Laatste loodjes topic

30-09-2018 20:24 2141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten :).Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!

Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo ;-) ) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?

TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat :-D !
Alle reacties Link kopieren
Net bevallen dames; gefeliciteerd :love: !
Nog wachtende dames; ik doe met jullie mee! Vandaag 35 weken zwanger. Morgen m'n laatste werkdag :yes: . Ondanks dat ik me nog prima voel, toch wel aan toe. Heb vooral behoefte om in m'n cocon te gaan kruipen ;). En nog een aantal dingen op de to do list waar ik wat zenuwen van krijg.

Vrijdag staat een draaipoging gepland, want de baby ligt nog in stuit. De kans van slagen is erg klein, want ze ligt al ingedaald. Hoop toch dat het lukt, want zou graag natuurlijk willen bevallen. Dit is ons tweede kindje en bij de eerste heb ik ook een geplande keizersnede gehad vanwege stuitligging. Opzich prima verlopen, maar toch langer herstel en heb ook een bepaalde nieuwsgierigheid naar een natuurlijke bevalling. We zullen zien hoe het loopt.

Zijn er behalve Metta en Principessa3 nog meer wachtende? Ik duim voor jullie dat de baby's eerder komen ;). Metta verwacht een meisje zo te lezen? En jij Principessa3? Of is het een verrassing?
Alle reacties Link kopieren
Hey Maud,

Wat fijn dat je je nog zo goed voelt! Ik hoop voor je dat draaipoging lukt. Hier zijn ze nogal snel van de keizersnede. Ik ben al sinds week 20 thuis ivm emigratie naar hier. Maar ik heb zoveel klachten gehad, door bekken en pijnlijke ribben dat het lijstje nog niet afgewerkt is, ik begrijp je stress hiervoor. Dus ik hoop ook op een natuurlijke bevalling.

Het is ook een meisje overigens :-D
Alle reacties Link kopieren
He dames, eindelijk weer wat leven hier. Ik lees al een poos mee, maar vond dat ik nog niet bezig was met mijn laatste loodjes.
Ik ben morgen 37 weken, dus nu echt wel de laatste loodjes.
Wat vervelend Maud dat de baby nog in stuit ligt. Ik kan me voorstellen dat je graag vaginaal zou willen bevallen. Ik zal vrijdag voor je duimen.
Principessa, heb je je klachten ook al vanaf 20 weken? Dat is zwaar.
Ik heb ook wel last van mijn bekken deze zwangerschap. Ik heb ook wel veel last van een gespannen buik, naast de harde buiken die ik af en toe heb. Nog eventjes en dan zijn alle klachten verdwenen :-D , maar ook dat getrappel in mijn buik :cry:
Alle reacties Link kopieren
Ha dames, hier ook vanaf morgen 37 weken, dus valt ook wel onder de laatste loodjes. Heb tot nu toe eigenlijk een vrij rustige zwangerschap, wel met de bekende kwaaltjes en dingetjes, maar niets om over te klagen.
Ben rond 32 weken met verlof/zwangerschapsgerelateerd gestopt met werk omdat ik een vrij fysieke baan heb met lange dagen, die zich ook niet zo goed laat opdelen of waarbij je later kan beginnen en veel pauze kan nemen. Dus zit al een tijdje thuis en merk dat ik langzaam in de cocon kom. Ik hoef eigenlijk niet meer zoveel op een dag, de babyspullen zijn er klaar voor, tas is gepakt.
Enige kleine kink in de kabel is dat de baby wat aan de grote kant is. We zijn nog naar de gynaecoloog geweest om te bespreken of het verstandig zou zijn om in te leiden met 38 weken, maar in goed overleg besloten dat we het net zo goed kunnen afwachten. Dus dat doen we dan!

Wat doen jullie nog zo'n beetje op een dag? Kan je je er een beetje aan overgeven? Nog dingen die 'echt geregeld' moeten worden?

Ik merk dat ik soms zin heb om te winkelen ofzo en dan ga nadenken over wat ik nog zou kunnen kopen en daarna bedenk dat dat nu helemaal niet handig en slim is om te kopen omdat je helemaal niet weet of je het nodig hebt en je eignelijk alles wat ECHT nodig is binnen een dag thuis bezorgd kan hebben. Bijvoorbeeld een luiertas; maar je kan ook een gewone tas kopen of gebruiken. Wipstoeltje; zien we dan wel weer. Kleding voor na bevalling (leggings en lekkere zomershirts enzo), maar weet toch nog niet wat er wel/niet past....

Ik zou het niet erg vinden als de bevalling volgende week begint, maar ik denk dat ik het ook nog wel even volhoud.
Alle reacties Link kopieren
He Nici,
Ja ik heb echt van week 20 pijn in mijn ribben; vermoedelijk ingewanden die platgedrukt worden. Bekken had ik in NL ook al last van maar ik ben nog naar de Fysio geweest voordat ik naar hier vertrok. Ik merk nu wel dat ze weer opspelen en dat ik een beetje waggel :duckie: haha. Van mij mag ze ook volgende week komen, maar inderdaad die schopjes blijven toch wel heel bijzonder :flirting:

Dus dat beantwoord meteen jouw vraag Macadamia; ik doe heel weinig op een dag. Nu ben ik pas in januari hier komen wonen dus ik heb heel veel online geshopt voor meubels enzo, want in dit huis stond nog niet zo veel. In oktober had ik wel al een hoekbank besteld en mijn God wat ben ik daar blij mee :-D . Ik word dus wakker meestal tegen 9 uur. Overigens heb ik dan al ontbeten tegen 6-7 uur want ik word wakker van de honger. Ik doe dan een dingetje van mijn lijstje. Vandaag heb ik de Ikea gordijnen ingekort voor op de babykamer. Nou daarna lig ik dus een uur op mijn bank. Ik heb Netflix dus al veel gezien! Dan begin ik met koken ( hier eten we warm tussen de middag). Mijn vriend komt dan thuis om te eten van de boerderij. De afwas deed ik dan meestal een paar uur later, want ik moest dan weer gaan liggen :P. Maar sinds deze week heb ik een vaatwasser! Scheelt weer tijd! Soms ga ik s’middags even mee naar de boerderij om op mijn zonnebed te liggen. Een keer in de week gaan we de berg af voor gyneacoloog of de supermarkt. Maar dit is echt heel vermoeiend! S’ avonds eten we iets lichts bv; tosti, mozzarella of andere kaas, of een restje. Daarna samen tv kijken. In het begin heb ik me wel ellendig gevoeld, maar nu ik het heb geaccepteerd dat ik gewoon even niet veel kan, gaat het wel. En als ik dan weer een ding kan afstrepen ben ik blij :D . Morgen maak ik het lijstje eindelijk af!

Wat shoppen betreft: ik vind het ook heel lastig. Vooral die baby kledingmaten enzo. Ik wacht ook nog met de wipstoel en kinderstoel. Je krijgt misschien ook nog dingetjes. Ik zou het op de basics houden. Luiertas heb ik wel al trouwens.

Jeetje wat een lang verhaal is het geworden :P!
Alle reacties Link kopieren
Hee, wat leuk! Weer actieve schrijfsters! Ik reageer later even op jullie verhalen. Forum nu mobiel en dan leest het zo lastig terug.

Hier nu ook 37 weken!
Alle reacties Link kopieren
Ha Lulu! Zo gaan we mooi gelijk op, hier nu 37+4, vermaak je je nog een beetje?
Metta: Ik lees nu dat je ook ‘een ruime’ baby hebt? Onze baby wordt ook aan de maat ingeschat, zie eerdere berichten over wel/niet inleiden bij de gynaecoloos, waarbij de conclusie is dat we het maar afwachten. Nu zijn we allebei zelf ook een stuk langer dan gemiddeld en volgens mijn moeder was ik ook 3800 gram bij 38 weken, dus het zal wel gewoon allemaal kloppen, maar ik vind het toch wel spannend.
Principessa: Het lijkt me eigenlijk wel heftig om in een ander land te bevallen halverwege een emigratie. Heb je nog een beetje sociaal netwerk daar? Kan me voorstellen dat het voor eventuele familie ook wel heftig is dat je zo ver woont. Woon je afgelegen (ik lees dingen over berg af en boerderij…) En is de kraamzorg enigszins geregeld?
Maud: hoe is je draaipoging gegaan? Of wordt het een geplande keizersnede?
Ik moet zeggen dat in deze tijd waarbij je op de minuut kan zien hoeveel vertraging je trein heeft en hoe laat de pakketten worden bezorgd het wel even wennen is dat je de natuur de natuur moet laten gaan en dat er 5 weken verschil in kan zitten. Daar ben ik eigenlijk niet meer zo voor gewired, is toch anders dan hoe ik het gewend ben.
Zijn jullie er al uit qua voornaam? We hadden zo rond de 22-24 weken wel een naam en die al die tijd maar aangehouden, maar nu beginnen we allebei een beetje te twijfelen. De andere namen er toch nog maar eens bijgehaald en die in gedachte ook nog een keer laten passeren. Ik vind de naam die we hadden nog steeds mooi en bijzonder. Maar ik ga toch twijfelen; is het niet te bijzonder, moet ze elke keer uitleggen hoe je d’r naam schrijft. Van de andere kant, ook met ‘normale/gangbare’ namen heb je dat. “Het is Moniek met I-E-K of het is Monique met Q-U-E”.
Bovendien, alle andere namen die we tegenkomen zijn het ook gewoon niet. Hoe weet je nou zeker dat je de goede naam te pakken hebt. Misschien weet je het wel niet zeker en ga je gewoon wennnen aan dat je kind zo heet. Het is ook zo’n beetje voor mijn gevoel de “Eerste Grote Keuze” over haar leven. Veel verantwoordelijkheid ofzo. Kunnen we haar wel opzadelen met onze smaak? Nou goed. Misschien zijn dit hormonen :confused:
Alle reacties Link kopieren
De draaipoging is niet gelukt helaas, gisteren de knoop doorgehakt voor een geplande keizersnede. Erg jammer, maar kan me er wel bij neerleggen. Dat betekent dat de baby er over 3 weken sowieso al is :-o . Raar idee nog wel hoor.
Nu lekker verlof. Ik merk dat ik nog niet echt rust in m'n lijf heb. Er 'moet' nog zoveel gebeuren, terwijl het eigenlijk best meevalt.

Onze baby wordt juist heel klein geschat, rond de 2500 gr. Daarom ook extra controles in het ziekenhuis, maar ze maakt het verder nog prima in de buik. Ons zoontje was ook zo klein, dus waarschijnlijk gewoon genetisch.

Qua shoppen zijn we wel klaar. Al heb ik met dit mooie weer wel zin om zomerkleren te kopen voor mezelf, maar dat is een beetje lastig qua maat nu. Eerst maar eens even afwachten hoe het met die kilo's gaat na de bevalling ;-) .

Lastig Macadamia; je twijfel over de naam. Wij zijn er al heel lang uit, zo rond de 20 weken. Daarna eigenlijk ook niet meer echt over nagedacht. Ik denk dat de naam wel goed bij ons past. Ben ook gewoon niet zo'n twijfelkont, dat scheelt ;-) . Zitten partner en jij wel op een lijn?
Alle reacties Link kopieren
Ha Maud, wat jammer dat de versie niet gelukt is, lijkt me een gek idee om te weten dat je op een ochtend naar het ziekenhuis gaat en dat de baby er aan het eind van de dag is. Kan je dan diezelfde dag nog naar huis of moet je sowieso nog blijven slapen?

Qua naam komen we toch weer steeds terug op de naam die we bedacht hadden. We zijn doorgaans ook niet echt twijfelaars, maar ik vind het vaak wel fijn om mijn ideeen bij een ander te laten vallen en hun gedachten er over te horen. Maar met een naam gaat dat toch niet echt. Want als ik het aan een vriendin ofzo zou vertellen en die zou het niet mooi vinden dan zou dat eigenlijk niet uit moeten maken. Dus we blijven vooralsnog maar bij de naam die we hadden.
Alle reacties Link kopieren
Hee Macadamia, ja dat is inderdaad een heel raar idee. De vorige keer had ik op maandag de keizersnede en dat weekend ervoor was het steeds heel gek dat dat het laatste weekend zonder kind zou zijn. En die nacht ervoor helemaal niet geslapen van de spanning.

Ja een naam is zo smaakgevoelig he. Ik denk dat het goed is om gewoon bij je keuze te blijven. Beetje rondkijken kan altijd nog natuurlijk. Maar jullie hebben deze naam ook niet voor niets gekozen toch? En qua spellen heb je dat inderdaad al heel snel, ook bij hele eenvoudige namen.

Gisteren en vandaag best wat dingen kunnen wegstrepen van de to do list, dat geeft wel rust ;).
Alle reacties Link kopieren
Hey meisjes,

Pfff zojuist voor de derde keer zwetend wakker geworden. Is echt niet normaal. Ik lig hier in een T-shirt en mijn vriend slaapt in lange fleece broek en een lang t shirt :hihi:

Ja Macadamia het is hier echt heel anders. Geen kraamzorg, maar je blijft wel 3 dagen in het ziekenhuis. Ook zijn de mannen meestal niet in de kamer zelf als je aan het bevallen bent. Thuis bevallen begrijpen ze hier echt niet. Het is echt iets klinisch. Verloskundige bestaat hier dan ook niet. Je loopt altijd bij een gyneacoloog. Ik woon ook nog in Zuid Italië dus zorg is dan ook wat verspreider door de ligging dan Noord Italië. Ik woon in een dorpje op een berg. We moeten straks dus die berg af met 8 haarspeldbochten :P ! Dat is eigenlijk waar ik het minst naar uit kijk. In 30 min zijn we dan in t ziekenhuis. De taal is nu wel lastig. Ik heb eigenlijk een stressmoment gehad, ik was wat bloed verloren en de assistente had dus tegen mijn vriend gezegd wat te doen; wachten tot de volgende afspraak een dag later. Nou hier had ik dus echt geen zak aan. Ik heb uiteindelijk mijn oude verloskundige in NL gebeld en die vroeg tenminste van alles en heeft me gerustgesteld. Niks aan de hand dus.

Voor de bevalling heb ik totaal geen stress. Zelfs de stress van mijn vriend lijkt geen vat op me te krijgen. Het komt zoals het komt! :)

Qua naam was het heel makkelijk; eerste kleinkind wordt hier vernoemd naar opa of oma aan de mannelijke kant. Gelukkig vind ik dat een prachtige naam. Enige nadeel is dat de dochter van mijn zus ook zo heet maar dan de Nederlandse variant. Oja en iedereen kent de naam hier dus al, want dan zeggen ze tegen mijn vriend oh net zoals je moeder :hyper: .

Maud jammer dat het niet gelukt is! Wel spannend dat het nu echt vastligt dat het binnen 3 weken gaat gebeuren. Overigens doen ze hier liever gewoon ook een keizersnede als je 40 weken bent en willen ze die 42 weken niet afwachten. Nou daar heb ik dus geen zin in he. Dus ik hoop dat ze daar voor komt!
Probeer wat te relativeren met dat lijstje. Wat is echt echt nog nodig? De baby slaapt er echt niet minder om als je bv de vloer in de keuken niet hebt gedweild :-D . Zo probeer ik mijn poetsneigingen te onderdrukken.

Qua lichaam merk ik wat meer druk op mijn schaambeen en bekken. Hebben jullie dat ook? Ook was ze gister echt superactief.
Alle reacties Link kopieren
Oja en ons meisje zit precies tussen die van jullie in. Ze was afgelopen week net boven de 3 kilo. Mijn vriend en ik zijn allebei rond de 1.70. Dus hij wat klein en ik wat lang (zeker vergeleken met de vrouwen hier!)
Alle reacties Link kopieren
Hee, dat reageren duurde even.. iets met zwangerschapsdementie geloof ik. Haha
Ik lees dat jullie babies groot geschat worden? Ik doe lekker met jullie mee! Met 32 weken heb ik nog een glucosetolerantie test moeten doen omdat ze dachten dat ik mogelijk zwangerschapsdiabetes zou hebben. Dit was gelukkig niet het geval en maken wij genetisch gezien 'gewoon' grote babies. Onze eerste dochter was ook 3600 gram bij 37+6 weken zwangerschap. Met 35 weken heb ik nog een echo gehad en toen werd ze 3100gram geschat. Redelijk in dezelfde groeilijn dus.
Ikzelf ben ook lang en mijn vriend nog langer. Al mijn broertjes en zusjes waren ook grote babies dus ik maak me geen zorgen.

Hier precies hetzelfde gevoel over het moeten wachten tot de bevalling eindelijk begint, Macadamia! Ik kan het heel slecht hebben dat het vandaag kan beginnen, maar ook nog zomaar 4 weken kan duren.
Oh en twijfels over de naam, ook check. Het is ook gewoon heel erg lastig! Je geeft een naam aan iemand die de rest van zijn leven daarmee 'opgeschept' zit. Dat is nogal een ding!
Qua spelling ben ik zelf niet zo huiverig voor het moeten spellen van een naam. Zolang het maar een logische spelling is, vind ik dan. Ik ken mensen die een bijzondere naam voor hun kinderen wilden en daarom allerhande leestekens zijn gaan gebruiken waardoor de namen taalkundig gezien dus niet uit te spreken zijn. En ik met mijn 28 jaar de tekens niet eens kan onthouden, laat staan een kind van 4/5 jaar die straks de eigen naam moet gaan leren schrijven!

Wat jammer dat de draaipoging niet gelukt is Maud. Lag je eerste zoontje ook in stuit, dat je bij hem ook een KS gehad hebt?
Heel raar idee lijkt me dat inderdaad, dat je echt heel bewust weet wanneer je kindje er is. Ergens ook wel prettig, want je hebt iets om aan vast te houden in plaats van het afwachten tot er eindelijk iets begint.
Wel fijn dat je nog zoveel van je to-do list hebt kunnen afstrepen! Dat geeft inderdaad rust! Wanneer krijg je de datum van de ks te horen? En heb je daar dan ook nog invloed op eigenlijk? Dat ze je bijvoorbeeld inplannen op een datum die totaal niet handig is voor jullie (of dodenherdenking ofzo, lijkt me ook niet heel prettig) en dat je dan nog een dagje later of eerder mag?

Wat gek dat het niet gebruikelijk is dat de man bij de geboorte is Principessa! Wil je dit zelf wel graag? Lijkt me wel heel pittig hoor, zwanger zijn terwijl je emigreert! Dat maakt alles 10x spannender voor mijn gevoel, zeker als je zo afgelegen woont en de zorg wat verspreider is en gewoon anders geregeld dan hier. Maar inderdaad, zoals je zegt, het komt zoals het komt, en stress hebben heeft echt totaal geen zin. Wel fijn dat je je VK van hier nog kunt bellen bij vragen!

Druk op schaambeen en bekken herken ik trouwens wel. Ik heb ook enorm veel harde buiken, en dan merk ik gelijk dat de dame goed ingedaald is. Dan moet ik echt met mijn benen wijd lopen voor mijn gevoel. Heel charmant ook..
Mijn buik voelt van binnen ook heel beurs, als een blauwe plek van binnen. Hebben jullie dit ook? VK zei dat dit kwam doordat ze precies daar altijd met haar billen ligt en dus daar altijd mijn baarmoeder 'uitrekt'. De huid daar voelt ook enigszins gevoelloos, net als je lip voelt als je verdoofd bent geweest bij de tandarts zeg maar.

Wel grappig trouwens. Bij mijn eerste ben ik bevallen op de dag nadat ik wat proefdrukken van geboortekaartjes had besteld. Dat was met 37+5. Vandaag ben ik ook 37+5 en de proefdrukken heb ik net besteld. Als in het verleden behaalde resultaten enige garantie geven voor de toekomst, ga ik dus morgen bevallen :D

Verwachten we trouwens allemaal meisjes? Volgens mij wel he? Grappig!
Alle reacties Link kopieren
Oeps heel verhaal geworden...
Alle reacties Link kopieren
Hey Lulu!

Wat grappig we schelen maar een dag! Ik ben 37+4 vandaag.

Ja het liefst heb ik hem er bij. Nu kan dat wel tegenwoordig in het ziekenhuis waar ik ga bevallen. Ben alleen bang dat ie van z’n stokje gaat :P! We zien wel hoe het gaat.

Ja ik heb nu ook meer harde buiken. Ze ligt ook helemaal in positie. Ik heb aan de bovenkant een wat beurs gevoel. Lijkt alsof het op de plek is waar mijn buikspieren uit elkaar gaan.
Ik had dat gevoelloze tijdje terug rond mijn navel. Daar zaten haar billen. Nu lijkt ze wat hoger te zitten. En dat waggelen herken ik ook :-D

Hihi wat grappig dat het nu dezelfde dag is! Hopelijk kun je vanavond slapen. Ik zou vol enthousiasme wakker blijven :biggrin: . Hoe groot is ze nu trouwens? Ik had vorige week net over de 3000.

Morgen weer op controle. Ben benieuwd of mijn baarmoedermond al verder verweekt is.
Alle reacties Link kopieren
Wat een herkenbare dingen lees ik!
Ik vind het ook heel lastig om me over te geven aan de natuur. Ik zou zo graag willen weten wanneer het begint, maar helaas. Ook een gek idee dat het nu kan beginnen, maar ook nog 4 weken kan duren. Al ben ik na volgende week wel erg chagrijnig als de baby er nog niet is. Ik heb me erg ingesteld op begin mei.
Ook gingen wij opeens weer twijfelen aan de naam, maar we blijven toch maar bij de naam die we al een poos in ons hoofd hebben.
Alle voorbereidingen zijn volgens mij klaar. Ik heb de traktatieknutsels voor mijn andere kinderen vandaag afgemaakt en gisteren eindelijk de proefdruk voor het kaartje aangevraagd. Ik hoop dat die er morgen is!

Ik heb ook zo'n zin om voor mezelf te shoppen.....

Wat balen dat de draaipoging niet gelukt is Maud. 1 voordeel, jij hoeft niet te wachten op de 'natuur' 😉

Principessa, doen ze in Italië altijd een inwendige controle? Zegt dat iets over de bevalling?

Hier volgens alle metingen (En dat waren er nog al wat ivm eerdere kleine baby's) een heel gemiddeld ventje.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik deze laatste paar weken ook even meeschrijven? Ik ben nu 36 + 4 en deze week (helaas) overgedragen naar het ziekenhuis vanwege grote baby (werd nu geschat op 3500 gram) en veel vruchtwater.
Spannend wanneer het gaat gebeuren, het is trouwens nr 2.
Succes met de laatste weken!
Alle reacties Link kopieren
Welkom groenisgras! Jeetje, ook al zo'n grote baby? Is er bij jou een reden voor of is het ook genetisch?
Met 35 weken werd die van mij rond de 3100 gram geschat. Als ik de 40 weken haal, zou het volgens de VK wel richting de 3800 of 4000 gaan.

Fijn. Dat je man er wel bij mag zijn principessa! En als hij er niet tegen kan, kan hij kan gewoon bij je hoofd blijven staan toch? Zolang hij naar je gezicht lijkt ipv tussen je benen, moet het wel meevallen lijkt me.

Oh ik heb trouwens ook enorm zin om voor mezelf te shoppen nicci! Maar qua maat en borstvoeding is dat nu nog niet heel handig.

Zijn jullie van plan bv te geven trouwens?
Bij dochter nr 1 heb ik het bijna 1,5 jaar volgehouden, maar de start was echt dramatisch. Ik zal jullie de details besparen om niemand af te schrikken, maar heb wel met mezelf en vriend afgesproken dat als het dit keer weer zo ruk begint, ik overstap op KV. Dat geeft ons allen minder stress denk ik.
Don't get me wrong, de bv was echt ideaal toen het eenmaal goed ging en ik sta ook echt achter de voordelen van bv tov kv. Maar rust in het gezin in de eerste weken vind ik nu veel waardevoller, gezien er nog een meisje rondloopt, dan krampachtig vasthouden aan de bv.
En dochter kan ook niet wachten om haar zusje straks een flesje te geven, dus komt dan ook weer mooi uit :lol:
Alle reacties Link kopieren
OMG... ik moet nu voor de 3e keer een bericht typen door m'n eigen onhandigheid. Al 2x een heel verhaal kwijt....Te frustrerend. Dus maar even puntsgewijs :geek: want ik vind het wel leuk om bij te kletsen, maar nog een keer een heel verhaal typen heb ik echt geen zin meer in.....

Ha Groen is gras! Welkom! Spannend om over te gaan naar de gyn. Wanneer heb je een afspraak? En weet je al wat die van plan is?

Tav borstvoeding: ik ben wel van plan om het te proberen, maar als het echt niet gaat of teveel stress oplevert denk ik dat de voordelen niet opwegen tegen de nadelen. Ik vind het altijd fijn om te kijken wat de wetenschap erover zegt. Wat ik ervan begrijp is borstvoeding tot op zekere hoogte waarschijnlijk 'beter', maar is kunstvoeding niet slecht. En wat dat 'beter' dan precies is, dat is ook nog lastig te beschrijven. Het komt geloof ik eerder neer op 'aanwijzingen dat het beter is voor afweer/gewicht op latere leeftijd/ontwikkeling', maar dat dat allemaal helemaal niet 100% vaststaat en van een hoop dingen af kan hangen. Ik vond het fijn om bijv de podcast over borstvoeding van de podcastserie 'podnataal' te beluisteren.

Nu 38 weken zwanger, ik kwam een website tegen https://datayze.com/labor-probability-calculator.php waar je kan uitrekenen hoe groot de kans is dat je vandaag/morgen/voor het weekend/deze week bevalt. Je moet alleen je uitgerekende datum invullen. Best grappig, heb vandaag dacht ik 1.8% kans :D.
Uiteindelijk heb je geloof ik rond tot de uitgerekende datum 38% kans dat de baby komt (dus voor 40 weken) en de meeste komen in de week daarna. Op de uitgerekende datum is rond de 4% en dat is dan al best veel. Opgeteld komen ze er allemaal 100% uit, dus we wachten maar weer af......
Alle reacties Link kopieren
Gezellig Groenisgras! Oeh grote baby, dan doen ze een keizersnede vanaf een bepaald gewicht?
Ons meisje is erg gemiddeld. Ben net weer op controle geweest. Ben alleen vergeten te vragen naar haar gewicht :P Zag wel dat ze nu 50cm is.

Nee idd Lulu hij moet maar de andere kant op kijken hihi.

Ik ga ook proberen borstvoeding te geven. Ik heb die apparaten niet voor niks...85G nu O_O !
Ik hoop dat het lukt. Mijn zus zat namelijk zo weer op haar oude gewicht min 2! Daar teken ik voor. Ben alleen wat preuts dus dat moet ik nog ff uitvogelen haha. Ook heb ik een goede weerstand dus dat is wel mooi als ze hier wat van mee krijgt!
Maar inderdaad het moet geen stress gedoetje worden...

Haha Macadamia, ik herken het. Ik ben al zo’n kluns en het is er nu niet beter op geworden :proud:

Wat grappig die site, over een week grotere kans!

Net bij de controle bleek mijn baarmoedermond inderdaad nog verder verweekt. Controleren ze elke keer, met de hand. Niet echt fijn, maar als ik daar nu al over ga mauwen ;-). De gyneacoloog denkt dus dat ze snel komt. Anders hebben we volgende week een afspraak voor vervolgstappen!
Alle reacties Link kopieren
@Macadamia; ik vergat nog te reageren op je vraag over de keizersnede; na de operatie moet ik 3-4 dagen in het ziekenhuis verblijven. De vorige keer heb ik dat niet als vervelend ervaren, maar nu vind ik het een vervelend idee dat we zoon dan zolang moeten uitbesteden.

Principessa; spannend hoor; bevallen in een ander land/cultuur. Hopelijk is je man toch in staat om je bij te staan tijdens de bevalling ;) .
Die druk op m'n schaambeen/bekken herken ik niet. Wel af en toe wat steken in m'n buik, vooral onderin en als ik in rust ben. Nu ik weet dat het een keizersnede wordt, mag ze zich ook gewoon aan de geplande datum houden hoor, die weeën heb ik nu toch nergens voor nodig ;-) . Wel regelmatig harde buiken, maar dat heb ik al een hele tijd.

Lulu; Ja ik snap dat het spannend is dat je totaal niet weet wanneer het gaat beginnen. Moet zeggen dat ik er nu nog niet zo mee bezig ben (36+3), heb niet het idee dat ze al bijna gaat komen. En dat is inderdaad wel een voordeel van een keizersnede; ik ga sowieso niet overtijd, dus de tijd waarin het kan gebeuren, is relatief kort.
M'n zoontje lag ook in stuit inderdaad, typisch he. De gynaecoloog heeft er geen verklaring voor waarom dat bij beide kindjes het geval is, waarschijnlijk gewoon toeval.
Ik weet al dat de ks in ieder geval tussen 7 en 13 mei wordt ingepland, exacte datum krijg ik volgende week ergens doorgebeld. Heel raar om dan de geboortedatum van ons meisje al te weten (als ze zich niet eerder meldt dan). Ik heb er verder geen invloed op. De week is bepaald door de gyn., iets eerder dan gebruikelijk, vanwege de groeiachterstand. En verder is het volgens mij gewoon afhankelijk van het OK-rooster.

Nici2222; voor jullie dus een zoontje, leuk! En je hebt al meerdere kinderen lees ik? Ik heb ook veel extra controles/metingen gehad omdat ons zoontje zo klein was. En nu dus weer het geval. Bij een eventuele derde hoeft dat dus niet zo te zijn als ik jouw ervaring lees ;-) .

Groenisgras, Welkom!

Ik wil wel weer borstvoeding geven. De vorige keer 7 maanden gedaan. Niet echt problemen gehad, maar vond het toch wel intensief. Ook heel mooi hoor. Maar zoon wilde veel en lang drinken, dus was er heel wat uren mee kwijt. Even kijken hoe dat bij onze dochter zal gaan. Met een dreumes van anderhalf in huis is het toch wat pittiger denk ik. Maar ga er sowieso aan beginnen en dan zien we wel hoe het loopt :). Ik hoop me deze keer wat vrijer te voelen met voeden in het openbaar. Ik vond dat de vorige keer best een dingetje, maar daardoor ben je ook veel aan huis gebonden. Zeker met het mooie weer in het vooruitzicht, is het juist wel lekker om veel buiten/van huis te zijn. Is nog wel een drempeltje hoor. Hoe zien jullie dat?

Hier gisteren ook de proefdruk van het geboortekaartje binnen gehad. Op een paar kleine aanpassingen na helemaal tevreden! Echt raar om de naam er dan op te zien staan. Wordt het ineens wel echt van :) .

Tis ook een heel verhaal geworden zie ik ;). Wel leuk om met elkaar deze dingen uit te wisselen. Veel herkenning inderdaad! Zijn toch spannende weken he. Vind het best nog onwerkelijk dat er binnenkort weer zo'n klein baby'tje in huis is. Heb er wel echt zin in :-D .
Alle reacties Link kopieren
Het zal wel genetisch zijn, mijn 1e was en is ook groot, alleen was hij net op het 90p lijntje en de 2e gaat met het buikje daar net boven, vandaar dat het nu helemaal word overgenomen. De kans op vroeggeboorte is dan groter alhoewel ik bijna 37 weken ben dus dat zal wel meevallen en er was kans op meer bloedverlies geloof ik waarvoor ik dan een infuus krijg.
Ze gaan niet meteen voor een keizersnede, maar wel eerder inleiden als 42 weken.

Hier ook zin om te winkelen voor mezelf, heb niet heel kleding die ik nog pas dus heb zo vaak hetzelfde aan waardoor ik die kleren straks de kast in gooi en er voorlopig niet meer uit haal haha.

Ik geef geen BV, de vorige keer ook niet gedaan. Is mij goed bevallen,

Zijn jullie veel aangekomen?

Spannend om in een ander land/cultuur te bevallen, Principessa.

Volgende week heb ik een afspraak bij de verloskundige in het ziekenhuis en de week erna weer bij een gynaecoloog. Ik ben wel benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren enzo. Ik ben normaal best wel van het plannen enzo, dus dat je niet echt weet waar je aan toe bent vind ik niks. Blij als alles achter de rug is.
Zo, hele lap tekst.
Alle reacties Link kopieren
Blegh, het ging de afgelopen 2 weken zo goed met slapen. Nu wakker van een snurkende man en kom niet weer in slaap.

Ik heb inderdaad al 2 dochters en nu verwachten we een zoon. Wel spannend hoor het andere geslacht. Moest wel even aan de gedachte wennen.

Ik ben van plan weer borstvoeding te gaan geven, bij beide meiden ook tot ongeveer een jaar gedaan.


@Maud, heel gek om de geboortedag al te weten, maar lijkt me ook heel fijn!
@principessa lijkt me ook wel interessant om te weten hoe het er daar beneden voorstaat. Ik heb nu bijna elke avond van die lichte menstruatiekrampen. Ik hoop dat die al wat voorwerk doen.

Ik ben ook zo'n kalender tegengekomen, maar die hield ook rekening met de geboorte van eerdere kinderen. Bij de eerste ga je volgens mij wat vaker over die 40 weken heen dan bij volgende kinderen.

@gewicht ik ben nu 8,5 kilo aangekomen. Niet zo heel veel, maar het gaat er bij mij na de zwangerschappen (op het gewicht van de baby na) moeilijk weer af. In de laatste week is er een kilo bijgekomen!!!! Ik hoop dat dat vocht door de warmte is. (Nu ik die 8,5 type denk ik: waarom maak ik me in hemelsnaam zo druk om mijn gewicht, wat is nou 8,5 kilo)

Helaas is onze proefdruk er nog niet. Dus de baby moet sowieso dit weekend nog even blijven zitten 😊
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu 11 kilo aangekomen. De vorige keer was ik de kilo's snel kwijt, hopelijk deze keer weer. Op een gegeven moment woog ik zelfs lichter dan voor de zwangerschap door de bv en zat ik echt op ondergewicht. Weeg van mezelf al niet zoveel, dus een beetje reserve is wel fijn.

Hier gaat het slapen ook niet fantastisch meer. Lig veel wakker.

Ik snap wel dat je even moest wennen aan het andere geslacht Nici2222. Had ik op het begin ook met al die roze kleertjes in de winkels haha. Maar nu ligt er toch al aardig wat van in de kast 😅.
Alle reacties Link kopieren
Oh shit! Heel verhaal getypt, is het nu weg :( Ik deel je frustratie macadamia!
Oké samenvatting dan maar, want heb geen zin in nog een keer alles typen.

Vandaag 38 weken! We lopen dus echt mooi tegelijk met elkaar. Bij dochter ben ik bevallen met 37+6 dus ik had veel hoop op een baby gister, maar helaas. Afgezien van wat gerommel (die harde buiken worden soms voorweeën heb ik het idee) is de kleine rustig blijven zitten. Ik hoop niet op een Koningsdag baby, dus vandaag mag ze nog even in mijn buik blijven :)

@principessa, controleren ze je baarmoeder altijd? Ik heb dat hier nog nooit gehad. Zou dus ook niet weten of er al iets verweekt is of dat er al ontsluiting is.

Geboortekaartjes! Gisteren ook een paar proefdrukken gehad. Ziet er inderdaad heel gek uit om zo ineens de naam dan in het écht te zien! Maar het heeft me wel gesterkt in het gevoel dat dit dé naam is. Dus ik ben blij. Nu nog een definitieve versie kiezen en dan is dat ook afgerond.

Qua aankomen, heb ik al een tijdje niet meer op de weegschaal gestaan. Met 33 weken was ik al wel 16 kilo aangekomen... Ik durf nu dus niet zo goed meer te wegen. Haha. Bij mijn eerste zwangerschap was ik ook ongeveer 20 kilo aangekomen in totaal, maar ik hield ook heel veel vocht vast. Dat merk ik nu ook weer aan mijn lijf, dus ik ga er van uit dat het meeste gewicht in de weken na mijn bevalling weer verdwijnt. Er zijn toen 5 kilo's blijven plakken. Die waren weer redelijk vlot weg nadat ik weer begon met sporten, dus ik maak me niet zo'n zorgen

@nici, oh wat vervelend dat je zo slecht heb geslapen! Lekker aan het forummen geslagen 's nachts? :lol: Wel leuk hoor, een zoontje na 2 dochters! Hoe oud zijn de oudsten?

Ohja, openbaar voeden vond ik ook wel een ding trouwens hoor, Maud. Door de opstartproblemen duurde een voeding bij ons ook enorm lang, en dat hielp ook niet in het wat vrijer voelen om het in het openbaar te doen. Thuis kun je jezelf prima comfortabel maken om een uur of langer met baby aan de tiet te moeten zitten. Maar in het openbaar is dat toch wel even een ander verhaal. Uiteindelijk trouwens wel redelijk wat in het openbaar gevoed, maar dan deed ik er zo'n grote hydrofiel overheen als het op een drukke plek was.

Jullie nog Koningsdag plannen? Ik baal echt een beetje van het weer. Normaal vind ik het wel erg leuk om even over kleedjesmarkt te lopen en een drankje te doen. Maar met 13 graden en regen + dikke buik, zie ik dat niet zo heel erg zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven