KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
@kraampje ja haha balen he. Terwijl mijn huisarts verbaasd was toen ik dat zei want zij vertelde dat ze er meer mensen naartoe heeft gestuurd en geholpen heeft...
@IlzeP, kijk ook eens op de site van Freya daar staat een overzicht van alle ziekenhuizen en hun wachttijden. Zou wel aanraden er 1 in de buurt te kiezen, je moet toch best vaak heen en weer (althans vond ik)
Hoi allen,

Al een tijdje bezig met oriënteren en beslissen. Laatst heb ik me aangemeld bij medisch centrum kinderwens in Leiderdorp. Daar kan ik 7 juni naar een voorlichtingsbijeenkomst. Er is nu (staat in de mail) geen mogelijkheid om een intake gesprek te doen. Vind de website wat onduidelijk qua informatie over wachtlijst enz.

Ik lees mee met de verhalen en ervaringen van anderen!
Dames,

Ik heb m'n beslissing genomen en ga in mijn volgende cyclus starten met IUI met een buitenlandse donor. Ik moet nog een gesprek met internist afwachten, maar bij groen licht al heel snel starten dus!

Hoe is het met jullie...zijn er nog die op wachtbankje zitten en/of in afwachting zijn van echo?
@saffron

Spannend, dan gaat het nu snel starten!

Heel veel succes en we gaan met zijn allen duimen dat je snel zwanger mag worden..

We gaan dan waarschijnlijk straks ongeveer gelijk op, deze maand heb ik even een pauze maar wil in mijn volgende cyclus wel weer verder gaan!
Hee meid, ik heb vandaag echo gehad. Alles was goed ben precies 7 weken en 1 dag. En het allerbelangrijkste het hartje klopt goed! Alles was goed op schema. Ik ben weer helemaal blij en gerust gesteld.
@Marijke

Wat fijn.. Nu kan je echt gaan genieten!!
Ja ik voel ook echt dat ik kan genieten. Echt ben heel blij!
Oh fijn is dat he Marijke!! Ik mag de 27e mei weer voor een echo en intake bij de verloskundige. Ze zei je hebt recht op een 8 weken echo dacht zeg gewoon niks dat ik die vorige week in het ziekenhuis al gehad heb.vind t wel fijn om nog ff een extra bevestiging te krijgen dat t goed zit.

Hoe voel je je verder??
Hoi Marijke, wat fijn en ja..nu is het een stukje "echter" geworden. Lekker gaan genieten.
Hee allemaal, ja dat heb ik ook mag volgende week ook al naar de verloskundige voor 8 weken echo en dan 3 juni de laatste bij Geertgen. En daarna dus altijd naar de verloskundige. Ma dat is wel fijn want dan heb ik nu elke 2 weken een echo tot 12 weken ik vind dat ook niet erg.

Verder voel ik me prima, soms ineens heel misselijk en beroerd en dat trekt meestal ook weer weg. En wat moe en pijnlijke borsten en dat was het.

Was zo leuk ik te zien ik heb zelfs een filmpje gemaakt. Dan zie ik het haartje kloppen op mijn telefoon ghihi.
Hallo allemaal,

Na alle delen doorgelezen te hebben(behalve deel 6) phoe wat waren het er veel, heb ik de moed gevonden hier nu ook te gaan schrijven.

Ik wil al jaren heel graag kinderen, maar vond mezelf echt nog te jong om bewust het alleen te gaan doen.

Nu ben ik 26, bijna 27 en merk ik echt dat mijn klokje gaat tikken..

Uiteindelijk nu de keuze gemaakt om er echt voor te gaan.

Ik zit wel in de oriëntatie fase en vind het moeilijk een keuze te maken in hoe of wat.

Inprincipe heb ik een donor gevonden(onbekende) waarmee we vanaf juli kunnen starten met ZI.

Maar ook heb ik diverse sites uitgeplozen om te kijken om het eventueel via kliniek met donorzaad te gaan doen.

Ik vind het allemaal erg onduidelijk, overal staan weer andere kosten en andere wachtlijsten.

Ik denk voorlopig eerst een half jaar met zi te gaan proberen, maar wil dan die tijd niet verspillen en me ergens wel inschrijven.

Moet je meteen een intake en daar ook voor betalen?

Ik ken nog niet alle namen, maar alle zwangeren gefeliciteerd!
Welkom Loesje!

Ik vind je niet te jong hoor.. Ik had al jaren een kinderwens maar mijn klokje begon vorig jaar (was toen nog 35) ineens harder te tikken. Het wisselt zo per persoon, zou het iets anders vinden als je nog maar 18 was .

Fijn dat je een donor heb kunnen vinden, wat dan wel belangrijk is om een contract op te stellen met wat jullie beide van hem wel of niet verwachten. Maar waarschijnlijk zal je dat al hebben uitgezocht..

Als je toch besluit om het via een kliniek/ziekenhuis te gaan doen, alles omtrent jou wordt vergoed door je zorgverzekering. Alles omtrent het zaad is bij mij voor eigen rekening..
Hoi allemaal,

Een lange tijd terug al eens een bericht erop gezet, maar vanwege verschillende omstandigheden even wat andere dingen aan mijn hoofd gehad. Momenteel weer terug op de juiste route en van alles aan het uitzoeken.

Ik word in juni 25 en ben echt klaar met wachten,, dus wil zo snel mogelijk alles in werking zetten. Vanmorgen bij de huisarts geweest, zij gaat het een en ander uitzoeken (had er nog niet veel ervaring mee), maar zij twijfelde hoe dit zat met vergoedingen enz. Net contact gehad met het Zilveren Kruis, deze geven aan dat, als er geen medische reden is, kosten voor onderzoek/behandeling niet vergoed worden.....

Kijkend naar verschillende kostenplaatjes, dan loopt dit best wel op (woon in Brabant: Geertgen, Amphia ziekenhuis, TweeSteden Tilburg).

Wat is jullie ervaring hiermee? Zijn er zorgverzekeringen die wel behandelingen vergoeden op het moment dat je verder gezond bent of wordt het echt zelf alles bekostigen?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Groetjes Loeske
Hi Loeske,

Ik heb echt meerdere malen contact gehad met zilveren kruis en door de dames die ik toen heb gesproken is mij steeds aangegeven dat het gewoon vergoed wordt. Ik heb het nooit met hen gehad over of er wel of geen medische reden zou zijn.

Ik raak nu wel een beetje in de stress door jouw berichtje

Ik ben benieuwd of er hier nog meer zilveren kruis klantjes zitten die meer duidelijkheid kunnen verschaffen..
Hoi loeske,

Ik zit ook bij zilveren kruis maar dit alles valt onder vruchtbaarheidsonderzoeken en wordt gewoon vergoed is mijn ervaring. Dit geldt alleen voor de onderzoeken en behandelingen. Zaken als donorzaad, reiskosten etc zijn gewoon voor eigen rekening. Daarnaast natuurlijk je eigen risico.

Ook bij mij is nooit naar een reden gevraagd je hebt alleen wel een doorverwijzing van je huisarts nodig. Wellicht is dit ook gelijk de medische indicatie voor het zilveren kruis

Wellicht kun je hier wat mee
Dan ga ik nog eens even rond de tafel met het Zilveren Kruis.

Weet niet hoe de ervaring is met andere verzekeringen of dat alles vergoed wordt of dat je veel zelf moet bekostigen.

Ik snap dat sommige dingen sowieso voor eigen rekening zijn,

maar als ook alle behandelingen zelf betaald moeten worden, dan wordt het een aardig kostenplaatje.

Volgende week terug naar de huisarts, dan zal ik ook eens naar een verwijsbrief vragen,

misschien dat de verzekering dat inderdaad als een 'medische' reden zien.....

Dankjewel alvast voor jullie advies.
Hoi loeske, ik sluit me aan bij jessy. Ik zit ook bij het zilverenkruis. Alles word vergoed met uitzondering van donorzaad. Dit wel na een doorverwijzing van de huisarts.

Groetjes linnie
Volgens mij is het overal zo dat alles rondom jou vergoed wordt en je alles rondom de donorzaad zelf moet betalen..

Idd zoals de dames hierboven ook al aangaven wel met een verwijsbrief van de huisarts.

Wat ik me eigenlijk nu wel afvraag, weet een van jullie hoeveel pogingen er in totaal vergoed worden?
Hope bij mij zit er geen limiet aan het aantal behandelingen. Ik heb 100% vergoeding met uitzondering van zaad. En eerst mijn eigen risico.

Groetjes linnie
Bij mij een flinke tegenvaller..eerst moet mn schildklier beter ingesteld zijn...is nu te traag :-(Ik hoop dat e.e.a. snel genormaliseerd is, want ik wil graag beginnen. Leef er naar toe...
Vanochtend mijn bezoekje gehad in het ziekenhuis en 2 donoren uitgezocht. En ik zou volgende maand al mogen beginnen. In overleg uitgesteld tot november ivm een vakantie die al een jaar geleden geboekt is naar een land waar inmiddels het zikavirus actief is. En ik wil geen onnodig risico lopen. Gelukkig heeft het geen invloed op mij. Wachtlijst en kan ik het iets uitstellen.

Ik kan niet wachten tot het zover is, maar eerst even op vakantie
Heb hier een hele tijd geleden al eens meegeschreven, en nu net ook de stap naar de huisarts gezet. Verwijzing naar UMC en AMC zijn binnen, dus nu wachten op afspraken daar. Als ik het goed begrepen heb, krijg je in het UMC eerst afspraken (en inwendig onderzoek?) en kom je na 'goedkeuring' op de wachtlijst, terwijl het AMC eerst de wachtlijst hanteert en pas na de wachttijd de gesprekken/goedkeuring doet. Of heb ik dat nou verkeerd begrepen? De huisarts was heel aardig, maar wist ook niet helemaal precies wat de procedures zijn. Het was op zich wel grappig, ik was nog nooit bij die huisarts geweest (net verhuisd en daarom een nieuwe), en nu kwam ik in een keer hiervoor én voor het maken van een uitstrijkje. Ze zei zelf ook al 'zo, jij legt meteen alles wat persoonlijk is maar op tafel .'

En hoe idioot dat het voelt alsof er nu iets gebeurt, terwijl dat op zijn allerbest pas over 2 jaar is, en waarschijnlijker meer dan 3 jaar.
@safronskies,

Wat balen joh.. Heb je al langer problemen met je schildklier? Wat gaan ze eraan doen om hem te "normaliseren"?

@linnie,

Spannend! Het komt nu wel steeds dichterbij.. Je hebt groot gelijk, vind dat zika virus ook iets engs. Je hebt in ieder geval nog een leuk reisje in het vooruitzicht waar je lekker van kan genieten!

@nausica,

Leuk dat je weer meeschrijft.. Kan je helaas geen antwoord geven op je vraag. Wel fijn zulke huisartsen, beetje humor kan geen kwaad
De zoektocht gaat verder. Huisarts is hier ook niet helemaal bekend met de procedure,

dus zij is vanalles aan het uitzoeken en ik doe gezellig mee.

Op het lijstje staat alleen het Geertgen in Brabant als optie,,

zijn er binnen Brabant nog meer mogelijkheden.....

Hier in de buurt zit het Amphia (Molengracht/Langedijk) of het TweeSteden in Tilburg,

ik woon zelf in omgeving van Breda, dus iets in die regio zou fijn zijn, maar verder mag ook.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen met kliniek/ziekenhuis!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven