Kind in je Uppie (deel 4)
vrijdag 1 februari 2013 om 11:56
Hiermee open ik deel vier van het topic voor vrouwen die alleen (of met een lesbische partner) zwanger willen worden, zwanger zijn of een kind hebben gekregen!
Fase 1: orientatie of wachtlijst
Uppie
Jola (33 jaar, orientatiefase GG)heeft nu een partner!
Colalight
Wildroses (alleenstaand, tweede kindje, op zoek naar donor)
Penelopeeee (start in mei '13 bij Rijnstate)
MissBella (36 jr, start mei '13 bij UMC)
F1978 (34 jr, wachtlijst KID Centrum Amsterdam)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Abusu (35 jr, wachtlijst KID centrum Amsterdam)
Zijaanzij (lesbisch stel, GG of MCK, start hopelijk sept '13)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 GG met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Jive
Tammywynet
Wondertje (start aug. 2011 Geertgen nu Rijnstate Arnhem)
ChantalJS
Sterre
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept '12 start IVF)
Bredagirl (32 jaar, Geertgen, IVF deal, start okt. '12)
Tatum (GG, IUI sinds mei '12)
Houston (gestart okt. '12)
Anomiem6
Lonely_Butterfly (lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren, GG)
Tessado (36 jr, MCK, start maart '13)
Mila (34jr, ZI sinds sept '12, 2x mk)
Gavia (wachtlijst UMCU, start in juni '13)
Fase 3: zwanger!
Anoniem4
Sillie (35 jaar, KID B-donor Utrecht, gestart juli '12)
Vinyl
Fearless (34 jaar, Geertgen, 2de poging IVF)
Lizlizzyliz (35 jr, B donor Rijnstate, IUI, start: aug. '12)
ClaudeFiolle (zwanger van IUI-D, gestart in maart '12)
E123 (KID B-donor, Utrecht, gestart mei '12)
NYC (lesbisch stel, 33jr, GG, start jan. '13, eerste poging raak)
Emma (35 jaar, KID B-donor, Utrecht)
Fase 4: een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Anoniem1 is zomer 2012 bevallen van een zoon.
Anoniem2 is in augustus 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Anoniem5 is in november 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Anoniem3 is in december 2012 bevallen van een zoon.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Fase 1: orientatie of wachtlijst
Uppie
Jola (33 jaar, orientatiefase GG)heeft nu een partner!
Colalight
Wildroses (alleenstaand, tweede kindje, op zoek naar donor)
Penelopeeee (start in mei '13 bij Rijnstate)
MissBella (36 jr, start mei '13 bij UMC)
F1978 (34 jr, wachtlijst KID Centrum Amsterdam)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Abusu (35 jr, wachtlijst KID centrum Amsterdam)
Zijaanzij (lesbisch stel, GG of MCK, start hopelijk sept '13)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 GG met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Jive
Tammywynet
Wondertje (start aug. 2011 Geertgen nu Rijnstate Arnhem)
ChantalJS
Sterre
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept '12 start IVF)
Bredagirl (32 jaar, Geertgen, IVF deal, start okt. '12)
Tatum (GG, IUI sinds mei '12)
Houston (gestart okt. '12)
Anomiem6
Lonely_Butterfly (lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren, GG)
Tessado (36 jr, MCK, start maart '13)
Mila (34jr, ZI sinds sept '12, 2x mk)
Gavia (wachtlijst UMCU, start in juni '13)
Fase 3: zwanger!
Anoniem4
Sillie (35 jaar, KID B-donor Utrecht, gestart juli '12)
Vinyl
Fearless (34 jaar, Geertgen, 2de poging IVF)
Lizlizzyliz (35 jr, B donor Rijnstate, IUI, start: aug. '12)
ClaudeFiolle (zwanger van IUI-D, gestart in maart '12)
E123 (KID B-donor, Utrecht, gestart mei '12)
NYC (lesbisch stel, 33jr, GG, start jan. '13, eerste poging raak)
Emma (35 jaar, KID B-donor, Utrecht)
Fase 4: een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Anoniem1 is zomer 2012 bevallen van een zoon.
Anoniem2 is in augustus 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Anoniem5 is in november 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Anoniem3 is in december 2012 bevallen van een zoon.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
woensdag 13 februari 2013 om 18:54
Vanmorgen vanaf mijn werk gebeld (met lood in m'n schoenen), verhaal iets aangepast en ik mocht komen!!! Die vrouw aan de telefoon was heel aardig en meelevend.
Dus ik snel op de praktijkfiets naar het station, ik had precies 6 minuten om over te stappen op de volgende trein, maar de 1e trein was 5 minuten te laat. Ik daarna rennen en de deuren gingen net voor mijn neus dicht. Toen een andere trein genomen naar Utrecht, maar die bleek ook bij alle tussengelegen stationnetjes te stoppen. Uiteindelijk was ik dus een half uur te laat in het ziekenhuis (telefonisch waren ze niet te bereiken).
Ik kwam daar hijgend binnen, maar ze vonden het geen probleem.
Er zwemmen weer 7,5 miljoen zaadjes
Ik zei nog, dit is poging 8, maar zij zei dat dit poging 1 weer is we beginnen dus opnieuw met tellen. Voor mij is het gewoon poging 8.
Maar ik ben helemaal opgelucht dat ik toch mocht komen. De timing is perfect. Nu maar afwachten.... over 12 dagen ga ik testen.
Dus ik snel op de praktijkfiets naar het station, ik had precies 6 minuten om over te stappen op de volgende trein, maar de 1e trein was 5 minuten te laat. Ik daarna rennen en de deuren gingen net voor mijn neus dicht. Toen een andere trein genomen naar Utrecht, maar die bleek ook bij alle tussengelegen stationnetjes te stoppen. Uiteindelijk was ik dus een half uur te laat in het ziekenhuis (telefonisch waren ze niet te bereiken).
Ik kwam daar hijgend binnen, maar ze vonden het geen probleem.
Er zwemmen weer 7,5 miljoen zaadjes
Ik zei nog, dit is poging 8, maar zij zei dat dit poging 1 weer is we beginnen dus opnieuw met tellen. Voor mij is het gewoon poging 8.
Maar ik ben helemaal opgelucht dat ik toch mocht komen. De timing is perfect. Nu maar afwachten.... over 12 dagen ga ik testen.
woensdag 13 februari 2013 om 19:37
woensdag 13 februari 2013 om 23:04
Emma wat een spanning zeg, maar wat super fijn dat je vandaag mocht komen, ik ga duimen voor je!
Fearless gefeliciteerd een dochter, heb je gelijk iets roze of een jurkje gekocht?
Voel me gelukkig weer gelukkiger, gisteravond en vannacht menstuatiepijn en hoofdpijn gehad dus ik had vandaag een flinke menstruatie verwacht maar nog niks, gek lichaam, zal morgen wel komen.
Yezka hoe gaat het met je?
En Mila al zwangerschapsklachten?
Fearless gefeliciteerd een dochter, heb je gelijk iets roze of een jurkje gekocht?
Voel me gelukkig weer gelukkiger, gisteravond en vannacht menstuatiepijn en hoofdpijn gehad dus ik had vandaag een flinke menstruatie verwacht maar nog niks, gek lichaam, zal morgen wel komen.
Yezka hoe gaat het met je?
En Mila al zwangerschapsklachten?
donderdag 14 februari 2013 om 05:35
donderdag 14 februari 2013 om 08:46
quote:Yezka schreef op 14 februari 2013 @ 08:41:
Emma, wat fijn dat het is gelukt!
(En dan zijn er nog steeds mensen die zeggen: Je moet er ook niet zo mee bezig zijn... ).
Nee, helemaal loslaten, niet mee bezig zijn, dan komt het vanzelf
Hoe word je dan eigenlijk zwanger.....?
Emma, wat fijn dat het is gelukt!
(En dan zijn er nog steeds mensen die zeggen: Je moet er ook niet zo mee bezig zijn... ).
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
donderdag 14 februari 2013 om 08:54
quote:ClaudeFiolle schreef op 14 februari 2013 @ 08:46:
[...]
Doordat je per ongeluk op de stijve piemel van je collega valt... Duhu... Lees je hier geen andere topics?
Oh ja, en van antibiotica word je ook zwanger!
[...]
Doordat je per ongeluk op de stijve piemel van je collega valt... Duhu... Lees je hier geen andere topics?
Oh ja, en van antibiotica word je ook zwanger!
donderdag 14 februari 2013 om 12:09
Yezka Hoe gaat het nu met je? Voel je je al met z'n tweeën?Ik hoop zo dat die blijft plakken en een echte graver blijkt te zijn!
Houston, wat ontzettend balen van die her! Ik heb ooit ook in het schoolverleden een examen verprutst en kwam uit op een 5. In totaal op een 6. Toen vreselijk maar later ach. Maar voor nu dik balen en zeker gezien de omstandigheden.
Emma, heb met verbijstering jouw verhaal gelezen. Belachelijke gang van zaken. Maar super geweldig dat het toch is goedgekomen en misschien is het wel DEZE keer! Ik weet nog dat ik in het begin van de IVF procedure zat en toen zwanger bleek! Ik hoop dat het voor jou goed uitpakt! Ik ga voor je duimen.
Fearless, super leuk een meisje! Heel erg gefeliciteerd!
Mila, gaat alles goed? Voel je je al superzwanger? Hopelijk blijven de vervelende kwaaltjes uit!
Hier ben ik dan gisteren officieel begonnen met de eerste spuit. Geen probleem verder maar ik ben zo blij dat ik er nu echt voor kan gaan. Het duurde me veel te lang dat wachten, bijna drie maanden. Op naar volgende week donderdag voor de eerste echo.
Houston, wat ontzettend balen van die her! Ik heb ooit ook in het schoolverleden een examen verprutst en kwam uit op een 5. In totaal op een 6. Toen vreselijk maar later ach. Maar voor nu dik balen en zeker gezien de omstandigheden.
Emma, heb met verbijstering jouw verhaal gelezen. Belachelijke gang van zaken. Maar super geweldig dat het toch is goedgekomen en misschien is het wel DEZE keer! Ik weet nog dat ik in het begin van de IVF procedure zat en toen zwanger bleek! Ik hoop dat het voor jou goed uitpakt! Ik ga voor je duimen.
Fearless, super leuk een meisje! Heel erg gefeliciteerd!
Mila, gaat alles goed? Voel je je al superzwanger? Hopelijk blijven de vervelende kwaaltjes uit!
Hier ben ik dan gisteren officieel begonnen met de eerste spuit. Geen probleem verder maar ik ben zo blij dat ik er nu echt voor kan gaan. Het duurde me veel te lang dat wachten, bijna drie maanden. Op naar volgende week donderdag voor de eerste echo.
donderdag 14 februari 2013 om 16:30
Hier alles goed hoor. Ik vind die wachtweken eigenlijk een stuk relaxter dan de eerste twee weken van mijn cyclus. Dat was al zo toen ik nog ZI deed, maar met IVF is het verschil helemaal groot. Ik hoef nu alleen maar geduld te hebben (en drie keer per dag vaginaal capsules in te brengen, maar dat is een makkie).
En viel het spuiten je mee, Tammy? Welke hormonen spuit jij?
En viel het spuiten je mee, Tammy? Welke hormonen spuit jij?
donderdag 14 februari 2013 om 18:09
donderdag 14 februari 2013 om 18:10
Leuk zo'n t-shirt (ik hoef hem niet, gelukkig).
Yezka, ik zal de komende tijd niet vragen of je wat voelt. We horen het vanzelf.
Ik vind de tijd vóór de inseminatie ook veel stressvoller dan daarna. Nu heb ik echt rust.
Tammy, succes met spuiten en op naar de 1e echo. Hopelijk verloop het allemaal goed.
Houston, hoe voel je je? Aan je t-shirt-opmerking te zien niet zo goed he? Knuffel!!
Mila, al beginnende zwangerschapsklachten?
Yezka, ik zal de komende tijd niet vragen of je wat voelt. We horen het vanzelf.
Ik vind de tijd vóór de inseminatie ook veel stressvoller dan daarna. Nu heb ik echt rust.
Tammy, succes met spuiten en op naar de 1e echo. Hopelijk verloop het allemaal goed.
Houston, hoe voel je je? Aan je t-shirt-opmerking te zien niet zo goed he? Knuffel!!
Mila, al beginnende zwangerschapsklachten?
donderdag 14 februari 2013 om 18:13
quote:Houston77007 schreef op 14 februari 2013 @ 18:09:
Het gaat helemaal niet goed. Zo niet goed dat ik me afvraag of ik niet een maand moet overslaan omdat stress en verdriet ook niet goed is voor een embryo. Maar eigenlijk wil ik (waarschijnlijk) dinsdag gewoon weer.
Maar verder is het een en al
Sorry voor de egopost.
Dat is niet zo mooi. Wat is er dan precies aan de hand? Heeft het met de teleurstellingen te maken op het zwanger-worden-gebied? Als het je rust geeft is het misschien inderdaad beter om een maandje over te slaan. Kun je even weer tot jezelf komen.
Het gaat helemaal niet goed. Zo niet goed dat ik me afvraag of ik niet een maand moet overslaan omdat stress en verdriet ook niet goed is voor een embryo. Maar eigenlijk wil ik (waarschijnlijk) dinsdag gewoon weer.
Maar verder is het een en al
Sorry voor de egopost.
Dat is niet zo mooi. Wat is er dan precies aan de hand? Heeft het met de teleurstellingen te maken op het zwanger-worden-gebied? Als het je rust geeft is het misschien inderdaad beter om een maandje over te slaan. Kun je even weer tot jezelf komen.
donderdag 14 februari 2013 om 18:27
Wat rot dat het niet goed met je gaat, Houston. Stress van het traject, of is er (nog) meer aan de hand?
Ik denk zelf dat stress en verdriet minder invloed hebben op de embryo dan je denkt. Zeker zo vroeg in de zwangerschap. Ik zou overslaan als je stress krijgt bij het idee om dinsdag voor een nieuwe poging te gaan. Niet als het is vanwege het idee dat stress niet goed is voor een embryo. Maar dat is een afweging die je zelf moet maken natuurlijk.
Ik denk zelf dat stress en verdriet minder invloed hebben op de embryo dan je denkt. Zeker zo vroeg in de zwangerschap. Ik zou overslaan als je stress krijgt bij het idee om dinsdag voor een nieuwe poging te gaan. Niet als het is vanwege het idee dat stress niet goed is voor een embryo. Maar dat is een afweging die je zelf moet maken natuurlijk.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
donderdag 14 februari 2013 om 18:47
Houston, veel kracht toegewenst en als je vindt dat je een maandje overslaan je wat meer rust geeft, doen! Wat is nu een maand? Veel sterkte en als ik iets voor je kan betekenen... ik zend je nu in ieder geval veel positieve energie .
Voor mij zijn de twee wachtweken het ergst. Ik vind de periode ervoor heerlijk hoopvol. Echo's en follikels tellen. Het is niet te vergelijken met de IVF nu. Ik spuit Decapetyl en over een paar dagen komt de Menopur erbij.
Yezka, ik houd me stil hoor en wens jou en alle wachtbankers heel veel geduld en een extra streep.
Voor mij zijn de twee wachtweken het ergst. Ik vind de periode ervoor heerlijk hoopvol. Echo's en follikels tellen. Het is niet te vergelijken met de IVF nu. Ik spuit Decapetyl en over een paar dagen komt de Menopur erbij.
Yezka, ik houd me stil hoor en wens jou en alle wachtbankers heel veel geduld en een extra streep.