Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
Hoe is het met de bankzitters?
@nora, dat is gek. Heb je ook hormonen gebruikt, wat de uitslag misschien heeft beïnvloed? Wanneer zou je menstruatie zijn anders? Ik zou anders als je echt twijfelt toch even bellen. Ik hoop zooooo dat het gewoon een slechte test was ofzo.
@Nora jeetje wat klote weer zeg. Laat je even weten hoe het verloopt? Hoop ook gewoon op een wonder

Hier verwacht ik vrijdag of zaterdag mijn menstruatie. Door alle pregnyl welke ik zondag nog voor het laatst heb gespoten kan ik dit weekend pas testen (als menstruatie er nog niet is). Tot een paar dagen geleden voelde ik werkelijk niets. Het was " te stil" in mijn buik. Nu enorm menstruatiegevoel en dat kan dus 2 kanten op. Daarnaast vannacht enorm nachtzweet gehad. Nog geen pukkel te bekennen in mijn gezicht. Dus het kan echt nog 2 kanten op gaan. Al zegt een stemmetje in mij wel steeds dat het niet raak is.
Nee, ik heb geen hormonen gebruikt. Menstruatie had ik zondag al verwacht, toen teste ik positief met clearblue digitaal. Maandag positief licht streepje op kruidvat test en nu vanochtend op weer een kruidvattest zie ik geen streepje meer.

Spannend innerpeace!
@Nora wat ontzettend klote dit weer.
Ja, ik ben nu ook gaan bloeden, dus het is echt over. Nou, het lucht eigenlijk wel op ook, dat het nu duidelijk is. Wel balen hoor!

Volgende week gesprek met arts, hierover en over de hormoon/uitslagen die dan binnen zijn.
@Nora wat balen zeg. Succes bij het gesprek met de arts!
Ahh shit Nora! Dat is echt flink balen. Je was er zelf al bang voor, maar toch als de test positief is dan denk je toch anders. Sterkte..

@innerpeace, dat stemmetje in je is je mentaal aan het beschermen, maar ik hoop dat die het compleet mis heeft ditmaal. Ik duim snoeihard voor je!
Nora wat balen, ook al verwachtte je het wel.

Innerpeace, ik duim echt voor je dat het deze keer gewoon hartstikke raak is.

Ik zit dus nu voor het eerst op het bankje. Nog 9 dagen te gaan. Geen idee wat te verwachten en hoe ik me zou moeten voelen. In principe nog helemaal niks. heb wel al sinds zondagochtend beetje zere onderrug en ben moe, maar dat kan ook gewoon omdat ik een nieuw matras nodig heb!
Spannend Sciencerocks. Vooral de eerste keer vond ik het bizar hoe ik mezelf soms mentaal voor de gek hield; ik voel niets, of toch, nee toch niet. Vind het wachtbankje echt vreselijk. Ook voor jou succes, over 9 dagen wissel ik je waarschijnlijk af ;)
hier keihard aan het duimen voor iedereen hoor
Wat balen zeg nora!

Hier 8 dagen na iui. Af en toe wat krampen en last van Mn borsten. Ben erg benieuwd allemaal. Hormoon is volgens mij wel uit Mn lijf(pregnyl) wamt zwangerschapstest was al negatief.
Oooo Nora wat jammer. Dikke knuffel. Had echt zo gehoopt dat het goed zat.
Voor iedereen veel sterkte en ik duim en hoop heel hard voor jullie allemaal.
Wat balen Nora! Jammer dat deze poging ook niet is gelukt.

Voor de rest die op het bankje zit succes!
@Nora, wat ongelofelijk klote!! Sterkte!

@de rest op de bank, ik duim nog steeds voor jullie! Ik hoop zo dat het eens een volle zwangerschapsbank wordt!
Innerpeace, bij allebei de keren dat ik zwanger was wist ik ook zeker dat ik ongesteld werd. Ik hoop dat het stemmetje het bij jij ook fout heeft!
@sciencerocks, herkenbaar hoor dat je de eerste keer vanalles voelt. Ik heb na de 1e inseminatie de rest van de dag met mijn hand op mijn buik stil gezeten op de bank. Durfde niet eens te plassen, omdat ik bang was het eruit te plassen.

@degene die het had over haar gewicht (ben even de naam kwijt), ik heb ook overgewicht en schommelde al jaren. Mede door medicatie en pcos. Ik ben nu bijna 35 weken zwanger en pas 3 kilo aangekomen. Ik heb zelfs mijn gewone broeken nog aan...
Dus zo zie je maar, dat veel aankomen niet hoeft in de zwangerschap. Ze zeggen dat de mensen met een maatje meer juist wel wat kunnen missen. En ik let echt niet op wat ik eet nu!
(Wel op wat ik niet mag, maar ik bedoel qua hoeveelheid ofzo)
Nora wat klote!!
Ik duim ook voor de rest! :thumbsup:
@pat dat was ik. Dank je wel voor je bericht, dat stelt me een beetje gerust. Ik had ook al opgezocht dat mocht ik zwanger worden ik dan niet perse aankom en zat al te kijken naar een voedingsdeskundige op dit gebied omdat ik echt niet nog meer wil aankomen. En ik was ook bang dat zwanger worden nu misschien niet lukt, maar ik heb alles onder controle met hormonen en echo's dus dat is ook onzin. Maar soms die onzekerheid... Dank je wel, dit had ik even nodig. Echt!
Wat shit Nora :(

Spannend voor de rest!

Hier klaar met verdrietig en boos zijn en me dr bij neergelegd dat het hele iui traject niet is gelukt... Even een paar maanden pauze en dan vol voor het icsi traject. Eerst nog vlg maand een gesprek en bijbestellen. Maar voor nu ga ik het even loslaten (zei ze heel makkelijk) en ff genieten van het weer en nergens op te letten ;)

Zal daarom even niet meer zoveel meelezen maar check natuurlijk af en toe even hoe het met iedereen is hahah! Hoop het zo voor iedereen!!!!!! :daisy:
Globe, ik snap je heel goed. Ik hoop dat de pauze die je jezelf gunt je goed zal doen.
@Eeffie, hoe gaat het met jou?
Lieve Nora, wat een rot nieuws.. Veel sterkte...

Lee, nog onwijs bedankt voor je warme woorden en knuffel van een paar dagen terug , ook voor jou veel liefs en geluk!

Innerpeace, ik hoop zo dat deze eerste poging toch een goed resultaat gaat opleveren... Ik duim voor je.

Globe, wat klink je krachtig! Hopelijk lukt het loslaten een beetje en is er ook voor jou straks in het vervolg traject meer geluk..

Ik zit inmiddels op dag 9 dpo en ik voel weer helemaal niks.. :-(
Vrees dus met grote vrees dat ik volgende week zal moeten beginnen met spuiten.. Voel me zo onzeker over mn lijf. Waarom lukt het toch niet, als alles ogenschijnlijk goed is?..

Ik hoop, bid en hoop nog meer dat al onze moederharten en -armen in spé gauw gevuld mogen worden met geluk.
Ella82 schreef:
14-05-2018 12:34
Hailie en Globe, wat balen..
Nora, voorzichtig gefeliciteerd!!
Lee, wat naar van de buikpijn, hopelijk trekt het weg..

Ik zit net als anderen op het wachtbankje van mijn 9e iui.
De 10e poging sinds ik van een donor zwanger probeer te worden, de 18e poging als ik de pogingen met mijn ex mee reken...

Pas 6 dpo, nog 9 dagen... Ik vind het echt zo onmetelijk zwaar weer, die onzekerheid.. Volgende week dinsdag verwacht ik 90% zeker ongesteld te worden, dan begint ook meteen het icsi traject, ook weer boordevol onzekerheid...
Er zijn veel momenten dat ik de wanhoop nabij ben.. Dat ik bijna niet meer geloof dat het voor mij goed gaat komen.

Maar de enige weg is vooruit...

Ik wens ons allemaal zoveel geluk...

Een medaille voor moed verdienen we sowieso.

Liefs voor iedereen.
De race is nog niet gelopen Ella! Hier 23 of 24 zi pogingen (met eigen donor) daartussen 1 miskraam (anders was ik al eerder naar de kliniek gestapt). Uiteindelijk na 2 ivf bij de 3e terugplaatsing zwanger geworden.

Soms is de weg lang :( het lastigste is dat je niet weet hoe lang en of het geen doodlopende straat is....
http://nl.tinypic.com/r/i3flth/9

wat zien jullie? 11 dagen na pregnyl en 5 dagen voor nod.
@angela ik zie een streep hoor. En de pregnyl zou al wel uit je lijf moeten zijn (al zou ik wel een slag om de arm houden). Test over 2 dagen nog een x. Dan moet hij duidelijker zijn. Spannend....
Van de week heb ik een test gedaan die negatief was.. dus ik dacht dat de pregnyl eruit was. Maar zie nu dat die test over datum is..
Oh zie nu niet over datum maar was een normale i.p.v. een vroege. Die van gisteren is een vroege van de action.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven