel... maar kan wel zeer effectief zijn! Daardoor kon ik nu een maand eerder met IVF starten.
dinsdag 12 februari 2013 om 20:12
quote:emma77emma schreef op 12 februari 2013 @ 20:00:
[...]
Combitest was op zich goed, maar is geen definitieve uitslag. Het is een kansberekening. Als de kans 1 op tig is dat het kindje een afwijking is, kun jij net nummer tig zijn met dat kindje.
Ik wist eigenlijk al voordat ik de combitest deed dat ik waarschijnlijk toch een punctie ging doen. En mijn uitslag was inderdaad niet 1 op zoveelduizend. Maar wel een uitslag waarbij anderen waarschijnlijk niet doortesten.
Dat blijft heel persoonlijk.
[...]
Combitest was op zich goed, maar is geen definitieve uitslag. Het is een kansberekening. Als de kans 1 op tig is dat het kindje een afwijking is, kun jij net nummer tig zijn met dat kindje.
Ik wist eigenlijk al voordat ik de combitest deed dat ik waarschijnlijk toch een punctie ging doen. En mijn uitslag was inderdaad niet 1 op zoveelduizend. Maar wel een uitslag waarbij anderen waarschijnlijk niet doortesten.
Dat blijft heel persoonlijk.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
dinsdag 12 februari 2013 om 20:15
quote:lizlizzyliz schreef op 12 februari 2013 @ 19:41:
Ik heb ze in Arnhem ook een keer voor het blok gezet. OH.. dat was trouwens ook de keer dat ik zwanger werd. Ik testte ook 's avonds positief en besloot gewoon om 8.30 uur te bellen en zei dat ik 5 minuutjes van ze verwijderd waren. Na wat gemor "dit is echt niet de bedoeling, etc etc" mocht ik toch komen, maar ik moest goed onthouden dat dit eenmalig was en eigenlijk heeeeeeel bijzonder dat ik mocht komen.Maar bij ons in Arnhem s het toch zo dat je hoe dan ook s ochtends mag komen als je de avond ervoor een positieve test hebt? Bij mij in ieder geval wel.
Ik heb ze in Arnhem ook een keer voor het blok gezet. OH.. dat was trouwens ook de keer dat ik zwanger werd. Ik testte ook 's avonds positief en besloot gewoon om 8.30 uur te bellen en zei dat ik 5 minuutjes van ze verwijderd waren. Na wat gemor "dit is echt niet de bedoeling, etc etc" mocht ik toch komen, maar ik moest goed onthouden dat dit eenmalig was en eigenlijk heeeeeeel bijzonder dat ik mocht komen.Maar bij ons in Arnhem s het toch zo dat je hoe dan ook s ochtends mag komen als je de avond ervoor een positieve test hebt? Bij mij in ieder geval wel.
Waar zit de any-key?
dinsdag 12 februari 2013 om 20:24
Jeetje Emma wat een ballen-tent! Gewoon bellen hoor morgenochtend vroeg! Kan toch niet zo zijn dat ze ivm hun feestje jou niet kunnen helpen deze maand!? Op je strepen gaan staan hoor! En misschien toch er naartoe, wellicht helpen die tranen wel... Succes!
E123 wat jammer voor je! Gaat t weer een beetje met je? Hopelijk hielp t brownie-ijs iets. En niet opgeven he?! Er zijn nog mogelijkheden zat!
Yezka ik dacht eigenlijk ook dat je nu theoretisch al zwanger was. Jouw embryo is toch net zo groot als het mijne? Maar het verschil is dus dat de mijne al ingenesteld is. Maarja, die moet ook nog maar blijven zitten. Spannend! Klinkt wel alsof het zo moet zijn met je uitgerekende datum!
Houston wat vervelend van je her. Kan me wel voorstellen dat het dan ineens ff allemaal teveel is. Maar hè, een 6 is genoeg toch!? Kijkt vast nooit meer iemand naar joh!
Lizzy ja klopt je kan rekenen, ik was al met z'n 2 bij de meet Gelukkig dat het bloeden bij jou weer gestopt is, lijkt me doodeng. Wat lief al die spulletjes van je buuf!
Ik had verwacht totaal niet te kunnen genieten tot de echo. Maar alhoewel ik het echt wel spannend vind of het nu wel goed gaat daarbinnen ben ik eigenlijk gewoon vooral heel blij de hele dag. Maak me niet zo druk om alledaagse dingen want, hey, ik ben zwanger!!
E123 wat jammer voor je! Gaat t weer een beetje met je? Hopelijk hielp t brownie-ijs iets. En niet opgeven he?! Er zijn nog mogelijkheden zat!
Yezka ik dacht eigenlijk ook dat je nu theoretisch al zwanger was. Jouw embryo is toch net zo groot als het mijne? Maar het verschil is dus dat de mijne al ingenesteld is. Maarja, die moet ook nog maar blijven zitten. Spannend! Klinkt wel alsof het zo moet zijn met je uitgerekende datum!
Houston wat vervelend van je her. Kan me wel voorstellen dat het dan ineens ff allemaal teveel is. Maar hè, een 6 is genoeg toch!? Kijkt vast nooit meer iemand naar joh!
Lizzy ja klopt je kan rekenen, ik was al met z'n 2 bij de meet Gelukkig dat het bloeden bij jou weer gestopt is, lijkt me doodeng. Wat lief al die spulletjes van je buuf!
Ik had verwacht totaal niet te kunnen genieten tot de echo. Maar alhoewel ik het echt wel spannend vind of het nu wel goed gaat daarbinnen ben ik eigenlijk gewoon vooral heel blij de hele dag. Maak me niet zo druk om alledaagse dingen want, hey, ik ben zwanger!!
dinsdag 12 februari 2013 om 21:03
Emma, wat een klotesituatie!!! Hoe kunnen zij een vrouw haar droom effe een maand uitstellen omdat zij moeten zuipen???
Echt hoor, kan me daar zo boos om maken!!
En Houston snap dat je baalt zeg..
Durf het bijna niet te zeggen nu, maar heb de pretecho gehad.
En voor hij het hardop zei zag ik het al: drie streepjes.
Ik krijg een meisje!
Echt hoor, kan me daar zo boos om maken!!
En Houston snap dat je baalt zeg..
Durf het bijna niet te zeggen nu, maar heb de pretecho gehad.
En voor hij het hardop zei zag ik het al: drie streepjes.
Ik krijg een meisje!

dinsdag 12 februari 2013 om 21:10
quote:Houston77007 schreef op 12 februari 2013 @ 20:15:
[...]
Maar bij ons in Arnhem s het toch zo dat je hoe dan ook s ochtends mag komen als je de avond ervoor een positieve test hebt? Bij mij in ieder geval wel.
Ja dat klopt Houston. Maar om te voorkomen dat ik die ochtend weer terug moest komen (ik rij er langs als ik naar mijn werk ga), heb ik ze gewoon gebeld.
Wat ik er eigenlijk mee wilde zeggen, richting Emma, is dat je ze ook voor het blok kan zetten door gewoon die kant op te komen.
Het verschil is dat ik er dagelijks langs reed en Emma een pokke eind moet reizen...dus ik snap, Emma, dat het misschien niet helemaal handig is om het zo te doen. Anderzijds: niet geschoten is altijd mis... toch?
Claude: ik had v.w.b. die enge syndromen (levensverwachting max. een jaar) wel een kans van 1:11000. V.w.b. Down, had ik iets meer kans, 1:4800. De verloskundige adviseerde om het hierbij te laten. Tja.. 1:4800 is eigenlijk een kleine kans, maar je kind zal het maar net hebben. Als ik vragen mag... maar als je er niet over wilt vertellen, moet je dat ook vooral niet doen hoor, maar wat was jouw kans dan? Vergelijkbaar met die van mij?
@Mila: hiihhi wat grappig!!! Nou hartstikke fijn voor je meis!
Nog wat van de verwarde donor gehoord?
[...]
Maar bij ons in Arnhem s het toch zo dat je hoe dan ook s ochtends mag komen als je de avond ervoor een positieve test hebt? Bij mij in ieder geval wel.
Ja dat klopt Houston. Maar om te voorkomen dat ik die ochtend weer terug moest komen (ik rij er langs als ik naar mijn werk ga), heb ik ze gewoon gebeld.
Wat ik er eigenlijk mee wilde zeggen, richting Emma, is dat je ze ook voor het blok kan zetten door gewoon die kant op te komen.
Het verschil is dat ik er dagelijks langs reed en Emma een pokke eind moet reizen...dus ik snap, Emma, dat het misschien niet helemaal handig is om het zo te doen. Anderzijds: niet geschoten is altijd mis... toch?
Claude: ik had v.w.b. die enge syndromen (levensverwachting max. een jaar) wel een kans van 1:11000. V.w.b. Down, had ik iets meer kans, 1:4800. De verloskundige adviseerde om het hierbij te laten. Tja.. 1:4800 is eigenlijk een kleine kans, maar je kind zal het maar net hebben. Als ik vragen mag... maar als je er niet over wilt vertellen, moet je dat ook vooral niet doen hoor, maar wat was jouw kans dan? Vergelijkbaar met die van mij?
@Mila: hiihhi wat grappig!!! Nou hartstikke fijn voor je meis!
Nog wat van de verwarde donor gehoord?
dinsdag 12 februari 2013 om 21:45
Ah! Thanks. Je ziet er trouwens jonger uit dan je bent.
Ik vroeg het vanwege leeftijd en uitslag van combinatietest. Weet ik wat een mooie score is als ik voor de test zou gaan. Ben ik nog niet over uit.
Maar goed, eerst maar eens zwanger worden. En blijven.
Dank voor de bodkentip, Yezka.
Ik vroeg het vanwege leeftijd en uitslag van combinatietest. Weet ik wat een mooie score is als ik voor de test zou gaan. Ben ik nog niet over uit.
Maar goed, eerst maar eens zwanger worden. En blijven.
Dank voor de bodkentip, Yezka.
Waar zit de any-key?
woensdag 13 februari 2013 om 05:31
Fearless, leuk dat je een meisje krijgt!!!
ClaudeFiolle, ik vind het helemaal niet raar dat je een vruchtwaterpunctie laat doen hoor. Zelf sta ik daar ook voor open.
Afgelopen nacht zeer slecht geslapen. Vanmorgen wilde ik zien of de claer blue nog steeds positief is, maar tot 2 keer toe doet de test het niet. GRRR..... laat maar zitten.
Als ik vandaag niet terecht kan wil ik morgen een echo, maar daar zullen ze ook wel moeilijk over doen. Zucht!
ClaudeFiolle, ik vind het helemaal niet raar dat je een vruchtwaterpunctie laat doen hoor. Zelf sta ik daar ook voor open.
Afgelopen nacht zeer slecht geslapen. Vanmorgen wilde ik zien of de claer blue nog steeds positief is, maar tot 2 keer toe doet de test het niet. GRRR..... laat maar zitten.
Als ik vandaag niet terecht kan wil ik morgen een echo, maar daar zullen ze ook wel moeilijk over doen. Zucht!