Leo als jongensnaam?

22-10-2019 19:16 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even peilen! 30 weken zwanger en moeite met het kiezen van een naam.. Het wordt een jongetje en Leo staat op dit moment bovenaan het lijstje.
Ik hoor de naam weinig in mijn omgeving, dus ik ben benieuwd wat jullie vinden van deze naam.
En eventueel nog suggesties?

Leo leuk als jongensnaam?

Totaal aantal stemmen: 194

Ja! (56%)
Nee.. (44%)
lotje0207 wijzigde dit bericht op 24-11-2019 20:39
Reden: privacy
12.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ken Leo niet anders dan als jongensnaam.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
AngelEyes0192 schreef:
22-10-2019 20:10
Sorry, maar ga je bevallen van een man van 50? Leo is niet mijn ding. Ieder zo zijn voorkeur natuurlijk.
Tsja, en sommigen kiezen voor een naam als Jordi of Nikki en daar moet je het als 50+ er ook maar mee doen.
Leo = prima naam. Leon = vreselijke naam. Waarom? Geen flauw idee.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken twee Leo's van in de zestig, ik zie er gewoon geen baby bij. Maar waarom zou je het niet doen? Ik ken ook een Kees van 9 en een Henk van 8 jaar, daar had ik dat ook bij en dat wende vanzelf.
Overigens is Leo een woord in het Swahili en volgens mij betekent het 'vandaag'. Weet je dat ook alvast :).
Beter een half motto....
Alle reacties Link kopieren
Tinkerbell1988 schreef:
22-10-2019 23:10
Iedereen komt als je leo roept..
Hier dacht ik ook aan :) verder prima naam
Alle reacties Link kopieren
Gave naam! Stoer en krachtig.

Maar het gaat niet om onze mening maar om wat jij vindt. Je moet je eigen ding doen.

Alleen als paspoort naam zou ik er een tweede naam aan vast plakken ivm vernoemen. Wel heel leuk als familienaam terugkomt vind ik dan.
Alle reacties Link kopieren
weet niet waarom maar vind leo toch wel ouderwets, hier in een vlaamse soapserie hebben ze een baby ook leo genoemd. vind dat meer passen voor een oudere mens dan voor een baby. ook al is de oudere mens ooit zelf baby geweest :D
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het afschuwelijk, heb een associatie met een besnorde oude man. Maar ik vind daarnaast dat je vooral zelf iets mooi moet vinden en dan maar moet accepteren dat sommigen het mooi vinden en anderen niet. Als je het wel belangrijk vindt wat anderen vinden, dan zou ik mijn conclusies aan je poll verbinden
Alle reacties Link kopieren
Een Leo is toch ook een soort Kitkat ofzo?
Autism is not a processing error. It’s a different operating system
Alle reacties Link kopieren
snoepzak schreef:
22-10-2019 22:07
Ik vind Loe (of Lou op zn engels) leuker
Nee dat vind ik een naam voor een maffia figuur.

Linke Loetje

Klinkt als een oplichter.
Witchy schreef:
23-10-2019 00:14
Een Leo is toch ook een soort Kitkat ofzo?
Bedoel je Lion?

Omtopic: superleuke naam!
Leuk! Ik vind Lío persoonlijk ook heel leuk, staat op mijn lijstje met jongensnamen!
Alle reacties Link kopieren
Ceridwen91 schreef:
23-10-2019 18:15
Bedoel je Lion?

Omtopic: superleuke naam!
Nee, ik bedoel echt een Leo. Ziet er uit als een soort Kitkat als ik me goed herinner en is volgens mij van Milka :)
Autism is not a processing error. It’s a different operating system
Alle reacties Link kopieren
Poeszie schreef:
22-10-2019 23:32
Als je het wel belangrijk vindt wat anderen vinden,
Dan kun je je kind geen naam geven. Als iedereen hetzelfde mooi vond zouden we allemaal hetzelfde heten.

De enige reden waarom ik de naam van mijn kind geheim hou tot de geboorte is dat ik anderen hun mening niet hoef te horen.

Op een of andere manier is de naam volgens mensen nog niet echt als het kind nog in je buik zit en denken ze dat je dan nog iets mag zeggen. Als het geboren is knikken ze vriendelijk en houden hun mond.
Alle reacties Link kopieren
Leo, een korte stoere jongensnaam! Leuk! Ik zeg: "Doen!"
Prima naam. Gewoon doen, niet aan een paar random mensen op een forum komen vragen.
Leuk!!!
Mwah, ik zou dan voor Leon gaan.
Witchy schreef:
23-10-2019 19:51
Nee, ik bedoel echt een Leo. Ziet er uit als een soort Kitkat als ik me goed herinner en is volgens mij van Milka :)
En ik maar denken dat je Lion bedoelde, maar Milka Leo bestaat inderdaad echt :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Stefke schreef:
22-10-2019 20:50
De naam op zich vind ik prima.

Wel wordt het hier als ‘negatieve naam’ gebruikt: Jeetje zeg, wat ben jij een LEO!
(Lomp En Onbehouwen)
Dit!
Witchy schreef:
23-10-2019 19:51
Nee, ik bedoel echt een Leo. Ziet er uit als een soort Kitkat als ik me goed herinner en is volgens mij van Milka :)
Hey inderdaad, die nam ik wel eens mee naar school :-D
Je bedoelt dus eigenlijk dat je je kind ofwel:

Wil vernoemen naar een stuk koek met chocolade rond? (De Leo-wafel)

Of wil vernoemen naar een 70 à 80-jarige bejaarde grootvader?



Ik vind het een naam die misschien leuk was in 1945. Maar niet meer in 2019/2020.


In 't eerste geval weet je wel elk jaar wat te trakteren op school.



Als iemand zijn kind werkelijk "Leo" noemt in mijn omgeving weet ik overigens wel gelijk wat cadeau te geven.
Een mooie opa-pet voor over 50 jaar :-D.
Liefst nog met zwart-wit-grijs ruitjes-motief.
Marnamai schreef:
24-10-2019 16:16
Ik vind het een naam die misschien leuk was in 1945. Maar niet meer in 2019/2020.
Alsof die nieuwerwetse namen zo fantastisch zijn. Tegenwoordig wordt alles zo idioot mogelijk geschreven want dat is uniek :roll:
Doe mij maar Leo dan.
Nouschi schreef:
22-10-2019 19:18
Leuk! Er spelen wel goede associaties mee.

+1

Ik vind Leon dan weer afschuwelijk.
Suzan_1991 schreef:
24-10-2019 17:00
Alsof die nieuwerwetse namen zo fantastisch zijn. Tegenwoordig wordt alles zo idioot mogelijk geschreven want dat is uniek :roll:
Doe mij maar Leo dan.
Dan zou ik er dus minstens Leejoo van maken :-D.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven