Na de bevalling ga ik...

20-10-2015 08:54 94 berichten
Dit is mijn tweede zwangerschap. Tijdens de eerste zwangerschap wilde ik voornamelijk mijn lijf terug en weer mezelf zijn. Nu ben ik voornamelijk aan het genieten van het zwanger zijn omdat het hopelijk de laatste keer is. Momenteel ervaar ik het gevoel van mijn eerste zwangerschap niet en kijk ik op een wat gezondere manier uit naar het einde.



Maar goed, ik blijf een mens en verlang wel naar bepaalde dingen. Ik ben uitgerekend in maart en kan niet wachten in de lente in de weekenden heerlijk te gaan hardlopen. Mijn man heeft al beloofd na de bevalling een kilo gerookte zalm in te slaan en kijk ik echt uit naar een glaasje port. Kleine dingen dit keer, gelukkig.



Waar kijk jij naar uit?
quote:Desperate_Housewive schreef op 20 oktober 2015 @ 09:41:

Ik keek echt uit naar filet americain! Eigenlijk naar alles wat ik niet mocht tijdens de zwangerschap. Maar heb 3 weken lang geen eetlust gehad toen. Leefde op een boterham en wat fruit en zat tegen heug en meug 2 happen avondeten weg te werken. Zelfs lekkere dingen hoefde ik niet. Dat viel dus wel tegen Dat had ik ook, gewoon geen zin en geen honger. Wel goed voor de zwangerschapskilo's. helaas kwam de eetlust na 3 weken dubbel zo hard terug
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg van de gynaecoloog toastjes en filet american als kraamcadeautje. Blijkbaar had ik nogal duidelijk aangegeven dat ik dat erg miste tijdens de zwangerschap.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
- op mijn buik slapen

- slapen zonder voedingskussen

- rode wijn

- biefstuk

- al het andere vlees wat medium/rosé gegeten moet worden (eend bv)

- filet americain

- carpaccio

- vitello tonnato

- meer dan 1 boterham met paté

- hockeyen

- stoeien en knuffelen met onze (dan oudste) dochter zonder te hoeven opletten dat ze per ongeluk een karatetrap in mn buik geeft



En na de borstvoeding (de dingen waar ik vorige keer blij van werd):

- gewone bh's zonder zoogcompressen en (on)handige kliksystemen

- kleding die je niet zo aan de kant schuift voor een hongerige baby

- seks zonder melklekkages

- rode wijn drinken zonder strak timemanagement

- niet meer kolven
Alle reacties Link kopieren
Herfstbok en hardlopen!
Ik had als (onderdeel van) kraamcadeau voor beste vriendin een mandje met servetjes, bordjes, bestek, glaasjes met oa broodjes, filet americain, zalm, rosbief en champagne gevuld voor een thuispicnic op bed samen met haar man.



Ze had tijdens de zwangerschap eens laten vallen dat ze na de bevalling eiste dat haar man dat allemaal voor haar in huis zou halen. Ik was hem voor.



Toen ze de picknickmand zag stroomden er heuse tranen over haar wangen.
Voor mijn zwangerschap kon ik me niet indenken hoe 'erg' het nou kon zijn, een 'paar' dingen niet mogen... Maar nu, poeh! Ik merk dat de helft van mijn normale eetpatroon uitsluiten (oké oké wat overdreven, maar zo voelt het wel haha) toch wel lastiger bleek dan gedacht. Ik mis:



- Rauwe of gerookte vis (vooral zalm)

- Carpaccio

- Lamsvlees!!! (want doorbakken is het gewoon niet te eten)

- Biefstuk

- Fricandeau (en alle aanverwante half rauwe vleeswaren, ik eet alleen kaas en vlees op brood, lastig!)

- Droge witte wijn

- Bier (nooit fan van geweest maar sinds ik zwanger ben zooo'n zin in!)

- Rauw melkse kazen (is vaker dan ik dacht, ECHTE mozzarella bijvoorbeeld, of lekkere blauwe kaasjes...)



Hmpf, nu heb ik honger. Toch niet zo'n goed plan om alles op te sommen lol...
Alle reacties Link kopieren
De moeder van mijn vriendin stond met een dampende medium/rare biefstuk voor de deur na haar bevalling, vond ze het mooiste kraamkado ooit



Voor mezelf, klein aanloopje en dan overdwars landen op bed, op mijn buik. Gewoon omdat het weer kon.
Alle reacties Link kopieren
Het allerallerfijnst vond ik weer te kunnen uitplassen in 1 keer ipv minibeetjes en nog steeds druk voelen.
Op mijn buik liggen, filet americain, sushi, glas wijn, wandelen met de hond, sporten, paardrijden, normaal fietsen, hakken aan. Plofkop weg, normale kleding dragen.



En heel belangrijk; ik wil weer seksen. Veel seksen. Ik wil mijn seksleven terug.



Sorry.



Nog 5 weken.
quote:slekire schreef op 20 oktober 2015 @ 10:08:

Voor mezelf, klein aanloopje en dan overdwars landen op bed, op mijn buik. Gewoon omdat het weer kon.
quote:TheJoker schreef op 20 oktober 2015 @ 10:20:

Op mijn buik liggen, filet americain, sushi, glas wijn, wandelen met de hond, sporten, paardrijden, normaal fietsen, hakken aan. Plofkop weg, normale kleding dragen.



En heel belangrijk; ik wil weer seksen. Veel seksen. Ik wil mijn seksleven terug.



Sorry.



Nog 5 weken.Say no more. Ik begrijp het helemaal! Succes met de laatste weken. Hoe gaat het nu met je? Want je hebt best wel wat op je bordje gehad, toch?
Alle reacties Link kopieren
Ooh wat een goed topic!Hier nu 38+4 en soms heb ik een licht overwinningsgevoel: ik ben er bijna! Ik ben er bij-na!

Filet American, zalm en weer lekker wat actiever kunnen bewegen. En ja, seks! Al kan ik maar weer wat soepeler en vlotter bovenop em duiken...



Verder heb ik me ingeschreven bij een wijncursusachtige proeverij over een paar maanden. Zo'n zin in!
Kleur ook eens buiten de lijnen
Mijn zwangerschap verliep niet zo voorspoedig en ik moest veel liggen. Ik had ook thuiszorg.

Wat was ik blij toen ik zelf weer aan het werk kon. Zodra de kraamverpleegster was verdwenen heb ik

de vitrages gewassen, de ramen gezeemd en eens lekker schoongemaakt thuis. Gewoon omdat het kon.



Hoewel mijn zwangerschap niet perfect ging, was ik wel in de gelukkige omstandigheid om al weer

vier weken na de bevalling naar mijn werk te kunnen. Heerlijk vond ik het.
Alle reacties Link kopieren
Oh leuk dit! Mijn lijst

Carpaccio , medium biefstuk, overheerlijke rode wijn uit Frankrijk die me al weken vanuit de kast staat aan te kijken, (hopelijk weer) normaal kunnen poepen (mijn hemel, nooit geweten dat het zo lastig kan zijn ), filet American op een toastje en dan wel die echte van de slager, rauwe ham, salami, normaal tanden poetsen zonder te kokhalsen en te kotsen, lekker slenteren in de stad/het bos (= een no-go met bekkeninstabiliteit), uberhaupt genieten van eten in mijn mond (alles smaakt vies), 3 volledige dagen werken, een normale smaak in mijn mond.



Moet zeggen dat ik het alles vies vinden eigenlijk het ergste vind. Ik hou namelijk echt van eten en snoepen op z'n tijd maar blughh...alles blijft halverwege hangen.
Omdraaien in bed zonder kilo's buik mee te hoeven draaien.

En een glaasje wijn bij het kerstdiner!

En weer wat langer kunnen lopen. En uiteindelijk weer hardlopen maar dat duurde wel een paar maandjes na de bevalling van de eerste.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zwangerschapskilo's hopelijk kwijtraken! Blegh, wat voel ik me ontzettend lelijk! Van een sportief mens ben ik veranderd in een vraatzuchtig monster. En natuurlijk een broodje filet eten
Ooh dit had ik beter allemaal niet kunnen lezen, het water loopt me in mijn mond.



Maar ik heb mijn broodje carpaccio al besteld voor na de bevalling!

En op mijn buik slapen, zo'n zin in! Normale kleren weer aan (heb al een heuse wishlist bij de wehkamp klaargezet!)

Nog een paar weekjes wachten, nu 37+5.
Op m'n buik slapen. Seksen. Geeeeeen schimmels meer (sorry...)

Prodecco. Wijn. Broodjes gerookte zalm. Koffie.

Paardrijden en vetersstrikken. Hakken dragen.

Jas dicht kunnen doen
Alle reacties Link kopieren
O jaa, behalve het dragen van gewone kleren zal ik vooral blij zijn als ik mijn eigen jas weer aan kan! Ik heb nu een oude winterjas geleend van iemand met een aantal maatjes meer (ik kan, en wil vooral, echt geen geld uitgeven aan een jas die ik maar een paar maanden ga dragen). Superlief natuurlijk dat ik die jas mag lenen, maar het is echt een enorm onflatteuze hobbezak, zonder vorm. Ik voel me best mooi met mijn zwangere buik, in een flatteus kleedje, maar met die jas voel ik me echt een overreden pad...
Op mijn buik slapen.

Mijn normale kleren dragen.

5 keer per dag plassen, in plaats van 5 keer per uur naar het toilet lopen voor drie druppels.

Een broek / legging / rokje kunnen aandoen zonder eerst 5 minuten dat ding een beetje fatsoenlijk boven, onder of op mijn buik te proberen trekken terwijl ik in de spiegel kijk water het beste uit ziet (na het 10e wc-bezoekje geef ik die fashion show altijd op).



@mendy: ik heb een tweedehands zwangerschapswinterjas gekocht en het is zo´n lelijk onding. Maar ik kan ook echt geen geld uitgeven aan een jas die ik maar 3 maanden draag. Ik voel me net een walvis die een tent aan heeft.
Alle reacties Link kopieren
Lilapie, wat zouden er samen prachtig uitzien met onze jassen
Ik heb best een mooie redelijk stijlvolle positie winterjas. Maar ik zie er ook uit als een walrus met die jas aan er is gewoon geen redden meer aan die laatste weken
Ik heb nog 11 weken te gaan met mijn walvis-in-een-tent-look



In mijn andere positiekleren zie ik er gelukkig wel nog ok uit. Dankzij de hormonen heb ik het toch zo warm dat ik mijn jas voorlopig niet zo vaak hoef te dragen.
Wat een leuk topic! Ik ga dit volgen! :-)

Ben inmiddels bevallen, maar wilde zo graag mijn "oude" kleren weer aan (van voor de zwangerschap dus). Was dat even een domper toen een paar maanden na de bevalling bleek dat mijn bouw veranderd is (heupen zijn huge, krijg er geen broek meer overheen). Ben ook nog wel wat zwaarder dan ervoor hoor. Dat is ook een domper.



Wilde zo graag weer alles mogen eten wat ik niet had gemogen en lekker liggen in bed. Op het laatst had ik zo'n jeuk! Daar wilde ik ook heel graag vanaf. Begreep tegen het eind ook ineens waarom ze het "verlos"kamers noemen!
Alle reacties Link kopieren
Steak tartaat,sushi met rauwe vis en droge worsten en Salami. De rest mis ik niet echt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven