Kind in je Uppie - Deel 6

19-11-2014 21:46 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 6 van kind je uppie.

We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies

Ww: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Isala Zwolle

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst

NaamLeeftijdKliniekStatusSnoopy7736Rijnstate Arnhemintake nov. 2014Linnie_198332UMCwachtlijst sinds feb. 2015Deb8727UMCUwachtlijst sinds juli 2014Sammetje1985?UMCwachtlijst sinds 5 meiHope198035MaasstadIntake januari 2016Blij_ei32GeertgenIntake 16 maart 2016

Fase 2: ZI/IUI/IVF

NaamLeeftijdKliniekStartNODWies34ZInov. 2014Novaa37GeertgenIUI start jun. 2014LKN32Geertgenstart IUI mei 2015Dinobaby29Geertgenstart IUI mei 2015Ocean198035Rijnstatestart IUI juli 2015Walmart34ZIstart juni 201520 juniRosings38ZI (bekende donor)start januari 2014member7935ZI/IUI/IVFstart september 2015honeybaby31Rijnstate Arnhemstart IUI juni 2015san9223Geertgenstart IUI september 2015Bamma34AMCstart IUI november 2015anniebammer32UMCUstart januari 2016Hope198035Maasstadstart IUI januari 2016

Fase 3: Zwanger!

NaamLeeftijdKliniekStartUitgerekendVlinder0928Geertgenmei 2014LKN32geertgenapril 201518-04-2016Becauseiamhappy32Rijnstate Arnhemstart IUI feb 2015JustJiggles35Bekende donoriui juni 201529-04-2016wannabe7936IsalaIUI juli 2015Noa-Lynn32GeertgenStart mei 2015

BAMmers die ons voorgingen:

2016 - Chica-1983, Char-ade, Frizz - 2015 - thefiepie - 2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007 - 2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, NYC, E123 - 2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild - 2011 - Chilles

Voorgaande delen:

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... ges/197365

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... s/183569//

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m11707554

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 9#m9870869

Kind in je uppie?
de opties waren:

- deal ivf in combinatie met hun bank

- Deense donor

- eigen donor

Nu kan dus ook zonder deal gebruik worden gemaakt van hun eigen bank..

Mij om t even.. Ik doe t graag. Vind het een heel mooi iets om andere te helpen hiermee.
If destiny speaks, I don't ask questions..
Het wachten gaat mij nu beter af dan toen ik op de wachtlijst stond bij het amc.

Verbaas mij nu echt over mijzelf haha.. ben wel nieuwsgierig naar wat komen gaat.

Welke keuze ik wil en kan maken enzo.

Ik denk dat de 3 weken wel redelijk snel om zijn, vanmorgen wel mijn werk gebeld om vrij te regelen voor die dag.

Heb even lekker 2 weekjes vakantie.. lekker bijtanken en nieuwe stappen zetten.
@dinobaby, vreemd dat het verhaal in 1 week zo veranderd is. Hm, nu moet je dus 2 maanden wachten. Gebeurt er in die tijd ook nog iets of is het echt alleen afwachten voor je? Overigens word ik nu wel heel nieuwsgierig naar dat "aparte" uiterlijk van je haha.

@noa, 3 weken is het overzien. Lekker genieten van je vakantie en voor je het weet is het zover!

@nova, hoe is het?! Al nieuws??
Ik mag hopen dat zij voor mij aan het zoeken gaan! Haha.. Normaal doen ze er 4 tot 6 weken over om een geschikte donor te vinden (zeiden ze) maar omdat ik zo raar ben..Hahahah

Nee, ik heb een niet Nederlands uiterlijk zeg maar. Bruin huidje.. Zoon ook.. Blijkbaar is dat erg moeilijk te vinden.

Idd Noa, drie weken is te doen. En na het gesprek met de psych hoor je meteen of je door mag..
Hahaha dat mag ik hopen dat ze voor je gaan zoeken inderdaad! Maar je hebt geen verdere onderzoeken oid in de tussentijd nog? Ik heb zelf nu allemaal onderzoeken ihkv cyclus-monitoring maar lees daar eigenlijk bij niemand anders iets over, dus vroeg me af of dat heel specifiek alleen de werkwijze van deze kliniek is...

Ah oké, kan me voorstellen dat de keuze qua donoren voor jou dan inderdaad wat beperkter is.
Aha, ik was ook redelijk nieuwsgierig naar jouw uiterlijk dino. Of dacht misschien dat het een geintje was ;) Goed dat je het even hebt uitgelegd. Zou je voor een Deense bank (willen) kiezen? Of maakt het je niet uit?

@ Chica, ik lees mee en heb idd bij andere niet gelezen dat ze een cyclus sreening hadden. Op zich wel fijn om inzichten in je cyclus te krijgen.

@ Nova, lekker dat je 2 weekjes vakantie hebt. Ga je nog iets speciaals doen? In elk geval zal je idd zien dat de 3 weken zo om zijn. En als je na de psycholoog direct iets hoort is ook fijn. Niet weer tijden wachten.

Hier staat alles even wat stil. Het plan is er maar nu de uitvoering zeg maar. Er zijn in de loop van de jaren wel 3 mannen die zich hebben aangeboden als donor. Waarvan er voor mij toch wel sowieso 1 geschikte onder bevindt. Echter weet ik niet zo goed hoe ik dat moet aanpakken. Wanneer ik hem tegen kom ga ik eens voorstellen met elkaar te praten. Maar om hem nu zo even te whatsappen gaat me wat te ver.

Daarbij komt dat ik vorige week iemand in mijn omgeving heb benaderd. Misschien had ik het anders moeten vragen, maar zijn reactie heeft me even wat doen afschrikken. Binnenkort zien we elkaar en komen we er vast nog wel even op terug.
@dino, ook ik was wel nieuwsgierig geworden.

@Chica, jij zit bij Nij Barrahus toch? Bij het amc wilden ze wel dat ik temperatuurde gedurende de cyclus, zo konden ze ook zien wanneer je de eisprong/ovulatie hebt. Misschien is het daarom?

@Char-ade, succes vandaag!

@Nova, Hoe is het nu?

Mijn vakantie zit er maandag alweer op, ik heb een extra slaapkamer die nu meer rommelkamer geworden was flink aangepakt.

Verder lekker relaxen.

Voordeel is ook dat ik nu alles even rustig kan laten bezinken vwb Geertgen.
Nee, verder geen onderzoeken. Enige wat de arts heeft gevraagd is of ik een regelmatige cyclus heb. En die heb ik.

Denk dat de rest wel komt als er een donor is.. Verwacht ik zo. Vergeten te vragen eigenlijk.

Ik kies liever niet uit de Deense banken. Ik heb daar niet zo'n goed gevoel bij. Maar als het niet anders kan, dan moet het wel..
Hoi allemaal,

Ik lees al een tijdje met jullie mee en heb veel gehad aan jullie ervaringen en info maar merk nu het allemaal "echter" word ik toch met vragen zit.

Ik heb volgende week een gesprek in Arnhem en ga dan de donor uitzoeken, weet iemand hoe dit gaat?

Heb al gelezen iets over uiterlijke kenmerken.

Verder ben ik al twee cyclussen aan het temperaturen en heb redelijk inzicht in mijn cyclus maar ik begreep dat ik straks ovulatietesten moet gaan doen. Hebben jullie advies welke ovulatietesten "goed" zijn.
ik ben vanmorgen in zwolle geweest voor het eerste gesprek en ik moet zeggen dat ik er wel een aardig positief gevoel over heb.

ik weet nog niet zo veel, maar moet nu eerst wachten op de uitnodiging voor de psycholoog en van daaruit hoor ik of ze me verder willen helpen.

dus ik hoop snel een brief van ze te ontvangen.

wat ik wel weet is dat als ik hun eigen bank ga gebruiken ze een wachtlijst hebben van ongeveer 6 maand en je minder te zeggen hebt over de donor (in de zin van uiterlijk kenmerken of opleiding enz).

wat is jullie argumenten om liever voor nederlandse donoren te kiezen, want ik neig nu sterk naar de deense bank?
Ja klopt, ik zit bij NB. Ik begreep dat dit daar de standaard procedure is, dus was er eigenlijk vanuit gegaan dat dat dan overal zo is haha. Maar vind het niet erg hoor, wel fijn dat je dan echt een goed beeld van alles hebt. Nou heb ik een redelijk regelmatige cyclus en voel ik mijn eisprong altijd dus het is wel een mooie aanvulling zeg maar haha. Ze meten overigens de groei van de follikels en het baarmoederslijmvlies en daarnaast de hormoon waardes in je bloed gedurende de cylus.

Vandaag trouwens laatste echo gehad en alles ziet er goed uit. Nu nog 2 keer bloedprikken en dan kunnen alle uitslagen besproken worden en kunnen we het behandelplan maken

@wannabe, wat fijn dat je er een goed gevoel bij hebt! Was het wat er van had verwacht? Enig idee hoe lang het duurt voordat je de uitnodiging ongeveer krijgt?

@charade, goed gegaan vandaag?

@Chriss, welkom hier!
@chica die vraag heb ik wel gesteld, maar meer als; "duurt een paar weken", kreeg ik helaas niet.

na de uitslag van de psycholoog zei ze trouwens wel dat er dan ook bloed geprikt zou worden en verdere onderzoeken, dus ik kreeg een beetje de indruk dat de kans om door te gaan al wel vrij groot is. en het gesprek met de psycholoog meer een formaliteit is.
@chica, ik heb nog geen onderzoeken gehad. Ze meten bij mij elke maand mijn eicel en baarmoederslijmvlies en aan de hand daarvan plannen we de inseminatie. Na 6 iui's krijg ik als het goed is een onderzoek maar ik heb geen idee waar ze dan exact naar gaan kijken. Dat hoor ik tegen die tijd dan wel (heb morgen mijn 5e dus dan zal dat over 2 maanden zijn ongeveer).

@suzie, spannend zeg! Weet je al op welke termijn je deze meneer wilt gaan aanspreken?

@chriss, welkom hier!!! :D

@wannabe, bij mij leek het gesprek met de psycholoog inderdaad ook meer een formaliteit. Al vroeg ze toen wel of ik financieel goed zat en of ik mensen om me heen heb zodat ik er niet helemaal alleen voor sta. Verder was het gewoon een gesprek (die ik zeker wel spannend vond, haha). Wat de donor betreft.. Ik maak gebruik van de bank van Geertgen en ik heb inderdaad weinig tot geen inspraak. Ze hebben de donor op mijn uiterlijke kenmerken gematcht zodat het kind altijd heel veel van mij weg zal hebben (in elk geval dus de oogkleur, haarkleur en huidskleur) en verder mocht ik doorgeven wat ik echt niet wilde, hier heb ik maar 1 punt aangegeven. Ik vind dit een fijnere optie dan wanneer ik voor een bank kies waar ik alles 'exact' kan uitkiezen. Als ik een partner zou hebben dan zou ik ook niet precies weten wat voor kindje ik krijg, wellicht lijkt het kind dan meer op oma / opa ofzo.. kan allemaal. Dus ik vind dit voor mij de natuurlijkste manier maar dat verschilt natuurlijk van persoon tot persoon

Ik heb vanochtend pregnyl gespoten en mag morgenvroeg voor een nieuwe iui gaan. Dus zit vanaf dan op het wachtbankje! Zit jij er al op Rosings?
@Char-ade, je bent niet voor de andere opties gegaan? Zoals deal-ivf, deense donor etc.

Ik zal vanaf morgen weer voor je duimen!
Ik ga vanavond en morgenochtend weer insemineren
@noa Nee, ik kom niet in aanmerking voor deal-ivf omdat ik genetisch niet in orde ben, dus die valt sowieso af. En bij de donorbanken kan je zoveel opties invullen dat ik het onnatuurlijk vind aanvoelen. Het is allemaal al zo klinisch en om dan de zogenaamd perfecte man te kiezen vind ik een heel naar idee. Alsof je dan de perfecte baby krijgt ofzo, ik weet het niet. Ik voel me hier het fijnste bij

@rosings Ik ga voor je duimen en aan je denken
@char-ade fijn om te horen dat de psycholoog bij jou ook meer formaliteit was, hoop dat dat het dan bij mij inderdaad ook zo is, die spanning zal er hoe dan ook wel zijn, waarschijnlijk zo snel als de brief in de bus ligt.

financieel zie ik geen problemen en omgeving ook niet, ik ben gastouder dus qua werk valt het ook prima te combineren.

qua donor; de doorslag voor mij geeft eigenlijk hetgeen dat er geen wachtlijst is met denen, een heel wensenlijstje heb ik ook niet (vind ik ook niet nodig) blond haar, blauwe ogen en huidskleur (is ook dat het meer kenmerken van mij heeft inderdaad) evt. opleidingsniveau maar verder heb ik zoals het nu is geen "voorkeuren" ik heb ook geen idee wat ik nog meer als doorslaggevend zou kunnen bedenken.
Ik blijf maar dubben over het AMC. Net alsof ik me er gewoon niet 'thuis' voel. Elke keer gebeuren er kleine dingetjes in de samenwerking/communicatie waar ik simpelweg niet blij van wordt. Ik heb nu nog 3 opties:

1. Slikken en doorgaan (en dus gaan starten bij het AMC)

2. Wachten tot ik aan de beurt ben bij het UMC (komende zomer)

3. Toch eens naar Deense donoren gaan kijken.

Ik baal ervan dat ik niet gewoon hartstikke blij aan dat traject kan beginnen...
@ Frizz, wat vervelend is dat zeg. Het heeft dus echt met AMC zelf te maken als ik jouw zo lees. Je zou kunnen afwachten tot de zomer bij het UMC. Het is ergens natuurlijk wel belangrijk dat je er een goed gevoel bij hebt.

Ik kan me voorstellen dat je eerste instantie niet voor een Deense donor kijkt. Zou mij ergens ook tegen houden. Andere kant waarom ook niet? Jeetje je kunt dus echt van allerlei voorkeuren opgeven? Dat is ook wat. Voor mij zou huidskleur wel belangrijk zijn en eventueel opleidingsniveau. Maar verder?

@ Rosings, spannend! Maar twee dagen achter elkaar? Is het qua kwaliteit van het sperma niet beter om er nog een dag tussen te laten zitten?

@ Char, Succes vandaag! Of misschien ben je er al. Hier gaan de duimen ook op voor jou! En zodra ik de meneer in kwestie tegen kom ga ik een balletje opgooien. Zie hem soms wel eens in de kroeg. Dat lijkt me natuurlijk niet DE plek. Dus ik ga dan vragen of we eens kunnen afspreken. Haha, hopen dat hij dat dan niet direct als een date ziet haha.

Sorry alle andere als ik je niet persoonlijk heb benoemd. Maar ben het even vergeten.....
Ja Suzie dat is gewoon balen, ik zou willen dat ik me prettig bij hen voel en dat is simpelweg niet het geval. Ik heb vandaag met wat mensen erover gesproken en ga na het weekend nog eens met het UMC bellen waar ik inmiddels sta op de lijst. En ik ga me toch verder verdiepen in de Denen. Eerst stond het me tegen, het voelde als een kindje 'op bestelling'. Maar aan de andere kant, bij het AMC krijg ik heel erg het gevoel dat ik zelf niets in de hand heb en hen dankbaar mag zijn dat ik gebruik van hen mag maken. Totaal het tegenovergestelde dus. En in dat licht bekeken worden de Denen dan toch weer aantrekkelijker, want het is mijn leven en mijn (hopelijk) kindje, en daar mag ik best zelf de controle over hebben.

Ik heb alleen geen idee welke klinieken in mijn buurt samen werken met de Denen, dat ga ik eens uitzoeken.
Frizz, als je je er echt niet goed bij voelt moet je het niet doen. Het is idd wel iets waar je een behoorlijk definitieve beslissing over neemt. Het is wel jammer dat je nog wat langer geduld moet hebben voor het UMC, maar dat moet je er dan maar even voor over hebben. En komt wel goed.

Ik neem aan dat de "donoren" aan spermabanken er niet op zitten te wachten om over 18 jaar met alle kinderen contact te krijgen. Dat ze aan de deur staan zeg maar. Dus in dat inzicht is het niet raar om een nederlandse man of deense man al donor te hebben. Snap ook dat wanneer je in dit stadium bent je ook een deense bank overweegt. Zo zwart wit is het leven immers niet.
Nou ja ergens denk ik ook: ff doorbijten, maar eigenlijk is dat niet de juiste drijfveer toch?

Ik geloof dat ik als ik voor een Deense donor ga nergens op een wachtlijst hoef, dus wellicht kan ik een afspraak maken met MCK? Kan iemand even met mij meedenken, klopt het dat zij samenwerken met Cryos en dat zij mij dan kunnen behandelen?
Lijkt er op de site van Freya op dat het VUMC ook wel aan KID doet voor alleenstaanden, maar kan er verder weinig over vinden. Anyone?
Wat balen Frizz!

Ik kan je niet helpen met je vragen, toen ik stopte met het amc was ik verdrietig maar ook heel opgelucht.

Nu bij Geertgen zat ik gewoon een en al stralend in de auto en heb ik er volop vertrouwen in.

Of je zegt hup tanden op elkaar en even volhouden is geheel aan jezelf, maar kan mij voorstellen dat het niet goed voelt omdat het al zo'n kwetsbaar en persoonlijk traject is.
Hi Frizz, wat vervelend dat je je er niet goed bij voelt. Juist in zo'n persoonlijk en imtiem proces is een goed gevoel wel erg belangrijk...

Ik zit bij NB en zij werken ook met de Denen. Bij het kiezen van de donor zijn er een aantal zaken waar je op moet letten: donor mag niet anoniem zijn, Rhesus en cmv status. Van alles wat daaraan voldoet mag je 'kiezen'. Misschien helpt het om het niet te zien als een 'kind op bestelling' maar dat je een aantal keuzes kan maken om het wat makkelijker te maken voor je kindje later.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven