Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dankjulliewel, als ik morgen bel zal ik vragen om een echo. Die staat al voor maandag gepland, maar ik ben bang dat dat te laat is.

Mijn hsg was een fluitje van een cent, maar het liep allemaal prima door, dat zal zeker wel uitmaken!
Ben benieuwd wensmama, hoe is het afgelopen?

Hailie, hoe voel jij je?
Alle reacties Link kopieren
True, spannend weer morgen echo. Ik heb verder geen ervaringen met hsg of schuimecho.
Wensmama, wat vervelend zeg. Heb je vanmorgen een echo gekregen? Hoop dat je m niet gemist hebt zeg.
Ja Koolmees ik deed ook vaak eerder een test omdat ik de spanning gewoon niet meer hield.
Globe, wat irritant hè, die symptomen. Kan alles of niks betekenen.
Sinds gisteren heb ik dus geen last meer van die gekke symptomen. En dat voelt eigenlijk helemaal niet goed maar ik weet dat het niks hoeft te betekenen. Nog een week wachten voordat ik kan testen. En nu heeft het geen zin om eerder te testen ( iets met dat er nog hormonen in je lijf zitten) en het kan ook zo zijn dat ik deze week ongesteld word, en dat hoeft dus ook nog niets te betekenen. Al met al best zenuwslopend dus haha.
Er waren bij mij 5 eitjes bevrucht. Helaas zijn de overige 4 niet goed genoeg om in te vriezen. Dus dit moet gewoon een plakker zijn!!!!! Wanneer mag jij testen Globe?
Alle reacties Link kopieren
Pfff die onzekerheid hè jongens, wat een ellende! Voor jou helemáál verwarrend Hailie!
Ik ben net terug uit Arnhem en heb op aanraden van de verpleegkundige en mn beste vriendin besloten om toch de echo van maandag af te wachten en ondertussen door te testen. Hopelijk doe ik er goed aan om mn verstand te volgen en niet mijn gevoel :/
Er was geen arts aanwezig dus een echo was vandaag niet mogelijk.
Heb wel weer ff een dip zeg! Nu maar even een zonnig wandelingetje maken naar het Kruidvat voor nieuwe testen
Hè jakkes Wensmama, wat vervelend zeg! Kan me voorstellen dat je even een dip hebt. Hopelijk heb je ‘m inderdaad nog niet gemist.

Hailie, zenuwslopend lijkt me dat inderdaad! Het is sowieso iedere keer spannend natuurlijk, maar met die medicijnen is het nog moeilijker om alle symptomen te interpreteren denk ik :confused:

Toi toi toi iedereen!
Hopelijk vind je toch je piek wensmama....

Hailie, ja tis me toch een hormonenzooitje.... snap dat je wat onzeker word van de verschillen maar he ook dat kunnen de medicijnen zijn want die slik je nog steeds ;)
Ik mag de 31 e testen.... duurt me nog veel te lang! Vooral met al die symptomen maar goed hoort dr bij zullen we maar weer zeggen ;)
Alle reacties Link kopieren
Wensmama wat vervelend zeg. Hoop voor je dat je 'm niet gemist hebt.
Globe, ja het zal wel aan die medicijnen liggen maar voelt zo raar om ineens niks te voelen na bijna een week krampen. Maargoed we kunnen niks anders dan afwachten en ja...het duurt mij ook allemaal veel te lang ;)
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, wilde even gedag zeggen. Moet even bijlezen hoor. Superdruk geweest, en nu weekendje met vriendinnen.

Mijn laatste nieuws, ik heb dus nu een vriend 😮, heel bizar want hij weet mijn verhaal en plannen. Ook gaan er zeker geen kinderen meer komen bij. Heeft er 2 en besloten toen alles koek en ei was met ex dat er niks meer zou komen, dus doorgeknipt.

Anyway, hoofd maakt overuren maar ook leuk om vriend te hebben natuurlijk. Maar nu eerst naar bed.
Alle reacties Link kopieren
Science wat leuk! En gek ook lijkt me, maar lekker genieten.

Ik heb een positieve ovulatietest dus morgen voor poging 7! Zó opgelucht :)
Alle reacties Link kopieren
Fijn wensmama! Soms is het zo moeilijk je gevoel niet volledig te volgen.

Ik heb de eerste wachtweken overleefd. Hoe erg ik ook positief wil zijn heb ik t gevoel dat t weer niet is gelukt. Dit betekend icsi.
Heb dinsdag gesprek over de hormonen.
Stiekem duim ik door maar mijn gevoel en verstand weet wel beter
Alle reacties Link kopieren
Owww science wat heerlijk liefde in je leven, maar ook veel om over na te denken.

Gelukkig wensmama!!

Ik blijf nog even voor je duimen angelaloes.
Wensmama, fijn zeg!!!
Science, leuk maar snap hoe verwarrend het is.
angelaloes, wanneer mag je testen? duimen!
Hailie, ik snap je hoor.... bij mij worden de krampen nu ook minder... alles gaat door mn hoofd... innesteling etc... ik bedenk gewoon dat mn lichaam nu gewend is aan de hormonen haha!
Alle reacties Link kopieren
http://nl.tinypic.com/r/2wez6fm/9

11 dagen na pregnyl zit t weer nog steeds in Mn lijf vermoed ik. Wel is ie nog niet zo donker geweest met pregnyl op dag 11. T is 9 dagen na iui dag van iui niet meegeteld
Alle reacties Link kopieren
Spannend angelaloes! Lastig nu weet je eigenlijk nog niets 😬 morgen kijken of het donkerder of lichter wordt? Of wacht je nu verder af?
Alle reacties Link kopieren
Verstand zegt afwachten maar ik ken mezelf langer...
Spannend Angelaloes, ik ga voor je duimen!

Wensmama, wat fijn dat je piek vandaag pas is geweest!! Wat een opluchting zal dat zijn 🙂
Alle reacties Link kopieren
Wensmama wat fijn!!! Succes morgen.
Angela wat spannend zeg, ja afwachten is zooo lastig hè.
Globe goeie, onze lichamen zijn gewend aan de hormonen:)
Alle reacties Link kopieren
Wensmama, dat is een opluchting inderdaad, hopelijk is het raak deze keer!

Hailie en Globe, nog een week, zal wel lang duren, vond ik in elk geval altijd wel...en nu misschien extra spannend omdat het een soort van nieuwe start is?

Angela, ik hoop dat het streepje dikker wordt. Het is wel nog erg vroeg en vorige keer testte je ook nog lang positief door pregnyl toch? Hopelijk kan je nog even afwachten, sterkte met de laatste dagen tot NOD!

Science, wat leuk voor je! Ben benieuwd of je nu toch anders in het proces staat? Wil je wel "gewoon" door? Of toch even pauze om je volledig in de liefde te wentelen? ;-)

Ik krijg donderdag mijn eerste echo, ben dan iets over de 7 weken, heel spannend....
Spannend Nora, zo’n eerste echo!

Voor mij is de spanning eraf voor deze ronde, ben net van het bankje af gekukeld... :-[

Had tot donderdag wel een goed gevoel, maar alle “symptomen” die ik voelde, waren vanaf vrijdag eigenlijk bijna helemaal verdwenen. Gisteren begon de rugpijn, wat bij mij meestal een aankondiging is van mn menstruatie.

Zou mooi geweest zijn als het meteen gelukt was, maar goed dit was nog maar de eerste ronde, dus ik ga vol goede moed door naar ronde 2. Ik blijf gewoon verder duimen voor de rest!
Alle reacties Link kopieren
Oh wat balen koolmees! Even zwelgen vandaag 😘
Koolmees, he wat balen!! iig extra lief vr jezelf zijn vandaag!
Wensmama, hoe is het vandaag gegaan?
Nora, wat spannend zeg! Ben zoooo beniwued!!

Ja dat laatste weekje is echt killing. Vooral omdat je steeds bezig bent de symptomen te verklaren (oh is niks, zal wel medicijnen zijn ect) maar de hoop toch wel steeds meer word. We zullen zien.
Hailie, zie nu pas dat ik geen reactie gaf op de overige eitjes maar dat is wel balen :( Maar goed we gaan natuurlijk uit van een plakker ;) Wanneer mocht jij nou testen?
Alle reacties Link kopieren
Koolmees wat bale zeg. Had inderdaad mooi geweest als het in 1x gelukt was. Nora, wat ontzettend spannend zeg. Ben ook heel erg benieuwd:)
Globe zooooo spannend. Je kan jezelf helemaal gek maken hè.
Hier gaat het klote...gisteravond kreeg ik ineens heel erge buikkramp, ongesteldheidskramp, en vandaag ben ik ongesteld geworden. Niet heel erg vloeiend maar toch. En heb nog steeds behoorlijke buikpijn. Nu lees ik zoveel verhalen van vrouwen die precies hetzelfde hadden en toch zwanger bleken maar ik vrees het ergste. Sowieso moet ik test doen maar dat is pas zaterdag. En inderdaad Globe, de resterende bevruchte eitjes waren niet goed genoeg om in te vriezen :(
Alle reacties Link kopieren
Oh Hailie, dat zou balen zijn als het echt je menstruatie is! Wel erg vroeg dus?
ik duim nog even verder.

Koolmees, vervelend voor je!
Oh nee Hailie, wat naar voor je! Ik hoop zo voor je dat het niet doorzet... 😔 heeft het te maken met de soort behandeling of de hormonen dat je sowieso een test moet doen?
Hailie, dat is balen zeg....maar blijf toch nog even voor je duimen hoor, je weet maar nooit.
En ook echt balen van die andere 4. Waarom zit t nou niet gewoon eens mee!!

Truelove, schuimecho al gehad? Ik heb m wel gehad bij Mck. Valt reuze mee. Schijnt echt een stuk minder heftig te zijn dan hsg. En ook hierbij gaven ze aan dat de poging erna de kans groter kan zijn omdat alles dan “doorgespoeld” is. Heb er zelf helaas niks van gemerkt de poging erna.

Globe, spannend nog even!

Alle andere wachters, succes nog even en hopen op positieve testen!

Hier vandaag ongesteld geworden. Dus na twee rondes overgeslagen te hebben, zal ik over een week of 3 hopelijk ook weer aansluiten op de wachtbank. Ja helaas.....ik moet altijd ff geduld hebben voor mijn eisprong. Meestal pas rond dag 23........

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven