Menstrueren en innesteling

29-08-2015 09:08 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn bezig om een kindje te krijgen, nu hebben we in de vruchtbaarste periode gevreeen en kreeg ik na 10 dagen een bloeding terwijl mijn menstruatie(ik heb een zeer regelmatige cyclus) nog even op zich had moeten wachten.

In eeste instantie dacht ik dan ook dat het om een innesteling ging. Ik had nl ook enorme pijnkrampen die ik bij mijn menstruatie nog nooit heb gevoeld. Daarnaast verloor ik eerst wat bruin bloed. De dagen er na wist ik eigenlijk wel dat het om mijn menstruatie ging, ik verloor nl veel rood bloed net zoals normaal.

Zoals ik hierboven schreef heb ik een vrij regelmatige cyclus zo rond de 28 dagen. Nu is deze maand mijn cyclus in eens heel anders, na 22 dagen werd ik alweer ongesteld!!

Moet ik deze cyclus aanhouden met het uitrekenen van mijn vruchtbare periode?

Wat nl betekent dat ik nu alweer in mijn vruchtbare periode zit..

Groetjes
Mij klinkt het een eerder als een heel vroege miskraam. Als dat klopt, dan zou ik eerder even een maandje wachten om je lijf de tijd te geven om te herstellen. En daarna komt ook je normale cyclus wel weer op gang.

Te snel ongesteld (gebeurt bij een vriendin van mij) betekent over het algemeen dat de baarmoeder te weinig tijd heeft om het slijmvlies klaar te maken voor een eventuele zwangerschap. Met andere woorden; te snel ongesteld worden maakt het heel moeilijk om in verwachting te raken. De kans dat je nu optimaal vruchtbaar bent lijkt mij daarom niet zo groot.
Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en gewoon on de dag vrijen: altijd kans op prijs
quote:flojan schreef op 29 augustus 2015 @ 09:17:

Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en gewoon on de dag vrijen: altijd kans op prijs

Dit.

Vergeet je vruchtbaarste periode (die kan nogal ruim uitvallen namelijk) en ga gewoon lekker vrijen als je daar zin in hebt.

Dat je een keer een kortere cyclus hebt zegt verder niet zoveel, hooguit dat idd je vruchtbare periode nog onzekerder wordt.
Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
Hoi, de oorzaak van de onverwacht snelle bloeding weet je natuurlijk niet. Het lijkt wel op een innesteling die niet gelukt is als ik het zo lees. Dit kan aan het baarmoederslijmvlies liggen, maar ook aan de kwaliteit van het vruchtje. Ik zou dus niet denken aan verminderde vruchtbaarheid, maar aan een vroege miskraam vanwege een ongezond vruchtje, maar goed is niet 100% zeker natuurlijk.

Ik zou vanaf de eerste dag van de bloeding weer beginnen met tellen, kans is wel groot dat je cyclus van 28 dagen weer aanhoudt.
Hallo, ik heb precies hetzelfde gehad. Volgende maand was het gewoon weer normaal. Lekker van elkaar genieten en dan komt het vanzelf goed!
Of je werd gewoon ongesteld ipv al die 'verdenkingen' op een vroege miskraam.

Je lichaam is geen machine die altijd het zelfde doet... Je menstruatie kan een keer eerder zijn, kan ook later zijn, kan een maandje overslaan...
Vandaag is de mooiste dag.
quote:kartonnendoos schreef op 29 augustus 2015 @ 10:43:

Of je werd gewoon ongesteld ipv al die 'verdenkingen' op een vroege miskraam.

Je lichaam is geen machine die altijd het zelfde doet... Je menstruatie kan een keer eerder zijn, kan ook later zijn, kan een maandje overslaan...

Dit vooral.

De term innestelingsbloeding is iets van de laatste jaren en heeft geen enkele wetenschappelijke basis. Maar wekt wel de indruk dat het iets is dat bestaat en waardoor vrouwen ineens van alles niet meer in de juiste proporties kunnen zien.
Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Solomio schreef op 29 augustus 2015 @ 10:46:

[...]

Dit vooral.

De term innestelingsbloeding is iets van de laatste jaren en heeft geen enkele wetenschappelijke basis. Maar wekt wel de indruk dat het iets is dat bestaat en waardoor vrouwen ineens van alles niet meer in de juiste proporties kunnen zien.Plus 1. Internet kan je tegenwoordig ook teveel informatie verschaffen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven