Kind in je Uppie - Deel 6

19-11-2014 21:46 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 6 van kind je uppie.

We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies

Ww: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Isala Zwolle

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst

NaamLeeftijdKliniekStatusSnoopy7736Rijnstate Arnhemintake nov. 2014Linnie_198332UMCwachtlijst sinds feb. 2015Deb8727UMCUwachtlijst sinds juli 2014Sammetje1985?UMCwachtlijst sinds 5 meiHope198035MaasstadIntake januari 2016Blij_ei32GeertgenIntake 16 maart 2016

Fase 2: ZI/IUI/IVF

NaamLeeftijdKliniekStartNODWies34ZInov. 2014Novaa37GeertgenIUI start jun. 2014LKN32Geertgenstart IUI mei 2015Dinobaby29Geertgenstart IUI mei 2015Ocean198035Rijnstatestart IUI juli 2015Walmart34ZIstart juni 201520 juniRosings38ZI (bekende donor)start januari 2014member7935ZI/IUI/IVFstart september 2015honeybaby31Rijnstate Arnhemstart IUI juni 2015san9223Geertgenstart IUI september 2015Bamma34AMCstart IUI november 2015anniebammer32UMCUstart januari 2016Hope198035Maasstadstart IUI januari 2016

Fase 3: Zwanger!

NaamLeeftijdKliniekStartUitgerekendVlinder0928Geertgenmei 2014LKN32geertgenapril 201518-04-2016Becauseiamhappy32Rijnstate Arnhemstart IUI feb 2015JustJiggles35Bekende donoriui juni 201529-04-2016wannabe7936IsalaIUI juli 2015Noa-Lynn32GeertgenStart mei 2015

BAMmers die ons voorgingen:

2016 - Chica-1983, Char-ade, Frizz - 2015 - thefiepie - 2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007 - 2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, NYC, E123 - 2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild - 2011 - Chilles

Voorgaande delen:

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... ges/197365

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... s/183569//

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m11707554

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 9#m9870869

Kind in je uppie?
Ik heb ook iui zonder hormonen. Ik mag alleen pregnyl spuiten voor de eisprong, maar verder gebruik ik niks.
Mijn ziekenhuisbezoekje viel reuze mee. Kreeg een kort roesje waardoor ik helemaal weg was. Ze hebben met scopie gekeken en er zat nog een klein stukje, dit hebben ze alleen hoeven te verwijderen. Dus een volledige curretage was niet meer nodig. Nu ook nergens meer last van.

Wat mij betreft maar weer snel naar de volgende ronde...
@becauseiamhappy, gelukkig was het niet al te vervelend.

@honeybaby Als ik door mag gaan vanuit het MDO, dan kan ik bij Cryos bestellen en krijg ik direct een afspraak bij de verpleegkundige voor de uitleg van de procedure en kan ik de eerstvolgende ronde starten. Dat zou juni of juli kunnen zijn.
Ik heb contact gehad met Rijnstate en september intake gehad is oproep waarschijnlijk ontvangen in juni voor de rest, met uitzoeken donor juli. En afhankelijk van je cyclus dan dus meteen beginnen.

Zou mooi zijn ocean als je al snel kunt starten. Dan zouden we gelijk lopen misschien. Spannend!
Fijn dat dat meeviel becauseI'mHappy!

Ik heb het eerste jaar na mijn (vroege) miskraam heel veel 'anders was ik nu....' (zolang zwanger, echo, verlof, bevallen) en zo. Fijn dat je gewoon verder gaat met de volgende ronde!

Ik heb een ronde overgeslagen; was erg fijn een maandje rust. Volgende week de 14e (!) ronde. Als het nu ook niet lukt heb ik besloten verder geen ZI meer te doen totdat donor mee kan naar het ziekenhuis.
@Becauseimhappy fijn dat je geen pijn hebt gehad.. succes met de volgende ronde!
Ik ben blij dat het mee viel becauseimhappy

Ik hoop heel erg dat het nu lukt rosings! Ik zal extra veel aan je denken ;)

Ik had vandaag de HSG (eileideronderdoek) en het viel wel mee. De pijn was heel snel over en ik heb nergens last van. Mijn baarmoeder en eileiders zagen er goed uit.. Ik had eigenlijk ook niet anders verwacht maar toch maak je je zorgen :|
Hoi

@ becauseiamhappy gelukkig viel t mee en duimen voor de volgende ronde

@ char-ade gelukkig niks bijzonders ontdekt.

Update ik heb vandaag gehoord dat ze een match hebben gevonden. Hopelijk is alles op tijd rond en kan ik starten begin mei.
Happy, erg fijn dat het meeviel. Ik duim volgende ronde gewoon weer voor je!

Rosings, ik snap dat. Ik heb dat nu ook, maar dan met het over een jaar kan ik zwanger zijn, misschien al bevallen zijn, etc. Moet soms erg confronterend zijn als je een miskraam hebt gehad.

Char-ade, fijn dat het onderzoek uiteindelijk minder erg was. Soms zijn zorgenniet nodig,aar ja, het is ook niet iets dat je regelmatig doet natuurlijk.

LKN, wat gaaf! Een match! Gefeliciteerd. Houd ons op de hoogte!
Wauw het komt nu voor een aantal dames steeds dichterbij! Spannend!

Char-ade; fijn dat het onderzoek je mee viel. Blij dat je nu gerustgesteld bent nu de uitkomsten zo positief zijn!

Rosings; herkenbaar idd. Denk nu ook steeds, als ik nu nog zwanger was dan.. Had een aantal pijldata in gedachten waarop ik het familie en vrienden verder wilde vertellen, of de geplande echo's had e.d. Deze data komen nu steeds dichterbij en eerlijk gezegd kijk ik er wel wat tegenop... Maar moet er toch doorheen, het veranderd de situatie toch niet meer helaas..

Wilde ook nog even kwijt dat ik zoveel respect voor je heb. Kan nu jouw teleurstelling elke maand weer wat voorstellen en wat moet dat soms klote voor je voelen... En vind je altijd zo positief overkomen hier, heb ik bewondering voor!
Dat vind ik lief om te lezen becauseI'mHappy Dank je.

En die pijldatums, die gaan nu onderdeel zijn van je rouwproces.
quote:honeybaby schreef op 20 april 2015 @ 18:25:

Ik heb contact gehad met Rijnstate en september intake gehad is oproep waarschijnlijk ontvangen in juni voor de rest, met uitzoeken donor juli. En afhankelijk van je cyclus dan dus meteen beginnen.

Zou mooi zijn ocean als je al snel kunt starten. Dan zouden we gelijk lopen misschien. Spannend!Juni/juli dus.... dat schiet op! voor je het weet is het al zover. Spannend!
@becauseiamhappy, wat fijn dat het meeviel in het ziekenhuis. Lijkt me inderdaad moeilijk dat je nu telkens denkt anders was ik nu.... Sterkte meid! Je zegt dat je het liefste snel naar de volgende ronde wil. Ik weet verder niet hoe dat werkt na een miskraam, moet je lang wachten?

@ocean, voor jou gaat het dan ook lekker snel zeg, spannend! Ben je er zelf al helemaal klaar voor?

@honeybaby, voor jou komt het ook steeds dichterbij, leuk! Al aan toe ook?

@Charade, gelukkig was alles in orde! Wat ik me nog afvroeg, insemineren ze wel met voldoende zaadjes elke keer? Las laatst ergens dat Geertgen weleens insemineert met te weinig zaadjes waardoor je kansen weer afnemen....

@Rosings, ik gun het jou zo dat het deze keer raak is! Ik duim extra hard voor je! Wel verstandig om als het niet lukt eens het ziekenhuis te bezoeken met donor. Heel verstandig van je!

@LKN, gefeliciteerd!!!
Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje met jullie mee en ik ben nu zover om ook te reageren hihi.

Al sinds een jaar een 2 loop ik met het idee om alleenstaand moeder te worden. Ik moet zeggen dat ik het idee best eng vind, maar jullie reacties hier helpen zeker.

Wel zit in nog met zoveeeeel vragen en ik hoop dat jullie me daarbij een beetje kunnen helpen.

Ik begrijp dat Rijnstate de kortste wachtlijst heeft. Hoe zit het daar als je zelf een donor aanbrengt? Bijvoorbeeld via Cryos? Helpen ze je dan alleen als je een niet anonieme donor hebt? Scheelt dit op je wachtlijst? Heeft iemand van jullie dit al gedaan? Hoe zijn jullie ervaringen met Rijnstate?

Dit zijn nog maar de eerste vragen.
@becauseimhappy fijn om te horen dat het mee is gevallen, blijft verdrietig maar ik hoop dat je het een plekje kunt geven en inderdaad vol goede hoop naar de volgende poging!

@rosings ik ga voor je duimen dat het deze keer lukt!

De ontwikkelingen bij iedereen gaan wel snel zeg...hopelijk binnenkort weer leuk nieuws te melden
Spannend voor jullie allen die binnenkort gaan beginnen.. heel veel succes, ik duim voor jullie!

@LKN wat fijn dat je een donormatch hebt, succes!
@ becauseimhappy, een hele dikke knuffel voor jou! Ik ben blij dat de ingreep meeviel, toch lijkt het mij enorm zwaar.

Dapper hoe positief je nu weer aanwezig bent op dit topic! Mooi om te zien.
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Ik ben er enorm aan toe! Sterker nog, ik vind het in dat geval niet eens zo erg als ik met mijn minder uren contract moet doorgaan, dan zou ik het met die uren gewoon goed af kunnen denk ik. Dus hoe eerder de uitnodiging, hoe beter!

Ja member, ik hoor het graag als jij de oproep hebt, dan laat ik het ook weten, dan weten we dat het er echt aan komt!
Ik zit weer op het bankje
quote:honeybaby schreef op 20 april 2015 @ 23:07:

Ik ben er enorm aan toe! Sterker nog, ik vind het in dat geval niet eens zo erg als ik met mijn minder uren contract moet doorgaan, dan zou ik het met die uren gewoon goed af kunnen denk ik. Dus hoe eerder de uitnodiging, hoe beter!

Ja member, ik hoor het graag als jij de oproep hebt, dan laat ik het ook weten, dan weten we dat het er echt aan komt!Hoeveel uur werk je nu dan precies?
Gemiddeld iets meer dan 20 uur per week.
quote:Chica-1983 schreef op 21 april 2015 @ 10:27:

Ik zit weer op het bankje Ik duim!
Chica over anderhalve week kom ik er even naast zitten.. voor het eerst.
Ik duim chica!
quote:tralalara schreef op 21 april 2015 @ 17:16:

Chica over anderhalve week kom ik er even naast zitten.. voor het eerst.Oh dat lijkt me zo spannend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven