Kreeften, een paar Leeuwen en zelfs Tweelingen!

13-01-2012 10:38 2689 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het topic is vol, we gaan HIER verder!
Hormonaal, mm nu al flink, dus ben benieuwd hoe dat de verdere zwagerschap gaat zijn. Wel voornamelijk als ik flink moe ben, dan zit ik voornamelijk mezelf dwars en dat reageer ik dan weer op man af. Man is overigens wel super lief, ik 'mag' bijna niks meer van hem, omdat hij bang is voor herhaling van de buikpijnen van de vorige keer. Hij werd van de week zelfs boos dat ik de vaatwasser ging inruimen, kon die best zelf (hij was ziek).. Soms dus een beetje te lief, dan raak ik geërgerd omdat ik best nog zelf kan ;) Maar denk ik dan maar hij doet het om mij te ontzien, hij maakt zich zorgen.

Sherto fijn dat alles goed was!

Ananas Super dat bij jou ook alles weer goedgekeurd is.

Gutje fijn dat het een mooie dienst was.
Hmm... Hier soms ook wel hormonale buien hoor! Op zich heb ik er zelf niet zoveel last van maar mijn vriend dus wel.

En de dementie begint ook te komen. Vanmiddag de deur uitgelopen, vervolgens bedacht dat het wel handig was om ook sleutels mee te nemen en dus niet meer weten of ik ze ook bij me had. Gelukkig wel dus. Vervolgens naar de stad gefietst voor 2 dingen. En dan die ene vergeten en echt schaapachtig voor me uit staan staren om te bedenken wat het ook alweer was. En ik kwam er gewoon niet op...

Toevallig dat ik langs die ene winkel fietste waar ik moest zijn en me toen ineens weer bedacht wat het was...

Ik heb voor volgende week een 3D echo in de planning staan. Ben heeeeeel erg benieuwd!

Verder vandaag bij de VK geweest en daar was alles goed. Met ruim 30 weken nog een extra echo voor de placenta. Leek haar een goed idee om het meteen de volgende afspraak te doen omdat ze in ons geval niet te lang wilde wachten. (ivm mijn onzekerheid in het begin dus...)
Ook hier last van horrormonen hoor! Zit mezelf geregeld in de weg, maar ook man krijgt er geregeld onbedoeld van langs. En hij incasseert het allemaal maar, die schat.

Sherto Ananas en Karan, fijn weer die goede controles!

Ik mag donderdag weer kindje kijken, ben erg benieuwd. Ga gelijk even vragen naar de harde buiken want die komen nu dagelijks voor.
1982 juutje had GOEDKOPE TREINKAARTJES gevonden !!!

verkoop periode tm 8 april en op = op ! dus voor de meiden die de 29e komen meeten en met OV gaan hurry hurry

AH treinkaart aktievoorwaarden
Yes, heb zojuist mijn yoga geregeld. De eerste afspraak is op 12 mei en daarna nog een keer op 16 juni. In de tusseliggende tijd dus zelf aan de slag met de technieken. Veel weet ik nog wel, maar sommige zaken ook minder goed. Nu hopen op mooi weer, wie weet kunnen we dan wel yoga-en in de tuin !

Ik merk trouwens wel dat ik de laatste weken erg snel aan het groeien ben, de kilo's vliegen er ook echt aan. Ik hoop dat het vanaf week 30 weer wat rustiger wordt. Huidige stand, ik ben nu 9 kg aangekomen en dus 26 weken zwanger. Vind het best veel. Ik hoop dat ik weer rond de 15 kg ga eindigen. Helpt ook niet mee dat ik de laatste tijd dus veel honger heb, en me moeilijker kan inhouden met snaaien..

Vandaag is manlief het wiegje aan het schuren, zodat hij het vrijdag kan verven. Ik verf zelf trouwens niets. Ten eerste omdat ik het gewoon niet zo mooi kan als manlief en ten tweede ik ben gewoon niet meer zo mobiel. Man heeft vanmorgen ook het laminaat gehaald, dat wordt as weekend gelegd. Leuk leuk leuk!
Net bij de vk geweest en weer helemaal goedgekeurd. Nog even gehad over de buikpijnen en harde buiken van twee weken terug (en die nu nog voorkomen als ik me dus teveel doe) en advies blijft inderdaad rust en goed luisteren naar je lichaam. En als erger word dan toch gaan minderen met werken. Suiker prik gehad, ook goed gelukkig. Volgende keer gaan we een groei echo plannen, dus ik krijg hem ook.
Ik heb de samen bevallen cursus geregeld. We gaan een verkorte versie doen. Vriendlief zag het niet zo zitten om 9 keer te doen. Dus nu doen we 4 keer. En elke keer duurt het 2 uur. Dus ik vind het ook wel prima.

31 mei starten we. Ik ben benieuwd.

Inmiddels hier volgens mij 6 a 7 kilo aangekomen. Wel redelijk toch? Ik ben nu 24 weken.
Giraf fijn weer de goedkeuring.

Gaan nu toch allemaal hard de goede kant op.

Dus altijd fijn als we weer een goedkeuring krijgen
Wat fijn steeds, al die goede berichten. Ik hoop dat het voor Plu ook goed afloopt.

Nog steeds geen bericht van MBL?

Ik ga dinsdag weer voor de keuring, zal nogmaals de misselijkheid voorleggen. Ik word er zo langzamerhand horendol van. Niet alleen houd ik weinig binnen, niks smaakt me meer. Ik was de vorige keer al gewaarschuwd dat ik niet meer mocht afvallen, maar dat is makkelijk gezegd. (En dan wel tegelijkertijd vragen of ik al bij de dietiste ben geweest voor menusuggesties.... )
Fijn om te lezen weer al die positieve berichten. Ik merk dat mijn gedachten steeds meer afdwalen naar de bevalling, hoe zal het gaan, wanneer begint het, hoe bijzonder om dat samen met je man mee te maken. Spannend hoor.

Heb vandaag gebeld voor een bezichteging van de kraamsuittes hier in het ziekenhuis maar dat kon ik geen afspraak voor maken. Daar zou ik graag bevallen, kon wel een keer langskomen en als er dan een kamer vrij is dan mocht ik wel even spieken.

Nog steeds niets gehoord van de yoga. Hoop dat het door kan gaan, ik kan alleen op maandagavond, dus das nog even afwachten.

Nu 25 weken en nog niets aangekomen dus vandaag maar wat extra vette vis gegeten en straks nog advocado, hoop wel alles binnen te krijgen.

Zin in het paasweekend!!! Fijne pasen!
Ik heb zojuist een bevestiging gekregen van het zkh waar ik ga bevallen, over de rondleiding. Ik heb me opgegeven voor een rondleiding. Maar het duurt maar liefst van 19.30 tot 22.00! Mijn hemel zo veel verloskamers zijn er toch niet te bekijken haha.

Nah goed, ik ga er gewoon heen en als het op een gegeven moment minder interessant wordt ga ik gewoon naar huis, haha.
Oh beter, bij jou wel een uitgebreidde rondleiding spa! Ga ik gewoon ook dan naar jou ziekenhuis .

Sterkte met de misselijkheid Heleen!
Ik ga deze keer ook in een ander zkh bevallen, dus wil wel even alles gezien hebben. Ook even voor de praktisch zoals zaken; waar laat ik de auto, waar zijn de rolstoelen, welke ingang, welke verdieping en waar te melden. En tuurlijk ook fijn als ik de verloskamers al even heb gezien, haha.

Trouwens waar ik de vorige keer ging bevallen organiseerden ze ook van die informatie avonden, waarbij je ook een rondleiding kreeg. Vreemd dat ze dat bij jou niet doen Nouke.
@spa, er is binnenkort wel een info avond maar dan loop je niet naar de kraamsuittes alleen idd info over parkeren, rolstoel enz.
Wauw Nouke, ben jij echt nog steeds niets aangekomen? Hoe doe jij dat?

Ik had vanavond weer een afspraak. En alles is goed gekeurd. Ik heb nog gevraagd of ik ook een groei echo krijg. Maar ik krijg pas weer met 35/ 36 weken een echo. Dus dat is wel jammer. Dan zit er wel heel erg veel tijd tussen vind ik. Maar ja, gelukkig gaat het goed en is het dus niet nodig.

Vroegah kregen ze helemaal geen echo's, dus ja.
Hoe doen jullie het trouwens met kamertjes verven? Ik wil zo graag helpen, maar we komen er nu achter dat we niet de goede verf hebben (geen waterbasis, zo stom stom stom) is dit echt zo schadelijk? Als ik zou helpen met schilderen?
@guytje, geen idee ( eet net een zak paasschuimpjes op) maar had al 15 kilo overgewicht dus 't gaat vast binnenkort beginnen.

Ga je geen pretecho doen? Dan kan je wat sneller nog even kijken.

Wij wilden met 27 weken maar vind ik zo jammer als we met 28 weken al een groeiecho krijgen.

Verven weet ik niet. Toen ik met afbijt in de weer was had ik een mondkapje voor in een goed geventileerde ruimte maar zelfs toen vond de buurman dat ik niet goed bezig was.

@ nog geen last van hormonen trouwens, wel af en toe een harde buik.
Verven, tja als je de ruimte goed ventileert en handschoenen draagt lijkt het me dat er weinig kan gebeuren. Maar misschien heb ik het mis. Ik begin er trouwens niet aan, manlief klust sowieso liever met zijn vader dan met mij. Ik mag alles komen aanwijzen en de broodjes smeren (lekker onge-emancipeerd haha).
Vanavond naar de vk geweest.

Alles was goed. We mogen nu om de 4 weken komen.

Groei echo krijgen we niet of er moet iets mis zijn.

Dus we moeten wachten tot de bevalling tot we onze kleine meid gaan zien, vind het wel jammer.
Pff wat een rotnacht heb ik gehad. Manlief had nachtdienst, dus dan slaap ik sowieso al minder goed. Gisteren rond 22:30 naar bed gegaan, nog even wat gelezen, rond 22:45 gaan slapen. Vervolgens werd ik om 00.00 gebeld op de diensttelefoon, dus moest ik mn bed uit en wat regelen voor mijn werk. Om 02 weer wakker, want moest plassen. Om 03.30 mannetje wakker, was zijn speen kwijt. Om 05 wéér plassen en een hele drukke buik. Om 05:30 weer in slaap gevallen, om 06:45 kwam man thuis. Om 07 ben ik er maar uit gegaan! Sjesus wat ben ik gaar zeg nu. Zit echt met dikke ogen achter mn bureau.

En zoonlief heeft koorts een nawerking van de BMR prik die hij vorige week heeft gehad.

Gelukkig vanavond geen dienst en ik ga gelijk na het zwemmen naar bed. Hopelijk vannacht een betere nacht... En gelukkig wel een lang weekend in het vooruitzicht!
Lekker hoor weer de goedkeuringen.

Spa, kan me voorstellen dat je brak bent! Hopelijk komende nacht lekker slapen.

Ik kom net bij de gyn. vandaan, wat een onderneming altijd, je bent de hele ochtend er mee in de weer. Het loopt altijd uit. Eerst een echo, en cervixlengte was nu wat kleiner geworden, maar nog steeds goed.

In combinatie met de dagelijkse harde buiken toch een extra echo en controle over 2 wkn. En rust nemen als ik voel dat het nodig is. Vind ik lastig om te bepalen. Heb nu ook al weer 4 harde buiken gehad, maar goed we wachten het maar even af. Als ik meer harde buiken krijg dan moet ik bellen.

Ik ga ze dus nu maar turven.
De buurvrouw ligt te bevallen as we speak. Ik ben benieuwd, krijg er zelf weer de kriebels van.
Oei, en Helene, weet je al meer?
quote:guytje schreef op 05 april 2012 @ 19:07:

Oei, en Helene, weet je al meer?Kan nog wel even duren denk ik. Om de vijf minuten nu. Hij is bloednerveus, echt grappig om zo aan de andere kant te staan.
Oww, oke, ik dacht dat ze al echt aan het baren was.

Lijkt me ook wel apart om het nu van de andere kant mee te maken, voor jou, omdat je het natuurlijk al een keer hebt meegemaakt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven