Na de bevalling ga ik...

20-10-2015 08:54 94 berichten
Dit is mijn tweede zwangerschap. Tijdens de eerste zwangerschap wilde ik voornamelijk mijn lijf terug en weer mezelf zijn. Nu ben ik voornamelijk aan het genieten van het zwanger zijn omdat het hopelijk de laatste keer is. Momenteel ervaar ik het gevoel van mijn eerste zwangerschap niet en kijk ik op een wat gezondere manier uit naar het einde.



Maar goed, ik blijf een mens en verlang wel naar bepaalde dingen. Ik ben uitgerekend in maart en kan niet wachten in de lente in de weekenden heerlijk te gaan hardlopen. Mijn man heeft al beloofd na de bevalling een kilo gerookte zalm in te slaan en kijk ik echt uit naar een glaasje port. Kleine dingen dit keer, gelukkig.



Waar kijk jij naar uit?
Alle reacties Link kopieren
Ontzettend te buiten gaan aan filet americain en kilo's ossenworst.

Nog maar 7 maanden :\
brood met Ossenworst/filet/rookvlees/leverworst/cervelaatworst.



Ik word al sip als ik in de Ah loop. Ik at namelijk niet veel anders op brood



Verder een goed glas droge witte....
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend's eerste taak als vader wordt niet a) ouders bellen of b) navelstreng doorknippen, nee, zodra ons kind er is gaat hij sushi, carpaccio, gerookte zalm en appelcider voor me halen.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Filet Americain, gerookte zalm, wijn, whisky, sushi, carpaccio jummie
Alle reacties Link kopieren
Op m'n buik slapen! En ik kijk uit naar grote bakken tiramisu en een goed glas rode wijn.
Walrus met tent-jas meldt zich!



Ik eet wel gerookte zalm (rook ik zelf van superverse zalm, dus mag)!

Maar oooooh... Cava/prosecco/champagne.... ik geloof dat ik nog nooit zulke cravings heb gehad
Ik ben nog maar 6,5 week zwanger en kom er nu achter dat ik voornamelijk dingen at die nu niet meer mogen... rauwe ham, carpaccio, filet, paté, salami.

Ik kijk er nu al naar uit om het weer te eten. Al heb ik het laten staan er graag voor over hoor !
Salami en rauwe ham mogen gewoon. Mijn gyneacoloog heeft het helemaal voor me uitgezocht en het blijkt doordat het gepekeld is, gewoon prima te zijn om te eten, mits met mate. Dus geen hele rauwe ham!

Je hebt van die zachte chorizo bijvoorbeeld, die mag niet. De harde, normale salami en normale rauwe ham mogen gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Paté is ook een beetje een rare. Tijdens mijn vorige zwangerschap, 1,5 jaar geleden, mocht je max 1 boterham met paté of leverworst per dag.

Nu staat op de website van het voedingscentrum dat het helemaal niet mag, maar op andere websites wel nog steeds die ene boterham per dag.



Overigens zag ik net bij het voedingscentrum ook dat biefstuk etc wel weer mag als het minimaal 2 dagen op minstens -12 graden ingevroren is geweest. Waarom kom ik daar nu pas achter
Alle reacties Link kopieren
Op mijn buik slapen, dat is een goede! En verder een biertje :-) (niet in die volgorde denk ik, andersom is handiger )



Ik had met kerst zwanger-proof tiramisu, gemaakt door betrokken familielid. Zonder drank en rauw eind dus. Erg fijn :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo benieuwd wat ervan terecht gekomen is bij iedereen!

Ik geniet nu, kindje is 10 weken, nog steeds onwijs van op m'n buik slapen, wat Heerlijk! En weer sporten. En gewoon kunnen eten zonder maagzuur. En m'n eigen kleren weer aan. Zucht. Heerlijk!
Let love rule...
Hmmmmm filet american en een glas wijn!
Alle reacties Link kopieren
Oooh, hele broden filet americain en ossenworst met uitjes wegwerken! Carpaccio! Een lekkere droge witte wijn of rose of witbiertje op het terras met mooi weer! Normaal en zonder te hijgen als een karrenpaard de trap op lopen! M'n bikinilijn weer eens fatsoenlijk kunnen scheren of uberhaupt m'n onderlijf te kunnen zien! Dat broeken weer lekker zitten! Dat ik niet als een bouwvakker met m'n benen 3 meter uit elkaar op een stoel of bank hoef te zitten vanwege die buik! Normale sex kunnen hebben zonder dat kanon in de weg! Weer gewone kleding kunnen kopen met keuze uit veeeeeeeeeel! Weer normaal in en uit de auto kunnen stappen! Weer op een normaal tempo kunnen lopen zonder waggelpas! Niet meer alleen kunnen plassen als ik op een bepaalde manier ga zitten!



Don't get me wrong, ik heb weinig klachten en ben hartstikke dankbaar voor mijn fijne zwangerschap, maar wat ga ik over max 10 weken van bovenstaande genieten
Alle reacties Link kopieren
Hoi RianH, hoe snel kon je weer op je buik slapen? Kijk daar ook erg naar uit, hier nog de laatste loodjes...
Alle reacties Link kopieren
quote:RianH schreef op 26 januari 2016 @ 21:56:

Ik ben zo benieuwd wat ervan terecht gekomen is bij iedereen!

Ik geniet nu, kindje is 10 weken, nog steeds onwijs van op m'n buik slapen, wat Heerlijk! En weer sporten. En gewoon kunnen eten zonder maagzuur. En m'n eigen kleren weer aan. Zucht. Heerlijk!



+1!



Daarnaast: weer kunnen wandelen! Überhaupt weer bewegingsvrijheid! Niet meer die - door hormonen veroorzaakte - somberheid. Genieten
Tennissen.
Alle reacties Link kopieren
Een bolletje van de bakker eten met een lekkere klont boter en goed belegt met salami, daarachteraan een redbull.

Oh, wat heb ik daar zin in, al schijnt het dat je toch salami mag eten, ik durf het niet aan, mede doordat de een zegt dat het wel kan en de ander zegt dat het absoluut niet kan, dus dan maar gewoon na de bevalling.

En buikslapen, zit nu bijna op 20 weken, en niet een hele grote buik, maar wel zo'n buik waarmee het onmogelijk is om op je buik te kunnen slapen.



En normaal kunnen stofzuigen en dweilen en sjouwen, zonder het te bezuren achteraf door de rugpijn en moeheid.



En mijn haar weer kunnen verven.



En natuurlijk de kleine knuffelen en veel vasthouden, kan niet wachten
Ehm, echt verse sushi mag je toch gewoon eten? Bij mijn weten mocht ik alleen geen voorverpakte vis, maar verse rauwe zalm mocht wel. Heel Japan eet gewoon sushi als ze zwanger zijn! Wel oppassen met roofvissen als tonijn omdat daar zware metalen in ophopen.
quote:cellista schreef op 28 januari 2016 @ 10:47:

Ehm, echt verse sushi mag je toch gewoon eten? Bij mijn weten mocht ik alleen geen voorverpakte vis, maar verse rauwe zalm mocht wel. Heel Japan eet gewoon sushi als ze zwanger zijn! Wel oppassen met roofvissen als tonijn omdat daar zware metalen in ophopen.Ik eet dat ook gewoon, net als verse gerookte zalm. Ik mis vooral wijn, mn eigen kleren dragen en alleen zijn in mijn eigen lichaam. Na de bevalling ga ik zo veel mogelijk rusten en gezond doen zodat ik snel herstel. De vorige keer heb ik me veel te druk gemaakt, dat wil ik niet meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven