Kind in je Uppie - Deel 6

19-11-2014 21:46 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 6 van kind je uppie.

We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies

Ww: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Isala Zwolle

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst

NaamLeeftijdKliniekStatusSnoopy7736Rijnstate Arnhemintake nov. 2014Linnie_198332UMCwachtlijst sinds feb. 2015Deb8727UMCUwachtlijst sinds juli 2014Sammetje1985?UMCwachtlijst sinds 5 meiHope198035MaasstadIntake januari 2016Blij_ei32GeertgenIntake 16 maart 2016

Fase 2: ZI/IUI/IVF

NaamLeeftijdKliniekStartNODWies34ZInov. 2014Novaa37GeertgenIUI start jun. 2014LKN32Geertgenstart IUI mei 2015Dinobaby29Geertgenstart IUI mei 2015Ocean198035Rijnstatestart IUI juli 2015Walmart34ZIstart juni 201520 juniRosings38ZI (bekende donor)start januari 2014member7935ZI/IUI/IVFstart september 2015honeybaby31Rijnstate Arnhemstart IUI juni 2015san9223Geertgenstart IUI september 2015Bamma34AMCstart IUI november 2015anniebammer32UMCUstart januari 2016Hope198035Maasstadstart IUI januari 2016

Fase 3: Zwanger!

NaamLeeftijdKliniekStartUitgerekendVlinder0928Geertgenmei 2014LKN32geertgenapril 201518-04-2016Becauseiamhappy32Rijnstate Arnhemstart IUI feb 2015JustJiggles35Bekende donoriui juni 201529-04-2016wannabe7936IsalaIUI juli 2015Noa-Lynn32GeertgenStart mei 2015

BAMmers die ons voorgingen:

2016 - Chica-1983, Char-ade, Frizz - 2015 - thefiepie - 2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007 - 2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, NYC, E123 - 2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild - 2011 - Chilles

Voorgaande delen:

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... ges/197365

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... s/183569//

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m11707554

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 9#m9870869

Kind in je uppie?
Bedankt voor de uitleg chica!

Het gebied van mijn baarmoeder is momenteel ook erg warm terwijl de rest eromheen best koel is. Heel vreemd.
quote:ocean1980 schreef op 24 juli 2015 @ 10:22:

Inmiddels op dag 12 in mijn cyclus en op jacht naar mijn ei! Bij mijn laatste testronde had ik op dg 14 een positieve ovulatietest, dus ik denk dat ik maandag of zo voor mijn eerste inseminatie kan gaan Ben deze week gestart met de goedkopere sensitesten pro (hele week mooi stabiel maar heel vaag streepje :P). Nu over gestapt op de Clear Blue. Kan niet geloven dat het bijna zover is na al dat wachten, nu hopen dat dat die LH-piek zich uberhaupt zich laat zien!Ik zal voor je duimen!
quote:jiggles1980 schreef op 24 juli 2015 @ 14:06:

Spannend @ocean ... Vandaag bij mij cyclusdag 1, hoop dat ik m'n eisprong net heb voor de donor op vakantie gaat, met een beetje geluk zou het net moeten passen 😁Dat zou wel heel fijn zijn. Ik durfde destijds niet eens een vakantie te boeken.
quote:honeybaby schreef op 24 juli 2015 @ 15:30:

Hier dag 7 na inseminatie. Ik voel vandaag steken in mijn onderbuik. Voornamelijk aan de linkerzijde en ter hoogte van mijn eierstok zeg maar. Raar gevoel. Vraag me af of het innesteling zal zijn. Iemand ervaring mee?Ik had ook van die steken, verder licht misselijk en daarna een jankdag. Maar over of je de innesteling kan voelen zijn de meningen verdeeld.
15 weken alweer Chica! Het lijkt zo ver maar is maar enkele weken verder dan ik.
quote:Frizz schreef op 24 juli 2015 @ 17:31:

[...]

Ik had ook van die steken, verder licht misselijk en daarna een jankdag. Maar over of je de innesteling kan voelen zijn de meningen verdeeld.ja dat klopt dat hoor ik van meer mensen. Misselijk ben ik niet maar ik vind het allemaal wel vreemd om te ervaren. We wachten het af. Volgens de website van sensitest kan ik 26 juli testen maar dat vind ik zo vroeg! Dat is dag 9.
quote:honeybaby schreef op 24 juli 2015 @ 18:22:

[...]

ja dat klopt dat hoor ik van meer mensen. Misselijk ben ik niet maar ik vind het allemaal wel vreemd om te ervaren. We wachten het af. Volgens de website van sensitest kan ik 26 juli testen maar dat vind ik zo vroeg! Dat is dag 9.

Weet je, ik ben niet gaan juichen toen ik dat alles voelde. Ik wist wel zeker dat ik iéts voelde, maar een innesteling is natuurlijk nog geen zwangerschap.

Op dag 9? Dat is wel heel vroeg! Welke logica zou daar achter zitten?
Geen idee behalve dan dat ze natuurlijk extra gevoelige testen daardoor kunnen verkopen.

Nee klopt, innesteling moet goed verlopen. Ik wacht het af.

Maar mochten er vrouwen zijn die iets herkennen dan hoor ik het graag!
Vervelend he honeybaby, het zegt allemaal niks dus er zit niks anders op dan wachten... Ik zal in ieder geval voor je duimen!

Gaat snel hoor Frizz, volgende week al geslachtsbepalingsecho, super zin in! Maar ik vind het nog steeds wel onwerkelijk hoor. Op vermoeidheid na geen enkele kwaaltjes en ook nog geen buikje te zien, dus het is dat de echos toch echt een kindje laten zien maar anders... haha. Hoe is het met jou? Hoe ver ben je nu?
quote:Chica-1983 schreef op 24 juli 2015 @ 20:23:

Vervelend he honeybaby, het zegt allemaal niks dus er zit niks anders op dan wachten... Ik zal in ieder geval voor je duimen!

Gaat snel hoor Frizz, volgende week al geslachtsbepalingsecho, super zin in! Maar ik vind het nog steeds wel onwerkelijk hoor. Op vermoeidheid na geen enkele kwaaltjes en ook nog geen buikje te zien, dus het is dat de echos toch echt een kindje laten zien maar anders... haha. Hoe is het met jou? Hoe ver ben je nu?

Oh joh, is dat een extra echo? Een pretecho? Of alvast je 20-weken-echo? Wat spannend!

Ik zit bijna op 13. En ik wil ook weer een echo. Ik overweeg ernstige zorgen te faken zodat ik mag kijken.

Ik voel me de laatste dagen véél beter, en heb wel een buikje. Soms denk ik even: ben ik nog wel zwanger? Gek idee blijft het hè?
Spannend dames! Wat fijn dat het jullie al gelukt is.

Ik wacht rustig af chica! Natuurlijk wil ik graag weten of het raak is maar ik wacht nog wel tot dinsdag of zo hoor. Haha. Volgens mij moet ik woensdag eigenlijk ongesteld worden. Tot die tijd nog geen zekerheid helaas!
quote:honeybaby schreef op 22 juli 2015 @ 19:16:

Bamtobe welkom. Waarom meteen overschakelen op eigen donor? Je kunt ook andere klinieken proberen. Geertgen, Rijnstate, enz.Ik heb (nog) niet zoveel "ervaring" denk ik...weet niet goed waar te beginnen... Dus hoopte hier misschien wat ervaringen en informatie op te doen..
Is inderdaad een pretecho Frizz, speciaal om het geslacht te weten te komen. Dat kan tegenwoordig al vanaf 16 weken. Kost maar 3 tientjes dus dat vond ik het wel waard Heb met 13 weken al vroege 20 weken echo gehad en heb over 4 weken de uitgebreide 20 weken echo. Fijn dat je je zoveel beter voelt, lekker van genieten hoor! En ook van je beginnende buikje, ben ik jaloers op! En inderdaad blijft het een gek idee. Het is maar goed dat we 9 maanden zwanger zijn, dan kunnen we wennen aan het idee en er naar toe leven!

Succes met wachten Honeybaby!
quote:Bamtobe2009 schreef op 24 juli 2015 @ 22:09:

[...]

Ik heb (nog) niet zoveel "ervaring" denk ik...weet niet goed waar te beginnen... Dus hoopte hier misschien wat ervaringen en informatie op te doen..

Geeft helemaal niks! Er zijn voldoende klinieken in Nederland waar je als single wel terecht kunt. Hierboven staat een lijstje. Kijk wat er bij jou in de buurt zit en hoelang de wachttijd is. Je kunt je op de wachtlijst laten zetten. De ene wachtlijst is langer dan de andere. Voorburg staat er niet tussen volgens mij maar daar is geen wachtlijst.

Er is dus meer keuze dan je denkt in eerste instantie! Succes!

Thanks chica!
quote:Chica-1983 schreef op 24 juli 2015 @ 22:35:

Is inderdaad een pretecho Frizz, speciaal om het geslacht te weten te komen. Dat kan tegenwoordig al vanaf 16 weken. Kost maar 3 tientjes dus dat vond ik het wel waard Heb met 13 weken al vroege 20 weken echo gehad en heb over 4 weken de uitgebreide 20 weken echo. Fijn dat je je zoveel beter voelt, lekker van genieten hoor! En ook van je beginnende buikje, ben ik jaloers op! En inderdaad blijft het een gek idee. Het is maar goed dat we 9 maanden zwanger zijn, dan kunnen we wennen aan het idee en er naar toe leven!

Succes met wachten Honeybaby!

Jeetje wat een hoop echo's! Ik heb sinds 8 weken niks meer gehad en niks op de planning.

Buikje is leuk, maar gewoon nog je eigen kleren kunnen dragen en ook je lekkere joggingbroek nog aankunnen op de bank is ook heel wat waard hoor.
Maar 1 echo tot nu toe, das ook weinig zeg.... ik heb er al 5 opzitten en dus nog 2 in de planning. Vond dat zelf al wat overdreven veel, maar eentje is wel heel weinig
@Chica Ik ben nog behoorlijk rustig, maar dat zal wel veranderen als mijn ovulatietest ineens positief is haha. Ik heb er zin in!
Ja toen begon mijn hart ook sneller te kloppen ocean!
@chica dit wordt de 2e iui poging...

@honeybaby spannend! Vervelend he, dat wachten, ik neem me bij deze weer plechtig voor om niet te vroeg te gaan testen 😁

Vooralsnog lijkt het erop dat ik deze ronde net ga halen, als m'n ei volgens planning komt, maar het wordt krap!
Eerste test vandaag op dag 9 gedaan omdat ik enorm plakkerig en wit cervixslijm had gisteravond. Test was natuurlijk negatief. Kan ook niet anders moet woensdag pas ongesteld worden en anders kan ik dan pas echt goed testen. Dus we wachten af! Wel last van buikkrampen bij baarmoeder en eierstokken.

Jiggles, ik vind het knap als het je lukt om niet te testen. Ik ben vrij nuchter maar had ook erge twijfels dit keer.
Sowieso kan je een vroegtest het beste afnemen met ochtendurine.
Had ik inderdaad gedaan Frizz!

Maar ik heb vandaag ook weer heel wat steken in mijn buik gehad en ook een aantal in mijn borst dus ik ben benieuwd. In mijn buik voornamelijk links waar ik deze maand zeer waarschijnlijk ook de eisprong heb gehad.
Eindelijk mijn LH piek gevonden vanmorgen (dag 16), smilie op de Clear Blue

Morgen eerste inseminatie, duimen jullie voor me? :D
Uiteraard! ;)
Heel veel succes Ocean! Ik ga heel hard voor je duimen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven