Kind in je Uppie - Deel 6
woensdag 19 november 2014 om 21:46
Deel 6 van kind je uppie.
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Ww: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Isala Zwolle
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
NaamLeeftijdKliniekStatusSnoopy7736Rijnstate Arnhemintake nov. 2014Linnie_198332UMCwachtlijst sinds feb. 2015Deb8727UMCUwachtlijst sinds juli 2014Sammetje1985?UMCwachtlijst sinds 5 meiHope198035MaasstadIntake januari 2016Blij_ei32GeertgenIntake 16 maart 2016
Fase 2: ZI/IUI/IVF
NaamLeeftijdKliniekStartNODWies34ZInov. 2014Novaa37GeertgenIUI start jun. 2014LKN32Geertgenstart IUI mei 2015Dinobaby29Geertgenstart IUI mei 2015Ocean198035Rijnstatestart IUI juli 2015Walmart34ZIstart juni 201520 juniRosings38ZI (bekende donor)start januari 2014member7935ZI/IUI/IVFstart september 2015honeybaby31Rijnstate Arnhemstart IUI juni 2015san9223Geertgenstart IUI september 2015Bamma34AMCstart IUI november 2015anniebammer32UMCUstart januari 2016Hope198035Maasstadstart IUI januari 2016
Fase 3: Zwanger!
NaamLeeftijdKliniekStartUitgerekendVlinder0928Geertgenmei 2014LKN32geertgenapril 201518-04-2016Becauseiamhappy32Rijnstate Arnhemstart IUI feb 2015JustJiggles35Bekende donoriui juni 201529-04-2016wannabe7936IsalaIUI juli 2015Noa-Lynn32GeertgenStart mei 2015
BAMmers die ons voorgingen:
2016 - Chica-1983, Char-ade, Frizz - 2015 - thefiepie - 2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007 - 2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, NYC, E123 - 2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild - 2011 - Chilles
Voorgaande delen:
http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... ges/197365
http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... s/183569//
http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m11707554
http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 9#m9870869
Kind in je uppie?
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Ww: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Isala Zwolle
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
NaamLeeftijdKliniekStatusSnoopy7736Rijnstate Arnhemintake nov. 2014Linnie_198332UMCwachtlijst sinds feb. 2015Deb8727UMCUwachtlijst sinds juli 2014Sammetje1985?UMCwachtlijst sinds 5 meiHope198035MaasstadIntake januari 2016Blij_ei32GeertgenIntake 16 maart 2016
Fase 2: ZI/IUI/IVF
NaamLeeftijdKliniekStartNODWies34ZInov. 2014Novaa37GeertgenIUI start jun. 2014LKN32Geertgenstart IUI mei 2015Dinobaby29Geertgenstart IUI mei 2015Ocean198035Rijnstatestart IUI juli 2015Walmart34ZIstart juni 201520 juniRosings38ZI (bekende donor)start januari 2014member7935ZI/IUI/IVFstart september 2015honeybaby31Rijnstate Arnhemstart IUI juni 2015san9223Geertgenstart IUI september 2015Bamma34AMCstart IUI november 2015anniebammer32UMCUstart januari 2016Hope198035Maasstadstart IUI januari 2016
Fase 3: Zwanger!
NaamLeeftijdKliniekStartUitgerekendVlinder0928Geertgenmei 2014LKN32geertgenapril 201518-04-2016Becauseiamhappy32Rijnstate Arnhemstart IUI feb 2015JustJiggles35Bekende donoriui juni 201529-04-2016wannabe7936IsalaIUI juli 2015Noa-Lynn32GeertgenStart mei 2015
BAMmers die ons voorgingen:
2016 - Chica-1983, Char-ade, Frizz - 2015 - thefiepie - 2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007 - 2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, NYC, E123 - 2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild - 2011 - Chilles
Voorgaande delen:
http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... ges/197365
http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... s/183569//
http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m11707554
http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 9#m9870869
Kind in je uppie?

zondag 11 januari 2015 om 08:49
@ Dino Heel veel succes met de deal -ivf. Ik heb 'm in juni/juli doorlopen en vond het reuze meevallen. Werd alleen erg moe van de uterogestan. Mocht je vragen hebben over wat je kunt verwachten dan gil maar hoor.
@ Bamma Welkom hier! Hoop dat je hier je ei (sorry, verhaal) kwijt kunt en tussen alle berichten door lees je vaak ook aardig wat nuttige informatie. Succes in ieder geval met het proces dat je bent aangegaan. Het is allemaal erg spannend, maar ook fijn dat je hier je ervaringen kunt delen.
@ Rosings en Charade Succes met de komende poging
@ Chica En ja ik zit nog steeds op het bankje. Heb mezelf deze maand kunnen inhouden qua vroeg testen en ik moet vandaag ongesteld worden, dus spannende dag. Heb aan alle kanten wel het gevoel dat mijn menstruatie er aan zit te komen, maar van de andere kant loop ik ook al een week met gevoelige en inmiddels ook wel wat grotere borsten rond. Dus tja, het is een beetje dubbel. Nog eventjes geduld...
@ Bamma Welkom hier! Hoop dat je hier je ei (sorry, verhaal) kwijt kunt en tussen alle berichten door lees je vaak ook aardig wat nuttige informatie. Succes in ieder geval met het proces dat je bent aangegaan. Het is allemaal erg spannend, maar ook fijn dat je hier je ervaringen kunt delen.
@ Rosings en Charade Succes met de komende poging
@ Chica En ja ik zit nog steeds op het bankje. Heb mezelf deze maand kunnen inhouden qua vroeg testen en ik moet vandaag ongesteld worden, dus spannende dag. Heb aan alle kanten wel het gevoel dat mijn menstruatie er aan zit te komen, maar van de andere kant loop ik ook al een week met gevoelige en inmiddels ook wel wat grotere borsten rond. Dus tja, het is een beetje dubbel. Nog eventjes geduld...
zondag 11 januari 2015 om 14:01
maandag 12 januari 2015 om 12:00
@ Dino, dat spuiten daar krijg je instructies voor mee. Ik vond het gewoon een kwestie van niet nadenken en die spuit in je buik jassen. Ik had van de hormooninjecties op zich ook weinig last. Waar ik het meeste last van had was dat ontzettend veel mensen wisten dat ik midden in die ivf zat en dat iedereen vroeg hoe het ging, de hele dag, iedere dag. Ik werd compleet geleefd :S. Zo de laatste dagen voor je punctie heb je wel het idee dat je buik erg vol zit. De arts legde ook uit dat dat heel normaal is want je eierstokken zitten vol met knoeperds van eieren, door al die hormonen. De punctie daar zien veel mensen tegenop, maar ook dat vond ik wel meevallen. Het doet wel pijn, maar je krijgt een roesje en dat maakte mij erg ontspannen. Je moet het wel rustig aan doen een aantal dagen na de punctie hoor, ik kreeg wel wat vocht in mijn buik omdat ik te snel ben gaan werken. Tja en dan is het wachten op hoeveel eitjes bevrucht zijn en of ze goed groeien... Dat vond ik dan weer retespannend, voelde me al een heuse moederkloek die over haar eieren wilde waken
.
Anyway heel veel succes ermee, als je nog vragen hebt dan stuur maar een PM.
Ik zit nog hoog en droog op het wachtbankje, inmiddels 1 1/2 dag na NOD en met vanochtend een omo witte test. Ik wacht maar vrolijk verder... De symptomen zijn er echter volop, vooral mijn borsten zijn nog steeds gespannen en toch wel een maatje groter dan normaal. Dus ik heb goede hoop en ben kneiter gespannen tegelijkertijd...

Anyway heel veel succes ermee, als je nog vragen hebt dan stuur maar een PM.
Ik zit nog hoog en droog op het wachtbankje, inmiddels 1 1/2 dag na NOD en met vanochtend een omo witte test. Ik wacht maar vrolijk verder... De symptomen zijn er echter volop, vooral mijn borsten zijn nog steeds gespannen en toch wel een maatje groter dan normaal. Dus ik heb goede hoop en ben kneiter gespannen tegelijkertijd...
maandag 12 januari 2015 om 12:54
maandag 12 januari 2015 om 13:43
maandag 12 januari 2015 om 17:40
maandag 12 januari 2015 om 21:59
Voor mij is het ook anderhalf uur rijden, Noa, en ik moet zeggen dat het wend. Ik rij er bijna blindelings naar toe en heb zelfs al een keer de afrit voorbij gereden omdat ik dacht dat ik er nog lang niet was
Succes morgen 
Nova wat superspannend!! Ik duim heel hard!!!
Wies.. Je kan het hem altijd vragen, toch?
Dino, ik spuit alleen pregnyl (is 1 spuit voor de eisprong) en die vind ik reuze meevallen. Ze leggen uit hoe je het moet spuiten en ook hoe je de spuit klaar moet maken
Ik moet donderdag weer terug voor een nieuwe meting en dan krijg ik te horen wanneer de iui is. Ik krijg er weer heel veel zin in!!!!

Nova wat superspannend!! Ik duim heel hard!!!
Wies.. Je kan het hem altijd vragen, toch?
Dino, ik spuit alleen pregnyl (is 1 spuit voor de eisprong) en die vind ik reuze meevallen. Ze leggen uit hoe je het moet spuiten en ook hoe je de spuit klaar moet maken
Ik moet donderdag weer terug voor een nieuwe meting en dan krijg ik te horen wanneer de iui is. Ik krijg er weer heel veel zin in!!!!
dinsdag 13 januari 2015 om 16:01
woensdag 14 januari 2015 om 07:02
Dank je wel Novaa en Char-ade!
Over twee uurtjes heb ik m'n afspraak..
Fijn dat t een goed gesprek was Noa, ze doen daar niet zo moeilijk heb ik wel gemerkt haha..
En jullie zijn toppers.. Elke keer 1,5 uur heen en terug rijden!
Ik woon er 15 minuten vandaan en daar ben ik nu toch wel blij mee, zeker met het oog op de echo's enz in combinatie met werk.. Zal het ze nu eerder moeten gaan vertellen ben ik bang.
Over twee uurtjes heb ik m'n afspraak..
Fijn dat t een goed gesprek was Noa, ze doen daar niet zo moeilijk heb ik wel gemerkt haha..
En jullie zijn toppers.. Elke keer 1,5 uur heen en terug rijden!
Ik woon er 15 minuten vandaan en daar ben ik nu toch wel blij mee, zeker met het oog op de echo's enz in combinatie met werk.. Zal het ze nu eerder moeten gaan vertellen ben ik bang.
If destiny speaks, I don't ask questions..
woensdag 14 januari 2015 om 14:51
Waarschijnlijk hoef ik niet te doneren, mijn uiterlijk is blijkbaar zo "apart" dat er geen wensouders nu zijn met dezelfde uiterlijke kenmerken. Ze vinden het dan niet nodig om mij te laten doneren voor de vriezer.
Maar een geschikte donor vinden wordt nu ook lastiger.. Het is nu afwachten. En over twee maanden moet ik even Bellen om te vragen of ze er een hebben of dat ik toch moet uitwijken naar een Deense bank..
Was natuurlijk niet helemaal wat ik had gehoopt, maar misschien heb k geluk en is er toch een geschikte donor binnen niet te lange tijd..
Maar een geschikte donor vinden wordt nu ook lastiger.. Het is nu afwachten. En over twee maanden moet ik even Bellen om te vragen of ze er een hebben of dat ik toch moet uitwijken naar een Deense bank..
Was natuurlijk niet helemaal wat ik had gehoopt, maar misschien heb k geluk en is er toch een geschikte donor binnen niet te lange tijd..
woensdag 14 januari 2015 om 14:53
woensdag 14 januari 2015 om 15:07
Ja, dat wilde ik eigenlijk inderdaad.
Wat dat betreft is het een beetje rare gang van zaken. Vorige week zeiden ze dat je verplicht deal-ivf moest doen, wil je gebruik maken van hun eigen bank. Vandaag zei ze dat ze dat niet konden verplichten, dus dat je ook zo van hun bank gebruik kon maken..
Op dit moment is er inderdaad niemand die m'n eicellen kan gebruiken. Maar omdat ze ook nog naar een donor voor mij moeten zoeken, kan dat binnen nu en twee maanden ook nog veranderen.. Het is even afwachten. Als er wel een geschikte donor voor mij wordt gevonden dan gaan we gewoon starten met inseminatie en als ik zwanger raak en er komt dan iemand voor m'n eicellen is dat pech voor hun.. Hoe hard ook.
Wat dat betreft is het een beetje rare gang van zaken. Vorige week zeiden ze dat je verplicht deal-ivf moest doen, wil je gebruik maken van hun eigen bank. Vandaag zei ze dat ze dat niet konden verplichten, dus dat je ook zo van hun bank gebruik kon maken..
Op dit moment is er inderdaad niemand die m'n eicellen kan gebruiken. Maar omdat ze ook nog naar een donor voor mij moeten zoeken, kan dat binnen nu en twee maanden ook nog veranderen.. Het is even afwachten. Als er wel een geschikte donor voor mij wordt gevonden dan gaan we gewoon starten met inseminatie en als ik zwanger raak en er komt dan iemand voor m'n eicellen is dat pech voor hun.. Hoe hard ook.
woensdag 14 januari 2015 om 15:19
Vorige week had je je eerste gesprek bij hun?
Dat is wel vreemd als er eerst gezegd is dat je verplicht deal-ivf moest doen in dit geval.
Volgens mij zijn er bij hun nog wel een paar opties toch?
Als ik het goed begrijp is het over 2 maanden meer duidelijk of je wel of niet deal-ivf gaat doen.
Succes in elk geval, laat het even bezinken. Je zal ook vandaag weer een heleboel informatie gekregen hebben.
Bij mij is er nu nog niet gesproken over de mogelijkheden, vermoed dat dat over 3 weken gaat gebeuren.
Dat is wel vreemd als er eerst gezegd is dat je verplicht deal-ivf moest doen in dit geval.
Volgens mij zijn er bij hun nog wel een paar opties toch?
Als ik het goed begrijp is het over 2 maanden meer duidelijk of je wel of niet deal-ivf gaat doen.
Succes in elk geval, laat het even bezinken. Je zal ook vandaag weer een heleboel informatie gekregen hebben.
Bij mij is er nu nog niet gesproken over de mogelijkheden, vermoed dat dat over 3 weken gaat gebeuren.
woensdag 14 januari 2015 om 15:52
@ Dinobaby, dat is even een andere draai dan vorige week. Zoals Noa al zegt misschien even laten bezinken. Je hebt veel informatie gekregen en verschillende info. 2 maanden wachten moet vast lukken. Succes!
@ Noa, jij nog 3 weken geduld hebben dus voordat je weer een gesprek hebt. Lukt het wachten nog?
@ Noa, jij nog 3 weken geduld hebben dus voordat je weer een gesprek hebt. Lukt het wachten nog?