Kind in je uppie - deel 8
zondag 26 november 2017 om 21:09
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | iui augustus 2017 |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Maris86 | 32 | Reinier de Graaf | mei 2018 | mrt 2019 | |
NoraRecaptcha | 38 | okt 2017 IUI/KID | juni 2019 | 2e kindje, mk in jan, mei & juli 2018 | |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Eeffie1 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017 | oktober 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? |

2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
vrijdag 11 mei 2018 om 23:17

zaterdag 12 mei 2018 om 07:39
*heel snel aan t rekenen... pakt de app erbijNora_reCaptcha schreef: ↑11-05-2018 21:27
@Globe, ik ga zondag testen als ik dan nog niet ongesteld ben. Dan zit ik op 13dpo, en zou er toch wel iets te zien moeten zijn op een test. Of niet, en dan weet ik dat ik maandag tampons mee moet nemen
Jij zit iets later in je cyclus toch?

Denk dat we gelijk lopen toch? 1 mei was de iui bij mij. Dit wknd vooral spannend want daar loopt het altijd mis bij mij. Dus elk toiletbezoek is weer spannend... Donderdag zal mijn testdag zijn.....
zaterdag 12 mei 2018 om 08:35
Vriendin van mij is net bevallen, zo dat was even slikken. Vooral omdat ik elke dag te lieve foto’s doorgestuurd krijg. Ik reageer heel enthousiast maar van binnen knaagt het.
Ik wil zeker dat ze blijft sturen en zeg er niks van. Ze zit heerlijk in haar bubbel en wil niet dat ze zich door mij bezwaard voelt. T is Mn beste vriendin (als zusjes zeg maar) mis dat k over tijdje aangeef dat t moeilijk voor me is maar ik wel graag van dr hoor.
Dus ik begrijp iedereen zn frustratie.
Hier pas 4 dagen na de iui. Mega krampen al de hele week maar dat zijn volgens mij Mn darmen.
Gebruik pregnyl dus te vroeg testen kan hier niet. Word er emo van maar verder merk ik er niks van gelukkig.
Sterkte iedereen met alles.
Ik wil zeker dat ze blijft sturen en zeg er niks van. Ze zit heerlijk in haar bubbel en wil niet dat ze zich door mij bezwaard voelt. T is Mn beste vriendin (als zusjes zeg maar) mis dat k over tijdje aangeef dat t moeilijk voor me is maar ik wel graag van dr hoor.
Dus ik begrijp iedereen zn frustratie.
Hier pas 4 dagen na de iui. Mega krampen al de hele week maar dat zijn volgens mij Mn darmen.
Gebruik pregnyl dus te vroeg testen kan hier niet. Word er emo van maar verder merk ik er niks van gelukkig.
Sterkte iedereen met alles.
zaterdag 12 mei 2018 om 08:42
Helaas ongesteld geworden. Ik heb gelukkig nu wel echt zekerheid maar niet de zekerheid die ik wilde hebben. Wat waren de afgelopen dagen super klote zeg!!! Maargoed...
Nora spannend, morgen ga je testen? Spannend.
Globe, ja die toiletbezoekjes zijn vreselijk hè.
Ik hoop het zo voor jullie. En natuurlijk voor iedereen. Jullie zitten nu met veel. Ook Sciencerocks, ging het goed de eerste keer?
Nausicaa, wat vervelend dat je nog steeds zo misselijk voelt zeg. Ik hoop voor je dat het snel overgaat en dat je echt kan genieten.
Lieve dames, heel veel succes all. Ik ga nu even flink zelfmedelijden hebben en daarna weer door.
Nora spannend, morgen ga je testen? Spannend.
Globe, ja die toiletbezoekjes zijn vreselijk hè.
Ik hoop het zo voor jullie. En natuurlijk voor iedereen. Jullie zitten nu met veel. Ook Sciencerocks, ging het goed de eerste keer?
Nausicaa, wat vervelend dat je nog steeds zo misselijk voelt zeg. Ik hoop voor je dat het snel overgaat en dat je echt kan genieten.
Lieve dames, heel veel succes all. Ik ga nu even flink zelfmedelijden hebben en daarna weer door.
zaterdag 12 mei 2018 om 09:35
Dikke knuffel Haillie.
Inseminatie ging goed maar ditbis deze maand dus de poging. Meer kan ik niet doen behalve nu afwachten. Raar hoor. Ik probeer me ook echt klaar te maken voor teleurstelling, maar er is een stemmetje van binnen die stiekem fluistert: misschien ben jij 1 van de gelukkigen die gelijk zwanger is'.
Angelaloes, zo dubbel. Heb ik ook met vriendinnen en familie, ben superblij voor ze maar van binnen doet het wel pijn. Sterkte.
Inseminatie ging goed maar ditbis deze maand dus de poging. Meer kan ik niet doen behalve nu afwachten. Raar hoor. Ik probeer me ook echt klaar te maken voor teleurstelling, maar er is een stemmetje van binnen die stiekem fluistert: misschien ben jij 1 van de gelukkigen die gelijk zwanger is'.
Angelaloes, zo dubbel. Heb ik ook met vriendinnen en familie, ben superblij voor ze maar van binnen doet het wel pijn. Sterkte.
zaterdag 12 mei 2018 om 09:51
Hailie, dikke
voor jou. Balen hè. Hoeveelste poging was dit? Ga je nu in overleg met de arts?
Als deze poging (7) niet weer raak is (na vroege miskraam bij poging 4) dan heb ik een afspraak bij de mijne. Fsh, amh en estradiol is dan al bepaald, dus ben benieuwd wat dat gaat zeggen over mijn kansen.
Angelaloes, het kan pijnlijk zijn om dat geluk dat je jezelf zo gunt, bij een ander te zien.

Als deze poging (7) niet weer raak is (na vroege miskraam bij poging 4) dan heb ik een afspraak bij de mijne. Fsh, amh en estradiol is dan al bepaald, dus ben benieuwd wat dat gaat zeggen over mijn kansen.
Angelaloes, het kan pijnlijk zijn om dat geluk dat je jezelf zo gunt, bij een ander te zien.

zaterdag 12 mei 2018 om 11:37
Oh balen Hailie
Maar idd zekerheid is fijn. Ff flink balen en dan ga je dr weer voor!!!!!
Nora, waar staan de afkortingen voor? Medicijnen? Stimulatie?
Bij mij na deze (8e) ga ik door naar icsi. Maar die zal ik even uitstellen ivm vakantie en logistieke redenen. Ondanks dat iedereen om me heen roept; oh je moet jezelf ook even rust geven.... Meh ik wil gewoon door maar dat is nu even niet anders. Maaaaaar goed.... dat is nog niet aan de orde.....
Hoest het met het bankje???

Nora, waar staan de afkortingen voor? Medicijnen? Stimulatie?
Bij mij na deze (8e) ga ik door naar icsi. Maar die zal ik even uitstellen ivm vakantie en logistieke redenen. Ondanks dat iedereen om me heen roept; oh je moet jezelf ook even rust geven.... Meh ik wil gewoon door maar dat is nu even niet anders. Maaaaaar goed.... dat is nog niet aan de orde.....
Hoest het met het bankje???
zaterdag 12 mei 2018 om 11:59
Dat zijn hormonen die iets zeggen over je eicelvoorraad en hoe je zal reageren op stimulatie door hormonen (bijv. Voor ivf of icsi). Op basis daarvan kan je iets beter inschatten wat handig is, nog doorgaan met iui of overstappen op ivf. Of dat het hopeloos is

Ik ben al 37,5 jaar oud dus een beetje zicht op mijn vruchtbaarheid is dan wel fijn.
zaterdag 12 mei 2018 om 12:48
@ angelaloes, zo herkenbaar! Ik ben zelfs wel eens niet gegaan naar kraambezoeken omdat ik er zo tegenop zag. Bij goede vriendinnen kan dit natuurlijk niet, maar vind ik ook veel begrip. Onlangs heb ik zelfs gehuild toen ik de baby vast hield...
@ hailie, balen! doe vandaag iets wat je leuk /fijn vindt en op naar de volgende poging!
Sterkte voor de anderen op het bankje!
@ hailie, balen! doe vandaag iets wat je leuk /fijn vindt en op naar de volgende poging!
Sterkte voor de anderen op het bankje!

zondag 13 mei 2018 om 11:05

maandag 14 mei 2018 om 09:56
@globe wat shit zeg. En nu, eerst een gesprek? Sterkte hoor.
@siencerock dat is ook balen zeg.. Toch maar duimen, je weet maar nooit..
@nora wat een goed nieuws! Gefeliciteerd!! Hoeveel pogingen ben je nu verder als ik vragen mag? Heb je het al iemand verteld of wacht je nog even?
Ik ben nu 3 dagen weer aan de chlomid en heb krampen in mijn buik, alsof ik glas heb gegeten. Hopelijk niet weer een cyste? Ik heb volgend weekend mijn eerste echo.
Hoe gaat het verder op het bankje? Zit iedereen nog een beetje comfetabel?
@siencerock dat is ook balen zeg.. Toch maar duimen, je weet maar nooit..
@nora wat een goed nieuws! Gefeliciteerd!! Hoeveel pogingen ben je nu verder als ik vragen mag? Heb je het al iemand verteld of wacht je nog even?
Ik ben nu 3 dagen weer aan de chlomid en heb krampen in mijn buik, alsof ik glas heb gegeten. Hopelijk niet weer een cyste? Ik heb volgend weekend mijn eerste echo.
Hoe gaat het verder op het bankje? Zit iedereen nog een beetje comfetabel?
maandag 14 mei 2018 om 11:15
Dank dames! Ik voelde me gisteren erg moe, maar nu minder last, en dan ga je meteen twijfelen of het wel goed zit. Er zit alleen niks anders op dan vertrouwen houden, en geduld hebben...
@ Lee, dit was poging 7, bij poging 4 ben ik ook zwanger geraakt, maar dat ging na een paar dagen mis. Ik heb het mijn moeder en zus verteld, die leven elke cyclus mee
Ja, het bankje: Hoe is het met jullie allemaal? Innerpeace, jij gaat de laatste fase in nu denk ik? Wanneer wil/ga je testen? Ik las je post in het andere topic,
het is een moeilijk proces zonder zekerheden, en dat kan killing zijn.
@ Lee, dit was poging 7, bij poging 4 ben ik ook zwanger geraakt, maar dat ging na een paar dagen mis. Ik heb het mijn moeder en zus verteld, die leven elke cyclus mee

Ja, het bankje: Hoe is het met jullie allemaal? Innerpeace, jij gaat de laatste fase in nu denk ik? Wanneer wil/ga je testen? Ik las je post in het andere topic,

maandag 14 mei 2018 om 12:34
Hailie en Globe, wat balen..
Nora, voorzichtig gefeliciteerd!!
Lee, wat naar van de buikpijn, hopelijk trekt het weg..
Ik zit net als anderen op het wachtbankje van mijn 9e iui.
De 10e poging sinds ik van een donor zwanger probeer te worden, de 18e poging als ik de pogingen met mijn ex mee reken...
Pas 6 dpo, nog 9 dagen... Ik vind het echt zo onmetelijk zwaar weer, die onzekerheid.. Volgende week dinsdag verwacht ik 90% zeker ongesteld te worden, dan begint ook meteen het icsi traject, ook weer boordevol onzekerheid...
Er zijn veel momenten dat ik de wanhoop nabij ben.. Dat ik bijna niet meer geloof dat het voor mij goed gaat komen.
Maar de enige weg is vooruit...
Ik wens ons allemaal zoveel geluk...
Een medaille voor moed verdienen we sowieso.
Liefs voor iedereen.
Nora, voorzichtig gefeliciteerd!!
Lee, wat naar van de buikpijn, hopelijk trekt het weg..
Ik zit net als anderen op het wachtbankje van mijn 9e iui.
De 10e poging sinds ik van een donor zwanger probeer te worden, de 18e poging als ik de pogingen met mijn ex mee reken...
Pas 6 dpo, nog 9 dagen... Ik vind het echt zo onmetelijk zwaar weer, die onzekerheid.. Volgende week dinsdag verwacht ik 90% zeker ongesteld te worden, dan begint ook meteen het icsi traject, ook weer boordevol onzekerheid...
Er zijn veel momenten dat ik de wanhoop nabij ben.. Dat ik bijna niet meer geloof dat het voor mij goed gaat komen.
Maar de enige weg is vooruit...
Ik wens ons allemaal zoveel geluk...
Een medaille voor moed verdienen we sowieso.
Liefs voor iedereen.
dinsdag 15 mei 2018 om 09:30
@nora, dan snap ik wel dat je nu extra voorzichtig bent. Ik hoop dat je straks wel echt kan genieten zonder de angst dat het alsnog misgaat. Wanneer heb je de echo?
@ella82 Jeetje wat een traject heb jij al afgelegd zeg. Wat hefitg. Het lijkt me enorm moeilijk om dan positief te blijven, ook al is iedere kans er 1 en als de artsen er niet in zouden geloven zouden ze je hier ook niet mee helpen. Maar het is wel erg oneerlijk dat een aantal onder ons een extreem zware weg naar die droom moeten afleggen. Ik zal ook snoeihard voor jou duimen, dat die dag een keer gaat komen voor je, zodat je dan extreem hard kan gaan genieten. Het is je zo gegund! Dikke knuffel vanachter mijn laptoppie.
@innerpeace ik stuur nog een wat viritueel geluk je kant op. Duim duim duim!
En de rest op het bankje?
Ik moet nog 1,5 week gok ik voor ik op 't bankje kom. Zie er wel een beetje tegenop, ik ben met clomid vorig jaar 20 kilo aangekomen in 4 maand. Voel me enorm shit daarover. Ik ben dik, maar ik zie er minder dik uit dan mijn weegschaal aangeeft. Denk niet dat ik er direct opmerkingen over krijg. Ik sta nu wel iedere dag op de weegschaal. De 4 ons vandaag maak ik me niet druk over met dit warme weer, ik eet vandaag een gezonde salade en morgen moet die er weer af zijn. Ik ben nu voorbereid op de bijwerkingen zeg maar. En mocht ik zwanger worden dan ga ik overleggen met een voedingsdeskundige om niet meer aan te komen dan nodig is. Pffff.... Wie herkent deze strijd? Ik voel me er zo onzeker over, helemaal in dit traject omdat ik niet dieten kan nu.
ps ik ben vorig jaar ook geopereerd aan een gedraaide eierstok na mijn eerste poging, sindsdien is mijn buik ook wat boller, gevoeliger en ook wat extra kilo's. Waar een ander afvalt van stress lijkt mijn lijf alles op te slaan en vast te houden
@ella82 Jeetje wat een traject heb jij al afgelegd zeg. Wat hefitg. Het lijkt me enorm moeilijk om dan positief te blijven, ook al is iedere kans er 1 en als de artsen er niet in zouden geloven zouden ze je hier ook niet mee helpen. Maar het is wel erg oneerlijk dat een aantal onder ons een extreem zware weg naar die droom moeten afleggen. Ik zal ook snoeihard voor jou duimen, dat die dag een keer gaat komen voor je, zodat je dan extreem hard kan gaan genieten. Het is je zo gegund! Dikke knuffel vanachter mijn laptoppie.
@innerpeace ik stuur nog een wat viritueel geluk je kant op. Duim duim duim!
En de rest op het bankje?
Ik moet nog 1,5 week gok ik voor ik op 't bankje kom. Zie er wel een beetje tegenop, ik ben met clomid vorig jaar 20 kilo aangekomen in 4 maand. Voel me enorm shit daarover. Ik ben dik, maar ik zie er minder dik uit dan mijn weegschaal aangeeft. Denk niet dat ik er direct opmerkingen over krijg. Ik sta nu wel iedere dag op de weegschaal. De 4 ons vandaag maak ik me niet druk over met dit warme weer, ik eet vandaag een gezonde salade en morgen moet die er weer af zijn. Ik ben nu voorbereid op de bijwerkingen zeg maar. En mocht ik zwanger worden dan ga ik overleggen met een voedingsdeskundige om niet meer aan te komen dan nodig is. Pffff.... Wie herkent deze strijd? Ik voel me er zo onzeker over, helemaal in dit traject omdat ik niet dieten kan nu.
ps ik ben vorig jaar ook geopereerd aan een gedraaide eierstok na mijn eerste poging, sindsdien is mijn buik ook wat boller, gevoeliger en ook wat extra kilo's. Waar een ander afvalt van stress lijkt mijn lijf alles op te slaan en vast te houden

anoniem_332137 wijzigde dit bericht op 15-05-2018 09:34
Reden: ps toegevoegd ;)
Reden: ps toegevoegd ;)
7.43% gewijzigd
woensdag 16 mei 2018 om 07:14
@Lee wat een traject heb jij inmiddels ook afgelegd. Poe, niet niks.
Zelf word ik erg pessimistisch over deze zwangerschap, vanmorgen weer een test gedaan en ik kon geen streepje meer ontwaren
ik denk dat ik een vmk kan verwachten. Ik ga wel vandaag verloskundige bellen en vragen hoe nu verder. Want ik bloed nog helemaal niet.
Zelf word ik erg pessimistisch over deze zwangerschap, vanmorgen weer een test gedaan en ik kon geen streepje meer ontwaren