KIND IN JE UPPIE - DEEL 7
donderdag 14 april 2016 om 22:19
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Fase 3: Zwanger!
BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Blij_ei | 32 | Geertgen | wachtlijst sinds augustus 2016 |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Eeffie1 | 38 | MCK Leiderdorp | wachtlijst sinds november 2016 |
Plien1985 | 31 | nijGeertgen | intake januari 2017 |
Macarinata | 34 | n.v.t. | oriëntatie |
Jootje29 | ? | Rijnstate | intake gehad, nu wachtlijst |
Maris86 | 31 | Reinier de Graaf, Voorburg | Intake gehad, nu onderzoeken |
Patroesj | 31 | Rijnstate | Wachtlijst voor intake sinds november 2017 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015 |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016 |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 |
BiebkeBrabant | 39 | Nij Geertgen | 2 pogingen, nu on hold |
Simply_Me37 | 37 | AMC | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Pat36 | 37 | UMC Utrecht | december 2016 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 33 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Roosje-89 | 27 | Nij Geertgen | start iui juni/juli 2017 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
deb87 | - | UMC Utrecht | start september 2017 voor 2e kindje |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | start iui augustus 2017 |
Nausicaa | 36 | AMC | start okt 2017 |
NoraRecaptcha | 37 | start okt 2017, 2e kindje | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | start iui okt/nov 2017 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Mitakuye Oyasin | 33 | NijGeertgen | Januari 2017 | 24 oktober 2017 | Een jongen! |
Jessy010 | ? | ? | ? | ? | |
Wannabe79 | 37 | Isala | Mei 2017 | 03-07 eerste echo | |

2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
woensdag 18 januari 2017 om 07:00
@beach: Natuurlijk mag je gewoon blijven schrijven. Juist super leuk! Waarom zou het hier alleen gaan om de weg er naar toe? Zwanger zijn en daarna een kindje hebben is net zo goed nog steeds kind in je uppie.
@jessy: Op mijn blog kan je mijn gezondeten-proces volgen. Het blijft een gevecht! Zeker met mijn pcos.
@jessy: Op mijn blog kan je mijn gezondeten-proces volgen. Het blijft een gevecht! Zeker met mijn pcos.
woensdag 18 januari 2017 om 08:53
Gewoon welkom hier beach, juist leuk!!
Idd het topic zwanger in je uppie is er ook nog. Ik zou het juist heel leuk vinden om als er straks een aantal zwanger en ook bevallen zijn, daar verder (of ook) te schrijven. Gewoon omdat het hele "in je uppie" toch wel anders dan anders is. Lijkt me fijn om van gedachten te kunnen blijven wisselen!
Vwb eten etc: ik eet gezond en doe 2-3 x per week aan Crossfit. Toen ik daar twee jaar geleden mee begon woog ik 80 kg bij 1.72 m. Inmiddels ben ik 2 kg lichter maar ziet het er allemaal wel veel strakker en sterker uit. Ik heb dus veel vet verruild voor spieren. Ik blijf een vrouw en zou graag lichter zijn maar ik besef me ook dat gewicht lang niet altijd iets zegt. Ik ben fit en sterk... Daar gaat het voor mij vooral om.
Idd het topic zwanger in je uppie is er ook nog. Ik zou het juist heel leuk vinden om als er straks een aantal zwanger en ook bevallen zijn, daar verder (of ook) te schrijven. Gewoon omdat het hele "in je uppie" toch wel anders dan anders is. Lijkt me fijn om van gedachten te kunnen blijven wisselen!
Vwb eten etc: ik eet gezond en doe 2-3 x per week aan Crossfit. Toen ik daar twee jaar geleden mee begon woog ik 80 kg bij 1.72 m. Inmiddels ben ik 2 kg lichter maar ziet het er allemaal wel veel strakker en sterker uit. Ik heb dus veel vet verruild voor spieren. Ik blijf een vrouw en zou graag lichter zijn maar ik besef me ook dat gewicht lang niet altijd iets zegt. Ik ben fit en sterk... Daar gaat het voor mij vooral om.
woensdag 18 januari 2017 om 19:17
Ik weeg nu 77,5 kg (ben 1.66) en ik ben eigenlijk niet zo heel erg bezig met mijn gewicht. Toen ik begon met de iui's woog ik 74 en toen ik uiteindelijk zwanger was woog ik 78.. in 9 maanden tijd was ik dus 4 kg aangekomen, oepsie
Ik maak me eigenlijk ook geen zorgen om een eventuele volgende zwangerschap en mijn gewicht.

Ik maak me eigenlijk ook geen zorgen om een eventuele volgende zwangerschap en mijn gewicht.
donderdag 19 januari 2017 om 08:16
Ik heb het gevoel dat ik toch gewoon weer ongesteld word. Durf bijna niet te gaan plassen...haha..i know.. als het komt, komt het.
V.w.b. eten etc. Ik heb het boek Innesteling van Rika Lukac gelezen en me een hele tijd streng gehouden aan haar aanwijzingen. Eet op dit moment veel biologische groente en fruit. Weinig granen en ook zuivel beperk ik. Naast multivitamine voor vrouwen die zwanger willen worden ook krill olie capsules en ubiquinol (Q10) capsules. Geen koffie meer, alleen kruidenthee voor zover mogelijk. Moet wel zeggen dat het sinds de feestdagen moeilijk is om weer streng te zijn voor mezelf qua koekjes, snacks etc Eet nu ook weer brood als lunch, salades in de winter vind ik niet zo lekker.
V.w.b. eten etc. Ik heb het boek Innesteling van Rika Lukac gelezen en me een hele tijd streng gehouden aan haar aanwijzingen. Eet op dit moment veel biologische groente en fruit. Weinig granen en ook zuivel beperk ik. Naast multivitamine voor vrouwen die zwanger willen worden ook krill olie capsules en ubiquinol (Q10) capsules. Geen koffie meer, alleen kruidenthee voor zover mogelijk. Moet wel zeggen dat het sinds de feestdagen moeilijk is om weer streng te zijn voor mezelf qua koekjes, snacks etc Eet nu ook weer brood als lunch, salades in de winter vind ik niet zo lekker.
donderdag 19 januari 2017 om 08:29
quote:SaffronSkies schreef op 19 januari 2017 @ 08:16:
Ik heb het gevoel dat ik toch gewoon weer ongesteld wordt. Durf bijna niet te gaan plassen...haha..i know.. als het komt, komt het.
Wat balen saffron! Nu hoor ik ook heel vaak dat wanneer vrouwen zwanger raken, zij eerst dachten dat ze ongesteld werden.. ik blijf hoop houden voor je!
Ik word dus ook altijd op de wc ongesteld, ik snap je gevoel haha..
Ik heb dat boek dus ook, volgens mij was dat toen op advies van jou. Het biologisch lukt me niet en de salades heb ik nu vervangen door soep. Nu scheelt het dat ik twee weken vrij ben en daar dus alle tijd voor heb
Als je echt strikt haar adviezen opvolgt heb je bijna geen leven meer maar ik heb eruit gehaald waar ik wel wat mee kan!
Ik heb het gevoel dat ik toch gewoon weer ongesteld wordt. Durf bijna niet te gaan plassen...haha..i know.. als het komt, komt het.
Wat balen saffron! Nu hoor ik ook heel vaak dat wanneer vrouwen zwanger raken, zij eerst dachten dat ze ongesteld werden.. ik blijf hoop houden voor je!
Ik word dus ook altijd op de wc ongesteld, ik snap je gevoel haha..
Ik heb dat boek dus ook, volgens mij was dat toen op advies van jou. Het biologisch lukt me niet en de salades heb ik nu vervangen door soep. Nu scheelt het dat ik twee weken vrij ben en daar dus alle tijd voor heb
Als je echt strikt haar adviezen opvolgt heb je bijna geen leven meer maar ik heb eruit gehaald waar ik wel wat mee kan!
donderdag 19 januari 2017 om 15:03
quote:manawa schreef op 19 januari 2017 @ 14:37:
Balen Saffron! Niet leuk!
Abrikozenpitje, ik sluit ook graag aan. Maar kan jouw mailadres even niet meer terugvinden. Kan ik me nog aanmelden?Abrikozenpitje@gmail.com
Balen Saffron! Niet leuk!
Abrikozenpitje, ik sluit ook graag aan. Maar kan jouw mailadres even niet meer terugvinden. Kan ik me nog aanmelden?Abrikozenpitje@gmail.com
donderdag 19 januari 2017 om 15:56
Ik ben aan het twijfelen of ik weer een poging zal doen op een dating website. Hoe gaan jullie hiermee om? Daten jullie gewoon en vertel je dan vanaf het begin waar je mee bezig bent? Ik voel me nogal een kluns wat betreft daten, heb al zeker 5 jaar geen date gehad.
Saffron... Sterkte
abrikozenpitje heb je mail ontvangen maar nog geen bericht van datumprikker
Saffron... Sterkte
abrikozenpitje heb je mail ontvangen maar nog geen bericht van datumprikker
donderdag 19 januari 2017 om 20:22
Polonium, herkenbaar! Ik denk dat het bij mij al langer geleden is dan 5 jaar.... ben wel ooit op een dating site geweest, maar die mannen wilde alleen maar seks. Of, als ze wel leuk waren dan durfde ik niet af te spreken. Dus dan kapte ik het af. Iets met een slecht zelfbeeld ofzo.
Ik vind het vooral ook spannend iemand weer te moeten leren kennen na zo lang alleen.
Toen ik begon met dit traject heb ik alle dating apps van mijn mobiel gehaald. Ik heb bedacht dat mijn focus ergens anders ligt en daar wil ik volledig voor gaan.
Ik werk in de zorg, heb heel graag mensen om me heen en wil echt niet alleen oud worden. Maar mijn kinderwens is groter dan mijn man-wens.
Ik vind het vooral ook spannend iemand weer te moeten leren kennen na zo lang alleen.
Toen ik begon met dit traject heb ik alle dating apps van mijn mobiel gehaald. Ik heb bedacht dat mijn focus ergens anders ligt en daar wil ik volledig voor gaan.
Ik werk in de zorg, heb heel graag mensen om me heen en wil echt niet alleen oud worden. Maar mijn kinderwens is groter dan mijn man-wens.
donderdag 19 januari 2017 om 21:36

donderdag 19 januari 2017 om 22:34
Dat was ik Hope. Ik heb volgende week een gesprek met de psycholoog bij geertgen over de donorkeuze en dan zal ik de info wel krijgen. Maar het is idd bijna niet meer te doen als de prijzen stijgen.. ikzelf ben er nog niet helemaal uit. Kan goed zijn dat ik geertgen een donor laat kiezen, scheelt financieel ook een hoop.
donderdag 19 januari 2017 om 22:50
Hoi allemaal,
Ik ben me ook aan het orienteren op het alleen krijgen en opvoeden van een kindje. Het krijgen van een kind is altijd al mijn allergrootste wens geweest en hopelijk gaat deze ooit uitkomen. Word nu al helemaal gelukkig als ik eraan denk
Nu was ik me al een beetje aan het orienteren op spermbanken etc, toen een goede vriend van mij (homoseksueel) zei dat hij ook wel donor zou willen worden. We hebben het er vrij serieus over gehad en we gaan er allebei heel diep over nadenken. Ik wil sowieso pas over 1.5-2 jaar gaan beginnen dus we hebben nog even de tijd.
Heeft iemand van jullie een bekende donor? Hoe kijken jullie daar tegenaan? Zien jullie dit als een voordeel of heeft het ook veel nadelen?
Het is een goede vriend van mij, we zien elkaar ongeveer 1x per maand. Ken hem nu al zo'n 15 jaar en is een vriendschap voor het leven.
Alvast bedankt!
Ik ben me ook aan het orienteren op het alleen krijgen en opvoeden van een kindje. Het krijgen van een kind is altijd al mijn allergrootste wens geweest en hopelijk gaat deze ooit uitkomen. Word nu al helemaal gelukkig als ik eraan denk
Nu was ik me al een beetje aan het orienteren op spermbanken etc, toen een goede vriend van mij (homoseksueel) zei dat hij ook wel donor zou willen worden. We hebben het er vrij serieus over gehad en we gaan er allebei heel diep over nadenken. Ik wil sowieso pas over 1.5-2 jaar gaan beginnen dus we hebben nog even de tijd.
Heeft iemand van jullie een bekende donor? Hoe kijken jullie daar tegenaan? Zien jullie dit als een voordeel of heeft het ook veel nadelen?
Het is een goede vriend van mij, we zien elkaar ongeveer 1x per maand. Ken hem nu al zo'n 15 jaar en is een vriendschap voor het leven.
Alvast bedankt!
donderdag 19 januari 2017 om 23:08
@polonium: ik heb eigenlijk niet eens zo'n enorme man-wens. Ik ben er niet op tegen, maar ik vind het zo ook prima. Ik wil alleen wel graag een kind, en dan gaat de leeftijd meetellen op een bepaald moment. Ik heb nog wel wat op dating sites gekeken, maar niemand in wie ik ook maar een beetje geinteresseerd was (op die manier dan). Ik voelde ook vrij duidelijk dat ik meer op zoek was naar een vader voor mijn kind dan naar een partner. Daar ben ik dus snel mee opgehouden. Nu zoek ik totaal niet, zoals Pat ook al zei, mijn focus legt gewoon helemaal ergens anders momenteel.
Lievekleine: geen ervaring, ik kies voor een onbekende donor. Maar het lijkt me dat je wel heel goed moet doorspreken hoe je het allebei voor je ziet. Is het idee dat hij rol gaat spelen in de opvoeding, of alleen een vriend van jou blijft? Willen jullie het kind vertellen dat hij de vader is of niet? En de omgeving? Ik denk dat je vooral heel zeker moet zijn dat je dezelfde verwachtingen hebt.
Lievekleine: geen ervaring, ik kies voor een onbekende donor. Maar het lijkt me dat je wel heel goed moet doorspreken hoe je het allebei voor je ziet. Is het idee dat hij rol gaat spelen in de opvoeding, of alleen een vriend van jou blijft? Willen jullie het kind vertellen dat hij de vader is of niet? En de omgeving? Ik denk dat je vooral heel zeker moet zijn dat je dezelfde verwachtingen hebt.
donderdag 19 januari 2017 om 23:52
Saffron, wat balen zeg... valt zo tegen... je weet dat de kans dat het niet gelukt is zoveel groter is dan wek gelukt maar toch valt het altijd zwaar vind ik... sterkte...
Voor wat betreft daten... als ik er behoefte aan heb date ik wel maar heb het tot nu toe nooit verteld... ben ook al lang niet meer iemand tegen gekomen die ik ook na 3 dates nog steeds leuk vind dus zie de reden om het te vertellen ook niet... dat veranderd uiteraard als ik wel iemand leuks tegen kom maar vanuit mijn leeftijd gezien staat mijn kinderwens dan nog steeds op prio 1.... en anders moet ik wel echt onderste boven zijn wil dat anders gaan denk ik
Voor wat betreft daten... als ik er behoefte aan heb date ik wel maar heb het tot nu toe nooit verteld... ben ook al lang niet meer iemand tegen gekomen die ik ook na 3 dates nog steeds leuk vind dus zie de reden om het te vertellen ook niet... dat veranderd uiteraard als ik wel iemand leuks tegen kom maar vanuit mijn leeftijd gezien staat mijn kinderwens dan nog steeds op prio 1.... en anders moet ik wel echt onderste boven zijn wil dat anders gaan denk ik