Lentekriebels : we kennen elkaar IRL!

20-01-2013 20:16 2768 berichten
Het is alweer tijd voor een nieuw topic en om jullie te verrassen en het gedoe van "wie gaat hem openen?" voor te zijn, heb ik het nu gedaan!

En wel op DE dag! Want vandaag was de grote meeting en wat was het gezellig! Rammel, heel erg bedankt dat we je huis mochten "misbruiken" hiervoor. Hoop dat alle rommel weer is opgeruimd inmiddels

Het idee van Aju voor de kadootjes was ook erg leuk en heeft goed uitgepakt! Goh, kadootjes...uitpakken sorry, ben melig! De kadootjes pasten goed bij iedereen en het was een leuke toevoeging!

Verder hebben de baby's, oudere kindjes en de dreumes (R is een dreumes joehoei ) het prima gedaan! Ze hebben lekker met elkaar zitten spelen en sommigen keken even de kat uit de boom voordat er wat ondernomen werd. En de allerkleinsten hebben lekker bij mama gezeten en lief zitten zijn wat was het een geslaagde middag en ondanks het weer is iedereen toch helemaal naar Rammel gekomen en gelukkig ook weer veilig thuis gekomen.

Dan nog even over ons topic. Dit is inmiddels nummer 10! Ook al een mijlpaal! We delen al 10 topics lang lief en leed. Hebben al vanalles "meegemaakt" met elkaar en nu hebben we elkaar dan ook in levende lijve gezien eindelijk. Geeft toch een extraatje. We weten nu wie er achter de naam zit en dat is toch bijzonder. Zeker omdat we de meest verdrietige dingen met elkaar delen (kleine E* en L* staan tussen ons groepje in voor altijd) en ook de meest geweldige (onze laatste kriebeldame is gewoon zwanger! Het gouden ei van Linda77 en zo nog veel meer dingen.). En nu weten we tegen wie we het hebben! Geweldig toch om dat zo mee te maken en om er deel van uit te maken. Lieve dames, het is geweldig wat wij hier doen op dit forum en het is mooi dat we zo met elkaar omgaan en het ook IRL zo gezellig is! Jullie zijn allemaal geweldig Op naar nog veel meer topics, maar eerst deze vol plempen!!

NickLeeftijdGaan voor kindje nrBelangrijke datum ZwangerBijzonderhedenKnorretje2830211/01/2012!! geboren!!11/01/2012 zijn knorrezoon en knorredochter* geboren. en R trekt de kerstboom al bijna om en laat mamma achter zich aan rennenAjuparaplu321 08/04/2012 Pluutje is geboren!!aka Boeddha Googlette31128/03/2012T is geboren!!na deks groeit T uit tot BulletjeRammel26107/05/2012R is geboren!!Bonestaak gaat als een speer! Linda77351 05/09/2012 A is geboren!!! de verrassing is voorbij, we hebben er een lentekriebelmeisje bij!! Mamma is alweer aan de slag..eventjes dan Thee_graag28126 aug 2013 !!!!!!!!!!! na 1 mk en 1 zoontje* met chr.afwijking, na een kloppend je hoera, er komt een klein kopje/schoteltje aanMissShopping31124/05/2012MissMini is geboren!!ks, 9 weken te vroeg geboren, maar wat doet kleine MissMini het goed! 1miep127117/09/2012 miepie is geboren!! It's a girl! En mamma moet al bijna weer aan de slagNic1983282 09/06/2012! Saar geboren! PP behoort tot het verleden, een droombevalling!Designed29125/05/2012B is geboren!!Verborgen reflux en vermoeden van KMA houden deze vrolijke kanjer niet tegen!Visils27102/04/2012C is geboren! C tettert bij pappa en mamma de oren van het hoofd!Elsie2631227/07/2012 Baby J is geboren!!Flitsbevalling! En Grote Bolle Beer groeit zijn zus bijna voorbij!Ainodis29330/10/2012 3 is geboren!3 had zo'n haast dat pappa en mamma haar samen ter wereld hebben gebracht!RiodeJaneiro29113/08/2012 I is geboren! Niet geheel vlekkeloos, maar o zo gelukkig

Onze geschiedenis;

Lentekriebels en deze zomer zwanger worden

Zwanger de herfst in

We gaan richting winter

De tweede lente

Het jaar rond

The continuing story

Indian Summer

Met lentekriebels de herfst in

Lentekriebels; strong together
oh vis, ik kan het me zó voorstellen! Het is ook eigenlijk abnormaal. ...maar voor ons wel zo lekker
Alle reacties Link kopieren
Ff een teken van leven...S is weer ziek... Bijna 40 graden koort. Ze ligt nu lekker op mijn borst. Heb het mezelf maar makkelijk gemaakt op de bank met thee, lekkere dingen en ga zo een film aan zetten. Vriend en o zijn bij opa en oma dus heerlijk rustig voor S en mij!
Ach arme S. Ook de dans niet ontsprongen. Het is toch wat met die baccillen allemaal he.

A'tje heeft iets nieuws. Ze slaapt haast niet meer overdag de afgelopen 3 dagen. Errug appart. Zal wel weer een faaaaaaaaase zijn. Of zou ze haar energie niet kwijt kunnen nu ze de spreidbroek aan heeft???
Dag meisjes,

Ik wil jullie even laten weten dat onze Miepie al flink opgeknapt is . Hoesten is minder heftig en ze is blijer en energieker. Erg blij mee!

Nis, arme S! Ook alweer ziek. En flinke koorts, zo sneu. Heeft S al eens antibiotica gehad? Voelt toch gek hoor, zo'n goedje aan haar geven naast de bv... Vind een dosis al best veel.

Lin, fijn dat A'tje haar spreidbroekje heeft geaccepteerd. Maar apart van dat nauwelijks slapen. Is ze verder wel vrolijk ondanks het niet slapen? Dan zou ik me geen zorgen maken, komt vast wel weer

Knor, tja uitslapen is heerlijk he?! Maar zoals Ivetje zegt, er komt een dag dat je ze uit bed schopt om 2 uur 's middags haha. Daar moeten we ons maar aan vasthouden

Thee, arme Thee, met de misselijkheid en het overgeven! Als je het echt niet ziet zitten, het uit eten gaan, is daar toch wel begrip voor? Ik was ook maanden geen gezelschap voor etentjes/feestjes/watdanook, het beste is je er maar gewoon aan overgeven, je druk maken om sociale verplichtingen kost alleen maar extra energie en dat is hoe dan ook niet bevorderlijk voor hoe je je voelt (is mijn ervaring). Sterkte meis!

En ik gok toch een jongetje, nergens op gebaseerd hoor.

Ainodis, fijn dat vriend er weer is zeker? Ik hoop dat 2 snel helemaal is opgeknapt!

Het is hier even beetje een hectisch dagje, dus en fijne zondag nog allemaal!!
nic, wat sneu voor S zeg! fijn dat je lekker samen met haar kunt liggen!

linda, fijn dat atje aan de spreidbroek gewend lijkt te zijn! hele zorg minder..

miep, fijn dst miepie al flink opgeknapt is!

beer blijft poepen, en doet ook gekke dingen met zn mond dus denk toch dat ie last heeft van komende tanden ondanks dat er niets te zien is...wilde ook niet slapen. .zijn we niet (meer) van hem gewend

goog, zie jij kans om binnenkort de kleertjes op te sturen? aangezien beer nu 74 draagt..
Nic, Wat zielig voor s, beterschap voor je meisje.

Thee, wat naar dat overgeven meis. Helemaal vervelend dat je er een fobie voor hebt

Rio, leuk dat jullie I nu ook hebben zien draaien!

Verder weet ik t ff niet, erg snel bijgelezen. Wij zijn gezellig in t huisje van mans vader op t Duitse wadden eiland. Zitten nu in een barretje een biertje te drinken. Man kijkt voetbal, ik zit op viva te lezen en missmini slaapt in kinderwagen. Iedereen happy

@slapen. De week voor de meet was t heel erg, dat ik echt bij arts heb zitten janken en ze me opipramol heeft gegeven. Zijn Tabletjes tegen een angststoornis. Ook vaak gegeven bij (rij)examenvrees bijvoorbeeld. T zal wel psychisch zijn, maar sindsdien slaap ik weer 7/8 uur per nacht Dit moet ik 23 daagjes proberen en dan gaan we weer kijken hoe t zonder gaat.

T grappige is dat al m'n vriendinnen ineens met verhalen komen die ik helemaal was vergeten. Zo heb ik standaard op alle vrijgezellen snachts wakker gelegen. Zelfs toen ik 24 wk was heb twee nachten niet geslapen in belgie. En 6 jaar geleden toen ik oud en nieuw in Berlijn vierde een hele nacht niet geslapen omdat ik 'bang' was die nacht slecht te slapen en dan niet fit genoeg te zijn voor de terug weg (ik moest rijden). Ben echt een erg lichte slaper en slaap standaard ook slecht/amper als ik thuis logeerders heb of zelf ergens anders slaap. Nu met missmini is er elke dag een 'prikkel' waardoor ik niet goed (verder)slaap. Dit was trouwens ook een reden waarom ik heel lang niet aan kinderen durfde te beginnen. Ik weet dat ook al ben ik heel moe, ik gewoon niet op knopdruk kan slapen. En natuurlijk is het nu zo gelopen. Want denk maar eens niet aan een roze olifant als het niet mag.
Missmini is trouwens nog erg snotterig en nog 37,8 graden verhoging. Zo'n zoutoplossing spray voor babies heb ik trouwens.

@ tweetalig opvoeden, daar vroeg vis heel lief naar op de meet en ben daar helemaal vergeten op te reageren. We spreken allebei onze moedertaal, gaat ook echt automatisch hoor (spreek maar eens Engels tegen je kind ) Heb veel cd's met nl kinderliedjes thuis aan staan en nl leesboekjes. Nu maar hopen dat er ooit een woord nl uit missmini kont

Goog, ook voor mij mag je die kleertjes anders wel naar m'n ouders opsturen Zij vliegen over 10 daagjes ook naar za en kunnen dan iig de zomerkleertjes en het te coole tuinbroekje voor missmini meenemen. Hij gaat nu ook langzaam al naar 68. Als t goed is staat adres van m'n ouders nog op hyves. En als je daar ff je rekeningnr neerzet, maak ik de verzendkosten meteen naar je over.
Onze Rafael komt hier steeds voorbij gerend (Hamburg tegen Bremen) Ben eigenlijk wel nieuwsgierig of ie nou weer samen is met Sylvie of niet.
FF snel, want we zijn net te laat weggegaan van de verjaardag, dus viel Bul in slaap in de auto de laatste 10 min en dús is hij nu doodop maar wil niet meer slapen.

Miss, ben je gek, die verzendkosten zijn voor mijn rekenin, had ik alles maar mee moeten nemen! Kleertjes staan klaar voor verzending, moeten even doosjes o.i.d gaan halen morgen!
Goog, lief dat je t opstuurt! Maar omdat jij de verzendkosten van het boek ook al op je hebt genomen, en ik daar super veel aan heb gehad, sta ik erop dat ik dit keer de verzendkosten betaal hoor.

HopelIjk slaapt Boefje Bulletje zo thuis nog ff half uurtje.
Even snel voor Goog: Rammel had haar kleertjes naar mij gewoon in een supermarkttas (binnenstebuiten) verstuurd. Goed strak om de kleertjes en goed vastgetapet. Envelop/stuk papier met adres er op, klaar!
Miss, wat bijzonder dat je s nachts op alle vrijgezellen wakker hebt gelegen
Hahaha

Miep, fijn dat miepie is opgeknapt! Je vroeg of S al eens antibiotica heeft gehad, maar nee. Wel drie druppels prednisolon maar die spuugde ze al heel snel uit. En dag later lag ze in het zh en mochten we van de ka stoppen omdat ze het ook niet echt de beste keuze vond van de arts van de huisartsenpost.

En verder vertrouw ik er op dat S zelf lekker beter kan worden. Ze heeft flink koorts maar dat is een teken dat haar lijf vecht tegen het virus dus ik vind dat niet eng. Hou het wel in de gaten hoor. Wordt het te hoog dan krijgt ze iets koortsverlangends maar nu krijgt ze nog niets.

@lin: kan goed een fase zijn, heeft S ook wel eens!

Owwww, de Chinees is er! Zocht het echt niet om te koken. Ben duf van de hele dag bedje voor S spelen! Wel stiekem lekker hoor, een dag op de bank met slechte chickflicks en chocolade! En nu lekker Chinees! Bah, wat slecht;-)
Miepie heeft dus juist vrijwel geen koorts, ze koortst niet snel is mij inmiddels duidelijk. Ik vind koorts ook niet per se slecht, het is een manier van het lichaam om ' indringers' aan te vallen. Vind het wel een dingetje, die kuur, maar ja, we willen natuurlijk niet dat miepie longontsteking krijgt, en die kant leek het wel wat op te gaan.

Heerlijk Nic, keertje chinees is prima toch! Eet smakelijk!
Hee meiden!

heb jullie verwaarloosd deze week maar was zo klaar met dat ziek zijn dat ik er chagrijnig van werd Gelukkig gisteren weer even naar buiten kunnen gaan en Bikkel op de slee geparkeerd voor leuke foto's, vandaag nog even binnen gebleven en ik hoop mezelf morgen weer beter te kunnen noemen..

kan ik weer gezellig reageren enzo ;)

fijne avond allemaal!
life ain't a perfect story, write it while you live it
Nou, dat was weer lekker dat sanoma er gisteren de hele avond uit lag.

Hoop dat iedereen een goede nacht heeft gehad. Hier prima. Ben al gedoucht en aan het werk, Bul ligt langzaam wakker te worden die breng ik straks naar de gastouder en dan ergens in de ochtend ga ik langs de garage. Lekkere planning dus

Nic, wat zielig dat S alweer ziek is. Wel fijn van een baby op je borst en dus een gedwongen dagje op de bank, maar de reden is zo vervelend. Hoop dat ze zich alweer beter voelt.

Miep, kan me voorstellen dat het zo dubbel voelt. Ik geef Bul al zoveel mogelijk kip zonder antibiotica meuk erin, zo'n kuurtje wil ik ook uitstellen. Maar bedenk maar dat Mieppie zonder die kuur waarschijnlijk veel zieker was geworden en dat er soms een mindere keuze is om erger te voorkomen. Je doet het prima, en zo'n kuurtje is niet gelijk slecht! En dank voor de tip mbt het versturen, goeie!

Els, die BB van jou, die gaat straks dus bijten Ben wel benieuwd naar wat voor gekke bekken hij trekt, ik zeg filmpje!

Miss, gek he, dat je dat soort dingen zelf vergeet en anderen je erop moeten wijzen. Niet leuk dat je huilend bij de arts hebt gezeten, wel lekker dat je nu even slaap inhaalt. Maar hebben jullie het er ook over gehad hoe je dan straks zonder hulp weer gaat slapen?

Haha, rafael en sylvie.... die beheersen hier zowat het nieuws. Ik denk dat ze vooral af en toe bij elkaar komen om hun pr machine weer te laten draaien hoor!

Linda, fijn dat A-tje weer beter in haar vel zit. Tis zo'n lekker vrolijk ding! Qua slapen herken ik het wel. Misschien gaat er een slaapje af, of ze gaat straks weer beter/meer slapen. Bul heeft het ook gehad.

Lieve thee, ik hoop dat je je weer wat beter voelt na gisteren, bah.

Aju, is het werken nog een beetje gelukt? Moest gisteren tijdens de verjaardagsvisite zó aan je denken. Wij liepen achter Bul aan en je hoorde onze vrienden denken 'laat dat kind nou lekker'.....totdat Bul de boeken uit het rek trok...en de babyfoon te pakken had.....en de ballonnen liet klappen.....en de vaas bijna uit het raamkozijn trok

Mijn ventje is nu echt wakker geloof ik, dus ik ga eens lekker uitgebreid met hem knuffelen en hem aankleden. Fijne dag allemaal!
Zo, ik ben gisteren de hele dag op pad geweest zowat 's morgens Noor lekker een lange slaap laten doen, die werd om kwart over 12 wakker en ik heb haar snel aangekleed en ben op pad gegaan. Richting vriendin gereden en daar Noor haar boterham gegeven en toen samen door. Om 2 uur hadden we een afspraak met oud klasgenoten (en aanhang, die van ons wilden niet mee haha) en hebben we heerlijk zitten high tea-en! Er was een kindje van 1,5 bij, dus Noor vermaakte zich prima! Uiteindelijk hebben we daar van 2 tot 5 gezeten en ze heeft geen kik gegeven! Had wat speelgoed bij en op het laatst was het rustig in het restaurant dus heb ik haar even laten rondkruipen. Echt een heerlijke dag gehad en ben blij dat ze zich zo goed vermaakt heeft. Was er een beetje bang voor hoe het zou gaan namelijk. Alleen beetje vervelend dat ze van die shit kinderstoelen hadden. Restaurants zouden verplicht die ikea-stoel moeten hebben eigenlijk. Had nu een stoel zonder riempje en Noor kon alle kanten op draaien en zat dus regelmatig overdwars of met haar been onder haar kont, zodat ze er bijna uit kieperde! Ook wilde se eruit klimmen. Levensgevaarlijk ding. Ze duwde zich ook een keer tegen de tafel af en die hele stoel kieperde bijna achterover. Moest haar dus wel goed in de gaten houden.

Daarna naar huis en thuis nog lekker met papa gespeeld en avondeten op en naar bed. Weer geen middagslaap gedaan, maar ze word niet vervelend ofzo.

De nacht ging mwah...ze heeft weer veel liggen kreunen, elke 2 uur ongeveer was ze even wakker. Gaan vanavond een toetje geven na het eten en de avondfles verkleinen. Misschien dat dat helpt, vorige keer wel toen ze zo'n periode met kreunen had. Denk dat ze dan te vol zit en dat dat niet lekker is. Het begint namelijk pas om 11 uur, dus 4 uur na het eten ongeveer en dan begint het verteringsproces ook. Heb het idee dat het haar darmen dan zijn die ze voelt ofzo, dus vanavond even dit proberen. Die fles moet er toch ook een keer af namelijk.

Verder even geen puf om op de rest te reageren
Miss S: wat fijn dat je weer slaapt meid!

Designed: ben je beter?

Miep: gelukkig dat Miepie weer wat is opgeknapt.

Google: ik denk ook aan een fase wat betreft het slapen. Denk inderdaad dat er een slaapje af gaat.

Ivetje: het blijft zoeken he met Noor.

Dit was het ff snel. Laptop wordt zo weer opgehaald ivm de zooooooveelste reparatie. Dus het wordt ook wat rustiger aan mijn kant met reageren.
goedemorgen meiden!

Balen, Lin dat de laptop zoveel kuren heeft. Weer kosten die je niet kunt gebruiken...

Vraagje:

Bikkel heeft sinds een paar nachten weer behoefte aan een late voeding, zo rond een uurtje of twaalf. Kan dat iets te maken hebben met de tandjes die doorkomen? Ook kruipt ze ineens heel snel en begint verschil te maken tussen mamamamamamama en babababababapapa, dus ze maakt wel wat door nu. Is dat herkenbaar?
life ain't a perfect story, write it while you live it
Zo hehe,

Ik ben er!

Gisteren had 2 een flink terugval. Best balen. Nu werd hij vanmorgen wakker met 36.7 dus dat gaat de goede kant op. Althans dat hoop ik van harte. Stiekem voel ik dat hij al iets warmer wordt. Als het weer koorts ga worden bellen we gelijk.

Gisteren heb ik ook weer mijn eerste wedstrijd gespeeld. Heerlijk . Ben drie keer over mijn dooie punt gegaan maar voelde me wel lekker toen het klaar was.

Steeds weer een beetje mezelf. Vrijdag ook mijn eerste werkdag. Ik ben heel benieuwd.

Vriend is weer terug erg fijn nu heb ik weer een extra paar handen. Het is alleen erg vervelend dat hij gelijk zo overdreven gaat schoonmaken. Ach ja daar gaan we het nog wel eens over hebben.

3 ligt nu al anderhalf uur in de puck in haar bed te slapen. Ze is klaar voor het kdv zou je zo denken.
accountkiller
designed, klinkt alsof ze weer veek nieuwe dingen kan, en dat kost energie! Bulletje heeft het ook weleens, en ik denk altijd maar dat hij dan gewoon iets meer nodig heeft omdat hij zoveel energie opmaakt aan de 'nieuwe dingen'. Vaak is hij daarna ook wel iets gegroeid.
Daar zit je dan, te wachten bij de garage. . iemand nog wat leuks te vertellen?
Eeuh ik ga zo 1 halen uit school.... Leuk genoeg?
accountkiller
Net niet waar ik naar zocht, maar wel lief dat je je best deed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven