Kind in je uppie, deel 9!

15-03-2019 14:18 2651 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018
Femmelotje27MCK LeiderdorpIntake nov 2019

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5333Nij Geertgen9 x iui, maart 2019 gestart ICSI
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019
Mieuw34UMCUIUI Feb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
Sciencerocks39St Antonius ziekenhuisivf juli/aug 2019 ?
Eeffie140MCK Leiderdorpiui dec 2017april 2020
Ja-gen35Nij GeertgenIUI Juli 2019mei 2020
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
PAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT WAT GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOED!

Ik ga duimen dat je over twee weken goed nieuws krijgt!
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Alle reacties Link kopieren
Oh Pat, wat fijn! Ik ben zo blij voor je!
Ik had het al een beetje gehoopt. Dat zware gevoel in de buik had ik ook dit keer. Maar ik wilde je geen valse hoop geven dus heb maar gezwegen. Nu 2 weken op het volgende bankje. Ik hoop dat je net als ik steeds een bankje verder mag :)
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie!!!

Ik heb er wel echt een puinhoop van gemaakt. Dacht echt dat het mislukt was, dus had al nieuwe rietjes besteld.
Die kon ik vandaag gelukkig weer afzeggen.

Denk niet dat ik het hier had verteld, maar ik had mijn zoontje bij bij deze iui. Hahaha, goed verhaal voor later, hij was bij de verwekking van zijn broer/zus.
Hij vroeg steeds; gaat die mevrouw even bij de billetjes kijken? Hahaha.
Helaas zegt hij het nu nog steeds wel eens...

Nou goed, we wachten af. En ik duim verder!
:cheer2: gefeliciteerd Pat! :cheer2: wat een goed nieuws!! Hopelijk is dit de start van een vruchtbare maand voor ons allemaal haha

Fijn dat de echo er goed uit zag Otta! Kan me voorstellen dat de uitslag van de nipt nog even spannend is. Hopelijk kun je na een goede uitslag lekker gaan genieten van je zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Spannend Pat! Ik had precies ditzelfde gevoel bij mijn succesvolle poging: zo’n vaag zwaar gevoel in mijn buik, nog niet echt krampen, maar wel zo dat ik dacht ‘jammer, weer niet gelukt’. Het resultaat zit momenteel Nijntje te kijken.
En bij mij was er weliswaar niemand bij de inseminatie zelf, maar direct erna had ik een afdelingsoverleg. Dus vrijwel al mijn collega’s waren bij de daadwerkelijke conceptie :applause: .
Alle reacties Link kopieren
@pat wat ontzettend gaaf, gefeliciteerd.
Otta ik duim voor je dat de nipt een kerngezond kind laat zien.
Alle reacties Link kopieren
@sneep, hoe gaat het? Mocht je vandaag testen?

Als ik het goed heb onthouden test Mus zaterdag en Koolmees zondag. Spannend weekend!
Alle reacties Link kopieren
Ja maar dat heb ik niet gedaan aangezien ik vorige keer ook ‘s ochtends op werk van de bank viel. Ik zit nu nog steeds dus ik ben nu wel benieuwd uiteraard maar ‘s ochtends testen is het best dus hopen dat ik niet van de bank afval opdat ik morgenochtend kan testen. Een december baby lijkt mij geweldig maar we gaan het zien.
Alle reacties Link kopieren
Ik duim voor je sneep!
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Alle reacties Link kopieren
Ik duim ook voor je Sneep!
Alle reacties Link kopieren
De test was negatief vanochtend dus blijkbaar is mijn ongesteldheid gewoon wat later.

Ik duim dat mus en koolmees wel een positieve test krijgen
Alle reacties Link kopieren
@sneep, wat jammer!! Hoe voel je je?
Alle reacties Link kopieren
Helaas kwam ik niet eens aan testen toe, vanmorgen is m’n menstruatie begonnen...
Alle reacties Link kopieren
Balen Sneep & Mus!

@Mus: Jij ging volgende ronde door naar IVF, heb ik dat goed onthouden? Hoe voel je je daarover?
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Alle reacties Link kopieren
Nu officieel van de bank af. Teleurgesteld aangezien het nu mogelijk leek en helaas niet is. Op naar een 2022 baby dan maar. 2021 gaat als geboortejaar niet meer lukken helaas.

Bij jou alles goed Pat? Is het positieve nieuws al ingezonken na de drie positieve testen?
Alle reacties Link kopieren
Oh wat balen Sneep en Mus! Ik weet heel goed hoe die teleurstelling voelt. Het is toch altijd weer even balen en dan moet je je weer opladen voor de volgende ronde. Ik hoop echt dat jullie de volgende keer allebei een positieve test hebben!

Met mij gaat het goed verder. Het nieuws is wel gezakt, maar vorige keer ging het ook mis bij 5.5 week, dus durf nog niet te veel te hopen. Loop dus om de 10 minuten naar de wc, om te checken of het nog goed zit.
Ik vind zelf deze weken wachten nog erger. Want ondanks dat je er nog steeds geen controle over hebt, heb je nu iets wat je niet meer kwijt wil.
Oh nee Sneep & Mus! Wat ontzettend balen dat het niet gelukt is... ik had zo gehoopt dat er deze maand meer mensen een positieve test in handen zouden hebben. Straks inderdaad maar weer opladen voor de volgende ronde, hopelijk met meer geluk 🍀

Pat, kan me zo goed voorstellen dat dit wachtbankje misschien nog wel moeilijker is, helemaal als je al een keer hebt meegemaakt dat het misging. Ik ga gewoon lekker door met duimen voor je!
Alle reacties Link kopieren
@pat....wow wat een goed nieuws zeg!!!! Gefeliciteerd!!

Even een update van mijn kant..
Helaas zit ik al vanaf begin maart thuis van mijn werk ivm overspanningsklachten door mijn werk.

Goede nieuws...ik heb een nieuwe baan!! Moet nog even het officiele contract afwachten maar eigenlijk is het alles al zo goed als rond. Helemaal zin in. Per 1 juni beginnen en tot die tijd helemaal tot rust komen en wat zaken verwerken.

Ik heb de iui pogingen ook uitgesteld. Tot eind mei. Gezien ik niet in mijn proeftijd mogelijk heel misselijk en moe ben.

Ik heb dit in overleg gedaan met hulp van Nij Geertgen. Wat een superkliniek is dat zeg!! Ze helpen je overal bij en stellen ook gerust dat 3 maanden een break echt niet zoveel uitmaakt. (Gezien mijn leeftijd) het voelt voor nu goed en langzaamaan krijg ik beetje bij beetje mijn energie terug.

Succes iedereen!!
Nou, ik mag bij Pat aanschuiven op het volgende wachtbankje. Vanochtend positief getest! :-D het dringt volgens mij nog niet helemaal door. Had eigenlijk geen zin om te testen omdat ik dacht dat het toch niet gelukt was. Zo zwanger als ik me bij de vorige positieve test voelde, zo niet zwanger voel ik me nu haha! Al voelde ik me net wel even misselijk. Uiteraard hou ik er ook rekening mee dat het nog mis kan gaan, het vertrouwen moet nog even groeien. Ik ga binnenkort nog een keer m’n microbioom testen, ben erg benieuwd of ik dankzij de probiotica nu normale waarden heb.

Linda, gefeliciteerd met je nieuwe baan! Fijn dat de kliniek zo met je meedenkt inderdaad. Hopelijk kun je straks uitgerust en vol goede moed met de volgende ronde starten.
Alle reacties Link kopieren
@koolmees, gefeliciteerd!!! Wat een goed nieuws!! Spannend hè?
Als het bij mij goed blijft gaan, heb ik dit wel aan jou te danken, want ik ben na jouw verhaal ook begonnen met probiotica. Dacht kan geen kwaad ;)

@linda, fijn wat te horen! Gefeliciteerd met je nieuwe baan! En wat goed dat de kliniek zo mee denkt. Je moet al zoveel alleen beslissen, dat het we prettig kan zijn de mening van iemand anders te horen!
Alle reacties Link kopieren
@koolmees: Whoooo, gefeliciteerd!

@Linda: We kunnen elkaar de hand schudden! :) Hier ook een paar weken thuis gezeten met overspanningsklachten en nu nieuw werk! Gefeliciteerd en heel veel plezier!
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Alle reacties Link kopieren
@Linda, gefeliciteerd met je nieuwe baan.

@koolmees gefeliciteerd. Ik duim voor je dat je in December een gezonde baby kunt verwelkomen. Twee december babies, gefeliciteerd.
Alle reacties Link kopieren
Koolmees: gefeliciteerd! December babies zijn top :proud: .
Alle reacties Link kopieren
Femmelotje, jij ook gefeliciteerd met je nieuwe baan!!
Dank jullie wel allemaal!

@Pat, zou mooi zijn als dit het duwtje is geweest wat je nodig had! Welke probiotica gebruik jij? Ik gebruik 3 verschillende, nml rhamnosus, reuteri en crispatus. Vooral die laatste schijnt belangrijk te zijn voor een zwangerschap. Vind het wel bijzonder dat er nog zo weinig bekend is over de invloed van het microbioom op een zwangerschap, terwijl het wel in verband wordt gebracht met allerlei zaken die zich ‘down under’ afspelen, waaronder late miskramen en vroeggeboortes. Ik kwam hier pas op toen ik me ging inlezen op die recepIVFity test, maar als ik dit veel eerder had geweten, was IVF misschien nieteens nodig geweest. Anyway, het geeft me een goed gevoel dat ik er zelf toch nog een beetje invloed op heb kunnen uitoefenen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven