Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
uppies schreef:
13-10-2018 14:28
Heb de tabel geüpdate, wil jij Lee er ook in? Laat het even weten met vette of CAPSletters, dan zet ik je erin.
Is het heel erg als ik nee zeg? Ik hoef niet perse in de tabel. Vind het al heel wat dat ik zo open ben op een openbaar forum (voor mijn doen is dat heel wat).
Jammer Globe, maar wellicht is het raak en hoef je helemaal niet meer. Fingers crossed!!
Natuurlijk hoef je niet in een tabel @Lee! Geen probleem :)
Jeetje wat een berichten allemaal! Even flink moeten bij lezen.
@ Nora, gaat alles nog steeds goed? Volgens mij komt het moment dat je de eerste echo gaat plannen steeds dichterbij. Duim zo voor je!
@ Science, een late reactie, maar jeetje wat bizar van je rietje dat verdwenen was! Gelukkig dat het uiteindelijk nog gevonden is. Ook al is het voor deze ronde niet meer bruikbaar. Wel onwijs leuk dat je date zo leuk is. Heb je inmiddels al een 4e (of was het 5e) date gehad?
@ Globe, wat verdrietig dat het niet het gewenste aantal eitjes als resultaat had. Ga voor je duimen voor een plakker (of twee) met IUI deze ronde.
@ Hailie, oh wat spannend allemaal! Wanneer mag je na een terugplaatsing testen? Geen idee hoelang daar tussen moet zitten voordat je mag testen. Maar je zult vast en zeker de uren en dagen aftellen.
@ True, wat jammer dat het deze keer niet is gelukt. Ik hoop dat je je weer kunt opladen voor de 4e IUI en duimen dat dat een plakker wordt!
@ Linne, YES! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoe voel je je?
@ Angelaloes, jeetje de 11e keer alweer, ga heel erg voor je duimen dat dit een plakker is en de volgende stap niet nodig!
@ Lee, succes!
@ Cupcake en Koolmees, welkom!

Bij mij gaat het wel ok, ik ben verplicht aan het 'genieten' van een lekker wijntje, want zolang mijn hcg nog niet uit mijn lichaam is, geen eisprong en dus ook geen poging. Wellicht wordt me sowieso aangeraden om een ronde over te slaan. Maar ja, eerst maar eens terug naar een hcg waarde van 0. Mijn bloed is vanmorgen geprikt en aan het einde van de middag wordt ik gebeld met de uitslag. Hoop zo dat het is afgenomen! Merk wel dat ik een beetje ongeduldig wordt en graag weer verder wil.
Yes, hcg gedaald naar 9,4! Volgende week nog 1 keer prikken, maar ze verwacht dat het dan helemaal weg is.
Globe wat vind ik dit super teleurgestellend voor je. Jeetje zeg...al die weken spuiten en het bericht dat je 24 follikels hebt. Dan verwacht je toch wel beter nieuws. Ik hoop dat je je er overheen hebt kunnen zetten.
En vanmorgen dus IUI. Wel spannend, zeker omdat de kans op een meerling nu best groot is. Is het wel goed gegaan verder?
@dream ja echt heel erg spannend. 2 weken na terugplaatsing testen dus....afwachten maar weer. Fijn dat je hcg gedaald is en dat je weer bijna kan beginnen...yesss!
@lee vooral doen wat goed voelt ;)
Thanx!

Ik zit iig weer op het bankje! En er zat niks anders op dan een andere mindset! Nummer 9 moet nu toch wel een plakker zijn :cheer2:

Fijn nieuws Dream2! Wanneer mag je weer aan de slag?
Hailie: Hoe voe jij je zo na de terugplaatsing?

Hoe is het met de rest op de bank?
Spannend Globe, en wat knap dat je je mindset zo hebt weten om te zetten.

Ik moet morgen even met de kliniek bellen, dit was hcg prikken via het ziekenhuis. Dus morgen even overleggen wanneer ik weer mag beginnen. Vooral heel blij dat het nu weer enigszins in zicht is dat ik mag beginnen. Benieuwd wat ze zeggen om meteen door te gaan na miskraam of aanraden eerst een maand te wachten. Iemand ervaring mee?
Hoi Dream, ik heb drie miskramen gehad, maar nooit zo heel ver (max 6 weken), en toen is HCG niet gemeten. Voelde me totaal niet zwanger meer, en heb toen gewoon weer mijn ei gezocht na 12 dagen, maar die kwam uiteindelijk pas na 24 dagen. Niet zwanger geworden toen trouwens.
Fijn Globe. Ik hoop het voor je!
Spannend, Globe! Hopelijk is het een plakker (of twee :-) )
Globe wat super knap van je dat je zo je mindset zo hebt omgezet! En jaaaaaa het wordt gewoon een plakker.
Ik voel me opzich naast wat zenuwen prima hoor. Maar voel wel van alles ik mijn buik. Van ongesteldheid krampen tot lichte steken. Maargoed, er is natuurlijk nogal 'gerommeld' daar dus dat zal wel normaal zijn. Ga ik maar vanuit.
Nou weet je... denk dat blijven hangen totaal niet goed is voor deze poging.... want he... ik zit wel weer gewoon op het bankje :)

UHm heb je ook de ustrogestan? Want die kan alle kwaaltjes nadoen ;)
Globe daar heb je helemaal gelijk in. Goed en fijn dat je het van de positieve kant kan bekijken. We gaan voor een plakker deze ronde :cheer2:
O ik slik duphaston, daar kunnen de kwaaltjes ook vandaan komen, goeie daar heb ik helemaal niet over nagedacht.
Lange leve de hormonen hahaha!
Hoe is het met iedereen?
Ik heb zondag weer de eerste echo en verwacht eind volgende week IUI 4.
Deze week telefonisch evaluatie gehad, nog steeds geen reden om te denken dat er iets mis is. Maar ik heb wel info gevraagd over vervolgonderzoeken. Heeft iemand wel eens een schuimecho gehad?
@true, schuimecho? Nog nooit van gehoord.... Succes met de echo...spannend weer!

Hier ongeduldig op het bankje... alle symptomen die er zijn voel ik maar ja medicijnen ...

Hoe is het met de rest?
Truelove, is zo’n schuimecho hetzelfde als een HSG of zeg ik dan iets geks? Spannend dat je volgende week weer een IUI hebt!

Wat lastig Globe en Hailie, dat die medicijnen dezelfde symptomen kunnen veroorzaken... Om gek van te worden lijkt me!

Ik heb op zich nog steeds wel het gevoel dat het raak is, maar de lichte krampen in mijn liezen die ik vanaf dag 2 DPO (?) heb gehad, zijn sinds gisteren wel minder geworden. Verder heb ik sinds deze week last van obstipatie en af en toe hoofdpijn en opvliegers :-$ Normaal heb ik hier nooit last van, maar ja, op het wachtbankje lijkt elk ongemak een symptoom...

Maandag is mijn NOD, maar op advies van de kliniek ga ik pas woensdag testen (16 DPO). Spannend! Wanneer kunnen de anderen op het wachtbankje gaan testen?
Koolmees, advies bij mijn kliniek is ook dag 16. voor mij duurt dat dus nog veeeeeel te lang hhahahah! zit pas in week 1.

Gek he die symptomen, elke cyclus lijken ze zooooo erg hahah!

Oh en bij schuimecho moest ik ook even aan de hsg denken... en wat ik lees op google komt t ook dicht in de buurt maar stuk liever zeg maar!
Met de hsg zijn een aantal hier wel bekend ! Ik oa bij mij was die pijnlijk en zat er wrs ook een blokkade waardoor er een hoge druk ontstond.
Wat kun je jezelf gek maken tijdens die wachtweken hè?

Ik snap er niks meer van. Zit vandaag op dag 8 en ben gisteren al begonnen met ovulatietesten omdat ik hem vorige maand gemist heb. Gisteren al een vrij donker streepje en vanochtend bijna net zo donker als het controlestreepje. Vanmiddag met clearblue getest omdat ik zo'n smiley wel handig vind. Bijna niks meer te zien! (Had de test uit de houder gehaald toen hij negatief aangaf). Dus ook geprobeerd met een andere test, die ik gisteren en vanochtend gebruikt had, óók bijna geen streepje meer.
Ik kon niet meer bellen, dus heb een berichtje gestuurd met alle foto's erbij die ik altijd maak om de streepjes te vergelijken, krijg ik terug dat ze denken dat er nog geen positieve ovulatietest geweest is. Maar ze zijn van donker naar bijna onzichtbaar gegaan en ik dacht vanmiddag ook mijn eisprong te voelen. Ik ben wel van plan om morgen voor de iui te gaan, maar wat zouden jullie doen?
Spannend koolmees en globe! Mijn lichaam geeft ook elke ronde weer nieuwe symptomen 😉 helaas toch echt wachten.. hopelijk wat afleiding en gaat de tijd snel!

Ik heb alle info van mck gelezen en de schuimecho lijkt wat minder pijnlijk te zijn. Bij HSG wordt er met hogere druk gewerkt en een andere vloeistof. Er wordt op fora alleen wel is gezegd dat je daarna meer kans maakt op een zwangerschap en ik vroeg me af of dit ook bij de schuimecho zo is. Denk er over om dit toch te laten doen om een blokkade uit te sluiten.
Zo’n hsg klinkt best pijnlijk. Hopelijk is zo’n schuimecho beter te doen.

Ik zie dat jij bij Nij Geertgen bent, Globe. Zelf ga ik naar Nij Barrahûs. Ze zullen inderdaad wel dezelfde richtlijnen hebben denk ik. Zou best kunnen dat ik voor woensdag al een keer ga testen hoor! Heb zelf nog geen testen in huis gehaald, maar volgens mij heb ik nog ergens één liggen die ik bij een bestelling ov testen kreeg. We zullen zien of ik het tot woensdag vol kan houden haha!
Wat lastig Wensmama! Ik gebruik ook de roze CB testen, en bij mij zie ik ook nooit een donkere streep, zelfs niet als ik wel een positieve test heb. Ik heb wel een hele korte LH piek volgens mij, ik weet niet of dat invloed daarop heeft. Volgens mij heb ik na een positieve test ook binnen 24 uur mn eisprong, dus ik was blij dat ik ‘s ochtends positief testte ipv ‘s avonds, want dan zou de IUI ruim 36 uur na de positieve test zijn.

Zelf zou ik liever de IUI voor mn eisprong hebben dan erna, maar je moet vooral naar je eigen gevoel luisteren denk ik (cliché, ik weet het...)
Wensmama ik zou als ik jou was vragen of er een echo gemaakt kan worden morgen.
Hopelijk is je piek nog niet geweest!
Ik heb 2 maanden geleden ook Mn piek gemist en nu krijg ik steeds echo’s om te kijken hoe de follikels erbij staan en wanneer groot genoeg ovitrelle, zo kan ik hem niet weer missen.
Wensmama: lastig zeg! Ik zou idd bellen en om een echo vragen (smorgens al zodat ze ook t zaad nog niet hebben ontdooid...zou zonde zijn) Duurt dan alleen wat langer als je een behandeling krijgt (bij geertgen iig)

Koolmees, bij mij is t nooit tot dag 16 gekomen dus nooit echt een test gedaan behalve een keer omdat mn mn cyclus zo raar op gang kwam en mn hoofd rare bruggetjes maakte naar ...zou het dan toch. Heb er ook een aantal in huis dus hahaha!

Truelove, ja dat zag ik ook nergens staan... misschien te nieuw om daar al echt uitspraken over te doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven