Na de bevalling ga ik...

20-10-2015 08:54 94 berichten
Dit is mijn tweede zwangerschap. Tijdens de eerste zwangerschap wilde ik voornamelijk mijn lijf terug en weer mezelf zijn. Nu ben ik voornamelijk aan het genieten van het zwanger zijn omdat het hopelijk de laatste keer is. Momenteel ervaar ik het gevoel van mijn eerste zwangerschap niet en kijk ik op een wat gezondere manier uit naar het einde.



Maar goed, ik blijf een mens en verlang wel naar bepaalde dingen. Ik ben uitgerekend in maart en kan niet wachten in de lente in de weekenden heerlijk te gaan hardlopen. Mijn man heeft al beloofd na de bevalling een kilo gerookte zalm in te slaan en kijk ik echt uit naar een glaasje port. Kleine dingen dit keer, gelukkig.



Waar kijk jij naar uit?
Alle reacties Link kopieren
In mei bevallen en waar ik tijdens mn zwangerschap het meeste naar uit keek was weer zelf sokken aan kunnen doen en veters strikken. Verder ben ik vegetarier en lust ik geen alcohol dus ik heb qua voeding weinig gemist.
Ik wil vooral weer eens met mn lief naar de sauna!! Hij bedoelt het goed en zegt dan 'maar je kan toch ook gaan en dan lekker relaxen in het bubbelbad'. Nee, ik wil in zo'n zweetcabine!! En me dan heel strak en gezond en gezuiverd voelen.

Daarnaast vooral: normale kleding aan. Ik ben pas 25 weken ver, dus het flatteert allemaal nog best wel...maar ik vind mezelf met buik gewoon echt niet zo mooi :S. (Mn man laatst: ben je nu echt al aan het aftellen?!! Jazeker... wat zou ik graag de tijd vooruitspoelen en ons mannetje vasthouden).
quote:nienke_g schreef op 20 oktober 2015 @ 15:44:

Ik wil vooral weer eens met mn lief naar de sauna!! Hij bedoelt het goed en zegt dan 'maar je kan toch ook gaan en dan lekker relaxen in het bubbelbad'. Nee, ik wil in zo'n zweetcabine!! En me dan heel strak en gezond en gezuiverd voelen.

Daarnaast vooral: normale kleding aan. Ik ben pas 25 weken ver, dus het flatteert allemaal nog best wel...maar ik vind mezelf met buik gewoon echt niet zo mooi :S. (Mn man laatst: ben je nu echt al aan het aftellen?!! Jazeker... wat zou ik graag de tijd vooruitspoelen en ons mannetje vasthouden).je kan best naar de sauna hoor! Ook in de zweetcabine. Alleen niet in het eerste trimester en het wordt afgeraden als je het niet gewend bent. Ik hou het iets minder lang vol en ga niet naar opgietingen. Maar verder, heerlijk!
Ik ging ook gewoon naar de sauna na het eerste trimester. Maar ik keek er wel weer naar uit om een die-hard opgieting mee te maken. (Tijdens de zwangerschap was dat wat te heftig) Wat heb ik daar van genoten toen ik niet meer zwanger was.
quote:nienke_g schreef op 20 oktober 2015 @ 15:44:

Ik wil vooral weer eens met mn lief naar de sauna!! Hij bedoelt het goed en zegt dan 'maar je kan toch ook gaan en dan lekker relaxen in het bubbelbad'. Nee, ik wil in zo'n zweetcabine!! En me dan heel strak en gezond en gezuiverd voelen.

Daarnaast vooral: normale kleding aan. Ik ben pas 25 weken ver, dus het flatteert allemaal nog best wel...maar ik vind mezelf met buik gewoon echt niet zo mooi :S. (Mn man laatst: ben je nu echt al aan het aftellen?!! Jazeker... wat zou ik graag de tijd vooruitspoelen en ons mannetje vasthouden).



Na het eerste trimester mag je gewoon in de sauna hoor.



Ik ga zo´n 2-3 keer per week na het zwemmen, maximum 10 minuten.
Alle reacties Link kopieren
Toen we thuis kwamen van het ziekenhuis stond er op tafel een mand met stokbrood met

Paté

Filet americain

Kaasjes

Heerlijk!!!
Alle reacties Link kopieren
En ik mistte de sportschool heel erg, ging/ga normaal 3x Pw
quote:sandy1974 schreef op 20 oktober 2015 @ 16:23:

En ik mistte de sportschool heel erg, ging/ga normaal 3x Pw



Als je geen complicaties hebt tijdens je zwangerschap mag je gewoon verder sporten, hoor.

Ik ga 2-3x/week naar de sportschool en 2-3x/week zwemmen.
@lilapie e.a.

Echt?!! Dacht dat de sauna slecht was, die warmte, voor je kleine...maar jullie gaan dus wel gewoon?! Hmm....dat zou wel tof zijn!! Heb verder ook geen hoge bloeddruk ofzo..dus kan echt geen kwaad?! *doet een vreugdedansje*
quote:nienke_g schreef op 20 oktober 2015 @ 17:46:

@lilapie e.a.

Echt?!! Dacht dat de sauna slecht was, die warmte, voor je kleine...maar jullie gaan dus wel gewoon?! Hmm....dat zou wel tof zijn!! Heb verder ook geen hoge bloeddruk ofzo..dus kan echt geen kwaad?! *doet een vreugdedansje*Ik woon in Zweden, dus ik volg natuurlijk de Zweedse richtlijnen (geen idee of die verschillend zijn in Nederland). Maar hier zei de vk dat het geen probleem was, je lichaamstemperatuur stijgt amper bij een normaal saunabezoek. Natuurlijk moet je er niet te lang in blijven zitten
Alle reacties Link kopieren
quote:lilapie schreef op 20 oktober 2015 @ 16:38:

[...]





Als je geen complicaties hebt tijdens je zwangerschap mag je gewoon verder sporten, hoor.

Ik ga 2-3x/week naar de sportschool en 2-3x/week zwemmen.Ik was nog te ziek en moe om van de bank te komen, blegh voelde me echt vreselijk
Nienke je kan ook per sauna op hun website kijken, staat meestal wel een kopje zwangerschap. Ik geef het ook aan bij de balie.

Ohja je mag niet in de infra rood sauna
Alle reacties Link kopieren
Een heeeerlijk pistoletje met gerookte zalm en rucola en kruidenkaas! Kan niet wachten..Ohja en filet american uiteraard! En mn dagelijkse energieblikjes!!
quote:sandy1974 schreef op 20 oktober 2015 @ 18:43:

[...]





Ik was nog te ziek en moe om van de bank te komen, blegh voelde me echt vreselijkBegrijpelijk dat je dan de sportschool even zo laat
Alle reacties Link kopieren
quote:lilapie schreef op 20 oktober 2015 @ 17:53:

[...]





Ik woon in Zweden, dus ik volg natuurlijk de Zweedse richtlijnen (geen idee of die verschillend zijn in Nederland). Maar hier zei de vk dat het geen probleem was, je lichaamstemperatuur stijgt amper bij een normaal saunabezoek. Natuurlijk moet je er niet te lang in blijven zitten



Ik ga ook gewoon naar de sauna! Eerste trimester niet en volgens mij wordt het vanaf 32 weken niet meer aangeraden. Verder geen opgietingen of heetste sauna's en alles max 10 minuten. Ook super: zwangerschapsmassage! Buik in een gat en ontspannen maar

Geniet er van
Alle reacties Link kopieren
Gewoon naar de sauna gaan en luisteren naar je lichaam. Wil je er na één minuut uit, dan ga je er uit. Wil je na tien minuten er uit, dan ga je er uit. Meestal kun je ook kiezen uit verschillende cabines én temperaturen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
En waar ik zin in heb na de bevalling is een goed glas rode wijn en lekkere kaasjes yammm. Al wil ik wel bv geven dus die wijn kan niet geheel spontaan.
Awkward moment vandaag in de sauna: iemand kwam aan mijn buik voelen.



Ik vind het sowieso al vreemd als mensen aan mijn buik voelen, laat staan een totaal onbekende in de sauna. Naakt.
En na alle topics over alcohol en zwangerschap heb ik ook zo'n zin in een glas rode wijn.
quote:lilapie schreef op 20 oktober 2015 @ 20:12:

Awkward moment vandaag in de sauna: iemand kwam aan mijn buik voelen.



Ik vind het sowieso al vreemd als mensen aan mijn buik voelen, laat staan een totaal onbekende in de sauna. Naakt.Neeeee! Dat is echt té raar...
Alle reacties Link kopieren
Al een tijd geleden bevallen, maar: wijn, buikslapen, überhaupt slapen, dat niemand zich meer bemoeit met hoeveel koffie je drinkt, of je wel brie op je broodje mag etc., dat je niet meer in je eentje verantwoordelijk bent voor het welzijn van het kind. Maar vooral dat je gewoon weer helemaal van jezelf alleen bent, en je lichaam niet meer hoeft te delen met iemand anders. Daar ben ik nog steeds wel eens heel bewust heel blij om
Alle reacties Link kopieren
Ik verheug me nu al op het eerste IPA-biertje wat ik ga drinken na de bevalling. Ik ga een verschrikkelijk goeie en dure uitzoeken tegen die tijd. En de rauwmelkse kaas op een toastje. En sushi eten in de kraamweek. Met nog een andere IPA erbij (zeg ik nu).
Alle reacties Link kopieren
quote:elein schreef op 20 oktober 2015 @ 20:19:

dat niemand zich meer bemoeit met hoeveel koffie je drinkt, of je wel brie op je broodje mag etc.,

Dat ook ja, wat een horror. je bent opeens publiek bezit als je zwanger bent.

Op de een of andere manier zijn het bij mij trouwens alleen mannen die dat doen, nooit vrouwen.

En gezeik over dat ik te vroeg weer te veel ga werken (na een jaar weer 32 uur) en waarom ik dan überhaupt een kind neem als ik er toch niet voor wil zorgen. Daar heb ik echt genoeg van.
Alle reacties Link kopieren
Me weer fit voelen.

Sporten.

Lekker slapen, op mn buik, en als ik wakker lig, wakker zijn omdat ik lig te seksen ;)

Na 8 uur kunnen eten zonder maagzuur.

Op mn buik slapen of hoe ik ook maar wil.

Weer alles uit mn kledingkast kunnen kiezen.

Een stuk fietsen of lopen op willekeurig tempo.

Concentratie.

Weer aangekeken worden ipv buikbekeken worden.

Weer meer meemaken en te praten hebben.

Beeb vasthouden,knuffelen,etc.

Stoeien met mijn man en wild doen

doen

Scheren met een goed resultaat.

Pff jeumes ik heb teveel tijd om na te denken! Minder tijd om na te denken, hehehe
Let love rule...
Alle reacties Link kopieren
@nienke: ja, hier ook een saunaganger. Alleen opgietingen mocht ik niet meedoen (wat ik wel begrijp) en voor m'n eigen gevoel ging ik niet te lang in te hete sauna's.



Ik vergat nog een belangrijke: ik krijg na m'n zwangerschap eindelijk een voortand! loop nu al enkele maanden met een plaatje. Ik haat dat ding... Na de bevalling krijg ik gelukkig een implantaat.
Kleur ook eens buiten de lijnen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven