KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
Wauw Manawa gefeliciteerd!

En waarom zou je je bezwaard voelen? Gewoon lekk genieten hoor, super toch?

Simply_Me37 balen zeg. Sterkte en op naar de volgende ronde.
Met mij gaat het goed, vaak zeurderig gevoel in mn onderbuik maar voor de rest weinig klachten! Nog ruim een week wachten op de eerste echo, dan voelt het denk ik pas echt!
Dank je wel Manawa! Goed onthouden! Je hebt in ieder geval geen last van zwangerschap-vergeetachtigheid! Wel andere klachten of nog helemaal niks?

Dokter al gebeld voor een echo?
Hooi dames , ik ben mona en al een tijdje lees ik jullie verhalen, heel erg interssant , ik ben 27 en alleenstaand. begin vorig jaar heb ik mij aangemeld bij isala Zwolle , ik kreeg eerst een intake en mocht gelijk bloed prikken de resultaat was goed wat ik wel lastig vond is dat ik heel lang moest wachten op de uitslag en vervolg afspraken ging een maand steeds over of anderhalve maand na de bloed uitslag was alles prima had ik daarna een gesprek met de psycholoog waardoor ik een IQ test moest doen met zo een 250 vragen waaruit rekenen , plaatjes herkennen enz.. dat was allemaal ook goed gegaan dus ik was al door twee positieve gesprekken de psycholoog vond het prima en zag geen belemmering dus hij ging akkoord alleen moesten de artsen nog groen licht geven , helaas werd ik gebeld dat ze toch niet met mij in zee konden omdat ze vonden dat ik groter moest gaan wonen , voelde me helemaal gebroken want ik heb al die maanden gewacht (6maanden) in spanningen alles was gewoon prima en daar eindigde mijn behandeling bij isala , ik heb mij toen aangemeld bij nij geertgen meteen de volgende dag werd ik gebeld en kreeg ik meteen drie afspraken de intake en twee gesprekken met de psycholoog heb dit nu achter de rug dus is afwachten tot groen licht ik ben nu pas 3 maanden bij nij geertgen en het gaat wel heel erg snel daar ben ik blij om ik wacht nu op de telefoontje van de arts verder was alles prima kwa bloedstest dus is nu alleen afwachten xx
IQ test? Groter wonen? wat een zotheid bij Isala!
Hoi hoi

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Natasja (33jaar)

ik sta sinds 21 september op de wachtlijst. Ik was na verschillende relaties zat om te wachten op "de prins met de witte paard". Mijn kinderwens is groter dan een man. Tuurlijk zou ik graag man en kind willen. Maar ik ga niet wachten op een man die mischien een kind wil. Ik vind het soms wel moeilijk dat vriendinnen, familie al helemaal gesetteld zijn. Man, kind(eren). Dan denk ik dat wil ik ook! Ik werk zelf in de kinderopvang en ik weet dat het niet altijd makkelijk is. Vooral niet in je eentje. Maar wil er wel voor gaan.

Ik vind het leuk om ervaringen te lezen hier.

Groetjes natasja
Ik heb de eerste 3 gesprekken gehad. De eerste gesprek was een algemene gesprek. De tweede gesprek was mijn moeder mee. Bij de 3de gesprek vertelde ze me dat ik erdoor was. En dat ik officieel op de wachtlijst sta. Ik moest wel rekening houden dat er 2maanden extra bij kwam. Vanwege het gebeuren in UMC.
Welkom mona en koekie!

Ik vind het ook een beetje bijzonder dat ze een iq onderzoek bij je hebben afgenomen Mona en dat ze nu vinden dat je een te klein huis hebt!

Abrikozenpitje, heb je nog meer reacties gekregen op je vraag of er mensen interesse hebben om een keer af te spreken? Het is al een tijd geleden dat je deze vraag hebt gesteld dus was even benieuwd hoe het ervoor staat..
Voor wie het zich nog kan herinneren, ik heb eerder twee pogingen gedaan bij Cryos..niet gelukt...ben weer even terug want heb vanochtend de derde poging gedaan. Ditmaal op een hele andere tour, ik wilde per se ongewassen zaad aangezien ik zelf insemineer en niet via IUI of iets dergelijks en dat langer blijft leven dan gewassen. Maar Cryos heeft uitsluitend ongewassen MOT5 en MOT10 beschikbaar en van veel minder donoren. Ik kan niet anders dan concluderen dat ze dat doen om de prijzen op te drijven, want ik denk dat er heel veel vrouwen zijn die zelf insemineren of via de kliniek gewoon ICI doen...

ZUCHT. Dus ik moest een andere donor kiezen en heb het dit keer over een hele andere boeg gegooid. 1x MOT10 (was er nog maar eentje) en 4x MOT5 gekocht. Cryos raadt MOT5 af voor zelfinseminatie maar ik heb het nu 2x precies volgens de instructies gedaan en met zeker weten goede timing en toen is het niet gelukt dus...Mijn idee was om het in twee etappes te doen: 1x MOT10 + 2x MOT5 en dan nog een keer 2x MOT5...

Vanmorgen geprobeerd. Ging helemaal mis! Ik had dit keer de grote nitrogeentank gekozen die 12 dagen goed blijft omdat mijn ovulatie niet op telkens dezelfde dag is en ik zeker wilde weten dat ik genoeg tijd had...Maar het wordt dan heel moeilijk om de rietjes uit de tank te vissen, want ze zitten in een veel breder buisje en dieper. Met dunne handschoenen voel je beter wat je doet maar zowel met dunne als met dikke bevriezen je vingers ongelooflijk snel dus wordt het meer wat 'in het wilde weg graaien'. Daarbij komt als je rietjes hebt van verschillende motiliteit, dat Cryos ze in twee verschillende buisjes stopt maar niet dat de motiliteit op de rietjes zelf staat. Eindresultaat: geen idee welke welke waren en de nodige stikstof verloren.....ARRGGH. Met de kleine nitrogeentank gaat het een stuk beter, dan steken die rietjes ook zo uit het buisje dat je er nog een beetje bij kan.

Nog erger: omdat ik het al twee keer had gedaan en bij beide keren de filmpjes driehonderd keer bekeken had, dacht ik nu wel te weten hoe het allemaal moest. Dus ik knip na het ontdooien aan de goede kant zo'n rietje af, maar vergeet aan de andere kant af te knippen, waardoor het spuitje NIETS OPZUIGT. In wanhoop knip ik aan de andere kant af (moest het niet toch de andere kant zijn?) en probeer het daar, bijna geen resultaat. Idem met de andere rietjes. Wat ik nu daadwerkelijk heb geinsemineerd is mij een raadsel maar veel kan het niet zijn en het mag een godswonder heten als ik hier zwanger van word. Achteraf bedacht ik me dat ik éérst aan de ene kant moet afknippen en dan aan de andere kant zodat er lucht bij kan en het spuitje ook opzuigt.

Vanavond ga ik nog die andere twee rietjes proberen; ik weet nu tenminste weer hoe het moet maar ik heb dus nu ongelooflijk veel geld weggegooid en ben heel erg teleurgesteld vooral omdat het deels aan mijzelf ligt en omdat ik hierna geen pogingen meer kan betalen en misschien nog wel een jaar of langer moet wachten op de kliniek...verschrikkelijk wat een drama.

Samenvatting voor mensen die bij Cryos bestellen: zorg altijd dat je aan beide kanten het rietje afknipt en neem géén grote nitrogeentank.

Oh en Mona, wat ik lees over die IQ test, ik vind het absurd. Tenzij je daar overduidelijk zwaar gehandicapt binnen komt, maar dan heb je ongetwijfeld al de nodige problemen (en tests) tegengekomen in je leven, vind ik het van een ongelooflijk bedroevend niveau om een potentiële moeder er aan te onderwerpen. En ook niet nodig: je laat toch al een bepaald intelligentieniveau zien in het gesprek en door wat je als studie of beroep hebt (gedaan). En groter gaan wonen...tja ik weet niet in welke bouwval of kraakpand je woont, maar vroeger woonden hele gezinnen op één kamer en die zijn ook niet allemaal getraumatiseerd opgegroeid. Maar het past helemaal in het Nederlandse straatje van bemoeienis van wieg tot graf, een ander bepaalt wel wat goed voor je is.
Jeetje maysun, wat een drama! Zelf inseminatie zou hierom dus echt helemaal niks voor mij zijn, dit zou mij ook kunnen overkomen.

Ik hoop dat het vanavond beter zal gaan!
quote:Koekie108 schreef op 08 januari 2017 @ 09:06:

Ik heb de eerste 3 gesprekken gehad. De eerste gesprek was een algemene gesprek. De tweede gesprek was mijn moeder mee. Bij de 3de gesprek vertelde ze me dat ik erdoor was. En dat ik officieel op de wachtlijst sta. Ik moest wel rekening houden dat er 2maanden extra bij kwam. Vanwege het gebeuren in UMC.

Weet jij of die dan 2 maanden dan bij de 16 maanden worden opgeteld? Dus dat het nu al 18 maanden is geworden?

Vind het ook erg teleurstellend dat we daar niets van horen. Maar had al wel eerder vernomen dat UMC in de communicatie echt verschrikkelijk is.

Gelukkig zijn ze verder wel goed!

Ik sta er sinds augustus op de wachtlijst en toen zeiden ze 14 maanden, via via hoorde ik sommige al zeggen dat het Nu 16 maanden is. Hoop niet dat het nu dan echt 18 maanden is geworden.
Dat is waar ik vond het ook heel erg raar ik denk dat het me gewoon niet werd gegund want waar ik woon is prima niks mis mee en zelf zijn ze niet eens komen kijken om te beoordelen maar gelukkig is nij geertgen er waar ik vriendelijk werd verwelkomt hele aardige mensen en ze nemen de tijd met je , isala was meer gehaast en weinig tijd ,
Die iq test bij het isala hoort bij hun standaard procedure volgens mij.

Ik moest hem inderdaad ook doen, maar ik kon aan de reactie van de vrouw die hem af nam zien aan bepaalde antwoorden of ik het goede gaf en zo niet kon ik het dus veranderen. (Met name bij de betekenis van bepaalde woorden)

Verder vind ik het ook best onzin om hierom te vragen, maar goed je doet er niet veel aan.
Ik ben ook bij isala onder behandeling. Geen IQ test en geen vraag over grootte van woning gehad
quote:maysun schreef op 08 januari 2017 @ 10:49:

Voor wie het zich nog kan herinneren, ik heb eerder twee pogingen gedaan bij Cryos..niet gelukt...ben weer even terug want heb vanochtend de derde poging gedaan. Ditmaal op een hele andere tour, ik wilde per se ongewassen zaad aangezien ik zelf insemineer en niet via IUI of iets dergelijks en dat langer blijft leven dan gewassen. Maar Cryos heeft uitsluitend ongewassen MOT5 en MOT10 beschikbaar en van veel minder donoren. Ik kan niet anders dan concluderen dat ze dat doen om de prijzen op te drijven, want ik denk dat er heel veel vrouwen zijn die zelf insemineren of via de kliniek gewoon ICI doen...

ZUCHT. Dus ik moest een andere donor kiezen en heb het dit keer over een hele andere boeg gegooid. 1x MOT10 (was er nog maar eentje) en 4x MOT5 gekocht. Cryos raadt MOT5 af voor zelfinseminatie maar ik heb het nu 2x precies volgens de instructies gedaan en met zeker weten goede timing en toen is het niet gelukt dus...Mijn idee was om het in twee etappes te doen: 1x MOT10 + 2x MOT5 en dan nog een keer 2x MOT5...

Vanmorgen geprobeerd. Ging helemaal mis! Ik had dit keer de grote nitrogeentank gekozen die 12 dagen goed blijft omdat mijn ovulatie niet op telkens dezelfde dag is en ik zeker wilde weten dat ik genoeg tijd had...Maar het wordt dan heel moeilijk om de rietjes uit de tank te vissen, want ze zitten in een veel breder buisje en dieper. Met dunne handschoenen voel je beter wat je doet maar zowel met dunne als met dikke bevriezen je vingers ongelooflijk snel dus wordt het meer wat 'in het wilde weg graaien'. Daarbij komt als je rietjes hebt van verschillende motiliteit, dat Cryos ze in twee verschillende buisjes stopt maar niet dat de motiliteit op de rietjes zelf staat. Eindresultaat: geen idee welke welke waren en de nodige stikstof verloren.....ARRGGH. Met de kleine nitrogeentank gaat het een stuk beter, dan steken die rietjes ook zo uit het buisje dat je er nog een beetje bij kan.

Nog erger: omdat ik het al twee keer had gedaan en bij beide keren de filmpjes driehonderd keer bekeken had, dacht ik nu wel te weten hoe het allemaal moest. Dus ik knip na het ontdooien aan de goede kant zo'n rietje af, maar vergeet aan de andere kant af te knippen, waardoor het spuitje NIETS OPZUIGT. In wanhoop knip ik aan de andere kant af (moest het niet toch de andere kant zijn?) en probeer het daar, bijna geen resultaat. Idem met de andere rietjes. Wat ik nu daadwerkelijk heb geinsemineerd is mij een raadsel maar veel kan het niet zijn en het mag een godswonder heten als ik hier zwanger van word. Achteraf bedacht ik me dat ik éérst aan de ene kant moet afknippen en dan aan de andere kant zodat er lucht bij kan en het spuitje ook opzuigt.

Vanavond ga ik nog die andere twee rietjes proberen; ik weet nu tenminste weer hoe het moet maar ik heb dus nu ongelooflijk veel geld weggegooid en ben heel erg teleurgesteld vooral omdat het deels aan mijzelf ligt en omdat ik hierna geen pogingen meer kan betalen en misschien nog wel een jaar of langer moet wachten op de kliniek...verschrikkelijk wat een drama.

Samenvatting voor mensen die bij Cryos bestellen: zorg altijd dat je aan beide kanten het rietje afknipt en neem géén grote nitrogeentank.

Oh en Mona, wat ik lees over die IQ test, ik vind het absurd. Tenzij je daar overduidelijk zwaar gehandicapt binnen komt, maar dan heb je ongetwijfeld al de nodige problemen (en tests) tegengekomen in je leven, vind ik het van een ongelooflijk bedroevend niveau om een potentiële moeder er aan te onderwerpen. En ook niet nodig: je laat toch al een bepaald intelligentieniveau zien in het gesprek en door wat je als studie of beroep hebt (gedaan). En groter gaan wonen...tja ik weet niet in welke bouwval of kraakpand je woont, maar vroeger woonden hele gezinnen op één kamer en die zijn ook niet allemaal getraumatiseerd opgegroeid. Maar het past helemaal in het Nederlandse straatje van bemoeienis van wieg tot graf, een ander bepaalt wel wat goed voor je is.Wat een drama! Ik heb het ook 1 keer zelf thuis gedaan met zaad van Cryos, maar nu ik dit lees voel ik weer de stress van het zelf doen. De bezorging, is je eisprong op tijd, de handelingen etc. Brr.. sta je ondertussen wel al een tijdje ergens op een wachtlijst?
quote:sensotouch schreef op 08 januari 2017 @ 12:19:

[...]

Weet jij of die dan 2 maanden dan bij de 16 maanden worden opgeteld? Dus dat het nu al 18 maanden is geworden?

Vind het ook erg teleurstellend dat we daar niets van horen. Maar had al wel eerder vernomen dat UMC in de communicatie echt verschrikkelijk is.

Gelukkig zijn ze verder wel goed!

Ik sta er sinds augustus op de wachtlijst en toen zeiden ze 14 maanden, via via hoorde ik sommige al zeggen dat het Nu 16 maanden is. Hoop niet dat het nu dan echt 18 maanden is geworden.Bij mijn 1ste gesprek was idd 14maanden en nu 16 maanden. Ik vroeg het vorige week bij de laatste gesprek. Maar idd voor de rest hoor je niks.
quote:Koekie108 schreef op 08 januari 2017 @ 14:46:

[...]

Bij mijn 1ste gesprek was idd 14maanden en nu 16 maanden. Ik vroeg het vorige week bij de laatste gesprek. Maar idd voor de rest hoor je niks.

Die wachtlijst is maar een indicatie hè, zeker voor KID hangt het ook heel erg af van het donoraanbod, en zij weten natuurlijk ook niet zeker hoe dat er over 6-8-10 maanden uit gaat zien. Ik heb begrepen dat na de afgelopen aandacht in de pers ivm het donortekort er wel weer een behoorlijk aantal bijgekomen was. Zou best kunnen dat dat de vertraging door de problemen weer opheft. Je weet het gewoon niet.

En het ziekenhuis zelf dus ook niet. Ik snap we dat het weinig zin heeft om mij nu te gaan melden dat het twee maanden langer kan duren, als ze dat helemaal niet weten op dit moment. Voor mensen die al bezig zijn is het wat anders, die zouden goed geïnformeerd moeten worden. Maar of de wachttijd 14, 16 of 18 maanden is, is sowieso een gok voor ze.
Xx
anoniem_317865 wijzigde dit bericht op 24-11-2017 00:15
0.00% gewijzigd
Ha Simply me; goed genieten van de wijntjes en de sushi! Jij mag ergens volgende week voor ronde twee?

Ik voel me goed. Ben wel erg moe en blijf met regelmaat krampen houden die lijken op menstruatiepijn. Niet heel hevig ofzo. Ik ga ervan uit dat dat er gewoon bij hoort.
Ik zit op het wachtbankje. Ga pas volgende week donderdag of vrijdag testen... mocht ik zover komen.

Manawa: fijn dat je je goed voelt. Houden zo :
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier dus ik zal me netjes even voorstellen

Ik ben uppie.. ;) 31 jaar, ik heb me in okt 2016 aangemeld bij NijGeertgen en ik heb vanmiddag het intake gesprek! Dan 13 januari het gesprek met de psycholoog en 2 weken later een gesprek voor de donorkeuze.

Wordt vervolgd dus.....
Welkom Tanja!

Ik zit ook op de wachtbank, tot het umc weer open is. Twijfel of ik volgende week moet beginnen met de ovulatie testen.

Linnie, jij nog wat gehoord?
Pat helaas niets gehoord. Dus ben van het weekend ook niet gestart met mijn ovulatietesten.

Dus einde van de maand als ik weer ongesteld word maar weer bellen om me te melden en hopelijk dan een positief bericht dat ik februari weer verder kan met de volgende poging.
Uppie welkom!!

Spannend saffron, ik duim voor je..

Voor de dames die op het UMC wachtbankje zitten, hopelijk krijgen jullie snel goed bericht!

Ik heb vandaag een uitgangsecho gehad, helaas was het eitje nog te klein dus mag ik woensdag weer langskomen. Hopelijk is hij dan goed gegroeid en kunnen we de inseminatie plannen.
Leuk Hope, dat het voor jou weer gaat beginnen. Ondertussen toch alweer een flink aantal maanden geleden. Veel succes met deze nieuwe start!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven