Kind in je uppie, deel 9!

15-03-2019 14:18 2651 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018
Femmelotje27MCK LeiderdorpIntake nov 2019

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5333Nij Geertgen9 x iui, maart 2019 gestart ICSI
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019
Mieuw34UMCUIUI Feb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
Sciencerocks39St Antonius ziekenhuisivf juli/aug 2019 ?
Eeffie140MCK Leiderdorpiui dec 2017april 2020
Ja-gen35Nij GeertgenIUI Juli 2019mei 2020
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
06-04-2021 20:32
Spannend Pat! Ik had precies ditzelfde gevoel bij mijn succesvolle poging: zo’n vaag zwaar gevoel in mijn buik, nog niet echt krampen, maar wel zo dat ik dacht ‘jammer, weer niet gelukt’. Het resultaat zit momenteel Nijntje te kijken.
En bij mij was er weliswaar niemand bij de inseminatie zelf, maar direct erna had ik een afdelingsoverleg. Dus vrijwel al mijn collega’s waren bij de daadwerkelijke conceptie :applause: .
Heb je dit eigenlijk nog ooit tegen ze verteld?
En hoe is het met de kleine? Allemaal nog te doen?
Alle reacties Link kopieren
Koolmees234 schreef:
11-04-2021 21:01
Dank jullie wel allemaal!

@Pat, zou mooi zijn als dit het duwtje is geweest wat je nodig had! Welke probiotica gebruik jij? Ik gebruik 3 verschillende, nml rhamnosus, reuteri en crispatus. Vooral die laatste schijnt belangrijk te zijn voor een zwangerschap. Vind het wel bijzonder dat er nog zo weinig bekend is over de invloed van het microbioom op een zwangerschap, terwijl het wel in verband wordt gebracht met allerlei zaken die zich ‘down under’ afspelen, waaronder late miskramen en vroeggeboortes. Ik kwam hier pas op toen ik me ging inlezen op die recepIVFity test, maar als ik dit veel eerder had geweten, was IVF misschien nieteens nodig geweest. Anyway, het geeft me een goed gevoel dat ik er zelf toch nog een beetje invloed op heb kunnen uitoefenen.
Dat zou zeker mooi zijn. En misschien is het toeval, maar dacht als ik nu 11x heb geprobeerd, met gonal-f, pregnyl, echo’s en bloedprikken, dan kan het bijna niet meer te maken hebben met de “time-ing”. Dan kan ik beter eens wat anders proberen.
Ik heb niks speciaals, gewoon van lucovitaal. Ik wilde niet teveel experimenteren, maar dit leek redelijk betrouwbaar.
Alle reacties Link kopieren
Pat36 schreef:
11-04-2021 21:30
Heb je dit eigenlijk nog ooit tegen ze verteld?
En hoe is het met de kleine? Allemaal nog te doen?
Ja, sommigen heb ik het later wel eens verteld ja. Ik werk in een ziekenhuis, waar mensen niet zo snel gek opkijken van zo’n mededeling.
De kleine is al niet eens zo klein meer (bijna 2,5). Het gaat heel goed, alleen heeft ze het de afgelopen tijd een beetje moeilijk gehad met onze verhuizing plus verandering opvang plus feestdagen plus lockdown plus noodopvang plus 2x quarantaines en een zieke moeder. Dus ze had een enorme verlatingsangst, dat was we vermoeiend. Het gaat nu langzaam weer de goede kant op, dus ik hoop echt met heel mijn hart dat we even klaar zijn met quarantaines en zo, en dingen nu even een beetje stabiel blijven voor haar.
Koolmees234 schreef:
11-04-2021 21:01
Dank jullie wel allemaal!

@Pat, zou mooi zijn als dit het duwtje is geweest wat je nodig had! Welke probiotica gebruik jij? Ik gebruik 3 verschillende, nml rhamnosus, reuteri en crispatus. Vooral die laatste schijnt belangrijk te zijn voor een zwangerschap. Vind het wel bijzonder dat er nog zo weinig bekend is over de invloed van het microbioom op een zwangerschap, terwijl het wel in verband wordt gebracht met allerlei zaken die zich ‘down under’ afspelen, waaronder late miskramen en vroeggeboortes. Ik kwam hier pas op toen ik me ging inlezen op die recepIVFity test, maar als ik dit veel eerder had geweten, was IVF misschien nieteens nodig geweest. Anyway, het geeft me een goed gevoel dat ik er zelf toch nog een beetje invloed op heb kunnen uitoefenen.
Hoi Koolmees,

Al enige tijd ben ik hier op t forum actief geweest maar dat is bij mij naar de achtergrond verdwenen!
Lees iig dat je zwanger bent! Van harte gefeliciteerd !

Ik las dat jij wat schreef over die drie medicaties . Zou je me uit willen leggen waar die goed voor zijn? ( sorry als ik teveel vraag)
Ben je hier op eigen houtje mee begonnen of echt op advies van de dokter?
Laatste vraag: ben je op een speciale dag in de cyclus hiermee begonnen?

Na een aantal iui pogingen en na 6 ivf pogingen wil ik zelf probiotica gaan uittesten. Al krijg ik wel onderzoeken binnenkort in Duitsland voor verder onderzoek. Ik dacht de laatste ronde voor de onderzoeken is niet geschoten altijd mis.

Ik wil eigenlijk gewoon lucovitaal gaan nemen als pro biotica.

Nou ik hoop dat jij me wat wijzer wilt maken. Alvast bedankt en geniet van je zwangerschap!
Wat een mooie berichten lees ik hier zeg, gefeliciteerd Pat en Koolmees! Ik duim nog even voor een goede vroege echo! Zo spannend! Hopelijk groeit daarna ook het vertrouwen in dat het goed zal gaan!

Hier gaat het goed, echt al de laatste loodjes! Ik ben as woensdag 37 weken en sinds vorige week met verlof. Verlof doet me goed, voel me fysiek beter dan in de weken ervoor, dus ik hou het nog wel even vol zo! Ik doe ook echt wel rustig aan nu. Ondertussen ook de laatste dingetjes aan het doen qua voorbereiding en wat dingetjes die niet per se noodzakelijk zijn maar wel fijn om nog even te doen (hallo nesteldrang!). Gek ook wel deze tijd vind ik, ze mag in principe al komen, maar kan ook nog ruim 5 weken duren. Ik denk zelf nu dat het nog wel even gaat duren, maar we gaan het zien!

@nausicaa, pittig ook voor een peuter al die veranderingen! Hopelijk iig geen kdv sluiting meer nu!
Alle reacties Link kopieren
@Femmelotje ik ga waarschijnlijk over op ivf nu idd. Ben er wel rustig onder, heb m’n vertrouwen inmiddels meer bij IVF dan IUI merk ik. 19 april evaluatie met de kliniek, dan gaan we bespreken wat het plan word. Ik ben gezond gespannen :-)
Lovehopeandbelieve schreef:
12-04-2021 13:09
Hoi Koolmees,

Al enige tijd ben ik hier op t forum actief geweest maar dat is bij mij naar de achtergrond verdwenen!
Lees iig dat je zwanger bent! Van harte gefeliciteerd !

Ik las dat jij wat schreef over die drie medicaties . Zou je me uit willen leggen waar die goed voor zijn? ( sorry als ik teveel vraag)
Ben je hier op eigen houtje mee begonnen of echt op advies van de dokter?
Laatste vraag: ben je op een speciale dag in de cyclus hiermee begonnen?

Na een aantal iui pogingen en na 6 ivf pogingen wil ik zelf probiotica gaan uittesten. Al krijg ik wel onderzoeken binnenkort in Duitsland voor verder onderzoek. Ik dacht de laatste ronde voor de onderzoeken is niet geschoten altijd mis.

Ik wil eigenlijk gewoon lucovitaal gaan nemen als pro biotica.

Nou ik hoop dat jij me wat wijzer wilt maken. Alvast bedankt en geniet van je zwangerschap!
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-04-2021 19:27
Reden: Niet toegestaan advies
55.66% gewijzigd
@Pat, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan haha! Wie weet werkt het uiteindelijk allemaal hetzelfde.

@nausicaa, klinkt als een pittige tijd die jullie achter de rug hebben. Onder normale omstandigheden lijkt het alleenstaande ouderschap mij best te doen, maar anders wordt het wel wat lastiger. Gelukkig dat
het nu weer wat rustiger is.

@alpaca, fijn dat alles goed gaat! Geniet van je verlof!

@mus, wat goed dat je er zo rustig onder bent. IVF is wel even een stap, maar ik had er ook meer vertrouwen in net als jij. Hopelijk kun je over niet al te lange tijd weer verder!
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
11-04-2021 21:55
Ja, sommigen heb ik het later wel eens verteld ja. Ik werk in een ziekenhuis, waar mensen niet zo snel gek opkijken van zo’n mededeling.
De kleine is al niet eens zo klein meer (bijna 2,5). Het gaat heel goed, alleen heeft ze het de afgelopen tijd een beetje moeilijk gehad met onze verhuizing plus verandering opvang plus feestdagen plus lockdown plus noodopvang plus 2x quarantaines en een zieke moeder. Dus ze had een enorme verlatingsangst, dat was we vermoeiend. Het gaat nu langzaam weer de goede kant op, dus ik hoop echt met heel mijn hart dat we even klaar zijn met quarantaines en zo, en dingen nu even een beetje stabiel blijven voor haar.
Oh wat een gedoe is dat allemaal hè? En leg het ze maar eens uit! Ik hoop ook dat jullie in rustigere periode komen nu!
Zitten er nog mensen op het wachtbankje?

Mus, jij had toch evaluatiegesprek vandaag? Weet je al wanneer je verder kan met ivf?
Alle reacties Link kopieren
@alpaca, alles nog rustig?? Dit is echt aftellen!

@otta, had je een goede nipt?

@sneep, jij mag bijna weer op de bank toch?

@koolmees, wanneer is je eerste echo?

@femmelotje, hoe is het bij jou? En je baan?

@mus, Ik denk dat in de zomer met ivf beginnen een goed idee is ;)

@nausicaa, is het al wat rustiger deze week?
Alle reacties Link kopieren
Koolmees234 schreef:
19-04-2021 19:41
Zitten er nog mensen op het wachtbankje?

Mus, jij had toch evaluatiegesprek vandaag? Weet je al wanneer je verder kan met ivf?
Klopt, ik had gister m’n evaluatie. Ik krijg een uitnodiging voor IVF intake bij de kliniek over 4-6 weken, moet nog even bloed laten prikken op hepatitis B en C en HIV volgens protocol 😉 Zoals het nu besproken is zou ik in juni of juli kunnen beginnen met hormoonstimulatie voor de punctie van IVF ronde 1 :-)
Alle reacties Link kopieren
@Koolmees: Maandag begonnen bij mijn nieuwe baan, gisteren vrij en vandaag werkdag nummer 2. Gaat tot nu toe goed, hele leuke collega's. Wel echt heel andere koek dan wat ik eerst deed, maar ik kijk er wel naar uit. Vanmiddag eerste cliënt-contact :)

Aanstaande vrijdag startgesprek met de kliniek, heel veel zin in :D
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Alle reacties Link kopieren
@femmelotje, ik ben blij voor je dat je leuke collega’s hebt. Dat maakt werken toch altijd een stuk prettiger.

Ik sla deze maand even over aangezien ik een oproep voor Pfizer heb gehad. Ik hoef als ik nu ga maar een keer geprikt te worden aangezien ik als Corona gehad heb dus maar even snel doen dan kan ik daarna weer verder
Alle reacties Link kopieren
Oh Koolmees, jij ook een positieve test, gefeliciteerd!

Pat durf je al meer te vertrouwen dat ie er niet zomaar uit komt vallen? Heb je al een echo gehad?

Mus, jij gaat dus binnenkort weer een ander traject in. Spannend! Kan me voorstellen dat je daar nu meer vertrouwen in hebt.

Alpaca, vandaag 38 weken? Dat zijn echt de allerlaatste loodjes! Gelukkig lekkerder weer, kun je heerlijk rusten in het zonnetje!

Met mij gaat het goed. Nipt was gelukkig helemaal goed! Volgende week weer naar het hartje luisteren. Blijf dat toch spannend vinden. Aangezien ik niks voel, merk, zie van de zwangerschap verwacht ik nog steeds ieder moment dat er geen zwangerschap (meer) is.
@Mus, fijn dat je weer vooruit kunt met de volgende stap binnenkort.

@Femmelotje, wat prettig dat je zulke leuke collega’s hebt. Dat kan echt het verschil maken, is mijn ervaring.

@Sneep, lijkt me ook een geruststelling inderdaad. En natuurlijk fijn dat je maar één keer geprikt hoeft te worden. Scheelt ook weer een maand extra wachten in het hele traject.

@Otta, dank je wel! Wat een goed nieuws dat de nipt in orde was. Lijkt me ook best spannend. Nog niet veel kwaaltjes dus? Zelf merk ik ook nog niet zoveel, maar het is dan ook nog pril bij mij. Aan ene kant prettig, maar aan de andere kant is een “lichamelijke” bevestiging af en toe ook best fijn.

@Pat, hoe gaat ‘t met jou? Heb jij een eerste echo al gehad? Ik heb 3 mei m’n eerste echo bij Nij Barrahûs. Ben dan ongeveer 7+3 denk ik. Als het goed is, is er dan al een hartje zichtbaar aan het kloppen. Dat zal al een hele geruststelling zijn voor mij!
Alle reacties Link kopieren
@otta, fijn dat het goed was!!

@sneep, in dat geval zou ik ook even wachten ja. Scheelt toch weer een spuit!

@femmelotje, hoe was het cliënt contact?

@koolmees, wat fijn! Hoe voel je je?

Ik had vandaag mijn eerste echo. Het hartje klopte! Dus dat was al een geruststelling. Mag volgende week weer terug voor een echo!
Wat fijn Pat!! Inderdaad een hele geruststelling. Hoe ver ben je nu? Waarschijnlijk 1 week verder dan ik?

Wat is trouwens de reden dat je volgende week opnieuw een echo hebt? Ik dacht dat ze niet zo vaak echo’s maakten normaal gesproken.
Alle reacties Link kopieren
@koolmees, gister was het 6w3d. Ik mag volgende week nog een keer omdat ik 2 keer een miskraam heb gehad. Als volgende week alles goed is, mag ik daarna gewoon in mijn eigen woonplaats naar de verloskundige en het ziekenhuis.

Maar we lopen dus bijna gelijk! Leuk!
Wat goed dat ze het zo in de gaten houden Pat. Zou wel fijn zijn als je gewoon naar verloskundige in de buurt kan. Ik heb vandaag toevallig ook gehoord dat ik een extra controle heb in het ziekenhuis. Maar ik mag als het goed is naar een reguliere verloskundige. Al met al drie echo’s in mei 😊

Volgens een berekening online ben ik vandaag 5+6. Lopen we inderdaad bijna gelijk op, leuk!

Ik merk dat ik deze week al iets enthousiaster ben, maar tegelijkertijd ben ik dan bang dat het alsnog misgaat.... Pfff zo spannend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
De collega's maken of breken een baan inderdaad, dus ben echt heel blij om te merken dat ik iedereen tot nu toe leuk vind in de omgang :) Client-contact was ook heel leuk, heel diverse situaties en vragen.

Vanochtend gesprek gehad met fertiliteitsarts en ik mag in de komende cyclus gaan starten met IUI in de natuurlijke cyclus! Yaaaaaaaaaaaay, eindelijk!
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd femmelotje.
Eindelijk een stap dichter bij een klein hummeltje
Jeeeeej Femmelotje! Wat heerlijk dat je binnenkort mag beginnen. Hopelijk is het snel raak voor je :-D
Alle reacties Link kopieren
@femmelotje, wat goedddd!!! Toch ook wel weer spannend dan hè, als het eindelijk zo ver is? Zijn er mensen in je omgeving die het weten?
Alle reacties Link kopieren
Ja, zeker spannend, maar wel positief spannend! De meeste mensen in mijn omgeving weten het, ik heb eerst een bezoekje gebracht aan de klinisch geneticus in verband met een overdraagbare aandoening en daarvoor moest ik mijn familie uithoren over hun ziektebeelden, dus toen (bijna 2 jaar geleden al) al verteld dat ik dit traject in wilde. Gaandeweg ook aan steeds meer vrienden en een enkele collega verteld. Voor mij hielp het heel erg om erover te praten, dat maakte het wat echter in de wachtmaanden :)
Dat ik nu echt mag beginnen is bij een iets kleiner cirkeltje bekend, de "IUI intimi" zoals ik ze genoemd heb :)
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven