Moe, moe en nog eens moe!
vrijdag 5 december 2014 om 12:17
Nu 25 weken zwanger en zo moe! Kan echt de hele dag wel slapen. Als ik in de middag niet even ga liggen barst ik tegen 5 uur in tranen uit van moeheid. Snap er geen drol van! Bedoel als ik nu al 35 weken was, dan vond ik het ergens logisch, maar ik moet nog wel even.
Word al bijna depri van de gedachte dat dit zo nog 13 tot 15 weken zo doorgaat:(
Helpt bepaald eten nog voor meer energie? Ik eet elke dag twee stuks fruit en in de avond gewoon groente, dus wat dat betreft denk ik niet echt iets tekort te komen. Ijzer was ook goed en bloeddruk 62/110, ook normaal lijkt mij!
Word al bijna depri van de gedachte dat dit zo nog 13 tot 15 weken zo doorgaat:(
Helpt bepaald eten nog voor meer energie? Ik eet elke dag twee stuks fruit en in de avond gewoon groente, dus wat dat betreft denk ik niet echt iets tekort te komen. Ijzer was ook goed en bloeddruk 62/110, ook normaal lijkt mij!
vrijdag 5 december 2014 om 12:54
vermoeidheid is inderdaad normaal maar in dit geval zou je misschien kunnen vragen of ze je ijzer willen checken. Ijzer tekort veroorzaakt namelijk bloedarmoede en daar kun behoorlijk moe van worden. Veel zwangere vrouwen hebben ijzer te kort dus dat is iets om op te letten. Je kunt evt ijzertabletten gaan slikken, of anders ijzerrijk voedsel eten. Vlees, vis, appels, appelstroop, spinazie, broccili etc. Op zich hoef je niet heel veel er van te eten om je te korten aan te vullen maar ik ken ook een zwangere dame die op zich best gevarieerd en gezond eet maar zonder ijzertabletten totaal apathisch wordt.
Ik zeg niet dat je ijzer tekort hebt natuurlijk maar het is wel een veel voorkomende klacht bij zwangere vrouwen en ook een aantoonbare oorzaak van vermoeidheid.
Ik zeg niet dat je ijzer tekort hebt natuurlijk maar het is wel een veel voorkomende klacht bij zwangere vrouwen en ook een aantoonbare oorzaak van vermoeidheid.
vrijdag 5 december 2014 om 13:13
Mijn laatste zwangerschap ook gehad, ik moest 's middags echt slapen en het is dat ik voor andere kinderen moest opstaan anders had ik de hele dag gelegen.
Ik herinner me dat ik een week na mijn bevalling gewoontegetrouw mijn middagdutje wilde gaan doen (kraamhulp was er nog ) en voor het eerst lag ik wakker, bruisend met energie!
Wat een heerlijk gevoel... ineens was die verlammende moeheid weg en zo erg ook nooit meer terug gekomen gelukkig!
Ik herinner me dat ik een week na mijn bevalling gewoontegetrouw mijn middagdutje wilde gaan doen (kraamhulp was er nog ) en voor het eerst lag ik wakker, bruisend met energie!
Wat een heerlijk gevoel... ineens was die verlammende moeheid weg en zo erg ook nooit meer terug gekomen gelukkig!
vrijdag 5 december 2014 om 13:23
Ja nee kon ik elke middag maar gaan liggen, hahaha! Helaas wel komende weken nog 3 dagen per week werken en 1 dag per week naar school. Nu al een paar keer thuis hysterisch in tranen uitgebarsten tegen 5 uur, gelukkig kan ik dan nog wel even uurtje liggen:)
Nja, ik zal eens een zak spinazie halen, wie weet helpt het:)
Verder is m'n buik afgelopen twee weken ook voor het gevoel een keer zo groot geworden, dus wellicht ligt het ook aan een groeispurt van de jongeman!
Nja, ik zal eens een zak spinazie halen, wie weet helpt het:)
Verder is m'n buik afgelopen twee weken ook voor het gevoel een keer zo groot geworden, dus wellicht ligt het ook aan een groeispurt van de jongeman!
vrijdag 5 december 2014 om 13:23
Bij mijn dochter had ik tijdens het tweede trimester geen last van vermoeidheid.... heerlijk!
Dit keer ben ik vanaf het begin af aan moe geweest en nog altijd. Inmiddels ruim 27 weken en het derde trimester staat op de loer dus ik vrees het ergste......
Absor, had je niet dat je ná de bevalling last kreeg van vermoeidheid door nachtelijke perikelen met de newborn (en eventueel andere kinderen)? Of is dat duidelijk weer een compleet andere vermoeidheid?
Dit keer ben ik vanaf het begin af aan moe geweest en nog altijd. Inmiddels ruim 27 weken en het derde trimester staat op de loer dus ik vrees het ergste......
Absor, had je niet dat je ná de bevalling last kreeg van vermoeidheid door nachtelijke perikelen met de newborn (en eventueel andere kinderen)? Of is dat duidelijk weer een compleet andere vermoeidheid?
zaterdag 6 december 2014 om 20:19