Meisjesnaam Philly

17-10-2019 05:37 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie van deze meisjesnaam, wij vinden het heel lief en stoer klinken. Of word deze naam te veel geasoceerd meer Philadelphia?
pamelacourson schreef:
17-10-2019 06:58
Ik vind de naam er leuk uitzien op papier, maar uitgesproken niet. En ik zou inderdaad aan the Fresh Prince of Phil Collins denken.

Dit idd.
Malinois schreef:
17-10-2019 09:46
Daar komt die naam vandáán! Dat mensen die associatie niet maken is uitgesproken dom. Want het is gewoon een bedenksel van Ronald Giphart, als naam voor zijn hoofdpersoon.
Dat kan zo zijn, maar ik ken het boek en/of de film inhoudelijk niet, noch ben ik verder geïnteresseerd in Ronald Giphart. Ik spreek Phileine uit als Fileine en zou het daardoor eerder associëren met Philip (filip) of als ik niet zou weten hoe het te schrijven, een variant op Feline. Ik spreek vilein trouwens uit met een v en niet met een f.

Natuurlijk mag jij vinden dat mensen moeten weten dat die naam daar vandaan komt, maar om mensen dan gelijk dom te noemen omdat ze dat niet weten, is niet zo vriendelijk. Het is namelijk nogal specifiek, geen algemene ontwikkeling/kennis. Dus het is nogal een vileine opmerking.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
redbulletje schreef:
17-10-2019 08:30
Ik heb 'n konijn Ozzie genoemd nadat ik in Australie was geweest ;-D
Haha leuk !
Ik vind het een hele leuke naam. Maar maakt niemand de associatie met Pete Philly, die gruwelijk lekkere, glij van de bank stem, rapper .. sorry, die goede artiest? :-$

Afbeelding
dianaf schreef:
17-10-2019 10:36
Dat kan zo zijn, maar ik ken het boek en/of de film inhoudelijk niet, noch ben ik verder geïnteresseerd in Ronald Giphart. Ik spreek Phileine uit als Fileine en zou het daardoor eerder associëren met Philip (filip) of als ik niet zou weten hoe het te schrijven, een variant op Feline. Ik spreek vilein trouwens uit met een v en niet met een f.

Natuurlijk mag jij vinden dat mensen moeten weten dat die naam daar vandaan komt, maar om mensen dan gelijk dom te noemen omdat ze dat niet weten, is niet zo vriendelijk. Het is namelijk nogal specifiek, geen algemene ontwikkeling/kennis. Dus het is nogal een vileine opmerking.
philein betekent gemeen, vals. Waarom zou je je kind zo willen noemen?
sakamanga schreef:
17-10-2019 08:35
Philly :flirting: Ik vind het echt een leuke naam. Apart, maar niet té. Alleen als je Stijnen van je achternaam heet zou ik verder zoeken.

:rofl:
S-Meds schreef:
17-10-2019 10:41

https://www.encyclo.nl/begrip/Philein
Bij Philly denk ik aan de poedertoren, zo een waarbij je alleen hoeft te draaien om de juiste hoeveelheid schepjes krijgt voor een flesvoeding. Geloof dat die geen Philly heet hoor, maar iets soortgelijks. Ik denk zelf niet aan Philadelphia, eerder aan een liefkozende vernoeming of verbastering van Philip.

Mijn smaak is het niet, maar dat hoeft ook niet. Ik vind het zeker geen 'pestnaam', wel origineel!
S-Meds schreef:
17-10-2019 10:41
Vilein betekent dat inderdaad. En blijkbaar is de naam van de hoofdpersoon van dat boek van Ronald Griphart daar op gebaseerd.
Dus een naam met verschillende betekenissen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Philly vind ik een lieve naam. Eventueel mss als afkorting/roepnaam van Philippine, Philippa ofzoiets? Kan ze later nog kiezen.

Ps Phileine niet hetzelfde vinden als ‘Vileine’ is net zoiets als ontkennen dat Phriesland enorm aan Friesland doet denken. Vind ik.
Leuk en origineel. Klinkt schattig!
Allen philly rijmt wel op billie. Weet niet of ze daar later mee gepest gaat worden
Ik vind Philly wel grappig, en ook prima kunnen voor een volwassene.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Onwijs leuke naam :flirting:

Doen, doen, doen!!

Zelf vinden wij phillipa ook super leuk.
Ninx123 schreef:
17-10-2019 12:00
Leuk en origineel. Klinkt schattig!
Allen philly rijmt wel op billie. Weet niet of ze daar later mee gepest gaat worden
Billie is tegenwoordig ook een super hippe meisjesnaam!
dianaf schreef:
17-10-2019 11:42
Vilein betekent dat inderdaad. En blijkbaar is de naam van de hoofdpersoon van dat boek van Ronald Griphart daar op gebaseerd.
Dus een naam met verschillende betekenissen.
1 betekenis! Een gemeen persoon
S-Meds schreef:
17-10-2019 14:10
1 betekenis! Een gemeen persoon

:facepalm:

Het is een werkwoord in het Grieks en betekend ‘liefhebben’. Phileo, ik heb lief.
Nee, want zoals ik en anderen al eerder zeiden, is philein in het Grieks liefhebben.

-ein is zelfs de uitgang van het infinitief, maar denk verder maar aan homo-filie, biblio-fiel etc, daar betekent het ook ‘houden van’.

Vilein, dus met een V, is daar taalkundig helemaal niet aan verwant. En dat Giphart Vilein verbasterd heeft tot Phileine is leuk voor hem, maar zal voor mij nooit de associatie met Vilein hebben. :)
puntillita schreef:
17-10-2019 07:55
.
En het kind?
Alsof je nu al aan het kind kan vragen wat hij/zij leuk vindt... 😅
GlitterCupcake schreef:
17-10-2019 14:21
:facepalm:

Het is een werkwoord in het Grieks en betekend ‘liefhebben’. Phileo, ik heb lief.
je en je hebt ook vaginale creme die philly heet
Pete Philly en Perquisite
puntillita schreef:
17-10-2019 07:55
.
En het kind?

Die hebben doorgaans weinig te vinden/kiezen als ze baby zijn O_o

Leuke naam TO!
S-Meds schreef:
17-10-2019 09:56
ja dat mag je hopen ja, maar vergeet het maar

Wat een onzin. Kind of ouders zeggen dat kind Philly heet. Van de mensen die haar niet kennen, zal slechts een klein deel Pilly zeggen, want weten dat de Ph als F wordt uitgesproken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
17-10-2019 18:26
Wat een onzin. Kind of ouders zeggen dat kind Philly heet. Van de mensen die haar niet kennen, zal slechts een klein deel Pilly zeggen, want weten dat de Ph als F wordt uitgesproken.
wie weet dat dan? 10% van de Nederlanders is laaggeletterd
Ik vind het een leuke naam!
S-Meds schreef:
17-10-2019 18:16
je en je hebt ook vaginale creme die philly heet

:wtf: Doe je nou stupide?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven