Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
@angela je maakt het wel spannend hoor. wanneer ga je weer testen?
Spannend weer Angela!

Bedankt dames voor jullie steun.
Nou ik zie niks meer. Straks ff zelfde test als gisteren halen.
@angela met wat heb je getest dan?
Net met moeder en kids. En net met 2
Verschillende. Bij predictor van Kruidvat zie ik een licht streepje.
Je maakt t spannend Angelaloes! Ik zie wel een streepje op de foto. Hopelijk wordt t de komende dagen een knalstreep!

Hier nog in de wacht. Voel niks (en soms vanalles 😳) dus afwachten nog maar. De kans is groot dat de iui te vroeg is geweest (lang verhaal) dus hou er rekening mee dat t niet is gelukt. Maarrrrr je weet maar nooit.......
Ik heb nog steeds lichte streepjes. Moeilijk op de foto te krijgen. As donderdag zou ik pas ongesteld moeten worden. Dinsdag 2 weken geleden van de iui. Ik denk dat ik gewoon heel vroeg ben. Gisteren is t 2 weken gelden dat ik pregnyl heb gezet dus lijkt me stug dat t dat nog is.
Jaaaaa, vandaag eindelijk weer beginnen met het traject na ruim half jaar (omstandigheden en financieel). Vandaag de eerste echo. Ik ben gewoon een beetje hiperdepiep, benieuwd hoe mijn eitjes er vandaag bijliggen. Eindelijk.
Angela wat spannend. Ik duim voor je.
Ik moet nog echt geduld opbrengen. Donderdag of vrijdag zou eerste dag menstruatie moeten zijn. Pffff lastig hoor. Helaas ook weer een huis aan mijn neus voorbij zien gaan. Soms lastig om niet in negatief denkpatroon te raken dat mij het gewoon niet gegund. Veel gedachtes in mijn hoofd. Maar druk weekend voor de boeg dus even gedachten zetten.

Welke zwangerschapstesten raden jullie trouwens aan?
Succes met de nieuwe poging Lee!

Angela, het is heel spannend zo, en zekerder wordt je er niet van volgens mij. Wel voorzichtig optimistisch misschien? Ga je nu wachten tot je NOD om weer te testen?

Sciencerocks, vervelend dat je er nu zo negatief over denkt. Het is allemaal niet te voorspellen, en hoop houden is dan lastig. Houd moed, er is namelijk net zoveel reden om te denken dat het je wel gegund is!!
Eeffie en innerpeace, ik duim door!
@Lee83 Wat fijn voor je! Volle kracht vooruit. Ik duim voor je en leef met je mee, lieve Lee.

Zelf schreef ik vorig jaar hier een paar berichten. In juni kreeg ik mijn eerste IUI in natuurlijke cyclus en dat was raak. Bij de 20 weken echo bleek mijn zoontje Simon net daarvoor overleden. Een nachtmerrie. Desondanks was de bevalling heel mooi. Dat kan dus allemaal samen gaan. Uit onderzoek bleek er bij Simon een translocatie van 2 chromosomen te zijn ontstaan. Daarvan kon ik en/of de donor drager zijn. Na onderzoek in het AMC bleek ik geen drager te zijn en ook ESB kon daarna aantonen dat ook de donor geen drager was. Nieuw ontstaan bij Simon. Verdrietig, maar zo hard kan de natuur zijn.

Ik had zware maanden, maar voelde me enorm gesteund door de warmte om mij heen. Ik had van dezelfde donor nog twee rietjes over. In februari en maart heb ik daar pogingen mee gedaan, maar helaas. De teleurstellingen daarvan hebben weer een andere lading als je er al zo dichtbij bent geweest. Toen bleek mijn donor niet meer te doneren en moest ik een nieuwe zoeken. Dat was afscheid nemen van het idee van een vol broertje of zusje van Simon. Een nieuwe donor gevonden en daarmee heb ik vorige week vrijdag een poging gedaan. Moeilijk om hoop te hebben, want de vorige twee keren waren vergelijkbaar, maar er gebeurt momenteel van alles.... waaaaah!

Sinds januari lees ik hier weer mee, omdat het fijn is om te lezen hoe het meiden in hetzelfde schuitje vergaat :) Maar mijn schuitje is toch ook anders geworden. Ik leef altijd stilletjes mee en stuur iedereen in gedachten goede vibes! We zijn een stel dappere chicks bij elkaar!
@Lee, succes met het opnieuw starten!

@kusopjekopje - jeetje wat een traject voor je, heftig hoor. Behoorlijk wat tegenslagen voor je En we zijn zeker dapper en sterk. I k wens je veel geluk met deze poging en duim voor je.

@Nora - ik heb net weer een sportles gegeven en voel me weer '0n top of the world', gelukkig. En wat betreft het huisje, er moet heel veel aan gedaan worden, en iemand anders heeft hoger geboden, dus denk ik maar zo dat ze veeeeeels te veel geld hebben geboden voor een woning die het niet waard is, en dat geld niet meer terugzien, en dat ik daar gelukkig aan ontsnapt ben ;-) (maar nu een huisje willen kopen is behoorlijk stressvol).

Ik heb van de zomer een vakantie geboekt naar Zuid Afrika, maar zit erover te denken deze te cancellen. Als ik voor 9 juni cancel ben ik alleen mijn laanbetaling kwijt. Als ik niet cancel dan ben ik toch weer 2500 euro kwijt. Geld dat ik kan besteden aan IUI en huisje kopen. Ook kan ik in de zomer 2 IUI pogingen doen zonder dat werk in de weg zit aangezien ik in het onderwijs werk.

En kindje krijgen heeft nu gewoon voorrang op vakantie. Eerst even volgende week afwachten. Maar hierna nog 2 pogingen zelf doen, en daarna over naar IUI.
T ziekenhuis zegt dat Mn pregnyl al echt verdwenen zou moeten zijn...
@angela dan zeg ik heel voorzichtig gefeliciteerd. Maar wel met een slag om de arm. Moet nu donkerder gaan worden. Spannend...... duim duim...

@kusjeopjekop wat een heftig pad bewandel je. Sterkte en succes met de poging

@eeffie hoe voel je je?

@spannend sciencerocks

Hier is het errug spannend. Nog niet ongesteld geworden maar mag pas maandag testen gezien de laatste pregnyl afgelopen zondag. Ik hou jullie dus nog even in spanning 😉
Vanochtend negatief getest, maar ook nog niet ongesteld dus.....
Omdat achteraf (bloedtest) bleek dat mijn eisprong waarschijnlijk later heeft plaatsgevonden is het een beetje onzeker wanneer mijn nod is. Wachten dus......

Voel niet echt iets anders dan anders, wel wat gerommel en steekjes. Maar dat kan ook m’n darmen zijn.
Nou ja ga er vanuit dat t niet gelukt is, dan kan het alleen maar meevallen.

Innerpeace spannend!!!
Angelaloes, hoop dat de test snel duidelijk wordt de komende dagen. Dit is ook zenuwslopend zo!
Ja we gaan t zien;)
@angela hoe voel je je? Ik duim dat hij donkerder wordt!
Ja al paar dagen beetje weeïg gevoel. Pijn in Mn borsten als ik Mn bh uitdoe.
Dus ik ben erg benieuwd of het zo mag zijn.
Ik vandaag een negatieve test, 11 dpo. :-(
Verwacht as dinsdag menstruatie, dus nu de dagen uitzitten.
Tis elke keer weer klote. 😢
@ella balen zeg maar geen bloed geeft moed he!
Wat zou dat jammer zijn Ella! Ik duim nog even door voor je hoor.
Jemig, wat gebeurd er veel in zo'n korte tijd. Was vandaag voor de echo en moet maandag terugkomen, maar ze zitten nu ook bomvol. Volle maan zekers grapten ze al. Maar het is hier ook een volle bak.

Ik had overigens geen ei vandaag :( 10e cycles dag dus dat kan maandag ineens heel snel gaan. Hoop ik.

@kusjeopjekop wat een ongelofelijk heftig traject zeg.. Ik heb goede hoop voor je dat de nieuwe donor je veel vreugde gaat brengen, incl poepluiers ;)

@sience, een afweging die je zelf moet maken. Nu kan je nog zo'n reis maken, maar je weet ook niet hoeveel pogingen je moet doen en of het uberhaupt gaat lukken. Ik heb krom gelegen om weer 3 rietjes aan te schaffen, en dit kan ik echt niet nog een keer doen dus dan stopt het echt. Ik zou voor safe gaan. Hebben ze daar geen zika virus? Volg je hart, maar volgens mij heb jij al een keuze gemaakt van binnen ;)

@ella, het kan ook te vroeg zijn he? Ik blijf stug duimen voor je hoor!

en iedereen die nog vage testen heeft, half op het bankje hangt, ik duim! Jullie houden het spannend..
http://nl.tinypic.com/r/103yelk/9

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven