Langer dan 6 maanden bezig met zwanger worden zonder mmm

16-11-2016 00:55 2302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb je het gevoel dat je op het forum tussen twee groepen in valt? De groep die net probeert zwanger te worden en de groep die al in de medische molen zit. In deze topic zijn we met meiden die ook wat langer bezig zijn met zwanger worden. Inmiddels zijn er al wat meiden de medische molen ingegaan. Dit vormt geen probleem om mee te schrijven in deze topic.

Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.

langer dan 6 maanden groep is zwanger

gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87

naam leeftijd probeert zwanger te worden sinds NOD bijzonderheden
AV199224 / 27sinds september 20169 juli, ronde 12
Camomila 29 / 30sinds februari 201617 april
Emceetje 36 / 37 Januari 2015 15 maart onbegrepen verminderd vruchtbaar. Start iui eind januari
florence13 36 / 36 mei 2016buik slagveld na ongeval. Miskraam in april 2017
Foodsandbeats 34 / 36maart 2016
Labgeek1990 26 / 30 sinds november 2016
Maur91 25 / 24 maart 2016lange cyclussen
Missy1983 33 / 33 sinds vorig jaar na een jaar tussenpauze 17 maartbloedonderzoeken,zaadonderzoek,hysteroscopie en hsg gehad nu afwachten tot juni
Mollebol1 34 / 34 april 2016 2 juli ronde 9
Pinquinlove 29 / 28 november 2015 29 maart curettage april 2016 mk sept 2016
Rosalie 29 / 30 januari 2016 19 juli ofo uitslagen waren goed, komende half jaar zelf proberen
Twilight84 33 / 35 Augustus 2015 30 april
Viva-30 30 / 30 oktober 201529 maart
Yinthe24 24 / 31 mei 2016 30 mei, ronde 11
Zonnebloem111 28 / 30 juni 201619 maart
rosalie87 wijzigde dit bericht op 08-07-2017 14:00
41.54% gewijzigd
Even een update net een cb gedaan en weer een dikke niet zwanger :(. Donderdag naar de ha... hopen dat zij mij kan helpen!
Balen Maur, had toch gehoopt hier vanmorgen positief nieuws te lezen. Succes donderdag bij de huisarts. Ga je ook voor de eerste onderzoeken?
@rosalie helaas!! Hoop eerst dat ze mij kunnen helpen met een regelmatige cyclus en het dan nog zelf proberen. Ik heb gezien dat ik wel eitjes heb maar met zon onregelmatige cyclus is het moeilijk klussen.
Hè Maur wat rot... spijt me voor je. Hoop dat de ha meer structuur in je cyclus kan brengen. En dat je er dan weer helemaal voor kan gaan.

Hier nog steeds niet ongesteld. Dag 38. Ik ben een beetje sip want verdenk mijn cyclus ervan weer langer te zijn. In dat geval ga ik net als Maur actie ondernemen om cyclus op orde te krijgen. Ik voel me in elk geval niet anders of zwanger (ok, geen ervaring mee), behalve soms een beetje buikpijn/kramp, wat echt van alles kan zijn. Testen... misschien morgen.

Hoe is het bij de andere dames?
hey dames, ik heb al een tijdje niet meer gereageerd, maar wel meegelezen.

Maur en Emceetje.

Rosalie, succes met je sollicitatie!

hier: had ik vorige week zondag op 3 dagen overtijd ineens een licht positieve test in handen, maar 2 dagen later begon het bloeden en is ook deze ronde niet op een succesvolle zwangerschap uitgelopen. We zijn nu door naar ronde 8 na miskraam - ronde 26 totaal. Ik ben weer bij de huisarts geweest en heb een doorverwijzing naar de gyn. Ben er nu klaar mee en wil uitgezocht hebben of er iets is wat zwangerschap verhindert/bemoeilijkt en waar iets aan gedaan kan worden.

Shoppen of rondkijken voor baby doe ik allang niet meer, ik heb wel getelt 1 babypakje liggen en verder wil ik mezelf niet teveel gek maken. Eerst een zwangerschap, goede 12-weken echo; goede 20-weken echo en daarna is er nog tijd zat om alles te regelen.

Spaarrekening voor kindje vind ik wel een goed idee! Kan geen kwaad om die al te gaan vullen, kan de rekening altijd nog omdopen tot spaarrekening voor een mooie reis ofzo.

Sterkte iedereen!
Hè maur wat naar!!! Wel een teleurstelling he... zo'n cyclus lijkt me ook heel vervelend. Sterkte

gettingeven spannend dan ben jij momenteel de enige die zwanger zijn kan.. ik duim voor je.

Ik denk er over om toch terug naar de fertiliteitsarts te gaan. Na 22 rondes ben ik er behoorlijk klaar mee. Van het weekend tijdens een verjaardag weer de nodige 'subtiele' opmerkingen en vragen gehoord. Iedereen vind het tijd dat wij kinderen krijgen. Wij zijn kennelijk ook de eersten in de familie die aan de beurt zijn (volgens de familie).

Daar ben ik het overigens hartgrondig mee eens

Ronde 23 dus flink aan de slag en misschien terug naar het ziekenhuis.
bjorg Pffff lijkt me vreselijk, eerst die positieve test te zien en blij raken, en vervolgens toch weer bloeden. Wat verdrietig. Dat je nu terug wilt naar de gyn snap ik helemaal. Heb je al een afspraak gemaakt?

Ik heb trouwens ook nog niks gekocht voor een mogelijke baby. Wie weet vind ik dat tegen die tijd niet leuk meer en das ook zonde. En wie weet komt er helemaal geen baby, dan zit ik met spullen die me alleen maar herinneren aan mijn verdriet. Ik heb zo al verdriet genoeg. (Met vlagen)
Ik word inmiddels niet meer blij van een positieve test - het is meer een eerste hobbel van de velen. Maar daar gaat dit topic niet over
Björg wat vervelend zeg:-(. Ik kan me voorstellen hoe groot de teleurstelling dan is als je eindelijk een positieve test in je handen hebt.

@emceetje voor jou dus ook spannend.

Hoop gewoon dat er iets is wat mijn cyclus reguleert zodat we wat gerichter kunnen klussen en het geeft hopelijk meer rust. Ik ben al 35 dagen onrustig omdat ik nog niet ongesteld ben. Zondagavond weer een mentale break down gehad en toen maar besloten om toch naar de ha te gaan.

Gister een opmerking van mijn schoonzusje die weet dat het bij ons niet lukt, ach als het met de tweede weer zo snel gaat mogen wij niet klagen. Grrrrr....... #^*%$#%^*
Pff Bjorg dat lijkt mij heel frustrerend. Positief testen en dan het zo snel weer mis zien gaan. Alsof het niet al frustrerend genoeg is.

En Maur, die opmerking van je schoonzusje is not cool.

Ik heb mezelf ook weer uit de droom geholpen. Vanmorgen getest, helaas. Ben best verdrietig. Ik denk dat ik vandaag de gynaecoloog bel om te vragen of ik een afspraak kan krijgen ivm mijn bizarre cyclus. Beetje vergelijkbare situatie als jij dus, Maur.
@gettingeven dat meen je niet:-(.

Ik ga morgen naar de dokter hoop toch echt dat ze me gaan helpen. Een onregelmatige cyclus is echt killing.
Lijkt me heel lastig zo n onregelmatige cyclus. De dokters krijgen het druk wij gaan ook morgen. We hopen op zaadonderzoek en misschien bloedonderzoek en echo voor mij. Ben benieuwd.
Vreselijk balen weer al die negatieve testen :(. We verslijten er veel te veel met zijn allen.

Succes voor iedereen die morgen naar de huisarts gaat. Hopelijk worden jullie serieus genomen en goed geholpen!
It's okay to be a glow stick. Sometimes you have to break before you shine.
Mijn cyclus is gelukkig wel regelmatig 28-29 dagen. Maar ja, gisteren zoals voorspeld helaas weer ongesteld geworden. Nieuwe ronde dus maar weer. Baal......

Even uitgezocht: volgens mij is het dan ronde 10 of toch 11

En bjorg: dat lijkt me nog veel naarder, wel positieve test maar dat een paar dagen later toch misgaat. Sterkte!
Succes voor de dames die gaan dokteren! Hopelijk kunnen ze jullie helpen. Een onregelmatige cyclus is volgens mij best makkelijk op orde te krijgen. En dan zeg ik makkelijk, maar dan bedoel ik eigenlijk dat je er wat voor kunt krijgen. Vriendinnetje van me heeft dat ook gehad (Chlomid ofzo??) en dat werkte bij haar goed. Je hele hormoonhuishouding (en humeur) liggen wel VOLLEDIG overhoop, dat dan weer wel.

Sterkte Bjorg, het lijkt mij ook heel zuur om positief te testen en dan eigenlijk al te weten dat dat helemaal nog niets zegt. Heftig ook, Kun je daar, behalve met ons, met iemand over praten?

Jou schoonzus zou ik stompen denk ik Maur, zeker als ze weet dat het lastig ligt voor jullie. Wat een hork zeg, pfffffffff.

Hier weinig te melden. NOD 12 december en voel helemaal geen ene reet dus het zal wel weer een WOD worden. Verder super druk met de oplevering van een nieuw huis en de verhuizing die daarbij hoort, dus weinig tijd om na te denken over babies, wat eigenlijk wel heel fijn is. Volgend jaar maar weer mee aan de gang.
Klopt van de cyclus Florence June, ik hoop ook dat dit voldoende gaat zijn/het enige 'probleem' is.. en ik misbruik eigenlijk het eerdere bloedverlies wat ik had waardoor ik al eerder bij de gyn was om nu weer een afspraak te kunnen maken.

Maar omdat wij echt genoeg seks hebben, het toch al wat langer duurt, m'n man ouder is en... nouja, ik denk dat jullie het allemaal snappen... het is fijn als er íets gebeurt.
Klinkt wel relaxed, volgend jaar maar weer.. Maar dat is het natuurlijk al bijna

Succes bij de dokters dames.. Ik mag over een paar weken.
Foodsandbeats, balen weer zeg dikke
It's okay to be a glow stick. Sometimes you have to break before you shine.
Dank je Stella. Ik vind het jammer, maar heel verschrikkelijk erg vind ik het niet.

Ik sta best dubbel in mijn zwangerschapswens: enerzijds vind ik het eng (ik heb altijd wat moeite met het voortraject van grote veranderingen, kan heel heel erg tegen verhuizing of vakantie opzien) en vind ik het daarom ergens wel lekker veilig dat ik niet zwanger ben. En wat ook zo is: ik voel en zie er veel jonger uit dan mijn leeftijd, kinderen krijgen is voor echte volwassenen! En dat ben ik in mijn hoofd nog steeds niet. Ondanks 2e koophuis, serieuze en verantwoordelijke baan, familie die jaren jonger zij en al meerdere kinderen hebben.

Maar rationeel en op een wat meer volwassen emotioneel level wil ik heel erg graag nu zwanger zijn. Elke maand langer ben ik ouder en is er minder kans..... Ik weet sinds mijn miskraam op mijn 23e dat ik ooit graag kinderen zou willen. Die ooit is nu en dan lukt het niet meteen. Ben je daarom altijd zo bezig geweest met anticonceptie, pffft.....

Ben ik nou zo'n raar wijf of is dit herkenbaar voor anderen?
Enorm herkenbaar Foodsandbeats, echt enorm! Ik vond kinderen altijd iets voor "later als we groot zijn", maar dat zijn we natuurlijk al lang met 35 en 37... En nu we durven lukt het niet, en nu vind ik mezelf een sukkel dat ik zo lang gewacht heb èn dat ik al die tijd anticonceptie heb gebruikt. Dat voelt achteraf zo waanzinnig nutteloos.

Balen dat je ongesteld geworden bent.
Heel herkenbaar. Een paar rondes geleden toen ik overtijd was en dacht zwanger te zijn raakte ik best in paniek. Wil ik dit wel, mijn hele leven gaat veranderen. Kan ik het wel aan? En toen ik ongesteld werd dikke teleurstelling.

Ik denk ook vaak: ons leven is toch goed zo? En dat is het ook. Maar zolang ik intens verdrietig ben iedere ongesteldheid en bij iedere zwangerschap aankondiging, weet ik dat ik het moederschap toch echt heel graag wil. Over een definitieve 'nee' kan ik niet eens denken zonder te huilen.

Neemt niet weg dat er veel zal veranderen wat ik misschien best zal missen.

Het spontane uit eten gaan, de hele nacht doorslapen, de vakanties ver weg.

Misschien is het voor jongere ouders makkelijker omschakelen. Ik leef nu eenmaal al jaren zo.
inderdaad heel herkenbaar. Bij mij is het vooral de angst om aan te komen tijdens een zwangerschap (ik heb zó hard gewerkt voor dit lichaam), en de grote verandering in levensstijl tijdens en na de zwangerschap. Maar sinds ik m'n kindje verloren ben (week 17) weet ik heel zeker dat dit is wat ik wil, maar het maakt de weg er naar toe niet makkelijker. De angst als je een paar dagen overtijd bent - misschien is het dan nu zo ver, wat staat me te wachten, kan ik nog wel sporten/ op die geplande vakantie / dat geplande weekendje weg? En soms denk ik ook: m'n leven is goed zoals het is. Ik kan plannen - geen kinderen die het ritme bepalen, en dat is eigenlijk ook wel heerlijk.
Fijn dat ik niet de enige ben met rare kronkels in mijn hoofd. Soms heb ik het gevoel dat er alleen maar oermoeders rondlopen in de topics op de zwangerpijler. Die hun hele leven al moeder wilden worden en zonder dat hun leven niet de moeite waard zou zijn. En dan zonder enige twijfel zwanger worden en de hele zwangerschap door zo blij zijn met het hele zwanger zijn. En daarna genieten van elk boertje, poepje en wat al niet meer onsmakelijks van hun kind.....

Ik heb niet zoveel met de roze wolk.
Ik ook niet. Ik heb een heel leuk leven, die oer gevoelens heb ik nooit zo gehad. Nu wel sinds een tijdje heel erg de wens om een kind te hebben. Als het zou kunnen zou ik liever die hele baby fase overslaan, ik denk niet dat ik heel erg ga genieten of goed ga zijn in die eerste paar maanden. Maar ze horen erbij, dus die komen we vast wel door. Maar het lijkt me veel leuker vanaf een maand of 7/8 als ze dingen gaan doen.

Mag je eigenlijk ook niet zeggen he? Dat je babies eigenlijk niet zo leuk vindt? Maar serieus; het is vooral slapen, eten, schijten, janken wat ze de eerste paar maanden doen. Hoe leuk kan dat zijn?
Ik geloof wel dat je dat als verse ouder op momenten wel heel erg kan genieten van zo'n kleine wurm. Maar ja, tot die tijd dat jouw kind er is, lijkt het nog niet zo'n aantrekkelijk aanbod

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven