Kind in je Uppie - Deel 6
woensdag 19 november 2014 om 21:46
Deel 6 van kind je uppie.
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Ww: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Isala Zwolle
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
NaamLeeftijdKliniekStatusSnoopy7736Rijnstate Arnhemintake nov. 2014Linnie_198332UMCwachtlijst sinds feb. 2015Deb8727UMCUwachtlijst sinds juli 2014Sammetje1985?UMCwachtlijst sinds 5 meiHope198035MaasstadIntake januari 2016Blij_ei32GeertgenIntake 16 maart 2016
Fase 2: ZI/IUI/IVF
NaamLeeftijdKliniekStartNODWies34ZInov. 2014Novaa37GeertgenIUI start jun. 2014LKN32Geertgenstart IUI mei 2015Dinobaby29Geertgenstart IUI mei 2015Ocean198035Rijnstatestart IUI juli 2015Walmart34ZIstart juni 201520 juniRosings38ZI (bekende donor)start januari 2014member7935ZI/IUI/IVFstart september 2015honeybaby31Rijnstate Arnhemstart IUI juni 2015san9223Geertgenstart IUI september 2015Bamma34AMCstart IUI november 2015anniebammer32UMCUstart januari 2016Hope198035Maasstadstart IUI januari 2016
Fase 3: Zwanger!
NaamLeeftijdKliniekStartUitgerekendVlinder0928Geertgenmei 2014LKN32geertgenapril 201518-04-2016Becauseiamhappy32Rijnstate Arnhemstart IUI feb 2015JustJiggles35Bekende donoriui juni 201529-04-2016wannabe7936IsalaIUI juli 2015Noa-Lynn32GeertgenStart mei 2015
BAMmers die ons voorgingen:
2016 - Chica-1983, Char-ade, Frizz - 2015 - thefiepie - 2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007 - 2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, NYC, E123 - 2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild - 2011 - Chilles
Voorgaande delen:
http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... ges/197365
http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... s/183569//
http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m11707554
http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 9#m9870869
Kind in je uppie?
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Ww: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Isala Zwolle
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
NaamLeeftijdKliniekStatusSnoopy7736Rijnstate Arnhemintake nov. 2014Linnie_198332UMCwachtlijst sinds feb. 2015Deb8727UMCUwachtlijst sinds juli 2014Sammetje1985?UMCwachtlijst sinds 5 meiHope198035MaasstadIntake januari 2016Blij_ei32GeertgenIntake 16 maart 2016
Fase 2: ZI/IUI/IVF
NaamLeeftijdKliniekStartNODWies34ZInov. 2014Novaa37GeertgenIUI start jun. 2014LKN32Geertgenstart IUI mei 2015Dinobaby29Geertgenstart IUI mei 2015Ocean198035Rijnstatestart IUI juli 2015Walmart34ZIstart juni 201520 juniRosings38ZI (bekende donor)start januari 2014member7935ZI/IUI/IVFstart september 2015honeybaby31Rijnstate Arnhemstart IUI juni 2015san9223Geertgenstart IUI september 2015Bamma34AMCstart IUI november 2015anniebammer32UMCUstart januari 2016Hope198035Maasstadstart IUI januari 2016
Fase 3: Zwanger!
NaamLeeftijdKliniekStartUitgerekendVlinder0928Geertgenmei 2014LKN32geertgenapril 201518-04-2016Becauseiamhappy32Rijnstate Arnhemstart IUI feb 2015JustJiggles35Bekende donoriui juni 201529-04-2016wannabe7936IsalaIUI juli 2015Noa-Lynn32GeertgenStart mei 2015
BAMmers die ons voorgingen:
2016 - Chica-1983, Char-ade, Frizz - 2015 - thefiepie - 2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007 - 2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, NYC, E123 - 2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild - 2011 - Chilles
Voorgaande delen:
http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... ges/197365
http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... s/183569//
http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m11707554
http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 9#m9870869
Kind in je uppie?
dinsdag 14 april 2015 om 13:40
Dag dames, daar was ik weer!
Nieuwe leden: welkom, hoop dat jullie veel kunnen halen en toevoegen aan dit topic! Een lieve club meiden hier.
Jiggles en char-ade wat balen zeg... Knuffel meisjes!
Honeybaby; Goed dat je wel doorgaat! Werk kan altijd veranderen. Ook ik raak mijn baan kwijt. Had al bezwaar ingediend, omdat ze zwangere vrouwen moeilijker mogen ontslaan, maar dat bezwaarschrift moest ik dus ook al intrekken... Maar dat weerhoud mij niet om gewoon door te gaan met het traject! Het komt uiteindelijk toch allemaal anders dan dat je verwacht.
Tsja en hoe het hier gaat... op en neer. Verstandelijk kan ik het goed beredeneren, maar mijn gevoel gooit dat nogal eens in de war. Helaas tot nu toe nog steeds niet volledig 'leeg'. Dus ze gaan toch nog onder een roesje kijken en dan met tangetje dingen weghalen. Als dit niet lukt dan volgt direct curatage. Maar bij curateren kan de baarmoeder beschadigd raken,(hele hele hele kleine kans) dus vandaar dat ik dat liever niet heb. Maar wat moet dat moet. Mijn weerstand is ook even verdwenen, dus leef al aantal dagen op paracetamol e.d. ivm verhoging en griepverschijnselen. Doet mijn humeur niet echt goed. Maar vind jullie reacties allemaal zo lief, dus dat doet mij goed!
Nieuwe leden: welkom, hoop dat jullie veel kunnen halen en toevoegen aan dit topic! Een lieve club meiden hier.
Jiggles en char-ade wat balen zeg... Knuffel meisjes!
Honeybaby; Goed dat je wel doorgaat! Werk kan altijd veranderen. Ook ik raak mijn baan kwijt. Had al bezwaar ingediend, omdat ze zwangere vrouwen moeilijker mogen ontslaan, maar dat bezwaarschrift moest ik dus ook al intrekken... Maar dat weerhoud mij niet om gewoon door te gaan met het traject! Het komt uiteindelijk toch allemaal anders dan dat je verwacht.
Tsja en hoe het hier gaat... op en neer. Verstandelijk kan ik het goed beredeneren, maar mijn gevoel gooit dat nogal eens in de war. Helaas tot nu toe nog steeds niet volledig 'leeg'. Dus ze gaan toch nog onder een roesje kijken en dan met tangetje dingen weghalen. Als dit niet lukt dan volgt direct curatage. Maar bij curateren kan de baarmoeder beschadigd raken,(hele hele hele kleine kans) dus vandaar dat ik dat liever niet heb. Maar wat moet dat moet. Mijn weerstand is ook even verdwenen, dus leef al aantal dagen op paracetamol e.d. ivm verhoging en griepverschijnselen. Doet mijn humeur niet echt goed. Maar vind jullie reacties allemaal zo lief, dus dat doet mij goed!
dinsdag 14 april 2015 om 13:48
Schreef het eerder ook al eens, de Deense donoren mogen max. 25 kinderen in Nederland. (Dit is wettelijk bepaald voor alle donoren) Buiten Nederland is niet in elk land zo'n limiet, dus in het buitenland kunnen nog veel meer kinderen rondlopen....(al dan niet anoniem) Volgens mij is dit bij de Duitse donoren ook zo en volgens mij gebruiken ze bij Nij Barrahûs alleen Duitse donoren. (Klopt dit Nij Barrahûs-meiden?)
Maar tsja ik weet dus ook niet of mijn Nederlandse donor wel/niet in buitenland doneert... Die kans leek mij iets kleiner dan buitenlandse donoren die al in het buitenland doneren, maar of dat reëel is? Wie zal het zeggen...
Maar tsja ik weet dus ook niet of mijn Nederlandse donor wel/niet in buitenland doneert... Die kans leek mij iets kleiner dan buitenlandse donoren die al in het buitenland doneren, maar of dat reëel is? Wie zal het zeggen...
dinsdag 14 april 2015 om 16:56
dinsdag 14 april 2015 om 21:40
Member en happy, ik heb het er soms ook wel moeilijk mee hoor, maar ik hoop dat ik zsm een andere en fulltime baan kan accepteren. Ik ben druk met solliciteren in ieder geval. Maar als het heeeel raar zou lopen en ik zou in augustus mogen starten en heeel snel zwanger raken kan ik nog in de ww bevallen haha.
Maar goed, ook ik heb natuurlijk mijn onzekere momenten, maar ik probeer alles zo positief mogelijk te zien nu. Dat is het beste.
Maar goed, ook ik heb natuurlijk mijn onzekere momenten, maar ik probeer alles zo positief mogelijk te zien nu. Dat is het beste.
dinsdag 14 april 2015 om 22:05
quote:Marleenb82 schreef op 11 april 2015 @ 09:19:
Hey!
Al een tijdje lees ik mee met jullie verhalen. Erg interessant!
Ik heb inmiddels ook een afspraak gemaakt voor een intake bij Nij Geertgen kliniek. Nu is mijn vraag, zijn hier ervaringen mee? En wat kan ik verwachten van zo'n eerste afspraak?
Ik wil namelijk graag moeder worden, natuurlijk het liefst met een leuke man erbij maar helaas komen die niet zomaar aanwaaien. Ik ben ook bijna 33 jaar en vind het nu een mooie tijd om de eerste stappen te gaan ondernemen.
Mijn kinderwens staat ook boven de wens van een leuke vriend.
Dus vandaar hier mijn verhaal.
Ook heb ik gelezen over een workshop "stilstaan bij je kinderwens".
Heeft hier iemand toevallig daar ervaring mee?
Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden...
Thanks!
Hoi Marleen,
Ik ga ook naar Nij Geertgen. Ik (34) heb jaren nagedacht over het wel/ niet alleen zwanger worden. Vorig jaar heb ik de workshop "stilstaan bij je kinderwens" gevolgd. Dit was voor mij echt de eye opener! Ik heb een superdag gehad ( met de meesten heb ik nog steeds contact, we leven erg met elkaar mee, ook al volgt iedereen een andere weg).
Na deze workshop heb ik Nij Geerten gebeld, waar ik al heel snel terecht kon.
Tijdens de intake heb ik 4 mensen gesproken (1. Receptioniste, gaf meteen een mini-rondleiding. 2. Administratie, alle gegevens controleren. 3. Psycholoog, gaf aan het einde van het gesprek meteen aan of ik wel/niet door mocht gaan. 4. Arts, opties van behandelen besproken)
Ondertussen ben ik al een stuk verder, ik heb gekozen om mee te doen aan het programma "wensouders voor wensouders" en ga dus mijn eicellen doneren. Gisteravond heb ik de eerste hormoonspuit gezet.... Doodeng ( ben niet van de naalden), maar alles voelt heel goed, dit is de keuze die het beste bij mij past en mij een goed gevoel geeft.
Heel veel succes met het maken van jouw keuzes
Hey!
Al een tijdje lees ik mee met jullie verhalen. Erg interessant!
Ik heb inmiddels ook een afspraak gemaakt voor een intake bij Nij Geertgen kliniek. Nu is mijn vraag, zijn hier ervaringen mee? En wat kan ik verwachten van zo'n eerste afspraak?
Ik wil namelijk graag moeder worden, natuurlijk het liefst met een leuke man erbij maar helaas komen die niet zomaar aanwaaien. Ik ben ook bijna 33 jaar en vind het nu een mooie tijd om de eerste stappen te gaan ondernemen.
Mijn kinderwens staat ook boven de wens van een leuke vriend.
Dus vandaar hier mijn verhaal.
Ook heb ik gelezen over een workshop "stilstaan bij je kinderwens".
Heeft hier iemand toevallig daar ervaring mee?
Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden...
Thanks!
Hoi Marleen,
Ik ga ook naar Nij Geertgen. Ik (34) heb jaren nagedacht over het wel/ niet alleen zwanger worden. Vorig jaar heb ik de workshop "stilstaan bij je kinderwens" gevolgd. Dit was voor mij echt de eye opener! Ik heb een superdag gehad ( met de meesten heb ik nog steeds contact, we leven erg met elkaar mee, ook al volgt iedereen een andere weg).
Na deze workshop heb ik Nij Geerten gebeld, waar ik al heel snel terecht kon.
Tijdens de intake heb ik 4 mensen gesproken (1. Receptioniste, gaf meteen een mini-rondleiding. 2. Administratie, alle gegevens controleren. 3. Psycholoog, gaf aan het einde van het gesprek meteen aan of ik wel/niet door mocht gaan. 4. Arts, opties van behandelen besproken)
Ondertussen ben ik al een stuk verder, ik heb gekozen om mee te doen aan het programma "wensouders voor wensouders" en ga dus mijn eicellen doneren. Gisteravond heb ik de eerste hormoonspuit gezet.... Doodeng ( ben niet van de naalden), maar alles voelt heel goed, dit is de keuze die het beste bij mij past en mij een goed gevoel geeft.
Heel veel succes met het maken van jouw keuzes
dinsdag 14 april 2015 om 22:17
quote:becauseiamhappy schreef op 14 april 2015 @ 13:48:
Schreef het eerder ook al eens, de Deense donoren mogen max. 25 kinderen in Nederland. (Dit is wettelijk bepaald voor alle donoren) Buiten Nederland is niet in elk land zo'n limiet, dus in het buitenland kunnen nog veel meer kinderen rondlopen....(al dan niet anoniem) Volgens mij is dit bij de Duitse donoren ook zo en volgens mij gebruiken ze bij Nij Barrahûs alleen Duitse donoren. (Klopt dit Nij Barrahûs-meiden?)
Maar tsja ik weet dus ook niet of mijn Nederlandse donor wel/niet in buitenland doneert... Die kans leek mij iets kleiner dan buitenlandse donoren die al in het buitenland doneren, maar of dat reëel is? Wie zal het zeggen...Nij Barrahus gebruikt Duitse en Deense donoren. Ze zijn bezig met het opzetten van een eigen donorbank met Nederlandse donoren, maar die is nog niet operationeel.
Maar tsja ik weet dus ook niet of mijn Nederlandse donor wel/niet in buitenland doneert... Die kans leek mij iets kleiner dan buitenlandse donoren die al in het buitenland doneren, maar of dat reëel is? Wie zal het zeggen...Nij Barrahus gebruikt Duitse en Deense donoren. Ze zijn bezig met het opzetten van een eigen donorbank met Nederlandse donoren, maar die is nog niet operationeel.
woensdag 15 april 2015 om 19:54
@honeybaby ook ik zit helaas werkeloos thuis, als je een baan hebt
is het financieel waarschijnlijk toch weer wat relaxter nouja ik denk
dat je er dan minder over nadenkt . ik sprak laatst n kennis die
in de ww zit met twee kleine kindjes!! ze zegt dat het goed te doen is
dat geeft dat wel weer kracht. en ook ik ga echt niet uitstellen
moet nu al zolang wachten op me beurt laat ik no way voorbij gaan!!!!
@chica-1983 thx!!
persoonlijk kijk ik wel naar het meest natuurlijke
middel daarbij vallen de drogisterij merken af...reform heeft genoeg
en net zo duur eigenlijk. ik kwam op de site van fitforme. bij mama totaal
daar stond onder dat je mogelijk vergoed krijgt. dus ik meteen geinformeerd
bij mijn verzekering, misschien hebben jullie meer geluk maar
cz direct vergoed het igg niet....jammer ,was ook te mooi om waar te zijn
@deb87 toitoitoi met zo n positieve houding gaat t vast goedkomen
@tralalara bijna aan de beurt spannend!!fijn dat je ovulatie goed hebt
geschat. ik heb ook al een paar mnd aan t testen maar heb mijn
piek nog niet gemeten ik heb een wat langere cyclus dus denk dat ik een
dag of 2-3 eerder moet beginnen.
@jiggles1980 baluh.. sterkte bij poging2
@char-ade sterkte ook voor jou!
@san92 probeer je goed voor te bereiden wees positief over jezelf,
ze gaan meestal vragen hoe je netwerk is, wat je voor werk doet,
uit wat voor gezin je komt. ik vond het gesprek bij UMCU helemaal niet erg
begripvol en bijna gezellig hihi....
@suziequatro juist!! naast een man ,kan een baan ook altijd nog, kindje niet
toch
thx voor tip spoorloos ga ik ook even herhaling van terugkijken
altijd interressant
@becauseiamhappy pfft heftig voor je. ik wens voor je dat t snel weer
goed met je gaat
@ocean1980 relaxt dat je naar psych hoeft ik dacht dat dát bij elke
kliniek/ ziekenhuis standaard procedure was!?
toitoitoi meiden, ik lees dagelijks jullie berichten doet me goed!!groetjes!
is het financieel waarschijnlijk toch weer wat relaxter nouja ik denk
dat je er dan minder over nadenkt . ik sprak laatst n kennis die
in de ww zit met twee kleine kindjes!! ze zegt dat het goed te doen is
dat geeft dat wel weer kracht. en ook ik ga echt niet uitstellen
moet nu al zolang wachten op me beurt laat ik no way voorbij gaan!!!!
@chica-1983 thx!!
persoonlijk kijk ik wel naar het meest natuurlijke
middel daarbij vallen de drogisterij merken af...reform heeft genoeg
en net zo duur eigenlijk. ik kwam op de site van fitforme. bij mama totaal
daar stond onder dat je mogelijk vergoed krijgt. dus ik meteen geinformeerd
bij mijn verzekering, misschien hebben jullie meer geluk maar
cz direct vergoed het igg niet....jammer ,was ook te mooi om waar te zijn
@deb87 toitoitoi met zo n positieve houding gaat t vast goedkomen
@tralalara bijna aan de beurt spannend!!fijn dat je ovulatie goed hebt
geschat. ik heb ook al een paar mnd aan t testen maar heb mijn
piek nog niet gemeten ik heb een wat langere cyclus dus denk dat ik een
dag of 2-3 eerder moet beginnen.
@jiggles1980 baluh.. sterkte bij poging2
@char-ade sterkte ook voor jou!
@san92 probeer je goed voor te bereiden wees positief over jezelf,
ze gaan meestal vragen hoe je netwerk is, wat je voor werk doet,
uit wat voor gezin je komt. ik vond het gesprek bij UMCU helemaal niet erg
begripvol en bijna gezellig hihi....
@suziequatro juist!! naast een man ,kan een baan ook altijd nog, kindje niet
toch

thx voor tip spoorloos ga ik ook even herhaling van terugkijken
altijd interressant
@becauseiamhappy pfft heftig voor je. ik wens voor je dat t snel weer
goed met je gaat
@ocean1980 relaxt dat je naar psych hoeft ik dacht dat dát bij elke
kliniek/ ziekenhuis standaard procedure was!?
toitoitoi meiden, ik lees dagelijks jullie berichten doet me goed!!groetjes!
krijg geen spijt, volg je hart!
woensdag 15 april 2015 om 21:06
Wat fijn om te lezen (of eigenlijk natuurlijk ook niet nu ik er over denk...) dat er meer dames met baan troubles zijn, ik denk soms dat ik gek ben om toch deze wens door te zetten terwijl mijn baan onzeker is geworden. Thanks!
Vrijdag staat het gesprek met de psych gepland, ik ben erg benieuwd. Tot nu toe heb ik het gevoel dat het ziekenhuis niet veel ervaring heeft met deze situatie, dus dat maakt het soms wel lastig. Maar ja, het is weer een volgende stap. En dan is het de vraag hoe snel we verder kunnen of het ZI wordt bij de volgende poging of toch in het ziekenhuis.
Vrijdag staat het gesprek met de psych gepland, ik ben erg benieuwd. Tot nu toe heb ik het gevoel dat het ziekenhuis niet veel ervaring heeft met deze situatie, dus dat maakt het soms wel lastig. Maar ja, het is weer een volgende stap. En dan is het de vraag hoe snel we verder kunnen of het ZI wordt bij de volgende poging of toch in het ziekenhuis.
woensdag 15 april 2015 om 22:16
@Anniebammer: welke ovu testen gebruik je en hoe vaak test je? Ik kon namelijk eerst mijn lh piek ook niet vinden. Pas toen ik 3 keer per dag ging testen met clear blue digital lukte het me eindelijk. Blijkbaar een erg korte en ook niet zo heel krachtige LH piek... Misschien bij jou ook zoiets aan de hand?
@Jiggles: succes vrijdag met het gesprek! Is dat dan met je donor samen of moet je alleen? Begrijp inderdaad wel dat het ziekenhuis niet zoveel ervaring hiermee heeft, denkt dat jullie situatie erg weinig voorkomt. Spannend hoe het gaat verlopen dus, ben erg benieuwd!
@Ocean: wat fijn dat je goed gesprek had, gefeliciteerd! Wel raar dat je geen psychlogisch gesprek hebt, is mij verteld dat dat wettelijk verplicht is voor dit soort trajecten... Spannend dat je waarschijnlijk al zo snel mag beginnen, super!
@Jiggles: succes vrijdag met het gesprek! Is dat dan met je donor samen of moet je alleen? Begrijp inderdaad wel dat het ziekenhuis niet zoveel ervaring hiermee heeft, denkt dat jullie situatie erg weinig voorkomt. Spannend hoe het gaat verlopen dus, ben erg benieuwd!
@Ocean: wat fijn dat je goed gesprek had, gefeliciteerd! Wel raar dat je geen psychlogisch gesprek hebt, is mij verteld dat dat wettelijk verplicht is voor dit soort trajecten... Spannend dat je waarschijnlijk al zo snel mag beginnen, super!
woensdag 15 april 2015 om 22:54
donderdag 16 april 2015 om 17:25
Ik heb komende maandag een HSG en ik probeer er niet teveel bij stil te staan.. Ik hoop in elk geval dat het mee gaat vallen en dat er niks bijzonders aan de hand is 
Ik leef trouwens ook van een uitkering en ik denk niet dat het financieel moeilijk zal worden met een kindje. Natuurlijk zal ik iets minder te besteden hebben maar met alle toeslagen die je krijgt is het volgens mij heel goed te doen
Ik leef trouwens ook van een uitkering en ik denk niet dat het financieel moeilijk zal worden met een kindje. Natuurlijk zal ik iets minder te besteden hebben maar met alle toeslagen die je krijgt is het volgens mij heel goed te doen
donderdag 16 april 2015 om 17:43
@Chica Ik was er ook best verbaasd over. Ze zeiden bij Rijnstate meteen al dat het niet perse een standaard gegeven in de procedure was. Ik was er op voorbereid en dat ben ik nog als ze toch nog graag willen dat ik ook met een psycholoog praat, maar ik moet nog in het MDO besproken worden misschien dat ik daarna daarover nog wat hoor. Ik heb een lang en heel open gesprek gehad met de gynaecoloog, dus misschien bepaalt de arts dan of een gesprek met een psycholoog moet volgen. Hij zei inderdaad ook dat ze wettelijk verplicht zijn om zich ervoor in te spannen om te kijken of een eventueel kind in een goed nest terecht komt. Ik wacht het rustig af en ik doe alles wat ze van me vragen en wat er nodig is
donderdag 16 april 2015 om 19:05
quote:honeybaby schreef op 14 april 2015 @ 23:42:
Ooit, wat moeten we ons voorstellen van die workshop. Zie de nieuwsbrief wel voorbij komen maar ik heb geen idee wat je ervan moet verwachten.
Op het moment dat ik me inschreef voor de workshop zag ik voornamelijk financiële beren op de weg. Ik zag de workshop als startpunt.
We waren met een volle groep (8 vrouwen) en Barbara (van www.alleenmetkinderwens.nl). We hebben deze dag veel gepraat, veel informatie gekregen ( wensen/ financieen/werk/donoren/klinieken/reacties van buitenstaanders/ervaringen/komen tot keuzes/...) en veel nagedacht. Ik vond het fijn om met "lotgenoten" in aanraking te komen. Iedere zat op een ander punt in haar proces, maar er was een duidelijke verbondenheid. Sommige twijfelen nog, anderen stonden al een jaar op de wachtlijst.
Deze (zeer intensieve) dag heeft mijn ogen geopend en me handvatten gegeven om mee verder te gaan.
Meteen de volgende dag heb ik me op de wachtlijst laten zetten en nu ben ik bezig met m'n ivf- behandeling.
Ooit, wat moeten we ons voorstellen van die workshop. Zie de nieuwsbrief wel voorbij komen maar ik heb geen idee wat je ervan moet verwachten.
Op het moment dat ik me inschreef voor de workshop zag ik voornamelijk financiële beren op de weg. Ik zag de workshop als startpunt.
We waren met een volle groep (8 vrouwen) en Barbara (van www.alleenmetkinderwens.nl). We hebben deze dag veel gepraat, veel informatie gekregen ( wensen/ financieen/werk/donoren/klinieken/reacties van buitenstaanders/ervaringen/komen tot keuzes/...) en veel nagedacht. Ik vond het fijn om met "lotgenoten" in aanraking te komen. Iedere zat op een ander punt in haar proces, maar er was een duidelijke verbondenheid. Sommige twijfelen nog, anderen stonden al een jaar op de wachtlijst.
Deze (zeer intensieve) dag heeft mijn ogen geopend en me handvatten gegeven om mee verder te gaan.
Meteen de volgende dag heb ik me op de wachtlijst laten zetten en nu ben ik bezig met m'n ivf- behandeling.
donderdag 16 april 2015 om 19:22
@Ocean, fijn toch? Gaaf het voor jou alleen maar sneller 
@Charade, ow jeetje wat spannend! Geen idee wat je kan verwachten maar heel veel succes alvast!
@Becauseiamhappy, hoe is het bij jou? Al bij de arts geweest voor de check? Hoop voor je dat alles een beetje voorspoedig verloopt en je het een beetje een plekje kunt geven...

@Charade, ow jeetje wat spannend! Geen idee wat je kan verwachten maar heel veel succes alvast!
@Becauseiamhappy, hoe is het bij jou? Al bij de arts geweest voor de check? Hoop voor je dat alles een beetje voorspoedig verloopt en je het een beetje een plekje kunt geven...
donderdag 16 april 2015 om 21:56
quote:Chica-1983 schreef op 15 april 2015 @ 22:16:
@Anniebammer: welke ovu testen gebruik je en hoe vaak test je? Ik kon namelijk eerst mijn lh piek ook niet vinden. Pas toen ik 3 keer per dag ging testen met clear blue digital lukte het me eindelijk. Blijkbaar een erg korte en ook niet zo heel krachtige LH piek... Misschien bij jou ook zoiets aan de hand?
ik heb ze nu van action.ook ik ga meerdere keer per dg testen..ik dacht dat je in de ochtend moet testen als je uit je bed komt..hoeft niet? ?
ik ben in ergste geval pas over jaar aan de beurt. ...ik heb umc vandaag gebeld over wachtlijst op dit moment nog steeds 12-18 mnd.. pfft...
@honey ja je gaat gewoon anders leven. En dat komt vast goed met de toeslagen die je krijgt. ben er niet zo bang voor. fijn is anders natuurlijk. .groetjes!
ik heb ze nu van action.ook ik ga meerdere keer per dg testen..ik dacht dat je in de ochtend moet testen als je uit je bed komt..hoeft niet? ?
ik ben in ergste geval pas over jaar aan de beurt. ...ik heb umc vandaag gebeld over wachtlijst op dit moment nog steeds 12-18 mnd.. pfft...
@honey ja je gaat gewoon anders leven. En dat komt vast goed met de toeslagen die je krijgt. ben er niet zo bang voor. fijn is anders natuurlijk. .groetjes!
krijg geen spijt, volg je hart!
donderdag 16 april 2015 om 22:04
Ik zat vanmiddag aan iets te denken. Ik hoor graag jullie idee hierover. Stel dat je dus zo meteen een nieuwe werkgever hebt, en je bent zwanger. Zou het dan soms niet verstandiger zijn tegen de baas dat je het niet gepland hebt maar dat het je is 'overkomen'? Of verloochen je dan het kind? Aan de andere kant is de kans misschien groter om te mogen blijven dan dat je zegt dat je al oneindig op een wachtlijst hebt gestaan en dus met die gedachte daar gestart bent?
donderdag 16 april 2015 om 22:24
anniebammer: ovulatietesten moet je juist niet met ochtend urine testen. (kan geloof ik wel met die van clearblue) Je kunt het beste rond 10 uur 's ochtends testen (en evt. eind van middag, begin vd avond)
Niet te veel drinken van te voren.
Ook ik heb eens een maand met alleen ochtendurine getest en daar kwam niets uit, terwijl ik overduidelijk de eisprong voelde en zag (afscheiding). De keer daarop later getest en toen was het wel duidelijk! Hopelijk werkt dit voor jou ook zo!
Chica: ben nog niet heen geweest, wordt vervolgd...
Niet te veel drinken van te voren.
Ook ik heb eens een maand met alleen ochtendurine getest en daar kwam niets uit, terwijl ik overduidelijk de eisprong voelde en zag (afscheiding). De keer daarop later getest en toen was het wel duidelijk! Hopelijk werkt dit voor jou ook zo!
Chica: ben nog niet heen geweest, wordt vervolgd...
donderdag 16 april 2015 om 22:39
@anniebammer, nee hoor je hoeft niet perse in de ochtend te testen. Als je een korte lh piek hebt is het juist verstandig meerderde malen per dag te testen om je piek niet te missen. Ik had eerst ook die van action maar nooit een streep zo donker als de controle streep. Toen die van kruidvat gekocht en ook daar nooit een echt donkere streep. Toen die van clear blue digital en die geeft wel een smiley (= positief), maar alleen tussen ongeveer 10 uur 's ochtend en 8 uur 's avonds (Edit: zelfde als wat becauseiamhappy zegt dus ha ha) Als ik dus alleen zou testen na het opstaan dan zou ik mijn piek dus altijd missen. Ook weleens toen ik eindelijk een smiley had direct ook nog een action test erbij gedaan, maar die streep werd toen nog steeds niet zo donker als de controle streep. Ik zweer dus bij clear blue nu ha ha. Trouwens ovulatie op dat moment ook bevestigd door de echo's in de kliniek dus ik weet zeker dat deze het echt goed aangeeft.
@honeybaby, poeh lastige hoor. Ik vind zelf dat je je niet zou hoeven verantwoorden over het Hoe en waarom bij je werkgever en dat het al helemaal geen verschil voor de duur van je contract zou mogen maken. Maar ik weet ook wel dat de praktijk toch wel anders werkt. Ik denk dat ik het in ieder geval zou laten afhangen van het bedrijf en hoe ze in het algemeen met hun personeel omgaan en het gevoel wat ik daarbij zou hebben...
Oké, sterkte becauseiamhappy!
@honeybaby, poeh lastige hoor. Ik vind zelf dat je je niet zou hoeven verantwoorden over het Hoe en waarom bij je werkgever en dat het al helemaal geen verschil voor de duur van je contract zou mogen maken. Maar ik weet ook wel dat de praktijk toch wel anders werkt. Ik denk dat ik het in ieder geval zou laten afhangen van het bedrijf en hoe ze in het algemeen met hun personeel omgaan en het gevoel wat ik daarbij zou hebben...
Oké, sterkte becauseiamhappy!