Kind in je uppie - deel 8
zondag 26 november 2017 om 21:09
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | iui augustus 2017 |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Maris86 | 32 | Reinier de Graaf | mei 2018 | mrt 2019 | |
NoraRecaptcha | 38 | okt 2017 IUI/KID | juni 2019 | 2e kindje, mk in jan, mei & juli 2018 | |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Eeffie1 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017 | oktober 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? |

2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
vrijdag 12 oktober 2018 om 16:21
Truelove, heel jammer dat het geen drie keer scheepsrecht was. Volgende keer hopelijk raak!
Globe, hopelijk werken de extra hormonen en groeien de eitjes wat harder.
Linn, gefeliciteerd! Wat een mooi bericht
De tabel kan sowieso wel weer eens ge-update worden, er staan ook een aantal medeschrijvers niet in. Dus als ik vanavond tijd heb wil ik wel even knutselen aan de tabel. Zet even dikgedrukt de info neer die je erin wil dan neem ik dat meteen mee.
Globe, hopelijk werken de extra hormonen en groeien de eitjes wat harder.
Linn, gefeliciteerd! Wat een mooi bericht

De tabel kan sowieso wel weer eens ge-update worden, er staan ook een aantal medeschrijvers niet in. Dus als ik vanavond tijd heb wil ik wel even knutselen aan de tabel. Zet even dikgedrukt de info neer die je erin wil dan neem ik dat meteen mee.
vrijdag 12 oktober 2018 om 16:59
zaterdag 13 oktober 2018 om 10:07
@Linnie, wow wat een geweldig nieuws. Van harte gefeliciteerd.
@True, voor jou helaas nog niet, wat klote. Het goede nieuws van lin geeft denk ik wel hoop. Knuf!!
@lee, ja het is echt een achtbaan hè. Hoe is het gegaan gisteren?
@Angela, ik hoop dat ze alles afkunnen blazen.
@Globe, ik weet hoe je je voelt en ik hoop echt voor je dat je eitjes doorgroeien. Bij mijn 1e echo was het ook zeer teleurstellend en uiteindelijk waren het er toch 6 bleek na nog wat dagen door spuiten en nog 2x een echo. Dus dat viel alles mee en achteraf had ik me niet zo klote hoeven voelen na echo nr.1. Duim voor jou en jouw eitjes!!
Uiteindelijk hadden ze bij mij na de punctie 5 eitjes over. Gisteren kreeg ik het goede nieuws dat ze ook alle 5 bevrucht waren. Vanmiddag wordt er 1 teruggeplaatst. En dan maar heel hard hopen en duimen dat die blijft plakken. En dat de overige 4 goed genoeg zijn om ingevroren te worden. Dat hoor ik dan weer maandag.
@True, voor jou helaas nog niet, wat klote. Het goede nieuws van lin geeft denk ik wel hoop. Knuf!!
@lee, ja het is echt een achtbaan hè. Hoe is het gegaan gisteren?
@Angela, ik hoop dat ze alles afkunnen blazen.
@Globe, ik weet hoe je je voelt en ik hoop echt voor je dat je eitjes doorgroeien. Bij mijn 1e echo was het ook zeer teleurstellend en uiteindelijk waren het er toch 6 bleek na nog wat dagen door spuiten en nog 2x een echo. Dus dat viel alles mee en achteraf had ik me niet zo klote hoeven voelen na echo nr.1. Duim voor jou en jouw eitjes!!
Uiteindelijk hadden ze bij mij na de punctie 5 eitjes over. Gisteren kreeg ik het goede nieuws dat ze ook alle 5 bevrucht waren. Vanmiddag wordt er 1 teruggeplaatst. En dan maar heel hard hopen en duimen dat die blijft plakken. En dat de overige 4 goed genoeg zijn om ingevroren te worden. Dat hoor ik dan weer maandag.
zaterdag 13 oktober 2018 om 13:39
Wauw Hallie!! Dat is goed nieuws! Op naar een plakker! Ik heb de koelkast vol, een schema mee, tabletten liggen klaar en nu is het wachten. Ben begonnen met de pil dus in november gaat het gebeuren.
Viel bij jou de punctie nu mee of tegen? Ik zie daar zo tegenop... Maar goed. Ik kom je achterna, ik hoop dat we geen bankje gaan delen
Toi toi toi
Viel bij jou de punctie nu mee of tegen? Ik zie daar zo tegenop... Maar goed. Ik kom je achterna, ik hoop dat we geen bankje gaan delen

zaterdag 13 oktober 2018 om 20:58
Lee wat spannend. Volgende fase van dit traject. Ik vond de punctie echt meevallen. Het is geen pretje maar door de morfine is het scherpe pijn randje er echt af en het gaat ook echt snel. En de rest van de dag op de bank met een dekentje, netflix en alles binnen handbereik;) ik hoop dat je kan proberen er niet teveel tegen op te zien.
Nou ik heb mijn embryotranser gehad, best apart want je kijkt mee op het schermje. Ik vind het heel raar te bedenken dat ik nu gewoon zwanger ben. En keihard hopen dat die blijft zitten. Na de transfer ben ik gelijk gaan high winen met vriendinnen haha. Die afspraak stond al.Moet zeggen dat 0.0 wijn niet eens zo slecht smaakt
)
Ik wens iedereen weer heel veel succes sterkte. Dikke knuffel.
Nou ik heb mijn embryotranser gehad, best apart want je kijkt mee op het schermje. Ik vind het heel raar te bedenken dat ik nu gewoon zwanger ben. En keihard hopen dat die blijft zitten. Na de transfer ben ik gelijk gaan high winen met vriendinnen haha. Die afspraak stond al.Moet zeggen dat 0.0 wijn niet eens zo slecht smaakt

Ik wens iedereen weer heel veel succes sterkte. Dikke knuffel.
zaterdag 13 oktober 2018 om 22:05
Wat fijn Lee dat je weer kan beginnen! Zeker ook heel spannend, maar fijndan weer om hier er ervaringen van anderen te horen.
Hailee, zoo spannend! Hoop dat de embryo een goed plekje vindt en zich goed innesteld
Angelaloes, hopelijk deze laatste IUI geluk !
mag je eigenlijk zelf kiezen voor icsi i.p.v. ivf?
Nora, wil je mij ook in de lijst zetten:
Truelove79, 39 jaar, start IUI mei 2018, MCK Leiderdorp
Dank je
Hailee, zoo spannend! Hoop dat de embryo een goed plekje vindt en zich goed innesteld
Angelaloes, hopelijk deze laatste IUI geluk !
Nora, wil je mij ook in de lijst zetten:
Truelove79, 39 jaar, start IUI mei 2018, MCK Leiderdorp
Dank je
zondag 14 oktober 2018 om 10:13
Nora bedankt voor het aanpassen van de tabel.
True, of je zelf kan kiezen Ifv of icsi is per kliniek weer wisselend. Bij het MCK Leiderdorp kun je niet kiezen. In ieder geval niet als je een donor van de kliniek hebt. Wat ik overigens niet wist van tevoren. Zij doen alleen icsi bij stellen waarvan de man verminderde zaad heeft. Bij een kliniek donor is het zaad goed en willen ze zoveel mogelijk de "natuur haar gang laten gaan".
True, of je zelf kan kiezen Ifv of icsi is per kliniek weer wisselend. Bij het MCK Leiderdorp kun je niet kiezen. In ieder geval niet als je een donor van de kliniek hebt. Wat ik overigens niet wist van tevoren. Zij doen alleen icsi bij stellen waarvan de man verminderde zaad heeft. Bij een kliniek donor is het zaad goed en willen ze zoveel mogelijk de "natuur haar gang laten gaan".
zondag 14 oktober 2018 om 14:51
Ik vind het enerzijds vrij pittig, maar ook wel superfijn!
Heel veel ervaring heb ik niet te delen eigenlijk. Ik wilde al jaren graag een kindje (ben 31), maar kwam de juiste partner niet tegen. Zoontje is er gekomen met instemming van zijn biologische vader, maar die wil verder geen contact met mij of zoontje.
Als hij ouder is, mag ik hem wel vertellen wie zijn vader is, maar de man in kwestie wil verder nergens bij worden betrokken. En dat vind ik prima.
Heel veel ervaring heb ik niet te delen eigenlijk. Ik wilde al jaren graag een kindje (ben 31), maar kwam de juiste partner niet tegen. Zoontje is er gekomen met instemming van zijn biologische vader, maar die wil verder geen contact met mij of zoontje.
Als hij ouder is, mag ik hem wel vertellen wie zijn vader is, maar de man in kwestie wil verder nergens bij worden betrokken. En dat vind ik prima.
zondag 14 oktober 2018 om 15:06
Gefeliciteerd!!!linnie_1983 schreef: ↑12-10-2018 14:48Hoi allemaal,
Ik wil jullie even laten weten dat het eindelijk gelukt is! Met de 2e terugplaatsing van mijn cryo was het raak. Vandaag mijn eerste echo gehad en ben nu 7 weken en 1 dag zwanger. Alles was goed en ik zag het hartje kloppen!
Wilt iemand mij in de tabel verplaatsen? Ik ben mei 2019 uitgerekend
Groetjes Linda
Succes voor degenen die aan het wachten zijn.
Bij mij is poging twee nu aan de gang. Woensdag moet ik ongesteld worden en ik voel dat het eraan komt. Sowieso is mijn menstruatie deze twee keer anders. Vier dagen vóór de menstruatie al bruin spotting. Veel meer krampen in de dagen ervoor. Hebben jullie dat ook?
zondag 14 oktober 2018 om 17:53
Hoi Wensmama.
Dat schoot mij vorige maand ook door het hoofd. Maar toen werd ik op dag 28 ongesteld. Zoals ik dat altijd word op dag 28. Dus daar ga ik nu ook vanuit.
Vorige maand begon de bruine afscheiding 3 dagen van te voren. Deze maand op zelfs 4. Plus de krampen, constant, die precies zo zijn als ik ongesteld moet worden.
Het verschil met al mijn andere menstruaties, is de afscheiding en de krampen zo 'heftig'. Zou het kunnen dat dit bij beide keren een innesteling was die niet lukte?
Dat schoot mij vorige maand ook door het hoofd. Maar toen werd ik op dag 28 ongesteld. Zoals ik dat altijd word op dag 28. Dus daar ga ik nu ook vanuit.
Vorige maand begon de bruine afscheiding 3 dagen van te voren. Deze maand op zelfs 4. Plus de krampen, constant, die precies zo zijn als ik ongesteld moet worden.
Het verschil met al mijn andere menstruaties, is de afscheiding en de krampen zo 'heftig'. Zou het kunnen dat dit bij beide keren een innesteling was die niet lukte?

zondag 14 oktober 2018 om 18:55
@Hailie, wat fijn dat er zoveel bevrucht zijn! Thanx voor je oppepper! Maar helaas heeft het behandelplan niet het gewenste effect gehad......
ondanks het verhogen vd hormonen zijn er maar twee goede eitjes (iedere stok 1) De icsi voortsetten zou dus zonde zijn van mijn poging (verzekering) en is de beste oplossing om over te gaan naar de ouwe vertrouwde iui( met een verhoogde kans op meerlingen). Dus morgenvroeg sluit ik aan op het bankje. Ondanks dat moet ik wel qua medicijnen het icsi traject afmaken.
Echt een teleurstelling maar goed.... Dit was dus niet het juiste behandelplan....
We hebben een druk bankje zie ik... Angeloes...Hailie...apestaartje.... wie nog meer???
ondanks het verhogen vd hormonen zijn er maar twee goede eitjes (iedere stok 1) De icsi voortsetten zou dus zonde zijn van mijn poging (verzekering) en is de beste oplossing om over te gaan naar de ouwe vertrouwde iui( met een verhoogde kans op meerlingen). Dus morgenvroeg sluit ik aan op het bankje. Ondanks dat moet ik wel qua medicijnen het icsi traject afmaken.
Echt een teleurstelling maar goed.... Dit was dus niet het juiste behandelplan....
We hebben een druk bankje zie ik... Angeloes...Hailie...apestaartje.... wie nog meer???

zondag 14 oktober 2018 om 20:43
Hoi dames,
Sinds enige tijd lees ik mee hier op het forum, het lijkt me leuk om ook af en toe mee te schrijven.
Ik ben 36 en heb vorig jaar besloten om mijn kinderwens te verwezenlijken. Hopelijk gaat dit inderdaad lukken! Ik heb een donor van Cryos uitgezocht (vond dat nog best lastig!) en ik heb afgelopen week mijn eerste IUI poging gehad. Mag ik ook meteen aanschuiven op jullie wachtbankje?
Misschien nog veel te vroeg om er iets over te kunnen zeggen, maar ik heb er eigenlijk wel een goed gevoel over. Maar ook voor mij zit er niks anders op dan af te wachten.
Helaas heb ik gelezen dat het bij lang niet iedereen van een leien dakje gaat... Verdrietig om te lezen. Hopelijk heeft de toekomst voor ons allemaal een klein wondertje in petto!
Voor de zwangere dames: van harte gefeliciteerd! Deze positieve berichten geven moed
Sinds enige tijd lees ik mee hier op het forum, het lijkt me leuk om ook af en toe mee te schrijven.
Ik ben 36 en heb vorig jaar besloten om mijn kinderwens te verwezenlijken. Hopelijk gaat dit inderdaad lukken! Ik heb een donor van Cryos uitgezocht (vond dat nog best lastig!) en ik heb afgelopen week mijn eerste IUI poging gehad. Mag ik ook meteen aanschuiven op jullie wachtbankje?
Misschien nog veel te vroeg om er iets over te kunnen zeggen, maar ik heb er eigenlijk wel een goed gevoel over. Maar ook voor mij zit er niks anders op dan af te wachten.
Helaas heb ik gelezen dat het bij lang niet iedereen van een leien dakje gaat... Verdrietig om te lezen. Hopelijk heeft de toekomst voor ons allemaal een klein wondertje in petto!
Voor de zwangere dames: van harte gefeliciteerd! Deze positieve berichten geven moed

anoniem_64b64d8a41997 wijzigde dit bericht op 14-10-2018 23:17
0.35% gewijzigd

maandag 15 oktober 2018 om 09:23
Is het heel erg als ik nee zeg? Ik hoef niet perse in de tabel. Vind het al heel wat dat ik zo open ben op een openbaar forum (voor mijn doen is dat heel wat).