Meisjesnaam Philly
donderdag 17 oktober 2019 om 09:00
Ik vind het wel een lieve naam! Heb zelf ook een Engelse naam, soms spreken mensen het weleens verkeerd uit maar daar erger ik me niet aan. Ik vind het vooral nogal dom want het is niet een naam die je weinig hoort. Vergelijkbaar met de naam James en mensen die het dan zouden uitspreken als jammes.
Philly vind ik ook best een leuke naam voor een volwassene.
donderdag 17 oktober 2019 om 09:04
Aha daarom moest ik aan een veulen denken.
donderdag 17 oktober 2019 om 09:08
donderdag 17 oktober 2019 om 09:12
Precies dit. Maar geen lelijke naam. Zou idd wel een wat langere versie ervan doen en dan Philly als roepnaam.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
donderdag 17 oktober 2019 om 09:14
Je zal maar moeten solliciteren met een naam die vals betekent. Probeer dan nog maar eens integer over te komen.MarvelousMrsMaisel schreef: ↑17-10-2019 08:40Je zal maar 25 zijn, moeten solliciteren enzo en dan Philly heten. Of als je 50 bent....
Ik vind het niks.
Doe dan Phileine.
Dan is solliciteren met de naam Philly een stuk beter. Wie wil nu geen vrolijk dartel veulen dat de maandagmorgen opleukt als collega.
donderdag 17 oktober 2019 om 09:35
Dat. Als je geschikt pestmateriaal bent vinden ze wel iets. Ook als je Fleur heet. Het is niet andersom, dat je gepest wordt met een bril, rood haar of een gekke naam. Je wordt gepest en ze verzinnen wel waarmee.Nitflex schreef: ↑17-10-2019 09:08Altijd dat gezeur dat kinderen gepest zouden worden vanwege hun naam. Dat valt reuze mee. Ja, een beetje plagen of rijmen, maar echt gepest worden kinderen om allerlei redenen. Ook Anne’s en Emma’s worden gepest. En er zijn genoeg populaire kinderen met idiote namen.
donderdag 17 oktober 2019 om 09:39
Als het zo is kan het opeens wel, het was net zo goed heel lang ondenkbaar dat een kind geen Johanna, Wilhelmina, of Greet heette. En wonder boven wonder zijn we allemaal gewend aan dokters, ministers of kassajuffen die Petra, Miranda of Leonie heten
donderdag 17 oktober 2019 om 09:42
Eens. Ik denk dat je positiever opvalt dan met de naam Djeems of zo.Ttroeteltje schreef: ↑17-10-2019 08:44Juist bij sollicitaties ben jij wellicht dé opvallende factor vanwege je naam......hoe onderscheid je je van de rest?
In dit geval op positieve wijze in mijn ogen. Leuke naam, eyecatcher, blijft op je netvlies hangen.
Ik gok eigenlijk dat veel mensen die associatie niet maken met Phileine. Ik ben heus bekend met het woord vilein, maar ik had die associatie niet gemaakt. Nu zie ik de meeste namen gewoon als naam en verder denk ik er niet zo veel bij als ik iemand eenmaal een beetje ken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 17 oktober 2019 om 09:46
Daar komt die naam vandáán! Dat mensen die associatie niet maken is uitgesproken dom. Want het is gewoon een bedenksel van Ronald Giphart, als naam voor zijn hoofdpersoon.dianaf schreef: ↑17-10-2019 09:42Eens. Ik denk dat je positiever opvalt dan met de naam Djeems of zo.
Ik gok eigenlijk dat veel mensen die associatie niet maken met Phileine. Ik ben heus bekend met het woord vilein, maar ik had die associatie niet gemaakt. Nu zie ik de meeste namen gewoon als naam en verder denk ik er niet zo veel bij als ik iemand eenmaal een beetje ken.
donderdag 17 oktober 2019 om 09:52
Niet iedereen leest de boeken van Ronald Giphart, dus niet iedereen weet dat Phileine een bedenksel is.
Het is niet mijn smaak TO, maar ik vind het een prima naam!
donderdag 17 oktober 2019 om 09:53
donderdag 17 oktober 2019 om 10:04
donderdag 17 oktober 2019 om 10:32
Ttroeteltje schreef: ↑17-10-2019 08:44Juist bij sollicitaties ben jij wellicht dé opvallende factor vanwege je naam......hoe onderscheid je je van de rest?
In dit geval op positieve wijze in mijn ogen. Leuke naam, eyecatcher, blijft op je netvlies hangen.
Tja. Ik heb ook wel een idee over het intelligentieniveau van een Philly....