Kind in je uppie - deel 8
zondag 26 november 2017 om 21:09
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | iui augustus 2017 |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Maris86 | 32 | Reinier de Graaf | mei 2018 | mrt 2019 | |
NoraRecaptcha | 38 | okt 2017 IUI/KID | juni 2019 | 2e kindje, mk in jan, mei & juli 2018 | |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Eeffie1 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017 | oktober 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? |

2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd

maandag 17 december 2018 om 12:50

maandag 17 december 2018 om 19:00
Plien en Globe, succes!
Eeffie, hoe is het met jou?
En de andere wachtbankers?
Ik heb een heel fijn weekend gehad gelukkig, alhoewel ik wel langer ongesteld ben dan anders. Geen idee of dat door IUI komt, Maar heb dit weekend lekker wijn gedronken, carpaccio gegeten, en dat ga ik komende weken ook doen. Alhoewel ik ook hoop af te vallen (haha in de kersttijd). Ideaal gezien nog 5 kg eraf. Mocht ik zwanger raken dan zin die er alvast af zeg maar (is de hoop).
Vandaag even bij Cryos gekeken naar de beschikbaarheid van mijn donor, en tot mijn grote schik zag ik dat de MOT die ik gebruik nog maar 2 samples had. Dus gelijk gereserveerd, Die staan klaar voor januari en februari. Hopelijk werkt 1 van deze want anders door naar de duurdere of een andere donor zoeken. Gelukkig vrijdag loon, met eindejaarsuitkering, die komt goed van pas
Ik ga maar niet tellen hoeveel geld ik al kwijt ben hieraan. Beste pittig.
ondertussen nog steeds op roze wolk, al weet hij nog steeds niet helemaal hoe hij er in zal staan mocht ik zwanger worden. best lastig dus, want ik ben verdrietig over mislukte poging, maar hij stiekem opgelucht dat het nu nog even niet aan de orde is. Maar goed, die brug gaan e over als het zover is. Nu eerst lekker sporten.
Eeffie, hoe is het met jou?
En de andere wachtbankers?
Ik heb een heel fijn weekend gehad gelukkig, alhoewel ik wel langer ongesteld ben dan anders. Geen idee of dat door IUI komt, Maar heb dit weekend lekker wijn gedronken, carpaccio gegeten, en dat ga ik komende weken ook doen. Alhoewel ik ook hoop af te vallen (haha in de kersttijd). Ideaal gezien nog 5 kg eraf. Mocht ik zwanger raken dan zin die er alvast af zeg maar (is de hoop).
Vandaag even bij Cryos gekeken naar de beschikbaarheid van mijn donor, en tot mijn grote schik zag ik dat de MOT die ik gebruik nog maar 2 samples had. Dus gelijk gereserveerd, Die staan klaar voor januari en februari. Hopelijk werkt 1 van deze want anders door naar de duurdere of een andere donor zoeken. Gelukkig vrijdag loon, met eindejaarsuitkering, die komt goed van pas

ondertussen nog steeds op roze wolk, al weet hij nog steeds niet helemaal hoe hij er in zal staan mocht ik zwanger worden. best lastig dus, want ik ben verdrietig over mislukte poging, maar hij stiekem opgelucht dat het nu nog even niet aan de orde is. Maar goed, die brug gaan e over als het zover is. Nu eerst lekker sporten.
dinsdag 18 december 2018 om 09:11
Ook hier lijkt de tweede poging IUI mislukt. Voorbije zondag twee weken geleden had ik de inseminatie gehad, maar zonder duidelijke eisprong op echo. Maar aangezien ik de dag ervoor Pregnyl had gekregen, werd die wel verwacht.
Tot nu gewacht en geen menstruatie. Dus vandaag met een beetje hoop getest, maar die is negatief
Dus gewoon verder menstruatie afwachten...
Tot nu gewacht en geen menstruatie. Dus vandaag met een beetje hoop getest, maar die is negatief
Dus gewoon verder menstruatie afwachten...

dinsdag 18 december 2018 om 13:43
dinsdag 18 december 2018 om 15:27
@thilly toch nog even afwachten of de menstruatie doorzet en anders overmorgen nog een keer testen. Rottijd is dit, die onzekerheid.. Je blijft toch hoop houden tot de rode hel begint he?
@globe https://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn- ... chap-.aspx en daarnaast gebruik ik mama tabletten compleet met visolie
@globe https://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn- ... chap-.aspx en daarnaast gebruik ik mama tabletten compleet met visolie
dinsdag 18 december 2018 om 17:22
Balen Thilly!
Globe, ik laat drank ook staan. Maar dat deed ik ook rond de punctie.
Drink sowieso veel minder vaak sinds ik met het traject bezig ben.
Verder eet ik geen rauwe vis, maar ben ik verder niet zo heel precies.... Dus een biefstuk medium doorbakken of een ei met vloeibaar eigeel eet ik gewoon hoor.
Globe, doe jij verder nog iets na de TP?
Ik slik ook vitaminepillen (ipv alleen foliumzuur). Ik gebruik die van vitakruid mama. Verder niets. Las iets over: geen hakken, voeten warm houden, tarwekiemolie, granaatappelsap etc. Maar dat doe ik allemaal niet. Mijn voeten zijn standaard koud, haha.

Globe, ik laat drank ook staan. Maar dat deed ik ook rond de punctie.
Drink sowieso veel minder vaak sinds ik met het traject bezig ben.
Verder eet ik geen rauwe vis, maar ben ik verder niet zo heel precies.... Dus een biefstuk medium doorbakken of een ei met vloeibaar eigeel eet ik gewoon hoor.
Globe, doe jij verder nog iets na de TP?
Ik slik ook vitaminepillen (ipv alleen foliumzuur). Ik gebruik die van vitakruid mama. Verder niets. Las iets over: geen hakken, voeten warm houden, tarwekiemolie, granaatappelsap etc. Maar dat doe ik allemaal niet. Mijn voeten zijn standaard koud, haha.

dinsdag 18 december 2018 om 19:28
Science, goed om te lezen dat het zo goed gaat op je roze wolk. Je klinkt in ieder geval helemaal happy ondanks dat t ook best lastig is (of kan worden).
Thilly, hoop voor je dat t niet doorzet en dat die positieve test alsnog komt.
Spannend weer Plien! Ik duim met je mee!
Globe zit jij ook nog in de wacht?
Hier gaat t goed hoor. Zondag Iui gehad dus nu weer afwachten.
Hoop dat de timing goed was. Zaterdagochtend positieve ovulatietest dus zondag iui. Maar (vraag me niet waarom) zondagavond nog een testje gedaan en die was ook nog positief (maandagochtend niet meer). Beetje bang dat iui te vroeg was. Echt in dit traject ga je overal aan twijfelen.
Houdt ook mn temperatuur bij en die was vanochtend nog niet gestegen.
Ach we gaan t weer meemaken......
Thilly, hoop voor je dat t niet doorzet en dat die positieve test alsnog komt.
Spannend weer Plien! Ik duim met je mee!
Globe zit jij ook nog in de wacht?
Hier gaat t goed hoor. Zondag Iui gehad dus nu weer afwachten.
Hoop dat de timing goed was. Zaterdagochtend positieve ovulatietest dus zondag iui. Maar (vraag me niet waarom) zondagavond nog een testje gedaan en die was ook nog positief (maandagochtend niet meer). Beetje bang dat iui te vroeg was. Echt in dit traject ga je overal aan twijfelen.
Houdt ook mn temperatuur bij en die was vanochtend nog niet gestegen.
Ach we gaan t weer meemaken......
dinsdag 18 december 2018 om 19:34
Science, vervelend hè als je donor uitverkocht raakt. Ik heb ook al een keer moeten wisselen. En die kosten pfff..
Verwarrende de tijd zo met je nieuwe liefde, maar komt tijd komt raad!
Thilly, sterkte! Een klein kansje nog ,aangezien je menstruatie niet begonnen is..?!
Tijdens de wachtweken probeer ik al alles te laten wat ook niet mag als je zwanger bent. Ik slik foliumzuur en vitamine D. En ga naar acupuntuur.
Dat koude voeten verhaal is best interessant hoor ( vind ik) , dit heeft te maken met ‘koude baarmoeder’ En komt in veel culturen naar voren! En heel eerlijk ik eet wel meer granaatapitjes dan voorheen ..
Verwarrende de tijd zo met je nieuwe liefde, maar komt tijd komt raad!
Thilly, sterkte! Een klein kansje nog ,aangezien je menstruatie niet begonnen is..?!
Tijdens de wachtweken probeer ik al alles te laten wat ook niet mag als je zwanger bent. Ik slik foliumzuur en vitamine D. En ga naar acupuntuur.
Dat koude voeten verhaal is best interessant hoor ( vind ik) , dit heeft te maken met ‘koude baarmoeder’ En komt in veel culturen naar voren! En heel eerlijk ik eet wel meer granaatapitjes dan voorheen ..

woensdag 19 december 2018 om 18:19
@Lee, ken de tabel ja maar hou je je hier ook al aan tijdens de w8weken?
Ik alleen de 1e poging en t toen gevraagd....
@plien, nee eigenlijk niet. Ik slik foliumzuur en probeer wel stress heel erg te vermijden.
@eeffie, ja ik zit nog in de w8 tot 2e kerstdag! Iui was niet te vroeg hoor! Zaad overleeft zeer lang in de baarmoeder(tot 3 dagen). Dus maak je geen zorgen over die timing. Ik snap dat je aan alles gaat twijfelen hoor! Heel normaal.... ik twijfel constant aan alles.
@true, de koude voeten theorie is idd interessant. Maar deze tijd van het jaar hou ik ze toch warm onder een dekentje op bank
@thilly, hoe gaat het vandaag?
Hiero, zeeeeer moe, vergeetachtig, emo en af en toe krampen lag in de buik. Nog een weekje iig....
Ik alleen de 1e poging en t toen gevraagd....
@plien, nee eigenlijk niet. Ik slik foliumzuur en probeer wel stress heel erg te vermijden.
@eeffie, ja ik zit nog in de w8 tot 2e kerstdag! Iui was niet te vroeg hoor! Zaad overleeft zeer lang in de baarmoeder(tot 3 dagen). Dus maak je geen zorgen over die timing. Ik snap dat je aan alles gaat twijfelen hoor! Heel normaal.... ik twijfel constant aan alles.
@true, de koude voeten theorie is idd interessant. Maar deze tijd van het jaar hou ik ze toch warm onder een dekentje op bank

@thilly, hoe gaat het vandaag?
Hiero, zeeeeer moe, vergeetachtig, emo en af en toe krampen lag in de buik. Nog een weekje iig....
donderdag 20 december 2018 om 10:23
@globe Ja dat doe ik. Of iedereen zich er aan houd moet die natuurlijk zelf weten. Het is een richtlijn. Voor mezelf denk ik dan; ik doe al die moeite om zwanger te worden, al bijna twee jaar rijd ik af en aan voor echo's, ben al 2 keer geopereerd en al die spuiten en andere troep die ik neem..., dan vind ik het voor mezelf echt serieus geen moeite om de kattenbak met handschoenen te doen en geen rood vlees of tonijn meer te eten. Maar je gaat heus niet verkeerd als je een keer van de lijst afgaat, het is immers een advies. Alles met mate. Vroeger was die lijst er ook niet en werden kinderen ook geboren. Maar ik kies er wel bewust voor om me eraan te houden ja.
donderdag 20 december 2018 om 12:55
Ik houd me enigszins aan de richtlijnen. Ik drink de weken dat ik wacht geen alcohol, en kijk uit met wat ik eet. Ik weet dat de kans in die eerste weken erg klein is dat het een slechte invloed zou hebben, zeker nog voordat innesteling plaatsvind, maar het is een stukje controle die ik toch wil hebben over het hele proces. Ik vind het niet erg en niet moeilijk om me er aan te houden, en het geeft me een goed gevoel. Maar ik ken voldoende vriendinnen die eerst niet wisten dat ze zwanger waren, lekker aan de wijn zaten etc, en kindjes zijn allemaal hartstikke gezond.

donderdag 20 december 2018 om 14:04
Is het niet zo, hoelanger je in dit traject zit hoe meer je je aan de 'strenge regels' gaat houden die de kans op zwangerschap vergroten?
Wat is wijsheid jongens? Ik wil in jan de doorverwijzing vragen, maar het lijkt net alsof het universum dit niet wilt. Er zit best een financieel plaatje aan en iedere keer als ik het gevoel heb 'dit gaat lukken' (qua kosten) krijg ik een terugslag (lees 2000!! terug betalen aan de belasting).. Ik ben nu een beetje angstig om weer hoop te krijgen dat t financieel goed komt...
Wat is wijsheid jongens? Ik wil in jan de doorverwijzing vragen, maar het lijkt net alsof het universum dit niet wilt. Er zit best een financieel plaatje aan en iedere keer als ik het gevoel heb 'dit gaat lukken' (qua kosten) krijg ik een terugslag (lees 2000!! terug betalen aan de belasting).. Ik ben nu een beetje angstig om weer hoop te krijgen dat t financieel goed komt...
donderdag 20 december 2018 om 14:54
@depster wat shit zeg. Ik ken het.. Maar ik had toch besloten door te gaan en per stap te bekijken, want a) er is een wachttijd b) uitstellen kan altijd.
Als je voor de doorverwijzing gaat en de intake krijgt dan ben je toch een stapje verder. Pas bij je intake krijg je pas echt goed zicht op kosten, wachttijden en wat voor traject jou te wachten staat. Ik zat in precies dezelfde situatie en heb pas na de intake een concreet plan kunnen maken wbt kosten. Succes!
Als je voor de doorverwijzing gaat en de intake krijgt dan ben je toch een stapje verder. Pas bij je intake krijg je pas echt goed zicht op kosten, wachttijden en wat voor traject jou te wachten staat. Ik zat in precies dezelfde situatie en heb pas na de intake een concreet plan kunnen maken wbt kosten. Succes!

donderdag 20 december 2018 om 15:07
thanks!Lee83 schreef: ↑20-12-2018 14:54@depster wat shit zeg. Ik ken het.. Maar ik had toch besloten door te gaan en per stap te bekijken, want a) er is een wachttijd b) uitstellen kan altijd.

donderdag 20 december 2018 om 18:00
Ik had de eerste paar keren juist dat ik me er streng aan hield haha! Maar alle doktoren zeiden nee joh ben je gek
doe gewoon lekker alles heeft totaal geen invloed. Dus ik doe nog ff relax anders stond ik al 2.5 jaar onder zwangerschapsdieet. Maar hopelijk vanaf vlg week streng onder dieet haha!
Depster, ik zou je stappen verder gaan zetten. Weet niet waar je wilt beginnen maar mbt w8lijsten heb je dan nog even. Plus je kunt dan in overleg eens kijken wat er het beste bij je past. Heb je al een keuze vast staan qua donor?

Depster, ik zou je stappen verder gaan zetten. Weet niet waar je wilt beginnen maar mbt w8lijsten heb je dan nog even. Plus je kunt dan in overleg eens kijken wat er het beste bij je past. Heb je al een keuze vast staan qua donor?

donderdag 20 december 2018 om 18:39
Globe, te streng is ook weer niet goed haha. ga je dan niet ontzettend stressen? En stress lijkt mij ook niet goed?
Verder ga ik (hoogstwaarschijnlijk) voor donor van ZH met eigen donorbank. Daar zit natuurlijk al een wat langere wachttijd aan. Verder ben ik bereid ook eicellen te doneren. Heb daar een tijdje over getwijfeld, maar eigenlijk vind ik het ook een mooi iets,, wie weet zal ooit mijn ei een gezin uit te laten breiden.
Nu ligt de keuze waarschijnlijk bij of Rijnstate of Nij geertgen
Verder ga ik (hoogstwaarschijnlijk) voor donor van ZH met eigen donorbank. Daar zit natuurlijk al een wat langere wachttijd aan. Verder ben ik bereid ook eicellen te doneren. Heb daar een tijdje over getwijfeld, maar eigenlijk vind ik het ook een mooi iets,, wie weet zal ooit mijn ei een gezin uit te laten breiden.
donderdag 20 december 2018 om 19:06
Depster, eigen donorbank is wel echt goedkoper! In vergelijking met Denemarken bijv. En de wachttijden zijn bij Nij Geertgen niet altijd lang. Nadat ik het matchingsformulier had ingevuld zou ik minimaal een half jaar tot een jaar moeten wachten. Maar na 3 weken hadden ze al een match en kon ik al starten. Dat wilde ik toen niet. Ik heb het zaad toen wel al gekocht, maar nog niets mee gedaan. Je kunt bestellen hoeveel je wil (ze raden je 6 aan maar dat hoeft niet). Dus zo duur maken als je zelf wil.
donderdag 20 december 2018 om 19:08

donderdag 20 december 2018 om 19:34
Stress is een groot woord. Gewoon wat lastiger met eten bij andere en uiteten. Plus boordbeleg. Maar goed nu nog niet.depster schreef: ↑20-12-2018 18:39Globe, te streng is ook weer niet goed haha. ga je dan niet ontzettend stressen? En stress lijkt mij ook niet goed?
Geertgen loop ik ook bij zoals Plien, daar gaat het idd sneller. Rijnstate had toen ik wilde beginnen een enorme wachtlijst. Kosten voor de donorbank van Geertgen "vallen mee" als in tegenover Denemarken . Het is nu 240 per rietje wat nog steeds een hoop geld is en denk in 2019 weer een verhoging.
Stoer dat je een eiceldonatie zou willen doen. Ik zat in het grijze gebied. Wilde het wel graag doen maar wat als het me zelf niet lukt... hoe voel ik me dan? Dus voor nu niet.
Plien, pukkels.... hier ook...hopelijk een hormonaal ding