Leo als jongensnaam?

22-10-2019 19:16 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even peilen! 30 weken zwanger en moeite met het kiezen van een naam.. Het wordt een jongetje en Leo staat op dit moment bovenaan het lijstje.
Ik hoor de naam weinig in mijn omgeving, dus ik ben benieuwd wat jullie vinden van deze naam.
En eventueel nog suggesties?

Leo leuk als jongensnaam?

Totaal aantal stemmen: 194

Ja! (56%)
Nee.. (44%)
lotje0207 wijzigde dit bericht op 24-11-2019 20:39
Reden: privacy
12.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
24-10-2019 17:11
Dan zou ik er dus minstens Leejoo van maken :-D.

Eerder Leeyo.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Mijn voorkeur heeft het niet, het doet voor mij aan als een volwassen naam, in dezelfde trant als Gert, Aad of Bert. (Wat boertig, ordinairig).

Maar hey, ieder zijn smaak hoor!
Ozo.
Alle reacties Link kopieren
Leo is heel leuk! Doen!

Leon vind ik dan weer een naam voor slome sukkels...
Alle reacties Link kopieren
eloise_hawking schreef:
24-10-2019 17:37
Leo is heel leuk! Doen!

Leon vind ik dan weer een naam voor slome sukkels...
+1
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Dropdrop schreef:
23-10-2019 19:54
Dan kun je je kind geen naam geven. Als iedereen hetzelfde mooi vond zouden we allemaal hetzelfde heten.

De enige reden waarom ik de naam van mijn kind geheim hou tot de geboorte is dat ik anderen hun mening niet hoef te horen.

Op een of andere manier is de naam volgens mensen nog niet echt als het kind nog in je buik zit en denken ze dat je dan nog iets mag zeggen. Als het geboren is knikken ze vriendelijk en houden hun mond.
Nou zo werkt dat m.i. Toch niet, als je je dochter Anna of Sophie noemt, vindt niemand dat lelijk, ze zullen hooguit denken, daar zitten er al drie van in de klas.

Als je je kind djeylano noemt vindt een bepaalde doelgroep t mooi, 90 procent niet

Als je een poll start, omdat je t belangrijk vindt wat mensen vd naam vinden, is 50 procent een matige score (nogmaals, voor mensen die t belangrijk genoeg vinden om een topic er over te houden)
Alle reacties Link kopieren
Dropdrop schreef:
23-10-2019 19:54
Dan kun je je kind geen naam geven. Als iedereen hetzelfde mooi vond zouden we allemaal hetzelfde heten.

De enige reden waarom ik de naam van mijn kind geheim hou tot de geboorte is dat ik anderen hun mening niet hoef te horen.

Op een of andere manier is de naam volgens mensen nog niet echt als het kind nog in je buik zit en denken ze dat je dan nog iets mag zeggen. Als het geboren is knikken ze vriendelijk en houden hun mond.
Nou zo werkt dat m.i. Toch niet, als je je dochter Anna of Sophie noemt, vindt niemand dat lelijk, ze zullen hooguit denken, daar zitten er al drie van in de klas.

Als je je kind djeylano noemt vindt een bepaalde doelgroep t mooi, 90 procent niet

Als je een poll start, omdat je t belangrijk vindt wat mensen vd naam vinden, is 50 procent een matige score (nogmaals, voor mensen die t belangrijk genoeg vinden om een topic er over te houden)
Poeszie schreef:
25-10-2019 00:16
Nou zo werkt dat m.i. Toch niet, als je je dochter Anna of Sophie noemt, vindt niemand dat lelijk, ze zullen hooguit denken, daar zitten er al drie van in de klas.

Als je je kind djeylano noemt vindt een bepaalde doelgroep t mooi, 90 procent niet

Als je een poll start, omdat je t belangrijk vindt wat mensen vd naam vinden, is 50 procent een matige score (nogmaals, voor mensen die t belangrijk genoeg vinden om een topic er over te houden)
Ik vind Anna en Sophie lelijk ja. En heb er ook een bepaalde associatie bij, die niet positief is.
Zolang je niet als tweede naam Felix kiest, zou ik zeggen, doen.
Ik ken wel een Lejo, dat was in de vorige eeuw de sosialistiese spelling van Leo.
Alle reacties Link kopieren
Mihoen62 schreef:
22-10-2019 19:43
Ik moet bij Leo denken aan Lomp En Onbenullig :-$

Bij Leon dan weer helemaal niet.
Oeh ik vind het wel een prima naam maar nu ik deze associatie hoor zou ik er niet voor gaan, dit zou altijd blijven hangen bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Leo leuk. Prima naam.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Envelop schreef:
25-10-2019 12:11
Oeh ik vind het wel een prima naam maar nu ik deze associatie hoor zou ik er niet voor gaan, dit zou altijd blijven hangen bij mij.
Maar verder bij helemaal niemand. Echt.
MarindaH schreef:
24-10-2019 17:26
Eerder Leeyo.
Of Leyo

Verhip, nog best een strakke naam

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven