Meisjesnaam Philly

17-10-2019 05:37 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie van deze meisjesnaam, wij vinden het heel lief en stoer klinken. Of word deze naam te veel geasoceerd meer Philadelphia?
Alle reacties Link kopieren
Jep, Philadelphia
Ik zou gokken dat je tijdens je zwangerschap alle afleveringen van The Fresh Prince had geNetflixed
:)
Vind vooral dat jullie jullie eigen smaak moeten leven in deze.

Vind de naam trouwens leuk. Niet mijn keuze, toch niet verkeerd om te horen.
Philly.
Matcht deze een beetje met jullie achternaam?
Philadelphia en Dr Phil (Nou ja de parodie erop)
Alle reacties Link kopieren
Ik ken een Phileine, maar vind dit ook leuk!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet direct aan philadelphia (en dat heb ik toch standaard in mijn koelkast staan)
Ik vind Philly wel schattig klinken.. Ik denk wel dat men het gaat afkorten en je dochtertje grotendeels 'Phill' genoemd gaat worden.
De uitspraak 'Filly' betekent veulen
Alle reacties Link kopieren
Of men gaat haar plagende 'Pillie' noemen.
Ik denk dan echt direct aan een Philly cheese steak. Niet zo leuk voor een kind.
Ik vind overigens phileine/fileine of filipa wel leuk. Beetje apart maar daar hou ik wel van. Philipien (van de luizenmoeder) vind ik dan weer stom, of was dat een jongensnaam?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Philly leuk! Maar zou wel je eigen weg hierin gaan. Wie weet wat voor merken en/of groeperingen er komen met een bepaalde naam. Ooit bedacht ik een prachtige naam voor mn dochter. Mijn man heeft een hele dag lang rijmpjes verzonnen en samen kwamen we tot de conclusie dat een betere naam om te rijmen niet ging bestaan. Ze heeft een andere naam gekregen (man vond het vreselijk) maar nog steeds als ik haar zie gaan denk ik: het had zo bij je gepast! Volg je hart.
Alle reacties Link kopieren
Leuke naam.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Leuke naam!
Ik zou denken dat jullie fan zijn van Phill Collins :mrgreen: en idd ook de associatie met Philadelphia. Het is niet mijn smaak, maar ik hou meer van de oer-Hollandse namen.
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
17-10-2019 06:17
De uitspraak 'Filly' betekent veulen
Ja. En in Australië is een filly ook slang voor een lekker wijf.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk aan de stad, maar dat vind ik geen negatieve associatie. En het klinkt wel lief inderdaad.
Philly cheese steak sandwich! Jammie! ;-D
Alle reacties Link kopieren
Geen leuke naam.
Leuk!
Ja, wel enige associatie, maar dat vervliegt op den duur toch ook weer wat denk ik
chocoladerijstwafel schreef:
17-10-2019 06:10
Ik ken een Phileine, maar vind dit ook leuk!
Ik vind je kind Vilein noemen echt zo raar...

vilein bijv. naamw. Afbreekpatroon: vi - lein snood, slecht, boosaardig, geniepig, gemeen, laag, venijnig, vals

Je kind vernoemen naar een woordgrapje van een schrijver, waarmee hij aangeeft dat z’n hoofdpersoon een beetje een bitch is, ik zal het nooit snappen
anoniem_391194 wijzigde dit bericht op 17-10-2019 06:59
20.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de naam er leuk uitzien op papier, maar uitgesproken niet. En ik zou inderdaad aan the Fresh Prince of Phil Collins denken.
pamelacourson wijzigde dit bericht op 17-10-2019 06:59
6.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Misschien vinden jullie Philou leuk? Ik wel in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Malinois schreef:
17-10-2019 06:58
Ik vind je kind Vilein noemen echt zo raar...

vilein bijv. naamw. Afbreekpatroon: vi - lein snood, slecht, boosaardig, geniepig, gemeen, laag, venijnig, vals

Je kind vernoemen naar een woordgrapje van een schrijver, waarmee hij aangeeft dat z’n hoofdpersoon een beetje een bitch is, ik zal het nooit snappen
Inderdaad, hij heeft haar expres zo genoemd :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Er zullen er in ieder geval niet 4 opkijken in de klas als de juf ‘Philly!’ zegt :P

Ik vind het wel een leuke naam.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
17-10-2019 07:00
Er zullen er in ieder geval niet 4 opkijken in de klas als de juf ‘Philly!’ zegt :P

Ik vind het wel een leuke naam.
Onze dochter heeft een naam die al jaren in de top 10 of 20 staat. Op school zat er 1 meisje met dezelfde naam, die is nu van school af inmiddels :) dus ook dat zegt weinig.
Leuk! :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven