Langer dan 6 maanden bezig met zwanger worden zonder mmm

16-11-2016 00:55 2302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb je het gevoel dat je op het forum tussen twee groepen in valt? De groep die net probeert zwanger te worden en de groep die al in de medische molen zit. In deze topic zijn we met meiden die ook wat langer bezig zijn met zwanger worden. Inmiddels zijn er al wat meiden de medische molen ingegaan. Dit vormt geen probleem om mee te schrijven in deze topic.

Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.

langer dan 6 maanden groep is zwanger

gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87

naam leeftijd probeert zwanger te worden sinds NOD bijzonderheden
AV199224 / 27sinds september 20169 juli, ronde 12
Camomila 29 / 30sinds februari 201617 april
Emceetje 36 / 37 Januari 2015 15 maart onbegrepen verminderd vruchtbaar. Start iui eind januari
florence13 36 / 36 mei 2016buik slagveld na ongeval. Miskraam in april 2017
Foodsandbeats 34 / 36maart 2016
Labgeek1990 26 / 30 sinds november 2016
Maur91 25 / 24 maart 2016lange cyclussen
Missy1983 33 / 33 sinds vorig jaar na een jaar tussenpauze 17 maartbloedonderzoeken,zaadonderzoek,hysteroscopie en hsg gehad nu afwachten tot juni
Mollebol1 34 / 34 april 2016 2 juli ronde 9
Pinquinlove 29 / 28 november 2015 29 maart curettage april 2016 mk sept 2016
Rosalie 29 / 30 januari 2016 19 juli ofo uitslagen waren goed, komende half jaar zelf proberen
Twilight84 33 / 35 Augustus 2015 30 april
Viva-30 30 / 30 oktober 201529 maart
Yinthe24 24 / 31 mei 2016 30 mei, ronde 11
Zonnebloem111 28 / 30 juni 201619 maart
rosalie87 wijzigde dit bericht op 08-07-2017 14:00
41.54% gewijzigd
hihi herkenning. Wij hebben heel vaak tegen elkaar gezegd dat we babies niet leuk vinden en dat het pas leuk wordt als ze iets kunnen. En toen kregen vrienden kinderen, goede vrienden kregen kinderen en langzaam ging ik zien wat nieuwe ouders ook zien: hoe fantastisch het is om zo'n klein mensje vast te houden, alles is zo klein maar alles doet het! Hoe super cool het is als dat kleine mensje ineens door heeft hoe het zich om kan draaien. Hoe vrolijk je kan worden van een lach. Oergevoelen waarvan ik dacht dat ik ze niet had - maar die er toch echt wel in zitten. Manlief heeft het minder, maar ook aan hem merk ik dat het wel verandert.

Dus daar zou ik niet bang voor zijn! Alleen die slapeloze nachten, nee, daar kijk ik nogsteeds niet naar uit.
Ik had ook nooit iets met baby's en nog steeds vind dat hele kleine, pasgeboren, niet zo interessant. Maar vanaf een maandje of 6: om op te vreten! Dikke beentjes met spekjes, lachjes en lieve geluidjes... Ik ben om. Komt ook door m'n neefjes (eigen bloed ) De gezellige uurtjes in de kroeg, mooie vakanties en de flexibiliteit ga ik zeker missen, maar is het het één of het ander. De slapeloze nachten vind ik ook het minst aanlokkelijke. En kolven aan zo'n machine als een koe Maar dat is een keuze.

Jullie omschrijvingen herken ik ook; vooral het 'kinderen krijgen is voor later/ oudere stellen'. Totdat je jezelf opeens wel tot deze groep móet rekenen. Maar vooral vind ik het de laatste tijd, en pas op want hier komt een kanjer van een cliché, 'leeg' voelen en voel ik gewoon de sterke behoefte om samen een kindje op de wereld te zetten en hem/haar te leren kennen.
Hallo allemaal, zou ik hier ook mogen meeschrijven? Ik lees eigenlijk al vanaf het begin mee in dit topic, maar hem nu eindelijk de stap gezet om een account aan te maken Wij zitten sinds een paar dagen in ronde 8. Ik heb gelukkig wel een vrij korte, regelmatige cyclus van 25-27 dagen. Ik ben 28 en mijn man 30. Ik herken heel veel dingen die hier gezegd worden en het lijkt mij fijn om bepaalde dingen kwijt te kunnen die mijn man niet zo begrijpt, puur omdat hij geen vrouw is en het niet zo meemaakt als ik.

Zo frustrerend om elke keer jezelf weer voor te nemen om niet te gaan hopen van elke klein krampje, steekje of vlaag van misselijkheid, maar toch trap ik er elke keer weer in en denk ik elke keer dat het nu toch echt anders voelt dan de eerdere rondes, maar toch is het nog geen 1x raak geweest...

Dat naïeve in het begin herken ik ook heel erg. De eerste keer voelde ik mij zo speciaal, ik wist zeker dat het in 1x ging lukken, not! Ik merk dat ik nu best wel behoefte heb om het aan mensen te vertellen dat we er al een tijdje mee bezig zijn, maar omdat ik het toch nog graag als een echte verrassing wil houden hoop ik hier wat mee te kunnen praten.
Welkom Zonnebloem! Ik trap er ook elke keer in inderdaad! Als ik nou weer lees wat ik qua lichamelijke sensaties heb gevoeld de afgelopen weken maar dus zonder effect.... En ik had echt hoop dat het nu wel anders zou zijn.

Ik moet er ergens wel om lachen.. Had zelfs een app met eisprong voorspeller ingesteld... Iets wat ik dacht dat ik nooit zou doen.. En ik krijg al bijna het gevoel om het woord klussen te gebruiken .

Voelen jullie je langzaam ook veranderen in een persoon "die er teveel mee bezig is"? Zoiemand die je eerder een beetje hysterisch vond? Ik voel dit namelijk wel langzaam ontstaan Het naïeve wat Zonnebloem noemt is er inderdaad wel vanaf.
Haha, hysterisch vind ik mezelf gelukkig nog niet, maar ben er inderdaad wel meer mee bezig om uit te zoeken wat ik er allemaal nog extra aan kan doen. Ben gisteren bijvoorbeeld De Tuinen ingelopen om te kijken of daar nog bepaalde kruidenmiddeltjes zijn die een zwangerschap kunnen bevorderen. En ik heb sinds kort ook dat ik me lichtelijk jaloers voel tegenover de zwangere mensen in mijn omgeving, iets wat ik eerder niet echt had. Mijn schoonzusje is hoogzwanger en ik probeer maar niet te veel op haar dikke buik te letten, daar word ik alleen maar verdrietig van.
Even een update. Vandaag bij ha geweest wordt niet doorgestuurd naar het ziekenhuis vanwege mijn gewicht. Niet dat zij het niet wil maar de artsen schuiven het meteen van tafel als ze mijn gewicht zien. Moet 5 kg afvallen en dan wil ze me doorsturen.

En karma....... vanmiddag ongesteld geworden. En eerlijk op dit moment ben ik er even blij mee. Volgende maand ovu testen doen en op m'n gewicht letten.
quote:Maur91 schreef op 08 december 2016 @ 16:52:

Even een update. Vandaag bij ha geweest wordt niet doorgestuurd naar het ziekenhuis vanwege mijn gewicht. Niet dat zij het niet wil maar de artsen schuiven het meteen van tafel als ze mijn gewicht zien. Moet 5 kg afvallen en dan wil ze me doorsturen.

En karma....... vanmiddag ongesteld geworden. En eerlijk op dit moment ben ik er even blij mee. Volgende maand ovu testen doen en op m'n gewicht letten.Dat lijkt me een behoorlijk vervelende boodschap Maur91! Misschien logisch qua zwangerschapskans en PCOS enzo, maar zo'n "afwijzing" van je dokter lijkt me erg vervelend. Is afvallen denk je haalbaar voor je?
Welkom zonnebloem, leuk dat je meeschrijft.

Maur he shit! Nou ja, dan is het meteen duidelijk dat je deze ronde echt niks meer hoeft te verwachten. Ik vind het overigens belachelijk dat je om 5 kilo teveel niet wordt doorgestuurd. Ik werd wel doorgestuurd en kreeg bij de gyn pas te horen dat er 25 af moest alvorens we aan behandeling kunnen beginnen. Ik begrijp niet dat daar niet 1 lijn in zit. Inmiddels ben ik er 14 kwijt en mogen we gewoon aan iui beginnen als we dit willen. Bizar he.

Baby's, ik heb er ook niks mee. Behalve met mijn neefjes. Kom niet aan mijn neefjes! Die betekenen alles voor mij. Ik kan me alleen maar voorstellen hoe dat met eigen kinderen moet zijn.... Toch vind ik ze leuker vanaf een jaar of 2. Mijn man is gelukkig superlief met baby's, dus het komt vast goed.

Ik ben kennelijk ook geen oermoeder. En dat lege gevoel... nu ik de 40 nader (nog 4 jaar gelukkig!) beklemt het me wel heel erg dat wij geen kinderen hebben. We missen vanalles en tegen de tijd dat wij eens een baby krijgen zitten de kinderen van vrienden allemaal al minstens op de basisschool (en mijn neefjes al op de middelbare...) maar daar kan ik erg dramatisch over doen, het verandert toch niet.

Trouwens "klussen" vind ik zo'n vreselijk woord. Wat is er mis met alles bij de naam noemen? Ik heb er ook een hekel aan als moeders en vaders hun kinderen leren dat ze een worst, pipi of poes hebben...
Pfff. Iet doorgestuurd vanwege je gewicht? Mag ik vragen hoe lang je bent en hoe zwaar? Ik ben zelf iets te zwaar volgens de bmi ( iets boven de 27), maar vind het zelf geen probleem.. maar, ik weet niet wat de huisarts er van zegt.. en hoe lang zijn jullie bezig?

Vandaag zou mijn nod zijn, de dag is nog niet voorbij ( ik ben altijd op de dag nauwkeurig) maar ik was al zo nieuwsgierig dat ik alvast getest heb, negatief.. op naar de volgende ronde..
quote:dennen schreef op 08 december 2016 @ 18:01:

Pfff. Iet doorgestuurd vanwege je gewicht? Mag ik vragen hoe lang je bent en hoe zwaar? Ik ben zelf iets te zwaar volgens de bmi ( iets boven de 27), maar vind het zelf geen probleem.. maar, ik weet niet wat de huisarts er van zegt.. en hoe lang zijn jullie bezig?

Vandaag zou mijn nod zijn, de dag is nog niet voorbij ( ik ben altijd op de dag nauwkeurig) maar ik was al zo nieuwsgierig dat ik alvast getest heb, negatief.. op naar de volgende ronde..Balen . Nieuwe ronde, nieuwe kansen dan maar weer.
Welkom zonnebloem! Ik voelde me de eerste ronde ook super speciaal, wist zeker dat het meteen zou lukken. Want waarom niet, right?

Ik ben op aanraden van de huisarts ook afgevallen, Zit nu op -15kg. Hij zei het niet lomp trouwens, ik begon er min of meer zelf over. Ik heb ook niet het idee dat hij me niet door zou sturen op basis van mijn gewicht. Denk dat het heel erg afhankelijk is van wie je voor je hebt. Wel echt super balen Maur, super kut om te horen op die manier. Aan de andere kant; voor mij was het een hele goede motivator om af te vallen. Succes in ieder geval! En balen dat je ongesteld bent geworden...

Die angst dat we dadelijk nog met een baby zitten terwijl al onze vrienden al tieners hebben heb ik ook emceetje. So be it, boeiend dan. Hebben we lekker veel oppas.

Ook een voor dennen, wat ontzettend balen weer. Bleh.

Ik doe niet aan klussen hoor. Ja, in het nieuwe huis op het moment. Maar verder doe ik gewoon aan batsen/neuken/vrijen.
@ Foodsandbeats, helemaal niet raar hoor, dat dubbele gevoel. Soms denk ik ook, ben ik er wel echt klaar voor? (al denk ik niet dat je dat ooit helemaal bent omdat je geen idee hebt hoe erg je leven zal veranderen door de komst van zo’n kleine totdat je er eentje hebt) Kan ik dat allemaal wel, de zorg voor een kindje? Ik functioneer echt waardeloos met weinig slaap, dus dat lijkt me vreselijk. Om nog maar te zwijgen over de bevalling zelf . Ik heb ook altijd moeite met veranderingen (nieuw huis, baan, verbouwingen). Ik slikte gewone vitamine pillen en als het potje leeg was zou ik overstappen naar de mama vitamine pillen van Davitamon. Dus ik kon me maanden mentaal voorbereiden . Ik durfde pas na de bruiloft echt te stoppen met de pil omdat ik toen zoiets had van, nu ben ik er klaar voor. En nu heb ik spijt dat ik niet eerder ben gestopt. Want ja ik was naïef en dacht dat het binnen een paar maanden wel zou lukken. Waarom heb je anders al die jaren anticonceptie gebruikt? En dan te bedenken dat ik in het begin bang was dat de pil niet goed zou werken en ik zomaar zwanger zou worden…..

Maar ondanks mijn twijfels af en toe blijft het gevoel dat je het wel heel graag wilt omdat je elke maand dat het niet gelukt is weer intens verdrietig bent. Ik heb wel altijd moeder willen worden en kan me eigenlijk geen leven zonder kids voorstellen. Dus we zetten de onzekerheden opzij en gaan er gewoon voor nu .

Ik vind het soms nog steeds raar om mijn vriendinnen als moeder te zien. De meeste ken ik al heel lang (sinds de brugklas) en voor mijn gevoel lijkt het allemaal zo snel gegaan te zijn de afgelopen jaren. Ineens hebben ze bijna allemaal kinderen.

Welkom Zonnebloem! Hopelijk kun je hier veel herkenning en steun vinden! Ik heb ook vaak het idee gehad ‘deze maand voel ik me echt anders. Nu is het gelukt!” En elke keer bleek dat toch niet zo te zijn. Dus aan dat “instinct” van mij heb ik ook niet veel.

Balen zeg Maur . Wat vervelend dat je niet doorgestuurd wordt en dan ook nog ongesteld worden
It's okay to be a glow stick. Sometimes you have to break before you shine.
florence-june ik had het gewoon erg leuk gevonden om tegelijk zwanger te zijn met vriendinnen. Maar hun meiden zitten allemaal al op school inmiddels. Er zijn wel wat zwangeren in mijn omgeving maar samen zwanger gaat niet meer lukken.

Wij zijn ook echt de laatsten zonder kinderen. Best confronterend.

Ik ben inmiddels weer in mijn vruchtbare periode aanbeland. Gek hoe snel dat gaat, terwijl wachten op ongesteldheid even lang duurt maar 3x zo lang lijkt.
@emceetje volgens mijn ha had het nu geen zin om mij door te sturen omdat de gyn dan toch zou zeggen dat ik eerst moet gaan afvallen. Ik moet eerst 5kg af zien te vallen en dan wil ze me doorsturen omdat ze dan kan aantonen dat ik op de goede weg ben. Ik heb een vrouwelijke ha en dat is opzich wel fijn. Ze begreep ook mijn gevoel maar wou me niet nog een domper bezorgen. Moest overigens wel om haar lachen want ze zei oh meid ik snap wat je bedoeld, ik heb gelukkig 3 kinderen mogen krijgen maar ook ik heb met negatieve zwangerschapstesten op tafel lopen slaan waarom het nou niet raak was. Uit mijn vorige bezoek aan de gyn in aug. stond een melding dat hij lichte pcos vermoed en dat ik dus meerdere eitjes heb. Ons is dus gisteren wel verteld mocht het nu wel spontaan lukken dat de kans erg aanwezig is dat het er meer dan 1 worden. Mijn vriend zag er de humor wel van in, die zei meteen; kijk mama het zijn er dlie......( reclame van de Interpolis). Bij mij lichte paniek maar ach dan maar in 1 x een elftal als et dan zo mag zijn.

@ alle andere meiden voor mij geeft m'n ongesteldheid weer rust raar maar waar, na ca. 80 dagen mag het van mij wel zo zijn als ik toch niet zwanger ben. Als m'n "feestweek" over is beginnen met ovu testen en dat geeft weer een bepaalde hoop.
@Maur, wat bedoel je met na 80 dagen?

Denk je dat het je lukt op korte termijn om die kilo's kwijt te raken?

@ecmceetje, flink seksen dus! Veel plezier erbij met hopelijk een mooi resultaat.

@Florence June, knap die vijftien kilo.

@dennen, buh zo rot weer...

Ik wijt het nog niet zwanger zijn momenteel niet meer aan ondergewicht. Dat was een fase. Ik ben gezond en wil een regelmatige cyclus! Vandaag dag 41 en niets, nog geen drupje bloed. Om gek van te worden.

@allen; ik ben altijd vóór verandering. Bij een kindje lag het íets anders en moest ik zelf toen ik de wens uitsprak naar mijn man even slikken. Dacht ook aan veranderend lichaam. Maar laat nu maar komen hoor, de meest ingrijpende verandering ooit.

Welkom Zonnebloem! Leuk dat je meeschrijft.
@gettjngeven mijn cyclus heeft 80 dagen geduurd de laatste ronde. Zo bedoelde ik het na 80 dagen ongesteld te zijn is wel fijn wetende dat je niet zwanger bent.

Ik weet het niet, probeer nog gezonder te leven en meer water te drinken. Ik leef op koffie en Vitamin water:... en nog meer met de hond te lopen. Verder geen ingrijpende plannen.
.
quote:Anoniem_29 schreef op 09 december 2016 @ 15:11:

Hoe gaan jullie met de teleurstelling om elke maand?

Niet.

Het is als een open wond die maar niet heelt. Elke maand ben ik intens verdrietig en wanhopig. En na 2 dagen huilen pak ik de draad weer op. Alles gaat door.

Maar echt met het verdriet omgaan, lukt niet. Misschien heb ik daar tzt hulp bij nodig als het een definitieve nee wordt. Maar voorlopig heb ik nog hoop en wil ik daar nog niet aan denken.
[quote]Maur91 schreef op 09 december 2016 @ 14:53:

@gettjngeven mijn cyclus heeft 80 dagen geduurd de laatste ronde. Zo bedoelde ik het na 80 dagen ongesteld te zijn is wel fijn wetende dat je niet zwanger bent.

Wow. 80 dagen. Dat had ik nog niet begrepen. Waanzinnig. Ik trek het nu al niet meer
.
Ja ik vind dat ook erg makkelijk gezegd. Maar als je niet weet hoe het voelt om niet zwanger te raken en daar intens verdrietig om te zijn, moet je er ook niet over oordelen. Maar ik merk dat veel mensen dat doen. 'Je hebt het nu toch wel losgelaten he?' Of 'Ik weet precies hoe het voelt'. Je kunt gewoon niet weten hoe het voelt voor een ander. Net zoals ik niet weet hoe het voelt om moeder te zijn.

En ik ben ook 'blij' dat ik niet de enige ben. Het is fijn om hier dit te kunnen delen met mensen die hetzelfde ervaren.
Welkom anoniem, wauw, bijzonder dat je na 15 maanden proberen zonder ook maar een onderzoekje naar huis gestuurd wordt. Is je eerste kind van je huidige vriend? ( ik dacht uit je bericht er begrijpen dat dat niet zo is en dan vind ik het helemaal stom dat ze niet eens een zaadonderzoek doen..) hoe voelt het voor jullie om nu weer zelf verder te gaan?
@maur91 Wow 80 dagen lijkt me ontzettend frustrerend. Ik ben zelf nog nooit een dag over tijd geweest, dus kan me dat niet voorstellen.

Welkom anoniem! Hoe ik omga met de teleurstelling, eerste dag verdrietig en janken. De dagen daarna ga ik meestal leuke dingen verzinnen als afleiding zoals uiteten en nodig ik vrienden uit om lekker wat te drinken ????.

En wat een rare uitspraak van je ha. Merk nu zelf wel dat ik veel meer rekening hou met mijn uitspraken over het krijgen van kinderen tegen anderen. Stel dat ze ook al een tijdje aan het proberen zijn. Eerder had ik daar echt niet over nagedacht. Sommige dingen moet je blijkbaar zelf meemaken wil je begrijpen hoe dat voelt.
.
@anoniem "trying to get pregnant is the fun part" Nou allang niet meer hoor. Ja ik geniet van seks, maar soms is het echt een moetje. Dan zijn we beide moe, druk of laat thuis, maar ja, volgens mijn cyclus moeten we seksen. We hebben een flinke dip gehad, en daarna hebben we besloten dat we seks vooral doen omdat het fijn is. Maar uiteraard is het niet meer altijd spontaan, maar heel erg gepland. Laatst zaten we in een restaurant en zei mijn man hardop: moeten we vandaag eigenlijk nog seksen? Waarop ik heel hard moest lachen, maar een beetje genant was het wel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven